Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Slovenský koncept jazdenia na eskalátoroch ma vytáča

10.04.2017 | Jozef Tvardzík

Diskusia (12 reakcií)

11.04.2017 | paganrage

super blog. dikes.

11.04.2017 | Jurij

Vsade vo svete funguje prava strana, to je jasne, len u nas nie. Na to potrebujeme nejaky cas, rovnako ako aj na zlepsenie vodicov na cestach.
Divne to maju v Londyne ked cakaju pred eskalatorom a maju lavy pruh volny. V Hongkongu to funguje tak ze ked je prazdnejsie metro stoji sa vpravo ale ked ide masa ludi tak idu vsetci aj do lava aj do prava. A vsetci su spokojni, netreba ani prieskumy a usmernovanie.

11.04.2017 | HlasNaHlas

Vyjadrili ste presne to, čo ma už dlho dráždi, ale nikdy som to neriešil.

Ak by sa v ľavom pruhu vytvoril súvislý prúd kráčajúcich, teda stúpajúcich chodcov, a vpravo by sa len stálo (starší ľudia, čo nevládzu), tak by tie schody museli dopraviť ešte viac pasažierov ako uvádza londýnske maximum. Okrem toho by bola ľavá strana rovnako zaťažená ako pravá, takže by z technického hľadiska nedochádzalo k nerovnomernému zaťaženiu schodov.

Teória, že lepšie je stáť v dvojstupe veľa seba, mi je cudzia. Keď som v roku 1992 bol prvá raz vo Viedni, na schodoch v metre mali nápis Rechts stehen, links gehen = Vpravo stojte, vľavo choďte! A čuduj sa svete, ľudia tomu rozumejú a chodia/stoja tak.Koľko rokov odvtedy uplynulo? 25? Na našich vypečených slovenských schodoch je iba tabuľka typu: schody sú v prevádzke od 8. do 9.. ráno a od15 . večer 17. večer. Takže pri trojhodinovej dennej prevádzke sa schody nepokazia ani za 100 rokov. Ale ani nich nik nevyužije. V našom metre to však zostane po starom ešte dlho. My sme sa totiž ešte na metro nezmohli.

11.04.2017 | oko

tak tak

a ako autor na zaver pise, priemerna obsadenost pre slovenske eskalatory je cca jedna trojica, dve trojice a jeden ponahlajuci sa, ktory sa kvoli nim zasekne v stvrtine eskalatora.
takze teorie platne v skutocnych hlavnych mestach su aj pre bratislavu zbytocne, nehovoriac o ostatnych mesteckach.

11.04.2017 | PaloK

Mne v tejto súvislosti napadá čiernobiela karikatúra, či skôr dosť smutná kresba, na ktorej sa veľký dav ľudí postupne mechanicky zlieva ku eskalátoru, hľadiac do blba, zatiaľ čo hore schodmi vedľa eskalátoru kráča človek o barlách, a tí, čo sa už vezú eskalátorom na neho nechápavo pozerajú.

Tiež vlastná skúsenosť s ľuďmi v mestách ako Praha či Bratislava, kde človek s kočíkom musí zápasiť o vstup do akéhokoľvek prostriedku. pretože takí ohľaduplní sme my všetci. Najprv sa chcú predrať dôchodcovia, potom znudení školáci, potom strašne zaneprázdeni kravaťáci a po nich ostatní. Banda oviec.

11.04.2017 | Truhlik999

co takto dva eskalatory so sirkou akurat na jedneho cloveka?

11.04.2017 | mino6

KUA, mať tvoje starosti a Rockefellerov plat, to by bolo na svete dobre...

11.04.2017 | oko

ma frend, sak citaj blogy niekde na kotlebovom webe, ked potrebujes vylucne vazne temy

12.04.2017 | libertarian

Fajn. Rozpad EU odvrátený, krach eura odvrátený, 3 svetová vôbec nehrozí, .... takže už jediným problémom hodným pozornosti je úspora 13 sec. na schodoch.

14.04.2017 | Nefrit Elizabeth

Na eskalátore sa veziem len keď mi stoja ľudia v ceste. Tiež ma to štve ale neriešim to. Netisnem sa a ani nikoho nepredbieham. No chcem vidieť ako by mňa niekto obchádzal z ľava

14.04.2017 | Nefrit Elizabeth

a či z prava keď idem s kočíkom. Tak o čom je táto téma?

16.04.2017 | miriamk

Zaujímavý príspevok, no zanedbáva fakt, že medzný úžitok z času je pre každého jednotlivca odlišný. Na súčasnom systéme uvoľnenia ľavej polovičky sa mi páči možnosť výberu. Ak nemám ani 13sekúnd navyše môžem sa ponáhľať dopredu, ak sa nikam neponáhľam ani ďalších 60 sekúnd navyše ma netrápi.

Jozef Tvardzík

Jozef Tvardzík
  • Počet článkov: 7
  • Priemerná čítanosť: 12006
  • Priemerná diskutovanosť: 16
  • RSS blogu

O blogu

Redaktor TRENDU a editor TREND.sk