Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zdá sa, že na zdieľanú ekonomiku neverí už ani progresívna Kalifornia. Uber a Lyft to poslalo na cenové minimá

06.09.2019 | MKristoff

Diskusia (10 reakcií)

06.09.2019 | ivansk

to nie je zdieľaná ekonomika, to je vyciciavanie tých na spodných priečkach z pohľadu možnosti zamestnania.
Prvá vlna boli agentúry a ich vyciciavanie "zamestnancov" a newspeak term zdieľaná ekonomika je len prezlečený ofajč na tých čo sú happy ked zarobia 50 dolárov vozením ľudí/pizze a samozrejme nemajú z toho ani na zdravotnú poistku.
Už sa teším čo bude další level.

06.09.2019 | pinpo

niekto sa snazi nieco vymyslat a skusat ale pre teba je to ofajc
ofajc to bude az ked uber zavedie autonomne elektricke auta, vsetci utru huby nasucho

06.09.2019 | ivansk

uber a lyft nevymysleli nič iné len ako využiť najzranitelnejšiu časť populácie, vycucať ich počas produktívneho veku a odhodiť ako vyžmýkaný citrón.

09.09.2019 | Morris

nie som fanusik Uberu, ale hopin som zacal vyuzivat ihned ako prisiel na trh. Neviem teda kto to cele vymyslel, ale fakt je ten, ze tieto systemu dramaticky zvysili komfort prepravy a dramaticky znizili klamanie zakaznika.

09.09.2019 | ivansk

to je pravda, ako zákazník mám tie služby rád.
z pohľadu "zamestnanca" to už také fajn nie je, teda za morom, u nás sa to už znormalizovalo.

07.09.2019 | lacop

Nechápem v čom je problém. Uber nemusí zamestnávať vodičov. Každý vodič bude živnostník a s Uberom bude mať zmluvný vzťah.

Tak to má teraz na Slovensku aj Bolt. Ja som si nedávno vybavil licenciu taxislužby a preukaz vodiča taxislužby zdomu, cez internet. Podobne aj registráciu na daň z príjmu a DPH. Päty z domu som musel vystrčiť iba kvôli potvrdeniu od lekára a psychologickým testom.

07.09.2019 | ivansk

Problém je v tom, že potom nikto nebude pre uber jazdiť za $5 na hodinu, cenovo sa vyrovná klasickým taxíkom a celý kedysi stomiliardový uber padne na hubu a s ním aj celé odvetvie zdielanej ekonomiky.
Celý uber je taký super inovatívny nápad ako keby som si vedla zavedenej predajne s topánkami otvoril svoju predajňu, kde by nepracovali klasický zamestnanci, ale zdieľano-ekonomický-ubermeni a vdaka tomu môžem podliezť ceny konkurencie. Inovatívnosť na úkor tých "zamestnancov".

07.09.2019 | FeroImrecze

Nerozumiem tomu prečo chcú všade z ľudí robiť zamestnancov. Veľké plus Uberu a pod. som videl práve vo flexibilite, kedy človek môže pracovať vtedy keď on sám chce, resp. keď to potrebuje zákazník a nie vtedy keď to chce jeho šéf. Samozrejme podporujem povinnosť registrácie takýchto flexibilnych vodičov na platenie daní a odvodov aby boli zdravotné, nemocensky a dochodkovo poisteni. Je jasné že v takom prípade nik nebude jazdiť za dumpingové ceny ale to by ani nemal byť cieľ. Problém klasických taxíkov s vodičmi zamestnancami je napr. ten, že Pol dňa taxikári stoja na stanovištiach bez roboty a zase v špičke voľný taxík zoženieme. Ale dôležité je odpracovanie 8 hodín denne.

08.09.2019 | salamoon

preco zamestnancov ?.. preto, aby sa este viac nesocializovali straty a neprivatizovali zisky.. okrem toho, ludia pracujuci pre uber a pod. to nerobia preto, ze ich to bavi.. kazdy normalny clovek chce jedno zamestnanie a stabilny prijem, z ktoreho vyzije.. suhlasim v tomto s ivansk..

10.09.2019 | Vlasko

Jaj ty vies velmi presne co chce "normalny" clovek. Skor vsak rozpravas o lenivom cloveku, co potom tara v krcme ako sa ma zle

Martin Krištoff

Martin Krištoff
  • Počet článkov: 12
  • Priemerná čítanosť: 737
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Ako hlavný analytik spoločnosti CFD World sa dlhodobo venujem portfolio managementu a analýzam akciových titulov z hľadiska fundamentálnych a technických ukazovateľov. Pred príchodom do CFD World som viac ako dva roky pôsobil ako finančný analytik u obchodníka s cennými papiermi CAPITAL MARKETS, o.c.p., a.s.