Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Jozef Tvardzík

Ak ste priemerne vyzerajúci chlap, Tinder je pravdepodobne stratou času

05.09.2017 | Jozef Tvardzík

Len 20 percent najatratívnejších chlapov na zoznamke má možnosť si skutočne vyberať a dokáže získať spätný match teoreticky od 78 percent žien

  • Tlačiť
  • 19

Mobilná aplikácia Tinder vznikla len pred piatimi rokmi, ale za relatívne krátku dobu zmenila spôsob, ako sa predovšetkým mladí ľudia dávajú dokopy. Tinder umožnil nájsť si partnera na jednu noc, prípadne na dlhodobejší vzťah.

Online zoznamka má obrovský úspech hlavne kvôli tomu, že je až geniálne jednoduchá. Nepotrebujete žiadne zložité vyplňovanie profilu, stačí jedna alebo pár fotografií. Keď sa niekomu páčite, prejde prstom na displeji smartfónu doprava, ak nie, tak doľava. Ak dôjde k zhode (match), môžete sa zhovárať.

Na prvý pohľad má každý šancu a príjem či vzdelanie nehrá úlohu. To je síce pravda, ale štatistiky tvrdia niečo iné. Analytik Steve Stewart-Williams sa pozrel na Tinder z čisto ekonomického hľadiska. Upozorňujeme, že ide skôr o štúdiu, ktorá slúži na pobavenie, ale možno vás zaujme.

Analytik spojil fenomén online zoznamky s problémom príjmovej nerovnováhy, kedy sa nožnice medzi najchudobnejšími a najbohatšími rozvárajú. Na toto porovnanie ekonómovia používajú takzvaný Gini koeficient. Ten sa pohybuje od 0 po 1, pričom nula značí, že každý obyvateľ krajiny má rovnaký príjem, výsledok jeden je naopak druhý extrém, keď jeden človek vlastní celé bohatstvo.

Slovensko len tak mimochodom patrí spolu so škandinávskymi krajinami medzi rovnostárskejšie štáty. Index sa pohybuje na úrovni 0,24, naopak USA (na úrovni okolo 0,46) patria spolu s africkými krajinami (Juhoafrická republika má index nad 0,63) medzi krajiny s obrovskou príjmovou nerovnosťou.

Podobný princíp nerovnosti aplikoval aj na „matche“, ktoré získavajú používatelia Tindra na základe vzájomnej zhody. Zistil, že v takzvanej Tinder ekonomike existuje obrovská priepasť medzi počtom zhôd, ktoré získava atraktívny muž od žien na rozdiel chlapíka, ktorý je pre ženy priemerne atraktívny.

To ale neplatí všeobecne o ženách - prakticky každá (prepáčte za povrchnosť, ale bez ohľadu na atraktívnosť či fyzickú krásu) dostáva na online zoznamke denne desiatky zhôd a správ, u chlapov je to podstatne menej.

flickr.com / PROMichael Coghlan

Zdroj: flickr.com / PROMichael Coghlan

Tu je príčina: Ešte v roku 2014 denník The New York Times prišiel so štatistikou, že kým mužom sa na Tinderi páči v priemere 46 percent žien (takmer každú druhú swipne doprava), ženy prejavia záujem len v 14 percentách prípadov. Analýza S. Stewarta-Williamsa hovorí dokonca ešte o nižšom čísle - len o 12 percentách.

Toto číslo nie je až také zlé, pokiaľ by bolo rozdelené spravodlivo medzi všetkých mužov – teda každý muž by získal pozitívny feedback u 12 percent žien. Lenže to absolútne neplatí.

Realita je taká, že len 20 percent top chlapov na zoznamke (z princípu Tindra ide o fyzickú krásu a možné sympatie) má možnosť si skutočne vyberať a dokáže získať spätný match teoretický od 78 percent žien. Zvyšok chlapského osadenstva na Tindri (80 percent) s vysokou pravdepodobnosťou nezíska match od atraktívnejšej ženy a tak reálne bojuje len o 22 percentami žien, ktoré preukázali voči nim pozitívnu reakciu.

Ak by sa teda meral pomyselný Gini koeficient v Tinder ekonomike a namiesto príjmovej nerovnosti by sa riešila nerovnosť v zhodách (matchoch) výsledkom by bolo číslo 0,58. To znamená, že Tinder ekonomike je nerovnejšia než 95,5 percent všetkých ekonomík sveta.

V grafe nižšie to jasne vidieť – ružová plocha znázorňuje situácie, kedy muž „lajkol“ ženu. Modrá farba zaberá na ploche oveľa menšia a ide o situácie, kedy žena dala like chlapovi. Dôvodom tohto rozdielu sú aj štatistiky: ženy lajkujú na Tinderi mužov o 6,2-násobne menej často než to robia muži.

V každom prípade tým, že 20 percent najlepších chlapov berie 80 percent všetkých lajkov od žien, analytik tvrdí, že pokiaľ vyzeráte priemerne, pravdepodobne len na online zoznamke strácate čas. Máte totiž reálne možnosť presvedčiť o svojej jedinečnosti len 20 percent žien, ktoré vám s najväčšou pravdepodobnosťou dajú lajk, ale to nikdy nezistíte pokiaľ všetky ženy bez ohľadu na sympatie budete lajkovať ako diví.

Keďže veľa žien je na online zoznamke neaktívnych, sú tam fake profily a veľký počet extra vyberavých žien, štatisticky má priemerne vyzerajúci chlap možnosť zoznámiť sa s menej než jedným percentom všetkých dievčat (1 zo 115 žien). To už radšej zájsť cez víkend do podniku. Tinder sa reálnymi šancami zoznámiť sa podobá viac-menej reálnemu svetu, ale dáva používateľom ilúziu atraktivity, ktorá nemusí liečiť zranené ego.

Pomer 80:20, ktorý som opisoval vyššie, je známy aj ako Paretovo pravidlo. Pomenované je po talianskom ekonómovi a sociológovi Vilfredovi Paretovi, ktorý ešte v 19. storočí zistil, že celkovo 20 percent ľudí vlastní 80 percent bohatstva Talianska. Pravidlo sa ďalej uplatnilo aj v manažmente, strave či v športe.

  • Tlačiť
  • 19

Jozef Tvardzík

Jozef Tvardzík
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 11103
  • Priemerná diskutovanosť: 13
  • RSS blogu

O blogu

Redaktor TRENDU a editor TREND.sk

Jozef Tvardzík

Jozef Tvardzík
  • Počet článkov: 11
  • Priemerná čítanosť: 11103
  • Priemerná diskutovanosť: 13
  • RSS blogu

O blogu

Redaktor TRENDU a editor TREND.sk

Kalendár sa načítava...

Moje odkazy