Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Pomalí vodiči sú nielen otravní, ale na cestách aj nebezpeční

23.05.2016 | Jozef Tvardzík

Diskusia (33 reakcií)

23.05.2016 | Truhlik999

pekny clanok.
Rychlost samozrejme nema na smrtelne nehody ZIADNY vplyv.
Na dialnici, kde je rychlost najvyssia - je zaroven najmenej nehod.
LOGICKY teda nezalezi na rychlosti, ale na kvalite cesty.
KVALITNA cesta = male riziko nehody !

28.05.2016 | api

Takže nová asfaltka v dedine a nehodovosť nulová, najlepšie pri 120 km/h :) Kvalita má pomerne malý vplyv, určite nie rozhodujúci. Už len počet ľudí/chodcov v dedine a na diaľnici je rozdiel tak 4000:1. Už len toto samo osebe je veľký činiteľ. Druhým je plynulosť premávky - kedy býva na diaľnici najviac búračiek? Keď sú zápchy. A tiež na výjazdoch z diaľnice, kde sa tiež narušuje plynulosť premávky. Aj preto napr. to zvýšenie v článku z 80 na 90 prinieslo zníženie počtu nehôd, lebo sa premávka stala plynulá na rýchlosti, ktorá postačuje aj rýchlejším/netrpezlivejším vodičom. Kvalita cesty je už len taká čerešnička na konci :)

Skôr sú ešte zaujímavé tie reči z článku o pokutách a rýchlostiach. Problém nie sú 2 - 3 minúty ušetrené niekde na diaľnici či medzi dedinou (v dedine nediskutujem, tak o šetrení pri jazde nemôže byť reč, je tam vysoká pravdepodobnosť nehody) - keby jazda bola naozaj plynulá. Lenže jazdy plynulá nie je a tak dať BA-ZA za 1,5 hodiny pri 130 km/h je utópia často ešte aj v noci. Ani tam nie je všade 130 km/h a hlavne práve mizerná plynulosť dopravy spôsobuje, že aby človek to dal niečo cez 1,5 hodiny, tak niektoré úseky, resp. všetky úseky mimo obmedzených musí ísť cca 140 - 145 km/h. Inak to nemá šancu dať za 1,5 hodiny. Pri vzornom 130 a dodržaní obmedzení sa ten čas môže pretiahnuť na 1,45 - 2 hodiny v pohode. A to už je niekedy slušné ušetrenie. A ak niekto ide do KE, tak v súčte na ďalších 300km to môže robiť minimálne hodinu. Napr. aj o hodinu menej sedenia za volantom a menej nervozity. Počítať tie ušetrené minúty len takto kalkulačkou rýchlosť delené dlžka, to je buď neznalosť, alebo zavádzanie.

Tá 150 km/h by mimo výjazdy a nebezpečné úseky bodla k plynulejšej premávke. Aj tak ňou pôjde práve tých pár percent vodičov, čo v nervozite pri príliš nízkej rýchlosti najčastejšie spôsobia nehodu. Samozrejme by sa museli ostatní vodiči naučiť, čo to je zaraďovať sa vpravo, ako káže zákon. Na to naši policajti ešte moc nedohliadajú a pritom by práve zlepšili plynulosť premávky a zmenšili pravdepodobnosť nehody. U nás je nejaké divné pravidlo jazdiť v ľavom pruhu a to pritom máme pekné diaľnice. V ČR na D1 to chápem, tam na tej panelovke bol pravý pruh tankodrom vyjazdený náklaďakmi (už to prerábajú), ale u nás je to čistá hlúposť a frajerina.

23.05.2016 | Ferro9

Musim suhlasit pre mna su nebezpecny ludia co oblizuju celne sklo a pri rychlosti 45km/h maju smrt v ociach. Vtedy je najlepsie pridat na par sekund a dalej pokracovat normalnym tempom. Prekracovanie rychlosti v obci by som aboslute vylucil pretoze tam sa da ist maximalne na hornej hranici tolerancie radarov. Na dialnici okolo 140-145 a nehrozi ani pokuta. Vela nehod je kvoli tym super jazdcom co sa chvalia ako dodrzuju predpisy, bohuzial kvoli nim zomieraju ludia ked sa ich snazia predbehnut.

24.05.2016 | Roman Kanala

Takže nové heslo znie, porušujte dopravné predpisy, chránite svoj život a zdravie, čo? Neviem, prečo sú vodiči na Zlodejsku úplne vadní a musia predbehnúť a musia, aj keby ich to stálo život. Ako Francúzi. Ak niekto ide 110, tak pekne idem za ním a predbehnem, až keď mám miesto a nik za mnou nejde 160. Ten, kto ide 110, zrejme prispôsobil jazdu stavu a povahe vozovky, technickým možnostiam svojho vozidla a svojím schopnostiam ako vodiča. Pokiaľ sa naozaj venuje riadeniu, jazdí predpisovo. Nebezpečný je ten, kto ide 160, vyblikuje, vytrubuje, ohrozuje všetkých, čo sa opovážia byť v ceste. Na saturovanej diaľnici pri jazde v kolóne treba ísť v kolóne a nemá zmysel predbiehať.

V Česku sa mi viackrát stalo, že nejaký holofojtoš na BMW či Ferrari ide meter za mnou a skoro ma tlačí, aby som predbiehal. Potom ho pustím, on sa zaradí predo mňa a dupne na brzdu. Na takých ******* platí len kamera kvôli dôkazu a vpáliť mu do Ferrari, nech má náklady. Ani poisťovňa neprepláca podobný typ nehôd a pre policajtov pôjde o úmyselný trestný čin. V Česku už policajti stíhajú aj papalášov.

24.05.2016 | PaloK

V dopravných predpisoch je aj prikázané, že nemáš brániť plynolosti cestnej premávky. Ak všetci idú tachometrových 90kmh (reálne idú 80kmh), tak treba ísť aspoň tak rýchlo. A hlavne sa zaraďovať do najkrajnejšieho pruhu, aby si neblokoval iných, pretože súbežná jazda v obci je síce povolená, ale je neohľaduplná ak sa šuchceš.

V BA je bežné stretnúť šoféra, ktorý si myslí, že maximálna povolená rýchlosť je dostatočná na tunajšiu premávku, lenže to nie je pravda, pretože sa tu jednoducho jazdí o 10-20kmh rýchlejšie ako inde a tak to treba rešpektovať. Tak ako v okresnom meste nejdem 80kmh cez obec, lebo tam všetci idú 60kmh, tak v BA nejdem 90kmh po obchvate, lebo tam všetci idú aspoň 100-105kmh.
Akýkoľvek rušivý element v bežnom prúde rieky spôsobuje kolízne situácie. Ak všetci idú 120kmh, treba ísť 120kmh aj keby si mal to auto sám tlačiť.
Potom sú takí experti, čato krát Záhoráci ale aj solíďaáci v preddôchodkovom veku z BA, ktorí v tuneli Sitina idú v ľavom pruhu 80kmh. Nevadí, že kamión vedľa nich ide skoro 90kmh, oni si to šinú 80kmh, lebo tak káže tabuľa. Že je za nimi 500m kolóna? Koho to szerie?

Tie štatistiky z článku evidentne nezohľadňujú hustotu premávky. Pretože ísť 150kmh po poloprázdnej diaľnici je evidentne bezpečnejšie pre mňa aj ostatných, ako blokovať celý mestský okruh rýchlosťou 70kmh keď všetci normálne jazdia 100kmh. Zase ísť 130kmh, keď plná diaľnica ide plynule 110kmh je tiež pekná arogancia a vedie to presne tam, kam spomaľovanie premávky.

Časový zisk je samozrejme mizivý. Ja mám problém s udržaním pozornosti pri nízkej rýchlosti a preto jazdím rýchlejšie, pretože ma to núti byť pri zmysloch a predvídať. Neznášam lemplov, ktorí sa vlečú za autobusom a práve keď ich idem obiehať, sa rozhodnú obiehať ten autobus. Lenže oni neobiehajú rýchlosťou aspoň o 20kmh viac ako ten bus, oni sa šuchcú 10kmh rýchlejšie, lebo inak by mali strašne vysoú spotrebu a chúdiatko škatuľka by im trochu viac zavíjala.

24.05.2016 | Balt

Ľuďom ako ty by mali brať vodičák.

24.05.2016 | PaloK

Ďakujem, takže aj ty si z tých pomalších, ktorí by mal mať prikázané používať len plne autonómne autá?

24.05.2016 | Ondrej Korec

Mám to podobne, keď som nútený ísť bezdôvodne pomaly, tak sa často prichytím ako mám zrazu v ruke mobil, alebo prepínam rádio, a podobne. Typické je potom to, že keď po niekoľkohodinovej ceste prídem na miesto, nech to je aj v noci, tak nemôžem zaspať. Jazdím totiž tak, aby som bol v maximálnom strehu, zmysly v pozore a z tohto režimu sa telo nedá telo vypnúť po niekoľkých hodinách len tak kľúčikom ako auto :)

A s tými plne autonómnymi autami máš pravdu. Presne kvôli tým ktorý hovoria "tebe by mali zobrať vodičák" sú tie autonómne autá potrebné. To sú tí, čo nemajú dostatok praxe alebo schopností, aby jazdili plynule a cítia sa na ceste všetkým ohrození. Pritom sú sami najväčšou hrozbou. Hlavne cez sviatky stretávam extrémy, ktorým skutočne vidno ten povestný strach v očiach a vravím si, že načo sadá za ten volant, keď má pocit, že tým riskuje život, čo je masochista? Ale to sú len tí extrémisti, čo to už ani skrývať nedokážu. Väčšina na cestách sú tí, čo sa na prvý pohľad tvária akože im šoférovanie vôbec nerobí problémy, že sú zdatní a skúsení, ale že sú takí uvedomelí, že keď je MPR 90 km/h a jemu tachometer ukazuje 85, tak ide vlastne ako vzorový ideál vodiča. A pritom je v duchu celý šťastný, že MPR nie je 100 ako v Rakúsku, lebo ak by mal ísť o 5 km rýchlejšie, tak má nočné mory z toho, lebo už takto má v duchu pocit, že ostatní účastníci cestnej premávky majú jediný cieľ - zabiť ho, akurát že sa snaží nedávať to najavo inak ako anonymnými komentármi na internete v štýle "ľuďom ako ty by mali brať vodičák".

25.05.2016 | Pedro-ba

Co mas za karu stary passat s pretocenymi kilometrami?

24.05.2016 | PaloK

V Čechách prebehla inak zaujímavá diskusia, rozpor, medzi Políciou ČR a Ministerstvom dopravy o tom, či je legálne predbiehanie zprava na diaľnici ak idú autá v kolóne. Myslím, že Polícia tvrdila, že to je legálne a Ministerstvo opak.

Logika je jednoduchá. Pretože v kolóne jdú všetky autá približne rovnako, alebo sa im mení rýchlosť, tak nútiť ich aby sa neustále preradzovali by bolo rádovo nebezpečnejšie ako ich jednoducho nechať obiehať aj sprava.
Lenže veľkí inteligenti na slovenských diaľniciach nie sú schopní dodržať ani len druhé prikázanie, vždy sa zadaď do krajného pruhu. A tak sa na svojich turbo kachliach vlečú 110kmh v strednom alebo aj ľavom pruhu. Človek má niekedy 100 chutí takých dementov obiehať aj sprava, ale povie si, že nebude za rovnakého kreténa ako sú oni.

24.05.2016 | Roman Kanala

Na Švajčiarsku po švajčiarsky je predbiehanie sprava najťažším dopravným priestupkom, za ktorý sa ešte neberie vodičák. Je to na pokutu za 250. To je tarif ako za prechod križovatky na červenú.

To znamená, že ak niekto ide z nejakého dôvodu na diaľnici v ľavom pruhu, je to preto, že na to má dôvod. Buď predbieha, alebo má iný dôvod. Napríklad, že nevie jazdiť. Vtedy je vlastníkom oboch pruhov, aj svojho, aj napravo od svojho. Ale predbehnúť ho sprava, to robia len ženské a Francúzi. Predbiehanie sprava nie je predbiehanie v prípade núdzového brzdenia, keď autá v ľavom pruhu potrebujú rýchlo zastať a v pravom pruhu o niečo menej rýchlo zastať.

24.05.2016 | PaloK

Je to len o ohľaduplnosti KAŽDÉHO účastníka premávky. Od cyklistov až po kamionistov voči všetkým ostatným. Proste svojím správaním ovplyňujeme život ostatných ľudí a treba sa podľa toho zariadiť. Nikto tu nie ja sám na svete.
By default sa vždy radím nabok, aby som zbytočne nešiel v ľavom pruhu aj keď som v obci.
Keď som v ľavom pruhu, a vidím, že sa niekto fakt ponáhľa, no tak sa zaradím nabok a pustím ho, pretože NEVIEM, prečo sa tak ponáhľa. Možno má v aute tehotnú ženu, alebo sa mu decko zabuchlo doma, alebo dostalo v škole záchvat, alebo vytápa susedov. Proste nezavadziam! A to isté čakám od ostatných. Je to jednoduché.

Je nebezpečnejšie ísť 150kmh vo voľnom pruhu na poloprázdnej diaľnici, ako v zahustenej premávke sa neustále preradzovať z pruhu do pruhu, alebo v zahustenej premávke s rýchlosťou 100kmh tlačiť sa a ísť 130kmh? A čo taxikári, ktorí v noci jazdia aj na červenú a s políciou majú "dohodu" a cez deň brzdia premávku, pretože idú predpisovo hoci celý obchvat chce ísť rýchlejšie?

Inak v tých štatistikách sa ako hlavná príčina neuvádza prekročenie rýchlosti, ale neprimeraná rýchlosť. To je veľký rozdiel, pretože neprimeraná rýchlosť je aj 50kmh na úseku s povolenou 90kmh, alebo 150kmh, keď všetci idú v kolóne 130kmh. Neprimeraná rýchlosť vytvára kolízne situácie, a z toho vznikajú nehody.

24.05.2016 | Roman Kanala

Za 150 km/h sa vo Švajčiarsku dáva pokuta 2500 Frs, berie vodičák na minimálne na pol roka a je za to už záznam v registri trestov. Za 151 km/h sa platí veľká pokuta, berie vodičák minimálne na rok, nesmie sa vrátiť bez preskúšania a človek ide pred sudcu. Ak je to prvý prípad, tak dostane 3 dni basy podmienečne na dva roky, ale už má záznam v registri trestov.

Toto keby bolo na Zlodejsku, tak majú autoškoly business. Tam treba vyzbierať veľa vodičákov, ktoré boli rozdané omylom. Ak si človek vyberá ako hrozienka z koláča, ktorý predpis sa mu páči a ktorý nie, lebo ten nemusí dodržiavať, tak dostal vodičák omylom a čím skôr mu ho vezmú, tým lepšie pre všetkých.

24.05.2016 | IvanPe

:)
Suhlas. Toto keby bolo na Slovensku mali by autoskoly business, ale to by bolo vsetko.
Preco? No lebo obmedzena rychlost na rovnej ceste, aby sa mohli vyberat pokuty, semafory na ktorych sa neda stat lebo su v 3m vyske rovno nad hlavou, nedodrziavanie pravidiel policajtov, pokutovanie nezmyslov, napr nalepene starsie znamky, trestanie len niektorych vodicov, neriesenie situacii ale iba pokutovanie, atd. To nie je zlodejsko to je podvodnicko. Preto kazda pokuta nie je nicim inym iba dalsou danou bez riesenia.

25.05.2016 | Ondrej Be

Vdaka za info. Vo Svajciarsku uz zopar tyzdnov jazdim a nenapadlo mi ze by mohli aj takuto trivialnost postihovat. Dost casto najma vecer na trojprudovkach sa stava ze ide solo auto pomaly v strednom pruhu a pripadalo mi cudne ist cez dva pruhy dolava, obehnut a potom cez dva pruhy doprava naspat do uplne volneho praveho. Ale OK, budem to tak pre istotu robit. (A niesom ani zenska ani Francuz).

24.05.2016 | IvanPe

Nie som odbornik na dopravu, ale mne zo skusenosti sa zda ze na nehodovost na cestach maju hlavny vplyv:
- zmena v plynulosti v jazde (zla vozovka a pocasie, precenenie svojich vodicskych schopnosti, alkohol)
- nedodrziavanie pravidiel cestnej premavky.
Na Slovensku je tazke nebyt v kolizii pri dodrziavani pravidiel cp, vacsina ich totiz nedodrziava. Tam kde sa dodrziavaju je jazda krasna, rychla a plynula a hlavne pohodlna a nestresujuca.

24.05.2016 | lopokio

Vacsina tych predpisov su totalne bludy. Mame zakony a vyhlasky, ktore si vzajomne odporuju. Nie je definovana ani taka zakladna a zasadna vec, co je vlastne cesta/komunikacia...
Dopravne znacenie absolutne nevyznamne je 2x take velke ako obycajne, navyse z tak silne reflexneho materialu, ze v noci oslepuje. Zato koniec/zaciatok obce si casto vodic ani nevsimne, nehovoriac o tom, ze 50ka je este 1 km pred prvym zastavanym uzemim.... Cestari, ked opravuju malokedy daju aj ukoncenie 30km/h.
Najskor by trebalo spravit poriadok v zakonoch, potom v znaceni a postupne aj v ludoch...

24.05.2016 | Andrej_sk

Prezil som si svoje na ceskej D1, prezivam si svoje na bratislavskych cestach, tiez sa snazim jazdit rychlesjie tam kde su na to podmienky. Zanadavam si za neadekvatne pomalym soferom, mam sa na pozore pri mimobratislavskej SPZ, lebo pravdepodobne bude zmatkovat. Ale maximalne ma vytacaju ti "za kazdu cenu". A skor su to soferi golfov a oktavok ako bavorakov. Ak sa chce ponahlat, nech si ide, ale ak vidi, ze je pred nim suvisla kolona a oproti to nie je o nic redsie, ale oni potrebuju predbiehat za kazdu cenu, tak takych by som nakopal. Ak ohrozuje seba, jeho vec. Ale on ohrozuje ostatnych. A s tym pochopenie mat nebudem. Denne na cestach Petrzalka-Rusovce/Cunovo, Biskupice-Rovinka. Ked idete za takymto do Rakuska, akonahle prekroci hranicu, ide ako baranok. Cim to je?

24.05.2016 | OliWer1

Pretože za hranicou platí zákon, policajti sa nedajú (až na veľmi málo výnimiek) ukecať ani podplatiť. V Bazmekistane platí právo silnejšieho, preto sa všetci správajú ako mexickí banditi.

24.05.2016 | bluehen

Ak je suvisla kolona, neznamena to ze vsetci v tej kolone chcu obehnut toho prveho co kolonu sposobuje. Preto sa tlacia ludia aj zozadu, najma ak to predu viazne /tj nikto neobieha aj ked je bezpecna sanca obehnut/. Ak jazdis ako jozef pise /tych 5-7 km/h nad limit nebudes tvoirit kolony ani ta nikto nebude obiehat, dnes s peniazmi moc toho nevyriesis alebo len s takou sumou, z ktorej sa aj prachatym zatoci hlava.

24.05.2016 | Roman Kanala

Na Zlodejsku som si všimol, že sa nepredbieha tak, že prvý za pomalým vozidlom ho predbehne, potom druhý a potom ďalší a ďalší, ako prídu na rad. Odkiaľsi zozadu vypáli audina, vytrubuje, vyblikuje, a predbehne celý rad áut naraz. Tí nesmú vybočiť, lebo sú sami predbiehaní a ani neradno vybočiť, lebo audina letí 150 km/h.

24.05.2016 | Ondrej Korec

V týchto situáciách dávam jednu šancu alebo dve šance, podľa situácie. Keď má ten čo je prvý na rade možnosť predbiehať a predbieha, tak sa nikam netlačím a všetko je v poriadku. Ak ale nevyužije jednu-dve šance, tak usudzujem, že nemá záujem predbiehať a vyhovuje mu trepať sa 60tkou za autobusom (lebo však treba si privyrobiť a pokradnúť ušetrenú naftu, že) až do najbližšej dediny, tak idem postupne dopredu, lebo inak by to bolo na dlho.

25.05.2016 | @@@

tak by to aj malo byť že pomale vozidlo predbieha najprv ten čo ide druhy za nim a tak nasledne a nie ako na slovensku ***** čo je v poradi desiaty si to švihne cez všetkych a ešte sa kkkt rozčuľuje ked sa mu do cesty vyruti den druhy v poradi za pomalym auto ... tak ako ked je kolona tak snaď možnosť na predbiehanie budu mať ty na začiatku a nie ***** čo je na konci lebo hlupi slovaci si myslia že prednosť na cestach je určovana podla toho ake drahe či luxusne je auto

25.05.2016 | Ferro9

Ten nazor ze za prekrocenie rychlosti by som bral vodicak patri tym dokonalym soferom egoistom ktori mimo obce jazdia 80 (iba ak je uplne dokonale pocasie) po dialnici v strednom pruhu (lebo co ak sa nepreradim) a v obci blokuju subeznou jazdou (predsa o 3 kilometre obcamam v lavo) Samozrejme nemam na mysli sa prehnat po obciach 70 staci vsak ked nepojdu 45 alebo 55 tak isto aj mimo obce tych 100 je uplne v poriadku kvoli odychlke tacometrov a radarov. A pretekari ktori musia obehnut za kazdu cenu aj ked je zrejme ze v hustej premavke sa nikam nedostanu tak to su specialne pripady pre policajtov aj cvokarov.

25.05.2016 | TataFalat

Snažím sa dodržiavať predpisy. V meste ak budem odbočovať vľavo, jazdím v ľavom pruhu. Ak vidím mantáka čo sa ponáhľa, tak ho pustím. Čím ďalej bude, tým bezpečnejšie pre mňa. Urážať ma len preto, že niekto nechce dodržiavať predpisy je fajn pokus ale nič to so mnou nerobí. Každý má slobodnú vôľu. Vytáčajú ma iba experti, ktorí nepoznajú predpisy, vytrubujú, ukazujú neslušné gestá a nadávajú na mňa. Vtip je v tom, že oni si myslia, že jazdia dobre a bezpečne a ja som ten kretén.
V skutočnosti je to naopak. Ak si každý bude sám určovať, ktoré predpisy mu vyhovujú a ktoré nie, tak zomrie na cestách oveľa viac ľudí. Myslite na to pri Vašich komentároch - predstavte si Vašu ženu alebo dieťa, ako ide cez prechod na zelenú a 2 skúsení vodiči si to s prehľadom šmyknú na červenú lebo sa im vidí, že stáť na červenú nie je dobrý nápad (stalo sa reálne včera). Prekročenie maximálky je len začiatok, kto porušuje denne predpisy skôr či neskôr prejde aj na červenú alebo sadne za volant opitý.
Najväčší problém SK ale niesú arogantní vodiči ale zle navrhnutá a zrealizovaná cestná sieť, zlý stav značenia ale aj samotných ciest. Za takých podmienok je veľmi ťažké nepoužívať "zdravý rozum" (ten príklad s neukončenou prenosnou 30tkou to krásne vystihol).
V skutočnosti článok ale ja ale celá diskusia verne ukazuje stav na Slovensku, tu prekročiť rýchlosť, tam niečo zoptimalizovať (nedokončiť), tu zasa ukradnúť, hen podplatiť aby "dobre bolo".

25.05.2016 | Tolkien

Naco dodrziavat maximalnu povolenu rychlost, ved je to bezpecnejsie.
Naco zabrzdit na cervenu, ved budem doma rychlejsie.
Naco zastavit chodcom na prechode, ved oni si pockaju.
Naco dat blinker ked idem odbocit, predsa to je jasne!
Naco ist do druheho pruhu ked obieham cyklistu, ved sa pomestime.

Kazdy si moze vybrat pravidla ktore chce, ktore sa mu hodia, ved zakony su na to aby boli proti ludom, nie ?
To aby mali policajti z coho zit! Sme vlastne charita, chlebodarci, pre nich.
Nasa arogancia a to ze kazdy sme lepsi a vieme viac nez ostatny je zarazajuca.

25.05.2016 | IvanPe

Nepochybne suhlas. Otazka je kedy sa zaradite do toho laveho pruhu, ci vtedy ked budete odbocovat alebo preistotu cim skor, pretoze v takom pripade branite plynulosti premavky, co je tiez porusenie pravidiel.
Slaba sebadovera vodicov sa na slovenskych cestach prejavuje precenovanim svojich schopnosti, nedodrziavanim pravidiel a aroganciou v akejkolvek forme. Na Slovensku neplati (vacsinou), ze vodic obmedzujuci ostatnych vodicov to robi lebo ma na to dovod, ak nepocitam za dovod to ze esemeskuje, telefonuje alebo len nezvlada premavku, pretoze robil vodicak na cestach s malou alebo ziadnou premavkou a je zvyknuty na volne cesty. Dcere hovorievam: najvacsi pozor musis dat na tych co si myslia ze vedia dobre jazdit a pritom na krizovatke hladaju rychlostnu paku.

25.05.2016 | @@@

ja suhlasim je to len o slovenskej arogancii ...veľka čast slovakov si mysli že oni su viac ako ostatni potom to tak aj na cestach vyzera ....

25.05.2016 | Brano L.

Tiež sa trochu čudojem tomuto Blogu. Avšak predpokladám, že autor tohto článku prevzal a parafrázoval výskum dobre. Lebo je otázne, či výskum v krajine, kde už dávno v prímestkých a mestkých oblastiach majú 4 a viac prúdovky je možné porovnať so situáciou na Slovensku, kde je nedostatok viacpruhových ciest a teda praktizovať rýchlejšiu jazdu by znamenalo neustále predbiehanie na hranici bezpečnosti.
A keď pozerám diskusiu, kde možno tretina, možno až polovica povie, že netreba dodržovať predpisy, resp.že tí pomalší vodiči sú tí zlí....tak potom preto to v slovenskej spoločnosti tak vyzerá! Predpisy sú len pre tých blbých, mi ostatní si urveme svoje a ešte ich pritom ohrozíme!
A dalo by sa o viacerých veciach diskutovať, či už o nedostatočnej kvalite ciest bez obchvatov obcí a miest, o blbom zvyku vodičov na Slovensku chápať maximálne povolenú rýchlosť ako "prikázanú rýchlosť" bez ohľadu na povahu a stav vozoviek a hustotu premávky atď.

25.05.2016 | mmin

Rakúske pokuty a švajčiarskych policajtov, kamery s radarmi a automatické zasielanie pokút s využitím objektívnej zodpovednosti a polovica diskutérov zrazu nebude mať o čom. Bude rýchlosť dodržiavať, prestane vyblikávať a vytrubovať v snahe zatlačiť vás medzi dva kamióny idúce 90 (tachometer 95-97, lebo jazdia s obmedzovačmi nastavenými na skutočnú rýchlosť) idúce za sebou s medzerou do 20 m a často ani to nie.
Jednoducho veľ hrdinov, veľa múdrych, mnohý označia Slovensko kadejako hanlivo, len samým sa akosi nechce dodržiavať pravidlá. Áno som jeden z tých čo chodí pomaly, rozumej predpisovo. Dokonca aj v tuneloch spomaľuje na 80. Asi som videl mnoho fotografi, ako to môže dopadnúť medzi dvoma kamiónmi, alebo v tom tuneli a ešte s požiarom, alebo keď si "hlupák" policajt dovolí to, čo môže a má, a zastaviť pre vysokú rýchlosť chlapa na Moste Lafrankoni. Už nikdy nebude vo výkone. Niekto si myslel, že je bezpečnejšie ísť rýchlejšie.

25.05.2016 | Roman Kanala

Ono je to naozaj tak, že v teórii hier kooperatívna rovnováha je v bode, kde sa každému zúčastnenému hráčovi podarí uhrať výsledok rovný alebo lepší, ako hráčom nekooperujúcim. Aj tam sa ustanoví rovnováha, ale bude mať užitočnosť nižšiu alebo nanajvýš rovnú kooperatívnej.

Najhoršie výsledky dáva hra, kde niektorí neuznávajú pravidlá. Tí môžu dosiahnuť malé zisky tu a tam na úkor ostatných, ale za veľkú cenu pre ostatných a funkcia globálnej užitočnosti pre všetkých dosiahne ešte nižšiu hodnotu, ako pri nekooperatívnej rovnováhe.

Kooperatívna rovnováha je tam, kde sa dodržiavajú pravidlá do tej miery, že sa vodič môže spoľahnúť, že ten druhý ich tiež dodrží. Potom môže jazdiť uvoľnene, lebo vie, že mu nič nehrozí, stačí dodržať pravidlá. Tak sa jazdí vo Švajčiarsku, kde sa smie aj piť do 0.5 promile, lebo ľudia sú zodpovední.

Nekooperatívna rovnováha je vtedy, keď vodič vie, že sa na druhých nemôže spoľahnúť a zariadi sa podľa toho. Nedôveruje, overuje, jazdí ofenzívne, lebo všetci jazdia ofenzívne ako Taliani či Poliaci. Jazda sa podobá na vyčerpávajúcu videohru, lebo treba byť stále v strehu.

Najhorší prípad je na Zlodejsku, keď sa niektorí považujú za vyňatých z pravidiel a robia, čo ich napadne, žiadne predpisy. Vtedy sa jazdí najhoršie a nehody sú najťažšie. Tak to bolo aj v Írsku, kde sa ľudia zdravili a toleroval sa aj alkohol za volantom, veď sa všetci poznajú a nechcú si navzájom zle, tak jazdia opatrne. A potom im tam prišli Poliaci.

26.05.2016 | salamoon

v civilizovanych krajinach domaci taketo veci neriesia, ak maju znacku 60, tak idu 60 - 65, len Slovak a ine vychodno-juzanske typy furt spekuluju ako co odrbat, pricom si neuvedomuje, ze tym nevedomky odrbava tak trochu aj sam seba...a potom sa este cuduje, ze tu vsetko funguje tak ako funguje, kedze ludia nie su schopni dodrziavat ani jednoduche pravidla cestnej premavky, nieto ine a casto dolezitejsie zakony/predpisy

07.05.2017 | Naty123456

Vrcholne nenávidím keď tu niekto komentuje vodičov ktorí chodia pomalšie ako si predstavujú vodiči typu "Formula1". Vo vyhláške je jasne písané o prispôsobenie rýchlosti jazdy vlastným schopnostiam nie ísť zbytočne rýchlo a nezvládmuť riadenie a hlavne prispôsobiť rýchlosť aj stavu vozovky, čo 3/4 vodičov nevie. Ale v takýchto prípadoch by takýto vodiči nemali chodiť na diaľnice kde je to nebezpečné pri bezohľadných vodičoch na BMW alebo AUDI, ktorí si chcú dokazovať nadradenosť.

Jozef Tvardzík

Jozef Tvardzík
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 11142
  • Priemerná diskutovanosť: 13
  • RSS blogu

O blogu

Redaktor TRENDU a editor TREND.sk

Moje odkazy