Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo stojí za našimi lacnými handrami v skrini?

17.05.2017 | Jozef Tvardzík

Diskusia (15 reakcií)

17.05.2017 | LPB

Veľmi pekne napísané! Najmä o tých ovciach:-) Presná rana na hlavu klinca.

Všetci manažéri, ospevujúci Priemysel 4.0 a spol, by mali zájsť do tých textiliek a ponúknuť im superinteligentnú superefektívnu robotoautomatizáciu. A hlavne digitálnu:-)

17.05.2017 | IvanPe

Nuz, nuda je draha a nenasytna a svet chudobny.
Zivot nedava logiku a my (Zapad) sme zleniveli.
Bude dalsie velke narodo-miesanie, alebo nas pobiju ciapkami.
Good vlak.

17.05.2017 | Matej Kon

sme premnožení, teda krajiny 3teho sveta, takže tak. Ja im nekážem aby v Banglandéši robili toľko detí. Majú mať 1-2 a budú si žiť ako my bohatý na západe. To isté Afrika, najhoršie čo môže byť je im pomáhať. Nie nech si pomôžu sami. TO je cesta. Lebo keď to takto ďalej bude pokračovať ako to tu bude vyzerať pri 9 mld. obyv? hm?

17.05.2017 | Don Quijote

Teba typujem na voliča SAS. Že sa nemýlim?

18.05.2017 | Patrícia Krausová

Je skvelé, že sa o tejto téme hovorí čoraz častejšie. Výborný článok a vďaka za tip na film.

18.05.2017 | matiota

Pekný článok, teším sa na film. Možno sa v ňom dozviem, ako by som sa ako zodpovedný spotrebiteľ mala začať správať. Mali by sme teda prestať kupovať oblečenie vyrobené v Bangladéši či v Číne, pretože tí ľudia, ktorí tie veci šijú zarábajú v porovnaní so "západom" pramálo? Bude lepšie, ak sa tie biedne továrne zatvoria a ľudia čo v nich pracovali zostanú celkom bez zárobku? Pomôže istá forma bojkotu z našej strany ako koncových spotrebiteľov k ich lepším pracovným podmienkam? Lebo tie sú, ako som pochopila, hlavným problémom, o ktorom článok pojednáva. Ešte som nepočula o takom prípade na Slovensku, kde by niekoho fyzicky napadli zamestnávatelia za to, že chce lepšie pracovné podmienky. Je to veľmi ťažká téma, no myslím si, že aj toto, rovnako ako iné problémy dnešnej doby, je záležitosťou kultúry národa. Oni sú tie národy, ktoré sú schopné nahnať ľudí do haly bez vetrania, s biednou hygienou a krutým pracovným tempom, aby si mohli zarobiť tri doláre za deň a sú možno radi, že na druhý deň idú do tej práce zas a nemusia rozmýšľať kde tie peniaze utratia. My sme tie národy, ktoré dokážu pracovať za pásom od svitu do mrku a cez víkend ísť tých za deň zarobených 25 euro oplieskať do klimatizovaného nákupného centra. Kto z nás sa má lepšie? Už dávnejšie som si chcela zadovážiť šijací stroj, kúpim si rumunský...

18.05.2017 | Milica Loviskova

Ak niekoho záujíma viac táto problematika odporúčam knihu NO LOGO (bez loga) od Naomi Klein - síce staršia kniha ale stále veľmi aktuálna.

18.05.2017 | Truhlik999

Mna to nejako nezaujima.
Veci od Nike, Zara, Adidas, H&M nekupujem.

Na to, ze je to cinsky shit je to predrazene a ich marketing platit nemienim.

Odporucam urobit podobne opatrenie kazdemu a veci sa zacnu riesit same.

18.05.2017 | LPB

+
Keď musia mať počas treskúcej zimy vo svojich predajniach 30 stupňov, niekde na tie energie musia kradnúť...

18.05.2017 | HlasNaHlas

Ti vidno, preč je dôležitý právny demokratický štát, ktorý chráni ROVNAKO práva chudobného ako bohatého. V USA si ho na začiatku storočia vybojovali pracujúci zakladaním odborov. To sa nedalo zvrátiť. Teraz by na obranu predáčky zasadol súd a tých 30 chlapov by strčili do basy. Je to vývoj, akým si musia prejsť všetky primirívne ekonomiky, je to súboj, ktorí si musia vybojovať zamestnanci priamo v Bangladéši. V momente, keď ho vyhrajú, sa môžeme rozlúčiť s modrákmi za 7 eur, s mikinami a svetrami za 5. Súvisí to aj so schopnosťou obyvateľstva vyrábať nejaké iné veci, prevádzkovať služby, ktoré sú lepšie zaplatené, ale vyžadujú si inú úroveň vzdelania, techniky a infraštruktúry. Vývoj aj v týchto krajinách pôjde práve tak. Vidno to napríklad na Indii, ktorá napreduje v celkom iných technických oblastiach. V tom momente, keď sa nenájdu lacní výrobcovia šiat vonku, začne sa oplácať šiť aj u nás doma.
Zákaz dovozu by nám určite nepomohol, len by zdvihol ceny šiat dovážaných od inakiaľ, resp. otvoril by sa priestor pre nejaký domáci monopol.

18.05.2017 | HlasNaHlas

článok sa mi páči

18.05.2017 | Vlasko

A toto fakt napisal redaktor Trendu ? OK o dalsi dovod preco nekupovat tyzdennik plny expertov na ekonomiku a financie. Ked nepoznaju zaklady a vychvaluju socialistov...

19.05.2017 | matiota

??? základy čoho?

19.05.2017 | matiota

Autor je jednoducho bloger, ktorý prostredníctvom svojich príspevkov zdieľa svoje názory či postrehy a je na každom z nás či zaujme rovnaký alebo úplne odlišný postoj. Na prípadnú diskusiu je tu vždy priestor.... Ak by si bol na koncerte kde sa ti jedna pesnička, ktorú zahrajú nebude páčiť, odídeš okamžite preč alebo počkáš na tie ďalšie?

19.05.2017 | Vlasko

Toto nie je prvy krat co sa z expertov na ekonomiku stali pritakavaci socialistov. Za poslednych par rokov sa to velmi zacalo opakovat - pritlacte na tych zlych podnikatelov, pridajte zakony, reglacie atd. Z Trendu sa jednoznacne stava tyzdennik proti podnikatelom

Jozef Tvardzík

Jozef Tvardzík
  • Počet článkov: 7
  • Priemerná čítanosť: 11872
  • Priemerná diskutovanosť: 16
  • RSS blogu

O blogu

Redaktor TRENDU a editor TREND.sk