Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Plány stredočeského diaľničného okruhu

23.01.2020 | Roman Kanala

Diskusia (48 reakcií)

24.01.2020 | Pavol Čižmárik

Pred 15 rokmi som na LMU koncil pracou z novej ekonomickej geografie. Uz vtedy existovali studie, ktore vyvratili zauzivane teorie o vplyve dialnic na regionalny rozvoj.
Presnejsie, spajanie aglomeracii dialnicou vedie k zosilneniu magnetizmu aglomeracie a este vacsiemu odsavaniu ekonomickej aktivity z ruralnych regionov po trase.
Dialnice maju zokruhovavat regiony rovnakej urovne.

Idea o spajani BA a KE je od pociatku chybna, od vstupu do EU a Schengenu uz nacisto.
I na Slovensku by sa dalo uvazovat o malom resp velkom okruhu. Len by bolo treba zarezat posvatnu kravu - mantru o spajani BA a KE.

24.01.2020 | salamoon

existuju aj studie o ekonomickom prinose dialnic na regionalny rozvoj.. a v takej exportnej krajine ako Svk su podla mna relevantne.. napr. v 2018 pod nazvom "Do Motorways Induce Wider Economic Benefits? Evidence from the Slovak Republic" Balaz, Dokupilova, Nezinsky

vlani vyslo nieco v Svetovej banke tykajuce sa novej cinskej hodvabnej cesty..
Banyia, Rocha, Ruta - „Trade Effects of the New Silk Road”
Freund - „Belt and Road Economics: Potential Effects, Complementary Reforms, Risk Mitigation”

alebo v americkom National Bureau of Economic Research tykajuca ich dialnic..
Allen, Arkolakis - „Welfare Effects of Transportation Infrastructure Improvements”

25.01.2020 | Lucia Durex N., Kanada

Bloger sa rozhodol skryť tento komentár pre porušenie pravidiel diskusie

25.01.2020 | @@@

tym padom chceš povedať že 30 rokov politici media a aj ekonomicke organizacie klamu ked ludom tvrdia že ta a ta investicia nemohli isť do tych regionov preto lebo infraštruktura .....

ved ano ja to tvrdim cely čas len media politici a tie pochybne organizacie nam cely čas tvrdia opak

a prave preto sa všetko ospravedlnuje tym prečo všetky zahranične investicie končia v ba aj ked su silne dotovane štatom ako napriklad aj jaguar podla mna keby tam bola väčšia vôla štatnych uradnikov tak skonči aj na vychodnom slovensku ale nebola lebo ti nahore boli z okolia nitry alebo aj z ba a pre nich bol biznis v nitre lepšia bližši ako na vychodnom slovensku a tak zaučinkovalo svoje media a ekonomicke organizacie to zakecali tym prečo to nemohlo isť inam a politici sa k tomu pripojili vysledok je že dnes v ba a okoli je dostatok pracovnych miest až sa tam vozia cudzinci ale na opačnej strane slovenska vychodne slovensko a bb kraj tam stale je vysoka nezamestnanosŤ a nedostatok pracovnych miest a urady prace len buzeruju ludi v tych regionoch a tlačia ich aby odišli do ba a okolia makať za nizke mzdy lebo ich inak vyradia z uradu prace (takto sa znižuje nezamestnanosť ) a to všetko len pre biznis tych nahore ktory sa na tom všetkom dobre nabaluju (viď nitra len rok po ohlaseny že tam bude stať automobilka ceny bytov narastli o 20% ...dnes sa tam masovo prenajima a ceny jednoizboveho bytu začinaju od 400 eur nahore ale aj stavia ved biznis je biznis a kamarati musia zarobiť čo tam po slovensku a ludoch o tych nikdy nešlo ked su vyvoleny ludia)

takže regiony vychod slovenska ba kraj tam bežny a chudobny ludia stale trpia len prerto že iny chamtivci v blave a okoli si povedali že zarobime na tom všetko a na bežnych a chudobnych sa vys.rieme ty nam maju služiť len ako otroci pre naše vysoke zisky profit a odmeny pre manažerov

25.01.2020 | salamoon

Pavel Cizmarik ma svojou pointou pravdu.. dialnice zosilnuju magnetizmus okolitych aglomeracii a podporovat vysavanie obyvatelstva.. co sa preukazatelne deje aj na Slovensku.. avsak je potrebne vidiet vacsi obraz.. jednoducho v takom zglobalizovanom kapitalizme aky mame, s takym zameranim slovenskej ekonomiky, v takom logistickom priestore v akom sme, nemame velmi na vyber.. nie sme Norsko, Irsko, Grecko, Sicilia, Portugalsko..

25.01.2020 | Roman Kanala

Vysávanie pracovnej sily nie je všeobecné pravidlo, len jedna z možností. Dobrá cesta pritiahne investorov. Ak investori nie sú, dobrá cesta poslúži na odliv pracovnej sily, ktorej sa zrazu vyplatí dochádzanie ďalej. Investori prídu, ak je infraštruktúra. Investori postupujú od segmentu k segmentu a na investíciu si vyberú lokalitu, ktorá už má infraštrukturálne vybavenie a potenciál, a je podkapitalizovaná. Problém je s časovou mierkou. Nájsť si prácu o kus ďalej trvá pár týždňov, postaviť fabriku pár mesiacov, urobiť investičné rozhodnutie aj pár rokov. Ale najprv treba cestu a železnicu.

Rozvoj nikdy nepríde do Skalitého, do Gelnice, ani do Dobšinej, ani keby tadiaľ viedlo päť diaľnic. Tam niet ani pracovnej sily, ani perspektívy rozvoja. Do Nitry prišla veľká automobilka, keď bola cesta na obe strany a do Detvy už tiež prišli kapitalistickí vykorisťovatelia a imperialistickí vojnoví štváči, aby ľuďom dali prácu a odviedli robotnícku triedu od ideí triedneho boja.

25.01.2020 | Darija

Takže čo by ste v tejto mizérii odporúčali? Investori v nedohľadne, regióny sa vyludňujú a mantra nedostavanej diaľnice BA - KE funguje na ľudí ako červené súkno na býka.

Chorváti vybudovali za pár rokov cca 500 km dlhú diaľnicu, ktorá spája strategické alebo inak významné mestá a objekty, ako sú mosty, tunely, nadjazdy atď, tvoria cca 20% podielu na celkovej dĺžke diaľnice.

25.01.2020 | Roman Kanala

Krízový plán národnej spásy: už ani korunu na Žilinu, kým nebude dostavaný hlavný ťah Bratislava - Košice. Za cenu chýbajúcich troch tunelov sa dá hlavný ťah dostavať v plnom profile. Za cenu jediného tunela Korbeľka by sa dal dostavať LC-KE v polprofile.

26.01.2020 | salamoon

re Roman.. keby si si precital lepsie moj prvy prispevok a linky v nom, tak by si prisiel na to, ze nie som proti dialniciam tam kde maju opodstatnenie, vratane R2.. no zaroven som pripustil, ze aj Pavel Cizmarik ma/moze mat svoju pravdu.. sam to napokon pises vo svojej reakciii..

re Daria.. na chorvatsky sposob to chce urobit Danko.. ked to hovoril na tlacovke a v debatach, tak nikto nechcel o pozicani si na ne ani pocut..

26.01.2020 | Roman Kanala

Na túto tému je niekoľko desiatok publikácií a to nie je na diskusiu, skôr na samostatný blog. Radšej samostatný blog neskôr.

27.01.2020 | rosma

To mudruješ takto aj vo Švajčiarsku, ako majú stavať diaľnice a tunely? Asi nie, keď máš tak silne nutkavú potrebu mudrovať na slovenskom webe, kam majú ísť prostriedky na výstavbu ciest. Mudruj si tam, kde platíš dane a nie tu. Tu o tom nerozhoduješ.

27.01.2020 | Brano L.

S tými Chorvátmi by som sa neoháňal.
Jednak majú špecifické podmienky, keď za 5 mesiacov im turisti zaplatia viac ako domorodé obyvateľstvo za celý rok.
Chcel by som vidieť, či by ste boli ochotná platiť za 500 km dialnice toľko, koľko sa platí v Chorvátsku? Lebo u nás je to za 50 eur na celý rok.
Chorváti sa výstavbou tak vyčerpali finančne, že odvtedy toho postavili veľmi málo.
Aj tie pôžičky je treba splácať...

27.01.2020 | Darija

Chorváti majú diaľnicu spoplatnenú podľa úsekov. Celú dĺžku diaľnice 500 km zrejme jednotlivec nepotrebuje bežne “odjazdiť” na dennej báze. Predpokladám, že pred výstavbou si spravili prepočet návratnosti investície a podľa toho nastavili cenovú politiku.

27.01.2020 | rosma

Presne tak. Chorvátov tá diaľnica takmer položila na lopatky. Ale kvôli turistom bola nutná a tento model sa nedá u nás uplatniť. Kanala nech si kecá do stavby diaľnice Švajčiarom. Tu neplatí dane a ani tu nežije. Kadiaľ povedie na Slovensku diaľnica sa týka ľudí, čo tu žijú. A čo ju potrebujú.

27.01.2020 | rosma

Pekne kecáš, Kanala, ako vždy. Do Nitry prišiel JLR prioritne kvôli už prítomným vybudovaným firmám z existujúceho autolandu a blízkosti prioritných exportných trhov (bohatý Západ). O východné a stredné Slovensko nemali záujem, ani keby tam boli diaľnice hotové. Vláda tú továreň tlačila na východ, ale skoro bolo jasné, že buď západné Slovensko, alebo u susedov. Rozhodne to nezariadili žilinisti, čo ťa mátajú v hlave. Dá sa to nájsť na nete. Keby nebola v Čechách úplne vysatá pracovná sila, bola by továreň tam. Tvoja manio-depresívna posadnutosť "žilinskými fašistami" ovládajúcich Slovensko je vhodná akurát tak na nasadenie si alumíniovej čapice na tvoju nenávisťou pripečenú hlavu. Mal by si sa dať vážne liečiť.

27.01.2020 | @@@

nezmysel ....automobilka išla do nitry lebo biznis ....važne si mysliš že fico ktory je z nitry a ostatnych jeho sukmenovci z nitry išlo o to aby automobilka bola na vychodnom slovensku ?? :D :D :D to je naivita a to ako sa nechaju ludia pekne oj.bať kecami politikov alebo aj medii a parazitov z rôznych akože ekonomickych organizacii ktorym ide len o biznis pre svojich ludi

27.01.2020 | rosma

Fico nie je z Nitry, ale Topolčian. Fico je populistický darebák, ale naozaj nemá výtlak a ani páku prinútiť majiteľov globálnej firmy aby také niečo veľké postavili tam, kde si to želá nejaký birmovaný komunista z malej krajiny na periférii EU. Je o tom na nete veľa analýz. JLR mal preukázateľne záujem iba o región západného Slovenska. Fico dokáže iba uplácať z cudzieho, čiže našich daní. Napriek tomu je dobre, že tu JLR je. Len v roku 2019 svojou produkciou presne vykryl prudký pokles produkcie vo VW BA a zachránil veľa pracovných miest. Možno by prospelo menej konšpirácie. Aby si nebol na smiech ako Kanala s jeho posadnutosťou Žilinou a fašistami tam žijúcich. I keď u neho je to u mňa skôr na ľútosť. Ale na demolátov platí iba hrubá záplata.

27.01.2020 | @@@

a topoľčany su kde ?...nitra kraj ....41 km od nitry ...tak čo kecaš za nezmysli ...dobre vieš že o to tam išlo tak nekecaj nezmysli ....išlo len o biznis dnes sa na tom niekto nabaluje na ukor bežnych ludi .....

27.01.2020 | Roman Kanala

rosma: netykáme si. Príspevky, v ktorých ušmudlaný psík len oštekáva moju osobu, som sa rozhodol schovať, lebo neobsahujú nič k téme. Tu psík uvádza nejaké fakty k téme, aj keď nie sú v danom kontexte správne. Demokracia je o diskusii a anonymní neurotickí ušmudlaní psíci sú tristnou súčasťou reálií.

27.01.2020 | rosma

Bloger sa rozhodol skryť tento komentár pre porušenie pravidiel diskusie

27.01.2020 | rosma

Len maž kritické príspevky. Mal by si mať blog s názvom "iba pre tých, čo so mnou súhlasia"

01.02.2020 | eleonora_m.

a BMW do debrecina isla tiez kvoli "už prítomným vybudovaným firmám z existujúceho autolandu a blízkosti prioritných exportných trhov" ?? cim viac kecas tym davas viac nezmyslov a logickych kotrmelcov....

01.02.2020 | eleonora_m.

spajanie dalekych cielov si dali za ulohu v polsku a madarsku. a splnili ju. obsluhu uzemia si dali za ciel v zlodejsku a nesplnili to. to je ako ked ides na dialnici v protismere a nadavas na tych vsetkych co idu oproti...

25.01.2020 | Roman Kanala

Doplnok k blogu:

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU
Na tuneli Višnové zarábajú firmy blízke daňovým funkcionárom
Nahráva to verzii o účelovej razii Kriminálneho úradu Finančnej správy.
SME 2. jan 2020 o 10:58 Xénia Makarová, Martin Turček
https://index.sme.s...

25.01.2020 | Roman Kanala

Do článku som doplnil ešte jeden link, ktorý som zapotrošil a znovu našiel. Hovorím o ňom ešte s dôrazom preto, lebo ukazuje, že tí škaredí Čechúni vedia prepočítavať statické rovnováhy dopravy, kým na Zlodejsku sa dodnes používa metóda inzitných multiplikátorov, tiež zvaná metóda bulharských konštánt.

Na mapke na nasledovnej stránke vidno prepočítané intenzity
https://www.idnes.c...

Ešte som videl inú mapku s prepočítanou predpoveďou intenzít na novú topológiu, ale zas ju musím pohľadať.

Na Zlodejsku sa pokiaľ viem dopravný model prvý krát použil na generel dopravy v Prešove v roku 2019.

25.01.2020 | FeroImrecze

A vari Pezinsku Babu by ten obchvat vedený cez Trnavu preletel ? Som veľký kritik našej diaľničnej výstavby ale ak si niekto myslí že prekoná Malé karpaty inak ako tunelom, tak sa nemá právo k tomu vyjadrovať. Rovnako ako je scestné spochybňovať diaľnicu ZA-KE. Jednoducho je tam dopyt, domáci aj TIR, turisticky atraktívne regióny... To je taký zúfalý boj proti Smeru systémom účel svätí prostriedky až tomu chýba zdravý rozum. Takýmto systémom možno Smer prehrá tieto voľby, ale nasledujúce už s prehľadom vyhrá. Lebo tu chýba reálna alternatíva so zdravým rozumom. Vraj Soroška je kľúčový prechod. Pre tých 8000 áut čo tadiaľ chodia oproti 40000 čo chodia cez Strečno napriek neustálym zápcham ? Veď ti vodiči nie sú blbí. Prečo ca plazia v kolóne Strečnom keď môžu ísť cez Sorosku ? Jednoducho preto, že BA - KE nie je rozhodujúca záťaž.

26.01.2020 | @@@

a nie je to preto že južnou trasou nie su dialnice tym padom volia radšej severnu trasu ....

kebyže maš južnu trasu tak mnohi sa presunu na tu a zrazu namiesto 8tisic a 40tisic bude 20 tisic juhom a 20 tisic severom

26.01.2020 | @@@

zle som to napisal bolo by to 24tisic juho a 24 tisic severom

27.01.2020 | rosma

Ale to je len zbožné prianie. Na to boli štúdie a stačí sa zamyslieť, kam sa chcú prepraviť obyvatelia západného Slovenska. Do Tatier, alebo do Veľkého Krtíša? My siaľnice nepotrebujeme budovať PRIORITNE pre zahraničný tranzit. My cesty prioritne potrebujeme pre domácu ekonomiku a ľudí. Zdroje sú obmedzené a prioritne horí BA, Kysuce, Strečno, Ružomberok a čiastočne Orava. Určite nie Rožňava, Topoľčany, Dunajská Streda alebo Michalovce.

27.01.2020 | @@@

opať nezmysel ...to že nejaky blava pride raz za rok do tatier nemeni nič na tom že tisicky ludi z okolia košic alebo aj za nimi musia isť cez žilinu lebo juhom nie je dialnica v takej dlhšie čo im predlžuje cestu a to ešte nehovorim aj o tom že ich ohrozuje na živote ....aj preto v roku 2019 najviac smrtelnych dopravnych nehôd bolo v košickom kraji .....

27.01.2020 | rosma

Raz do Tatier? Tak podľa intenzity dopravy musí byť tých blavákov aspoň 20 miliónov :-) Stále sa opakuje mantra teórie, že diaľnica na Slovensku má spojiť prioritne BA a KE najkratšou trasou. Podľa mňa je to hlúposť. Spájať sa majú aglomerácie, ktoré generujú najvyššie hustoty vzájomnej dopravy (vnútroštátnej a tranzitnej). Preto sú schválené isté európske koridory a v ktorých prebieha výstavba, ktorú je následne ochotná EU podporiť eurofondami. Pokiaľ cestujem do Prešova po D1, tak za Popradom je D1 prakticky poloprázdna a stačil polprofil. To isté je R2 za Zvolenom. Prázdna dvojprúdovka. A potom idem do Krakova a stojím v záplave kamiónov a osobných áut na ceste naCR a PL. A tie kamióny a osobáky nechcú ísť na Košice a Rožňavu! Chcú zo Sliezska a severnej Moravy na BA, TT, Budapest, Viedeň, Hrvatska. Tak kam nasmerovať peniaze na prioritnú výstavbu rýchlostnej cesty? Vážne si presvedčený, že toto vyrieši obchvat Bátky a Rožňavy, čo tu trepká nejaký staromládenecký emigrantský zlostný demolát a ekonomická kobylka zo Ženevy? To ako vážne? Fakt s ním súhlasíš?

27.01.2020 | FeroImrecze

Tunel Malé karpaty uľahčí najmä vodičom z východnej časti BA a priemyselných parkov z okolia Senca ktorí jazdia do západnej časti mesta a k parkom v oblasti Stupavy. A tých vôbec nie je málo. Zbytocne sa tu hádame, Slovensko nemá extra veľký tranzit, ale silnú zdrojovu a cieľovú dopravu na území Slovenska medzi priemyselnými centrami ktorými sú najmä BA, a považie. Potom nasleduje doprava medzi SR a hlavnými obchodnými partnermi, teda CR, Nemeckom a Poľskom. Tu R2 juhom nepomôže ničomu. BA - KE jazdí denne len pár stoviek vozidiel, to je dokázané. Možno občas okolo 1000. Bežná cesta 1. triedy má kapacitu 20000 vozidiel denne, diaľnica do 100 000. Prečo je okolie ZV upchate a za Detvou sú intenzity pod 10000 ? Veď už dnes jazdí väčšina Košičanov do BA juhom keďže aj bez R2 to dajú za 4,5 hod. čo je rovnako ako severom.

27.01.2020 | Roman Kanala

Ja Vám viem povedať, prečo sú cesty v okolí aglomerácií saturované. Lebo boli stavané za socíku na tri embéčky, dve čikuli a jeden trabant. Potom sa otvorili hranice a doviezli milióny jazdených áut, no cesty sa nielen nepripravili, ale ani neopravili. Všetky peniaze idú na diaľnice. Resp. na jednu jedinú - tú žilinskú.

DIaľnica je modla, totem, mantra, panacea, ktorá má vyliečiť všetky trampoty. Namiesto svetlej budúcnosti sa sľubuje diaľnica. Netreba ju ani postaviť, stačí sľúbiť a Slovač je v siedmom nebi.

Prečo diaľnica? Lebo je financovaná z peňazí, ktoré padajú z neba. Z Bratislavy, z Bruselu. Netreba ťahať peniaze z vrecka miestnym cez miestne dane. Tak vidíte, aké to je jednoduché. A toto všetko bude treba rozbiť. Najlepšie tak, že sa zatne típec žilinskej diaľnici.

31.01.2020 | eleonora_m.

rosma a videl si niekedy intenzity dopravy predtym ako sa masivne rozostavala a dejedna a zanedbala cesta na juhu ? ze soroska aj branisko mali okolo 4000 aut, branisko sa postavilo a soroska dodnes nestoji. ze totalne sa odignorovala erjedna kde az do 2011 sa pouzivala 50 km zlatomoravcka cesta smrti a stavali suvisle desiatky km dejedna. vies ze podla scitania 2015 najviac rastla intenzita prave na R1 a ze dalej rastie a prekonava vsetky ocakavania.
tie tvoje europske koridory schvalili za meciara. nebolo to tazke. Sk malo pridelenu vetvu koridoru V. zo zapadu na vychod, tak ho naviazali na koridor IV. v BA a potiahli k uzhorodu kde sa napojil na hlavnu vetvu veducu cez madarsko. ceskoslovensky koridor v trase E50 praha-kosice doslova skapal a cesi odklonili svoju cast na posko kde stoji dialnica v plnom profile cez bohumin....D49 na puchov nestoji ani 25 rokov po rozdeleni a mozno nikdy nebude, tadial chodi mozno 2.000 aut. no a pri ziline meciarovci potiahli koridor VI. na polsko aby konkuroval moravskemu koridoru co sa zjavne nepodarilo lebo cez skalite je intenzita minimalna....medzitym madari potiahli dialnicu na vychod a za rok bude hotova m30 a tym vznikne suvisle dialnicne prepojenie pre vychodne Sk. ziadneho investora nebudu zaujimat hobliky korbelky. takze naozaj treba konecne postavit sorosku a vyriesit ten kusok pri batke za babku. soroska bezi tender a pri batke sa uz kresli projekt a vykupuju posledne parcely. nie je o com, do 2025 moze byt skorosuvisla dialnica po lucenec a dalej slusna cesta po kosice. dovtedy sa vyriesi spor pri zvolene a moze sa pokracovat tam.

26.01.2020 | Roman Kanala

Akú Pezinskú Babu? Medzi Trstínom a Jablonicou 3 km jednorúrového tunela stačí na najbližších 30 rokov a odčerpá všetok tranzit do Čiech. Spolu so skratkou Sénec - Séreď urobí rozširovanie a kolektorovanie starej D1 zbytočnými. Teraz sa robí všetko preto, aby aj tranzit musel cez Bratislavu.

Ako to, že tí, ktorí jazdia cez Strečno, nie sú blbí? Keď tadiaľ idú, robia to preto, že sú blbí. Ak si môžu vybrať a vybrali si Strečno, nech nefňukajú. Tam majú ísť vlakom. Aj do Schaffléra v Kysuckom jazdia vlaky, len sú tí ľudia leniví ísť kilometer peši. Alebo si nechať postaviť zastávku priamo za plotom fabriky, kde by zastavovali len robotnícke vlaky ráno a večer.

27.01.2020 | rosma

Bloger sa rozhodol skryť tento komentár pre porušenie pravidiel diskusie

26.01.2020 | salamoon

ked sa stavalo Branisko, tak tade chodilo 6-7,000 aut.. zaujimave, ze vtedy nikto nedaval tieto nezmyselne argumenty o intenzitach.. R2 je medzinarodny tah so subeznou zeleznicou, na kt. su naviazane aj prilahle okolite okresy, ktore priamo nepretina.. pricom intenzity tam budu vyssie, kedze cast dopravy stiahne z D1 a Madarska.. na co by ktory blbec chodil z PO, KE, MI do BA a naopak po D1 ?

31.01.2020 | eleonora_m.

ked sa branisko ZACALO stavat jazdilo tadial asi 4.000 aut a cez sorosku mozno o par stoviek aut menej,

27.01.2020 | Brano L.

Presne tak. Nejde o Pezinskú babu. Ide o spojnicu Trnava - Senica. Ideálna trasa núkajúca úspory času a zároveň umožňujúca modernizáciu celého koridoru z Trnavy na Hodonín.

27.01.2020 | Roman Kanala

Blog bol o tom, že susedné krajiny sú už úplne inde. Kostra diaľničnej siete hotová, robia sa sekundárne okruhy tak, aby sa zlepšila dopravná dostupnosť. Na Zlodejsku mala Žilina veľké oči a žilinská diaľnica stále nie je hotová a ani nebude, lebo za štátne to nešli, za eurofondy sa to nestihlo a čakať na mimozemšťanov, čo prinesú peniaze z inej galaxie je dlhé lakte.

Pritom riešenia existujú a nie sú drahé. Finančne ide o rovnocenné alternatívy, alebo lacnejšie, ako megalomanské blbiny pre radosť Žiliny. Lacnou alternatívou rozširovania starej diaľnice Bratislava - Trnava je rýchlostná cesta Bratislava - Senec - Sereď, ktorá odčerpá tranzit na Nitru a vytvorí záložnú trasu. V kombinácii s obchvatom Bratislavy v trase Trnava - Senica - Kúty, hoci i v polprofile na odčepanie tranzitu do Čiech by stará D1 kapacitne stačila ďalších 20 rokov. A obchvat Bratislavy z Trnavy na Kúty by bol omnoho lacnejší, ako tunel Malé Karpaty s plným profilom 10 km.

Podobne aj s dokončením Bratislava - Košice. Tam stačí tunel Soroška a nová cesta okolo Bátky, ktorá nahradí tereziánsku hradskú starú 300 rokov. Za zlomok ceny žilinských tunelov bude nová trasa na tranzit, ktorá nemusí cez Maďarsko, ani do závejov pod Tatrami v nadmorskej výške 900 metrov.

Lenže to všetko sa nesmie, lebo Žilina. Svet sa zastavil, lebo Žilina. Čas sa zastavil, lebo Žilina. Celá republika si musí ešte 10 rokov uťahovať opasok, lebo Žilina. Fuj.

A už sa črtá nová čierna diera, kam zmiznú všetky infraštrukturálne investície, lebo Žilina. Namiesto cesty Levice - Štúrovo, lebo by bola pekne drahá a dlhá, sa projektuje cesta Levice - Šahy. Úmyslom je nadviazať úsekom Prievidza - Žilina, čím by sa úplne zdubasila R3 cez Krupinu, Zvolen, Donovaly a Oravu. Zas si všetci budú musieť uťahovať opasky 30 rokov.

31.01.2020 | eleonora_m.

no medzitym investicny dlh na cestach je az desny....tazko sa budu riesit suvisle useky ciest ked nie su vyriesene okresne mesta....dokonca mosty sa rozpadavaju...komarno, levice. v novych zamkoch pocas oprav mosta skolabovalo mesto, v kezmarku sa crta nieco podobne. akurat sa zacina riesit sala, mozno sabinov a pokracuje brezno....aha a krupina ma uz nakresleny projekt. uspech bude ak dodrzia slub a vyasfaltuju najhorsie useky za tych 200 milionov.

27.01.2020 | rosma

Bloger sa rozhodol skryť tento komentár pre porušenie pravidiel diskusie

31.01.2020 | eleonora_m.

zato tento system priniesol vystavbu tzv D3 kde je mozno 2.000 aut cez skalite a asi 6.000 aut na strazov-brodno. tieto 2 useky stali 600-700 milionov. takze ani len na kysuciach sa neriesilo to co bolo viac treba a co sa riesi sa riesi megalomansky a predrazene.

27.01.2020 | rosma

Kanala, môžeš sa hanbiť! Správaš sa ako cenzor! Príspevky, ktoré ťa usvedčujú z diletanstva, nenávisti a posadnutosti Žilinou skrývaš, aby ostatní nevideli iný pohľad na vec. Je mi ťa ľúto.

27.01.2020 | Roman Kanala

Príspevky, ktoré som schoval, jednoducho obsahujú hlúpe, špinavé osobné útoky a nič k veci. Také tu nemajú čo hľadať. Blog bol o diaľniciach a eTrend je o ekonomike a financiách.

27.01.2020 | rosma

Tak si zmaž polovicu tvojich príspevkov, kde urážaš ostatných diskutujúcich! O fašistoch, ušmudlaných psíkoch, idiotoch a Zlodejsku tu vypisuješ hlavne ty! Sa pozri doma do zrkadla, kto je tu špinavec.

27.01.2020 | rosma

Dnes už s tebou končím, prestali ma tvoje narcistické kydy baviť. Môžeš si diskutovať s tvojim druhým ja "@@@" a hrať sa na spolu na národohospodárov. Na blogu.

31.01.2020 | Roman Kanala

Článok sa objavil na vybabrali.sme, kde je možné ho kliknúť:
https://vybrali.sme...

Listy z Ženevy

Listy z Ženevy
  • Počet článkov: 143
  • Priemerná čítanosť: 2666
  • Priemerná diskutovanosť: 23
  • RSS blogu

O blogu

Roman Kanala - fyzik, inžinier, ekonóm, žije a pôsobí v Ženeve.