Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Riešenie migračnej krízy na dosah? Talianska námorná blokáda líbyjských brehov, slniečkárska loď skonfiškovaná.

03.08.2017 | Roman Kanala

Diskusia (15 reakcií)

04.08.2017 | Bjorni

RE:poprajme im dobrú plavbu domov a nech sa naučia tešiť sa slniečku, ktoré tu je pre všetkých rovnako.

-tak nech sa mu ilegali tesia v afrike. Europa nema dost penazi, aby sa postarala o svojich ludi(seniorov, deti, invalidov...)nie to este o tieto vizirky.

04.08.2017 | HlasNaHlas

pockajte, ked raz budete utekat Vy, a nikto Vás nepríjme

04.08.2017 | Sorry jako!!!

Tebe ta horúčava dobre lezie na mozog. :-)

04.08.2017 | Don Quijote

Slovensko je národom migrantov.

04.08.2017 | Don Quijote

Pardon, Slováci sú národom migrantov.

04.08.2017 | Sorry jako!!!

Chlapci, kvalitné vám yebe.

05.08.2017 | bozsky

ale kam budeme utekat, ked budu vsade kalifaty?

05.08.2017 | Roman Kanala

Loď C-Star je už blízko líbyjských brehov pri Misurate a smeruje k Tripolisu, kde stále operujú viacerí slniečkári:
https://www.marinet...

Článok je na vybabrali.sme, ale neobjavuje sa v rebríčku najčítanejších, hoci už má 10 klikov. U Smeho nemajú radi tento druh článkov. Akosi im nesedí do slniečkárskej agendy.
https://vybrali.sme...

Zato správu o udalosti priniesli v Denníku N:
https://dennikn.sk/...
Je tam fotografia, ako slniečkári preberajú tovar od pašerákov. Čln s černochmi nie je v ťažkostiach, nepotápa sa, ide o obchodnú transakciu a nie o záchranu. Na základe tej fotky Taliani skonfiškovali loď Iuventa a vyšetrujú Jugend Rettet.

06.08.2017 | Roman Kanala

C-Star je v priestore, kde pôsobia slniečkári pri líbyjskom pobreží západne od Tripolisu na hranici s Tuniskom.

Východne od Tripolisu operuje Aquarius pod gibraltárskou vlajkou. 77 m, 1812 ton, nosnosť 611 ton, rok výroby 1977, maximálna zaregistrovaná rýchlosť cez 10 knotov, na fotke s nemeckou trikolórou na boku a nápisom Küstenwache a starým menom Meerkatze. Na novšej fotke s trupom natreným na červeno.

Open Arms pod španielskou vlajkou je vedená ako Salvage/Rescue Vessel. Rok výroby 1974, trieda 40 m, 427 ton, nosnosť 351 ton, asi stavané ako cargo. Maximálna zaregistrovaná rýchlosť cez 10 knotov. Domovský prístav Bilbao.

Seefuchs pod holandskou vlajkou vedená ako Pleasure Craft je natrená na červeno. 26 m, maximálna zaregistrovaná rýchlosť 9 knotov. Je na hranici líbyjských pobrežných vôd západne od Tripolisu pri Tunisku.

Ešte sú tam dve plavidlá, Aux 1 Ibaizabal 3 a Aux 2 Ibaizabal 3, len 8 metrov, ale veľmi silné stroje, zaregistrovaná rýchlosť 30 knotov. To by mohla byť pobrežná stráž. Určenie plavidla nie je, ale minulé polohy ukazujú, že sa len tak potulujú, hliadkujú.

Zbytok sú tankery, cargo, rybárske lode. Tanker nebude loviť migrantov. Rybárska loď možno, súkromná jachta možno tiež. Namiesto desiatok plavidiel ich tam je teraz v zóne citeľne menej. Golfo Azzuro, panamská vlajka, 40 metrov, 350 ton, maximálka 13 knotov, je vedená ako rybárska loď, no má na fotke na boku napísané Boat Refugee Foundation. Tri talianske rybárske lode na hranici líbyjských pobrežných vôd možno tiež nelovia ryby.

07.08.2017 | Roman Kanala

Na túto tému sa objavujú články napríklad v iDnes.cz, kde je problém podrobne sledovaný:

Itálie vyšetřuje skupinu aktivistů kvůli napomáhání ilegální migraci
7. srpna 2017 7:57
http://zpravy.idnes...

07.08.2017 | noname2

To akože ked niekto robi deratizaciu tak sa dopúšťa vrážd?!?

07.08.2017 | Roman Kanala


Itálie vyšetřuje patnáct aktivistů kvůli napomáhání ilegální migraci
AKTUALIZOVÁNO 7.8.2017
https://zpravy.aktu...


Švýcarsko přestává být pro uprchlíky atraktivní. Mohou za to tvrdší pravidla i televizní seriál
AKTUALIZOVÁNO 6.8.2017
https://zpravy.aktu...


Vracení migrantů zpět do vlasti musí být rychlejší, říká eurokomisař Avramopulos. Žádá pro ně vazbu
AKTUALIZOVÁNO 4. 8. 2017
https://zpravy.aktu...

Keď niet vyhnutia, aj Taliáni, aj Gréci napokon sami navrhujú účinné riešenia. Škoda, že s tým nezačali hneď. Pred dvoma rokmi.

08.08.2017 | Roman Kanala

Vysvetlenie, prečo C-Star hodila kotvu a nehýbe sa: v sobotu jej neumožnili pristáť na Kréte a doplniť palivo, v nedeľu jej rybárske lode nedovolili vojsť do prístavu Zarzis na juhu Tuniska, a napokon to isté v prístave Sfax. Teraz kotvia pri pobreží Tuniska medzi prístavom Sfax a Lampedusou a nehýbu sa. Potrebujú natankovať a doplniť zásoby jedla a vody, ale nikto ich nemá rád.

http://www.parlamen...

Nemecko sa zas rozhodlo obnoviť platnosť Dublinského dohovoru a začína znovu posielať naspäť do Grécka migrantov. Podľa Dublinu majú uchádzači o azyl podstúpiť konanie v prvej krajine EÚ, do ktorej vstúpi a nie v tej, ktorú si oni sami vyberú. Doteraz Nemecko tolerovalo státisíce migrantov, ale teraz ich po rokoch začína vracať späť do Grécka.

http://www.parlamen...

Obe správy sú z Parlamentných listov, kde sa necitujú zdroje a ja nemám čas, aby som správy overoval. Takže možné kačice. Fakt je, že C-Star stojí už druhý deň a nehýbe sa z miesta.

08.08.2017 | Roman Kanala

A konečne správa na túto tému aj v eTrende.

Líbyjčania strieľali na záchranársku loď
Na loď španielskej organizácie Proactive Open Arms (POA) spustil v medzinárodných vodách výstražnú paľbu strážny čln líbyjskej pobrežnej stráže
08.08.2017, 12:15 | ČTK
https://www.etrend....

13.08.2017 | Roman Kanala

8. srpna 2017 12:11 Lidovky.cz
Španělská loď s migranty čeká na moři. Itálie a Malta jí neotevřely své přístavy.

http://www.lidovky....

Listy z Ženevy

Listy z Ženevy
  • Počet článkov: 80
  • Priemerná čítanosť: 2616
  • Priemerná diskutovanosť: 21
  • RSS blogu

O blogu

Roman Kanala - fyzik, inžinier, ekonóm, žije a pôsobí v Ženeve.