Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Na čo si dať pri riešení konfliktu pozor.

22.02.2015 | Juraj Skalský

Diskusia (2 reakcie)

23.02.2015 | Pavel Šimon

Fajn teoria. Ako však píšete, keď sa dvihnú emócie ťažko sa jej držať.
Čo však ak sú záujmy na oboch protichodné - a jedna strana nechce zo svojho záujmu ani kúsok ustúpiť. Alebo spor je o jednu nedeliteľnú vec. Buď ju má jedna strana, alebo druhá (alebo sa tretí smeje:-), ale nemôžu ju mať obaja. Ako v takom prípade robiť kompromis, a už vôbec kooperáciu?
V realite dneška: www.SAPI.sk sa snaží pomôcť výrobcom elektriny brániť sa proti odobratí podpory. Tam je to buď máš alebo nemáš.
Iný prípad - východ Ukrajiny - tam by mal byť aký kompromis?
Ono často ten viditeľný (oznamovaný) záujem vôbec nemusí byť ten reálny. A potom ani konfrontácia, ani kompromis a ani kooperácia nemusí fungovať, lebo vlastne sa rieši niečo čo vlastne ani nemá byť riešené.

25.02.2015 | Juraj Skalský

Dakujem pekne za reakciu. Máte pravdu, často krát je konflikt vyvolávaný aj umelo. Sú situácie, kedy druhá strana nehrá "čistú" hru a konflikt môže byť len zásterkou. Prípadne využíva svoju pozíciu a konflikt rieši nátlakom. Veľakrát je nakoniec snaha o kooperáciu neúspešná. Ako napríklad v spomínanom konflikte na Ukrajine. Vtedy je samozrejme potrebné zvažovať aj iné stratégie. Problém o ktorom píšem je, že vtedy sa do popredia dostávajú emócie a už nejde o to riešiť pôvodný záujem, ale obhájiť pozíciu. Odstup od situácie je nutný na to aby sme boli schopní vyhodnotiť ďalšie alternatívy. V prvom rade je však potrebné odhaliť skutočné záujmy druhej strany a nezabúdať na tie vlastné. Pri emotívnom reagovaní sa nám to pravdepodobne nepodarí. Osočovaním konflikt stupňujeme a často ideme vlastne proti vlastným záujmom. Téma je samozrejme komplexnejšia a vyžaduje si širší priestor. Pokúsim sa ju ďalej rozvíjať. Pekný deň prajem.

Juraj Skalský

Juraj Skalský
  • Počet článkov: 12
  • Priemerná čítanosť: 2906
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Profesionálne sa venujem rozvoju zručností (soft skills) od roku 2006. Špecializujem sa na vyjednávanie, obchodné zručnosti a self management. Uvedomujem si aké ťažké je zmeniť naše zvyky. Zameranou činnosťou, dôslednosťou a vytrvalosťou sa to podarí každému. Základ je chcieť. Pozrite si čomu sa venujem na: www.towers.sk