Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Odvolať Roberta Fica bolo už včera neskoro!

14.02.2017 | Jozef Rajtár

Diskusia (24 reakcií)

14.02.2017 | Niless

J&T a Tkac su posledni ktorych by som sa zastaval ale pan Rajtar noze dajte zdroj na zaklade coho usudzujete ze tolko zarobili odpredajom SPP?

Na tranzite dochadza k poklesu objemov, cena plynu takisto vyznamne klesla za poslednych par rokov. GdF a Ruhrgas vycuvali z biznisu najma kvoli tomu ze ked sa rozbehne nord stream 1 a 2 tak pochopitelne poklesnu aj trzby. Uvedene umocnia prepojenia plynovodov od kaspiku a netreba zabudat ani na dovoz LNG z USA. Apropo ktovie ako platia Ukrajinci za dodavku plynu zo SR.
Takze moj osobny nazor je ze predaj SPP bolo terno najma pre GdF a Ruhrgas a Ti co kupili neprerobia jedine vtedy ak najdu dalsieho este hlupejsieho kupca, ktorym moze kludne byt aj stat.
Volici to zozeru lebo vratky plynu potesia, co na tom ze EPH si vybrali zisky na roky dopredu cez uver...

S ostatnym sa plne stotoznujem Fico je podrztaska pre tych hore, ale odvolavanie Fica je prizemne divadlo bez vysledku. Zacnite trocha s inteligentnejsim marketingom a ak nie tak chodte aspon medzi ludi a ukazujte pravdu a najma vysvetlujte....urobte ludom kabaret/ robte si srandu z existujucej vlady/politikov/moci, cez smiech sa daju ziskat zastupy. V tomto Fico ani Danko Vam nebudu nikdy konkurovat.

14.02.2017 | Jozef Rajtár

Odpredajom svojho podielu v EPH. Veď v článku je link, sami sa s tým chválili.

14.02.2017 | Niless

Tak ale treba to dat na spravnu mieru. J&T a Tkac vstupili do EPH v 2009 a EPH nie je len eustream, SPP a SSE ci SE ale aj desiatky inych firiem v CR, Polsku atd. Takze Tkac a J&T akurat vybrali zisk (netvrdim ze zasluzeny) z investicie po 7 rokoch.
Pan Rajtar som volic SaS ale prosim neznizujte sa na uroven Fica ci Danka honom na carodejnice.

Ja verim ze trochou investigativnosti viete najst horsie prusery tej bandy. Nahananim J*T a dalsich kmotrov SK politiky nic neziskate. Verejnost o nich uz davno vie.
Na druhej strane ak Matovic ale aj od Vas na kazdu blbost zvolate tlacovku zhorsujete citlivost verejnosti na kauzy. Velku cast populacie absolutne nezaujima napr. Cisty den. Co keby ste viac komunikovali s prezidentom a tahali za jeden povraz? Ten by sa tiez mohol viac rozkyvat lebo zatial z jeho strany pocut len kydy a nestranne bludy.

14.02.2017 | Jozef Rajtár

JaT vybrali zisk za práve tieto veci, ktoré "priniesli" po politickej línii. Prosím, neobhajujte týchto ľudí, čo majú majetky z politiky a na úkor zvyšku spoločnosti.
To, čo robia je nehoráznosť a aspoň niekto na to musí upozorniť NAPRIEK tomu, že to je možno pre verejnosť nezrozumiteľné a zložité.

14.02.2017 | IvanPe

Ale my nepotrebujeme aby ste na nieco upozornovali! My potrebujeme niekoho kto chape zlozitost systemu a da sa na neho spolahnut, ze bude podporovat schopnych a snaziacich sa a ked vytvori prebytok tak nech ma z neho prijem, legalne.
Chceme aby uz zacal niekto vladnut, pouzivat moc, v prospech vsetkych Slovakov a hlavne pracujucich a sikovnych.
My vas nebudeme volit preto lebo ste poukazali na zlodejinu, to musi byt len zaciatok, zacnite ukazovat cestu von. My chapeme ze treba platit dane a odvody, my chapeme, ze sa neda vsetko hned a aj chapeme, ze bude treba luzu uplatit. Ale na zaver dna chceme vidiet, ze to neskonci nejakou primitivnou superhrubou mzdou s prehladnym vypoctom. Pretoze my si uvedomujeme rozdiely v prilezitostiach a vieme, ze chudak co nema dostupne ozajstne vzdelanie asi bude tahat v zivote za kratsi koniec. My chapeme bezmocnych bielych, ktori sa spolu s opicajtami prizeraju zlodejine na vlastnom poli, a moc iba kyvne plecami. Atd.
Ak chcete iba drisdat tak drisdajte, ale ak nemienite nic viac tak ci tam zvolime Janka alebo Misku bude jedno, kricat viete vsetci takmer nerozlisitelne.
Takze skuste zacat a nie kecy:
Skolstvo? Co spravite aby deti boli pripravene na dobu ked pridu roboty? Konkretne!
Zdravotnictvo? Co spravite ak nebudu peniaze lebo chorych bude viac ako platiacich?
Investicie? Sudnictvo?
Atd.
A nezacnite tym ze si mam kupit nejaku vasu publikaciu, ak viete pisat blogy o zlodejoch, zvladnete aj toto co ma aspon zmysel.
Ivan Petras

15.02.2017 | Jozef Rajtár

Netreba nič kupovať, tu je komplexný program: http://www.strana-s...

Tak ako program, aj veci, čo robíme, doťahujeme, nielen upozorňujeme. Napr. ak upozorním na zlodejinu, tak sa snažím aj podať trestné oznámenie, aj dohliadať na to, aby vyšetrovanie neskončilo pod kobercom (napr. pomocou sťažností). Neustále sa snažím napr. kontrolovať cez Finančný výbor kontrolovať Finančnú správu (daňové úrady), aby sa obracali a nenechali daňové podvody tak. Nie všetko je v médiách a aj naše páky sú veľmi obmedzené. Fin. výbor spravidla blokujú koaliční poslanci...

15.02.2017 | IvanPe

Jasne pan Rajtar, dobre to robite, pokracujte dalej. Idem studovat, mozno ma raz aj vyskusate, ale pochybujem, na to nemate.
Zbohom.

14.02.2017 | Niless

Teraz ste ma urazili, ja a obhajovat?
Vy pochopte ze im je ukradnute kto je pri moci. Bud si Vas kupia, skompromituju alebo odpracu z cesty. To ze Fica vytlacite z politiky bude uspech ale problem mafie nevyriesite.

15.02.2017 | Jozef Rajtár

Chápem výhradu a pardon, ak som sa vyjadril nepatrične.

V tomto ale nesúhlasím, nebojte sa, nie sú všemocní, ani si každého nekúpia. Ani takí schopní nie sú, ako sa môže zdať. Stojí im to na hlinených nohách

15.02.2017 | Niless

Tak verim vam zrejme ste bližšie pri informaciach a drzim palce aby tito polobohovia boli zhodeni z olympu.

14.02.2017 | kristian04

Milý Jozef,
Tvoj článok je natoľko populistický, tendenčný a pioniersky, že sotva stojí za to s ním seriózne polemizovať. Ale keďže si poslanec a máš ambíciu ovplyvňovať verejnú mienku, nedá mi to... Viem, že žijeme v „post-faktuálnej dobe“ v ktorej fakty, zdá sa, už nie sú dôležité (ale zároveň si ekonóm a mali by byť). Okrem toho, v parlamente sa dnes chystáte odvolávať premiéra, takže chápem, že ten blog bolo treba napísať včera večer, narýchlo a v strese... Necháp ma zle, ani mne sa nepáči situácia v energetike a ani to, že Slovensko je dnes krajinou, kde vládne oligarchia a finančné skupiny. Taktiež kvitujem, že máte ambíciu nahlas a v pléne hovoriť o problémoch v energetike. Na to aby sa však skutočne niečo zmenilo, treba skôr svedomite hľadať, študovať a podávať fakty, nie iba bezhlavo kričať do tmy.

Mohol by si napríklad začať tým, že by si si overil podiely štátu a súkromných firiem v energetických podnikoch ako aj presné názvy firiem (to by za Teba mohol spraviť aj asistent). Taktiež refektovať fakt, že slovenská energetika nie je len o EPH (a že Holjenčík v kresle sedel dávno predtým, než EPH začalo uvažovať o kúpe SPP) a že keď už podávaš EPH/J&T ako zdroj a dôvod zvyšovania cien, tak si aj všimúť, že za posledné roky išli hore hlavne ceny elektriny, nie ceny plynu. Keď uvážime, že EPH má hlavné aktíva v plynárenskom sektore (SSE je relatívne marginálna záležitosť), tak by to malo byť skôr naopak, či? Rovnako tak je jasné, že hlavným dôvodom zvyšovanie cien elektriny je podpora OZE (a tu EPH, pokiaľ viem, nemá žiadne aktíva), nie zvyšovanie nákladov na obnovu infraštruktúry, ako to tvrdíš Ty. V tomto kontexte by som sa rád nechal poučiť, prečo je TPS a návrat k cenám z 2016 „stále zlodejinou“ a zároveň si skromne dovolil Ťa poprosil pozrieť si moj nedávny blog tu ne eTrende.sk (https://blog.etrend.sk/kristian-takac/triezvy-a-v­ecny-pohlad-to-je-to-co-slovenska-energetika-potre­buje-najviac-.html). Na záver, jedna poznámka k Tvojmu odvážnemu tvrdeniu, že ceny energií mali ísť nadol lebo správa Moodies, na ktorú sa odvolávaš. Po prvé, správa ni je úplne aktuálna, je z mája 2015 a nikde sa v nej nehovorí, že náklady na infraštruktúru sú nízke. Po druhé, správa bola vydaná v súvislosti s emisiou dlhopisou SPP Infrastucture a nijako nesúvisí s SSE, do ktorej všetci kopú v súvislosti s navýšením poplatkov za distribúciu.

Ako bývalý kolega a sympatizant Ťa úprimne prosím, nebičujte nálady, neprilievajte olej do ohňa. Ver tomu, že Ty aj ja, všetci sa nakoniec staneme obeťami tej podivnej „nastratosti a slepého hnevu“, ktorý tú vládne a na vlne ktorého sa snažíte viesť. Česť práci!

14.02.2017 | libertarian

"nebičujte nálady, neprilievajte olej do ohňa. Ver tomu, že Ty aj ja, všetci sa nakoniec staneme obeťami tej podivnej „nastratosti a slepého hnevu“, ktorý tú vládne "

- vzhľadom k miere zdierania tohto národa sa mi zdá tá tunajšia nálada doslova idylická. Ľudia milujú najväčších zdieračov, volia ich stále znova. SaS si dala za jediný cieľ zvrhnuť Fica - čo je síce ušľachtilé, ale hlúpe. Fico je iba symbolom hlúposti národa - a tá hlúposť sa nestratí ficovým odchodom. Za Ficom bude stovka náhradníkov.

14.02.2017 | Jozef Rajtár

Naozaj sa v správe Moody's o tom nehovorí?
"strong cash flow generation coupled with low investment requirements"

A ja som tiež nepísal, že ceny mali ísť dolu, lebo správa M.
To bol len doplnok, že vyššie ceny by neospravedlňovali ani potreba investícií do infraštruktúry - a to bolo podporené správou M.

Ak tu niekto prilieva olej do ohňa, tak je to ten/tí, čo tu cez R. Fica úplne bezostižne doja Slovensko. A nie je tomu koniec, keďže sa nikto doteraz aktívne nepostavil na odpor.

14.02.2017 | kristian04

Nie, sorry, naozaj to nie je jednozacne. Okrem toho, ze sa hovori, ze rating reflektuje "strong cashflow generation coupled with low investment requirements" tak sa dalej hovori, ze "Moody's currently sees limited potential for a rating upgrade considering the perceived risks weighing on the business risk profile of the SPP-Infrastructure group and in the case of SPP-distribucia the lack of ring-fencing features". Cize to, ze SPP-D nie je "poistena" voci zasahom statu a ma relativne volatilny rizikovy profil. Okrem toho, ako som uz vyssie spominal, toto je o SPP-Distribucia, co to ma spolocne s SSE, o ktorej tu kazdy od zaciatku roku toci? A este raz, my sa tu nebavime o potrebe zvysenia distribucnych poplatkov ZSE, SSE alebo VSE kvoli potrebe zvysenym investiciam do infrastruktury. My sa tu bavime o tom, ze distribucne spolocnosti chceli nastavit take tarify, ktore by reflektovali to, aky ma kto istic a teda aky objem kapacity siete si touto velkoustou istica rezervuje (ci uz tuto kapacitu realne potrebuje, alebo nie). Je normalne, ze distribucky ako aj URSO, maju zaujem na to, aby sa po technickej stranke optimalizovala siet. Ale na pochopenie suvislosti by to chcelo skutocne preniknut do problemu a na to bud nemas cas, alebo sa Ti nechce. Za jeden vecer energetike neporozumies, ale kricat sa vzdy da. Ver tomu, ze onedlho pride cas, ked ludi unavi aj toto neustale kricanie. Bolo by fajn prichadzat s rieseniami. Co konkretne by sa malo spravit aby sa regulacia zlepsila, ako by sa mal vyriesit problem TPS, ako by do buducna mal vyzerat system podpory OZE? Vsak mate Galeka a priestoru je dost... Volebny program ste mali skveli ale milovymi krokmi sa vzdalujete od konstruktivnej pravicovej politiky postavenej na racionalnosti a rieseniach a posuvate sa niekam k bledozelenemu trumpizmu.

14.02.2017 | Def Defoef

Máte pravdu, ale:
- Holjenčík bol skôr v "kresle" ako EPH, ale podstatné je, že EPH u nás "vyrástlo" za Holenčíka
- pri SPP hovoriť o kúpe podielu zo strany EPH, je dosť nadnesené. Ak sa pozrieme na priebeh, tak skôr to vychádza, že im podiel "daroval" predceda Vlastnou hlavou.
- podpora OZE (tu máme iného nominanta KSSmer, čo na tom zarába), ale aj podpora "alobalových" vratiek, však áno. Tých cca 100 miliónov predsa musí niekto zacvakať

Ak strana a vláda vedie krajinu tak, že čoraz viac ľudí si uvedomuje, že "zamatovým" spôsobom sa nijaká zmena konať nebude, tak nabádať na neprilievanie oleja do ohňa, dosiahnete presný opak.

14.02.2017 | libertarian

"V tomto Fico ani Danko Vam nebudu nikdy konkurovat."

- Fico konkuruje inak : Hodí voličom za hrsť sľubov a úplatkov - vlaky zadarmo, zvratky za plyn, teraz "zrušil" cenu elektriny, furt čosi ovčanom hodí, a ľudia to žerú. Penzistom hodil tri eurá. Tomuto národu hlásať múdrosti - to je k ničomu. A tento národ aj tak prd pochopí - stačí čítať komenty tu. Však blogeri ani nereagujú - píšu to tu akoby povinnú stranícku úlohu, a zalezú.

A k tej cene elektriny - však tu nik nevidí, že cena ELEKTRINY vôbec nebola v hre. Šlo o cenu ZA PREPRAVU elektriny , čo je teda niečo celkom iné. Ale toto nik nerozlíši v tomto štáte.

14.02.2017 | Niless

Ako reci "tento narod to nepochopi", "to je k nicomu" atd su asi tak prinosne ako prd vo vesmire.. Bud daj vlastnu alternativu ako mozno realne nieco dotiahnut do konca alebo radsej este popremyslaj ako na to inak.
Ano viem to vsetko zly stat, ale zrusit to momentalne nejde.

Apropo ake su dovody narastu nakladov na prepravu elektriny (distribuciu)? Ja neviem o tom ze by nejako vyznamne vzrastli naklady pripadne sa realizovala nejaka vacsia investicia, ktora by potrebovala zvysenie distribucnych poplatkov.

15.02.2017 | Jozef Rajtár

Veru, ani samotné firmy nič také nepredložili ako argument...

14.02.2017 | IvanPe

Lib: 2 veci:
-za Ficmi stoja v rade Kotlebovia a pre vzdelane post-bolsevicke Slovensko sa javi Sulik akoby hovoril tak nejak skoro az podobne co Kotleba.
-zavedenie nezavislych zdrojov elektriny (nezavislych na transporte (prenosova sustava)) je ohrozenie pre centralne planovanu ekonomiku post-bolsevickej krajiny. Cela bolsevicka sranda sa zacne javit inak ked si voleni vytvoria alternativny obraz:
Loby cez regulacie zabrania diverzifikacii alternativnych zdrojov energie a to pridelenim povoleni pre vlastnych. Statny monopol tym ostane zachovany (Slovenska prenosova sustava) a pod kontrolou. Nariadenie EU o garantovanych cenach tak vytvori zaklad pre ospravedlnenie zisku (pre majitelov) a zdvovodnenie vyssej ceny (pre spotrebitelov).
Pretoze je iba jedina cesta ako prejst na ekologicke svet neohrodzujuce zdroje elektriny: diverzifikovanie dialkoveho transportu cez zdroje lokalne, vzajomne si konkurujuce. Pricom slnko a vietor su zdroje obnovitelne a ropa, zemny plyn a jadro nie. Za 20 rokov sa z toho pose.ieme znova.
Mne iba vadi, ze to nasi zastupcovia nevidia a ak vidia, ze im je to jedno, alebo to nie je vidiet ci pocut.

15.02.2017 | IvanPe

Nechapem preco by som mal niekoho volit ako svojho zastupcu do parlamentu, ked ten dotycny nekomunikuje. Akoby som neexistoval. Mozno usilovne pracuje na odvolavani zlodejov.??

15.02.2017 | IvanPe

Tak sa majte pan Rajtar, zbohom a vela stastia.

15.02.2017 | ČoJaNaTo

Pán Ivan, treba brať do úvahy aj fakt, že pisateľ tohto článku nemôže byť celý deň pri PC a odpovedať na každý príspevok. Ak som dobre rátal, tak sa snažil a 6x reagoval, potom sa pravdepodobne išiel venovať ďalším povinnostiam. Nemôže všetok svoj čas upriamiť len na blog a odpovede k diskusii...

15.02.2017 | IvanPe

Jasne.

15.02.2017 | ČoJaNaTo

J. Rajtár sa aspoň snaží a dá zopár odpovedí, to mu chválim.
Sú tu ale aj takí blogeri, čo k reakciám na svoje články nedajú ani čiarku...

Jozef Rajtár

Jozef Rajtár
  • Počet článkov: 124
  • Priemerná čítanosť: 5472
  • Priemerná diskutovanosť: 23
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NRSR. Tímlíder strany Sloboda a Solidarita (SaS) pre štíhly štát.
Rád cestujem, čítam knihy a zaujímam sa o spoločenský život. Myslím, že ekonomické témy je treba podávať jednoduchším spôsobom, aby ich ľudia lepšie chápali.