Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Vytvorte si vlastnú (autistickú) ekonomiku

29.07.2009 | Cyril Knihožrút

Diskusia (7 reakcií)

30.07.2009 | qwerty456

To, ze ludia maju radsej viac malych kuskov nie je ziadna novinka - zakon klesajucej hranicnej uzitocnosti.
"Autisti trpia dôsledkami endowment efektu menej" - No len im skuste nieco zobrat, myslim, ze na vlastne veci su naviazani viac ako ostatni...
Cowen v knihe skor pomenuva sucasnu dobu, informacny vek apod. alebo aj dava tipy, navody...?

30.07.2009 | Rado Baťo

1. klesajúca hraničná užitočnost - iste. Ale Cowen hovorí o skôr o tom, že tecnológie urobili túto zmenu nezvratnou. Je ťažké odísť po piatich minútach z koncertu, za ktorý som dal 100 eur, naopak je ľahké odísť z YouTube po 30 sekundách, keď návrat späť nič nestojí. Cowen skôr argumentuje, že na tom druhom nie je nič povrchné, ani nekultúrne, naopak, že je to spôsob konzumácie, ktorý technológie urobili emocionálne veľmi hodnotný.
2. podľa mňa trochu dezinterpretujete endowment effect. Aj ja by som zúril, keby mi niekto zobral môj počítač. EE je o tom, že veci pripisujem vyššiu hodnotu, keď mám k nej vlastnícke práva. Inými slovami, že som ochotný akceptovať vyššiu kompenzáciu sa vzdanie sa tejto veci, než za čo som ochotný ju získať. A Cowen sa odvoláva na štúdie, ktoré tvrdia, že mnohí autisti sa dokážu na túto hodnotu pozerať "objektívnejšie", nie sú tak ovplyvnení samotným faktom vlastníctva veci
3. Cowen vysvetľuje, čo si o tom všetkom myslí. Pre mňa to bol slušný návod....

30.07.2009 | qwerty456

1. Jasne, rozumiem. Len v texte tak trochu trcal ako novinka aj ten poznatok o ludskom spravani ... lepsi priklad je asi ten s iTunes (single verzus albumy), lebo youtube je zadarmo.
2. Precital som si na wikipedii o EE predtym ako som pisal. Ale zrejme prirychlo. Myslel som to tak, ze autisti musia mat svoj harmonogram, vsetky postupy musia byt kazdy den konstantne a preto su citlivejsi na hocijaku zmenu. No to je skor status quo bias.

30.07.2009 | Patrik Garaj

len tak na okraj k teme "single vs albumy" - dominancia singlov, ci samostatnych skladieb a cely fenomen "hitu" sa rozvinul v zaciatkoch gramofonoveho priemyslu. cize konzumovanie po kuskoch fungovalo velmi silno aj vtedy. album, ako nova moznost ucelenej umeleckej vypovede a tiez novy druh (drazsieho) produktu prisiel neskor. dnes technicka dostupnost jednotlivych skladieb klasicke albumy zase opat rozklada na atomy. a mnohi hudobnici preto ronia slzy.

01.08.2009 | emmacore

Som zvedavy, ci nieco zmeni Apple spolu s gramo-firmami, ked Apple uvedie na trh tablet:
"The labels and Apple are working towards a September launch date for the project, which aims to boost interest in albums by bundling liner notes and video clips with the music.
“It’s all about re-creating the heyday of the album when you would sit around with your friends looking at the artwork, while you listened to the music,” said one executive familiar with the plans. "
Zdroj: http://chod.sk/ab6o8

30.07.2009 | Rado Baťo

Cowen si pomerne dáva pozor, aby väčšinou hovoril o autistickom kognitívnom spektre (teda o schopnostiach, ktoré je s istou pravdepodobnosťou možné nájsť u autistov, často u tých nadpriemerne inteligentných, ktorí našli spôsob, ako relatívne znesiteľne žiť v rámci väčšinovej spoločnosti), nie o autizme typu Rain Man.
Tu už budem špekulovať, lebo nie som expert, ale ako som to pochopil, tie rituály a harmonogramy sú skôr filter pomáhajúci spracúvať ono intenzívne vnímanie detailov a zabrániť "zahlteniu".

30.07.2009 | Blacksun

Velmi blizka tejto teme je prednaska Seth Godina "On the tribes we lead" zo serie TED talks:

http://www.youtube....

Knihožrútov blog

  • Počet článkov: 180
  • Priemerná čítanosť: 3680
  • Priemerná diskutovanosť: 12
  • RSS blogu

O blogu

Konzumujem knihy. Dáte si tiež?