Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Inšpiroval som biskupov, aby v plnej kráse odhalili svoj alibizmus

06.09.2015 | Jozef Tvardzík

Diskusia (21 reakcií)

06.09.2015 | Stefan Ovak

Sam neviem ci migrantov prijat,alebo nie.Ked vidim ake dosledky to ma vo Francuzku a nemecku,kde sa zhromazduju masy nezamestnanych z migrantov a pritom su to bohate krajiny.My nevieme si rady s ciganmi.ked pridame este migrantov budeme to mat tazke.nezvladneme ciganov aj migrantov.V niektorych dedinach a mestach je problem sa prejst po ulici,aby vas neobtazoval bezdomovec alebo cigan,Ked pridu migranti tak to bude koniec.Bude ako v Amerike .slusny clovek nebude moct vyjst bez auta,lebo ho prepadnu.Preco im nevytvori svet podmieny vo lastnom state.Ukocit vojnua zaviest mier.To by mal byt hlavny ciel.Lenze na to nedaju prostridky,ale preco.Krestania tiez by sa mali usilovat o nastolenie mieru.

07.09.2015 | muska

My si nevieme rady ani sami so sebou, nevieme si poradit so zlodejmi, podvodnikmi, korupcnikmi, rozkradacmi. Mate pravdu, radsej nech sem nechodia, vo vladtnom zaujme, lebo presne toto by sa u nas naucili.

07.09.2015 | Andrej_sk

Bohuzial, musim s muskou suhlasit.
Najviac sa mi pacia Ficove kecy, ze pomahat mame vojensky v krajinach povodu migrantov. CO ZA POSLEDNYCH 50 rokov sa vojensky vyriesilo? Vsetko su to spiace sopky vratane Balkanu. Tak co do r...i chce (a jemu podobni) riesit armadami???? A po druhe - som si isty, ze pomoc migrantom nas vyjde lacnejsie ako vojenske riesenie. Alebo tu ide o to, aby sa zasa nejaky dodavatel vojenskej techniky nabalil???

06.09.2015 | Dominika Bašaryová

Keď som dnes v kostole počúvala pastiersky list, hneď som si spomenula na článok, kt. sa v ňom spomínal, vôbec som nemala dojem, že by bol v pastierskom liste prekrúcaný a ani, že by išlo o kritiku časopisu alebo článku (aj keď som v Trende čítala viacero článkov alebo postov na fb stránke Trendu, ktoré by si kritiku zaslúžili). Myslím, že by to pre Vás skôr mohla byť česť, že si Váš článok prečítali aj biskupi a zrejme zarezonoval, keď si naň spomenuli aj po dlhšej dobe.

Píšete „úplne ignorovali to najpodstatnejšie - milióny utečencov“, pričom sa v novom článku sám označujete za veriaceho kresťana, ktorý chodí do kostola. Ak je pre Vás problém utečencov ten najpodstatnejší, rada si prečítam článok o tom, čo ste pre nich urobili, ako ste pomoholi.

Nebudem rozpisovať, čo všetko pre ľudí z problematických regiónov robila Cirkev už podstatne skôr, ako povrchné prejavovanie súcitu utečencom začalo byť imidžovou záležitosťou medzi „osobnosťami“ rôzneho druhu. Ale ak máte pocit, že je to málo, iste bude vítané, ak v svojej farnosti príde s nejakou iniciatívou ako pomôcť – Cirkev nie sú iba biskupi, ale aj Vy – rádoví členovia. Rada si potom o takej iniciatíve prečítam. Či článok o tom by nebol dosť cool?

Problematike ochrany života od počatia po prirodzenú smrť sa Cirkev taktiež venuje dlhodobo a nevidím dôvod, prečo by mala ísť úplne do úzadia kvôli iným aktuálnym problémom. Alebo ľudia, ktorí pred smrťou ani nemôžu utekať (nenarodené deti, starí, zdravotne postihnutí) môžu byť ignorovaní?

07.09.2015 | Roman Kanala

Ako to, že čo pre nich urobil, ako pomohol. Upozornil na problém, napísal o ňom článok. To nie je málo.

07.09.2015 | rx

Cely clanok nebol o utecencoch. Clanok bol poucenim pre biskupov, o com maju pisat (rozhodne nie o jeho clankoch!) ;-)

PS: Zaujal ma v clanku este jeden vyraz "liberalny krestan". Vyraz casto v mediach pouzivany, ale nechapem jeho obsah. Co to je? Krestan, ktory sa az tak nedrzi prikazani (dodrzuje dajme tomu 7 a 3 nie - ved aj to je dost). Pripada mi to ako rovnake, ako vyrazy "hranaty kruh", kamenny chlieb" a podobne ...

07.09.2015 | Július Pšenák

To je veľmi málo a je to falošné.
Kritika formou požadovania činností, pre ktoré sám nechce obetovať nič so svojho pohodlia, robí autora klamárom.

07.09.2015 | muska

Mozno tym mal autor na mysli to, ze niekedy treba vediet otvorit oci a prekrocit svoj tien. A ze by ludia v kostole omnoho radsej pocuvali zrozumitelne vysvetlenie principov, na ktorych stojime, nez farizejske odvracanie tvare od aktualnej temy. Pre zaciatok by stacilo ak by hoci len odkopirovali text od inych, ktori sa neboja tuto temu uchopit. Len by museli prezriet, ze to napisala zena. A este k tomu z konkurencneho spolocenstva. http://www.velkykos...

07.09.2015 | Mirecko

Mohol by údajne pozitívna osobnosť investigatívnej žurnalistiky Jozef Tvardzík napísať, ako on konkrétne prispel na pomoc emigrantom?
Koľko peňazí dal Jozef Tvardzík na pomoc emigrantom?
Aké hmotné veci dal Jozef Tvardzík venoval emigrantom?
Kde konkrétne Jozef Tvardzík pomáhal svojou aktívnou účasťou emigrantom?
Lebo ťukanie nahlúplych blábolov do klávesnice, motivovaných snahou zviditeľniť sa, nie je žiadna pomoc.

Exredaktor obskúrneho katolíkofóbneho plátku SME (http://www.sme.sk/autor_info.asp?id=271) by urobil lepšie, keby sa venoval ekonomike, ktorú vyštudoval a neplietol sa do vecí, ktorým nerozumie. Jeho chápanie o motivácii a zmysle Pastierskeho listu biskupov Slovenska je zrejme na tej istej úrovni ako je chápanie Bernoulliho či Helmholtzovej rovnice.

Pokiaľ je v kostole na svätej omši, tak nech sa tam modlí a participuje na nej a pokiaľ sa číta Pastiersky list KBS, tak nech sa ho snaží pochopiť a nehľadať na ňom chyby a nedostatky. S kritikou nech začne od seba a nie od iných a už tobôž nie od cirkvi a cirkevných predstaviteľov a pastierskych listov, lebo sa zaradí medzi obskúrnych exotov ako Štefan Hríb, Michal Havran, Michal Hvorecký, .... .

07.09.2015 | Roman Kanala

No super. A takéto útoky napíše niekto, čo sa pod svoj text ani neodváži podpísať.

07.09.2015 | libertarian

A oprávnenosť, pravdivosť "útokov" je závislá od podpisu pod nimi ?
hm.... a nejaké útoky v jeho slovách nevidí. Čím sa vôbec za tie jeho slová nestaviam.

07.09.2015 | libertarian

Od redaktorov (všetkých novín, nielen Trendu) by som očakával, že svoje ostré novinárske perá použijú v čase, ked štátna moc zneužíva svoju silu a peniaze (a svoju armádu) na konanie zla. Neviem, (ale pochybujem), že pan redaktor pichal svojim perom do politikov našich, aj politikov našeho bratského NATO a EU, v čase, keď ich lietadlá bombardovali , rozbíjali, tie štáty, z ktorých nám teraz prúdia desaťtisíce utečencov. Pan redaktor nemá povinnosť zachranovať svet - ale ked sa už dal na túto zodpovednú novinárčinu, mal by kritizovať tých konateľov veľkého zla, a nie sa teraz rozjímať nad tým, kto (ne)zachraňuje obete toho veľkého zla.
Je to doslova otrasné, že naši novinári - jednotne ako jeden muž - mlčia o príčinách zla, a teraz žďobajú do tých, ktorí nie sú ochotní naprávať dôsledky.

07.09.2015 | Mien

SÚHLASÍM ,

07.09.2015 | Mien

... ak je pán Tvardzík kresťan , tak veľmi zlý kresťan , . . . nebudem opakovať čo už napísali iní , ale ... je nutné rozlišovať utečencov a migrantov . Treba si všímať čo ich charakterizuje a vnímať ich požiadavky a poslanie. Je medzi nimi veľký rozdiel. Utečenci sú podľa možností už prijímaní do charity a je o nich ticho . Migranti plnia svoj účel - de-stabilizovať Európu . S úspechom už vytvárajú slušný chaos a odvracajú pozornosť od NAŠICH naozajstných problémov. Treba zastaviť tých , ktorí ich umelo vytvárajú !! Vnímajte svet v súvislostiach , spájajte si zo svetových udalostí mozaiku , otvorte oči !!! kritizovať cirkev môže len hlupák , ktorý je zaslepený a nevedomý - len sa tvári na chytráka . Prajem všetkým požehnaný deň.
Mimochodom, meno -priezvisko nie je podstatné .

07.09.2015 | citatelNR

Dobry clanok, Jozef, dakujem, Ondrej

07.09.2015 | michal4

Týmto komentujem časti o PL a nie časti, ktoré sa venujú pôvodnej téme prvotného článku "Vďaka, ale nebudem mať deti. Prečo je výhodné žiť život bez potomkov."

Minimálne nie je možné súhlasiť s časťou o letáku z kampane SKCH a KBS. Propagácia letáku o utečencoch bola viditeľná v kostole kde chodím ja a leták bol jasne propagovaný aj kňazom. Takže tu máme skúsenosť autora a moju. Či obsah letáku zodpovedal tomu čo si autor predstavoval ťažko argumentovať. Témou letáku bolo vysvetľovať a mne sa zdá, že sa im to celkom podarilo.

Samotný pochod a jeho organizácia predpokladám trvá tak pol roka a PL bol predpokladám tiež k tomu v takomto horizonte plánovaný. Toto moje tvrdenie nemá slúžiť na podporu pochodu, pozerám sa na to iba fakticky. Takže nerozumiem prepojeniu PL a problematiky migrantov a utečencov. Pripadá mi to, že vy ste sa kriticky vyjadrili môjmu článku, musím sa aj ja kriticky vyjadriť k niečomu z vašej činnosti aj keď je to mimo pôvodnú tému.

Či je vyššie spomínaná kampaň SKCH a KBS dostatočná sa samozrejme mimo PL dá diskutovať. Ale ťažko môžme očakávať v tejto zložitej téme zjednodušený list od KBS s obsahom: prijmime všetkých utečencov a migrantov nie. Alebo príjmime všetkých. Alebo nepríjmime nikoho. Na toto má cirkev na Slovensku SKCH a tá už niekoľko týždňov koná. Ale aby to kresťania viac pochopili, vyzerá, že PL tomu venovaný by asi veci pomohol.

Prečo sa niektorý slovenský biskup nevyjadruje k tejto téme rovnako "hlasno" ako niektorí biskupi z iných EU krajín alebo dokonca ako pápež ja vnímam ako vec osobnosti. Všetci vyššie spomenutí biskupi sú pre mňa autoritou bez ohľadu na to aké majú občianstvo a teda ich vyjadrenia sú pre mňa rovnako podstatné.

Čo sa týka častí, ktoré sú k pôvodnej téme z prvotného článku "Vďaka, ale nebudem mať deti. Prečo je výhodné žiť život bez potomkov.", názor na to mám, ale necítim sa dostatočne vyspelý, aby som sa argumentačne zapojil do takejto ťažkej témy, ktorú vedie autor a KBS.

07.09.2015 | noname2

naco sa rozpisuje niekto o utecencoch ked im je super dobre v Nemecku? Tam nahradia prestarnute obyvatelstvo a je vsetko OK!

07.09.2015 | IvanPe

Myslim si ze to robi preto aby nepriamo poukazal na to, ze im (utecencom) slovaci zavidia. Co Slovak nebolo by ti super keby Nemci ohlasili: utecencov nechceme radsej zoberieme tych x tisic Slovakov a dame im ... pre slovaka ta veta tu konci, Nemec by dopovedal: pracu.
Toto bola vedoma provokacia s cielom aby sa Slovak zamyslel nad sebou a prestal volit svoje bolsevicke vzory len preto ze je to pohodlnejsie.

07.09.2015 | Andrej_sk

S clankom do bodky suhlasim. Nasim narodnym zvieratom by mal byt pstros - hlavu do piesku, ved sa to nejak utrasie.

08.09.2015 | acerange

Dobry a potrebny clanok. Dakujem.

08.09.2015 | Roman Kanala

http://cynickaobluda...

Jozef Tvardzík

Jozef Tvardzík
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 11143
  • Priemerná diskutovanosť: 13
  • RSS blogu

O blogu

Redaktor TRENDU a editor TREND.sk

Moje odkazy