Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Demokrati všetkých krajín, spojte sa!

02.12.2019 | Jozef Rajtár

Diskusia (27 reakcií)

02.12.2019 | youri

"Keď poviete "Demokratická strana", tak kamkoľvek na svete prídete, netreba nič vysvetľovať. Je jasné, že nie ste fašista, či komunista."
A co ta v USA? Ved ti tam o socializme bluznia este viac ako tunajsi komunisti.

02.12.2019 | salamoon

no veru.. je úsmevné, ked sa 4- 13- 180- clenné strany a hnutia nazyvaju demokratickymi.. vy mate kolko ?

02.12.2019 | alf1

nevidiet vas, nepocut vas, kde ste zalezeni? pred komunistickym pucom mala ds 60%, preco to nepripominate? ci ste sa rozhodli tieto volby prezit v disente? aj to je taktika, najma ak sa uz dnes kalkuluje s dalsimi predcasnymi. :-)))

02.12.2019 | alf1

no slava... prave na ta3, tlacovka, palec hore.

02.12.2019 | gejza77

Jozef, ja ako Bratislavčan si pri slovách Demokratická strana spomeniem na jedného ........, ktorý bol najprv 8 rokov primátor Starého mesta, potom 8 rokov primátor Bratislavy a vo funkcii bol aj vďaka podpore DS. Dlho by som musel hľadať niekoho, kto si na jeho éru spomína v pozitívnom smere.

Osobitne v bratislavskom Starom meste spomínajú aj na ďaľšieho starostu, ktorý bol zvolený ako člen Demokratickej strany. V súvislosti (aj) s ním v médiách rezonovali metódy prideľovania mestských bytov.

Taktiež nesmieme zabudnúť na jedného ministra práce a sociálnych vecí, ktorý tiež vzišiel z radov DS. Svojho času s ním mali určité názorové nezhody najmä invalidní občania a baníci.

Tvoje blogy sa v drvivej väčšine dajú čítať, ale toto bolo trochu mimo.

02.12.2019 | alf1

myslis toho socialneho netvora, ktory nam uzakonil dochodkovy strop 62 rokov? a nasich invalidnych obcanov - blondiakov z osad? kolko percent tych "invalidnych? je falosnych...?
co socialne najsolidarnejsi vo vesmire a jeho 83 kolesikov v roku 2012 zrusili ako asocialne. a uzakonili nam novy dochodkovy strop - 68 rokov. tvrdi jeden pobirmovany, tu, od cca 7. min.
https://www.ta3.com...
zakon prijali, ucinnost posunuli. na rok 2016, po volbach. aby sa lajno rozpleslo na hlave inej vlady. smola, rozpleslo na na ich hlavach. zakon teda chytro zmenili, uzakonili dochodkovy strop - 64 rokov. "aby ludia nezomierali za sustruhmi" - vyrevoval, cudne len zamlcal, ze kvoli ICH VLASTNEMU ZAKONU! co je stale o dva roky viac, ako socialny netvor. 2 roky = 24 mesiacov x 460 € = 11.040 €. to je suma, o ktoru okradli kazdeho noveho dochodcu. cca jedna nova fabia do dochodku. nevraviac o tom, ze prijmy do roku 1984 nezapocitali do vypoctu, len roky.

ukazem ti jeden dnesny priklad: skolska kucharka, cely zivot na statnom (ziadna swyna sukromnicka ju nikdy nevykoristovala, vzdy len stat...), znicena chrbtica od tahania tazkych hrncov, predcasny dochodok. suma = 265 €. po 44 odpracovanych rokoch, z toho 38 rokov "kvalifikovanych". v socialnom state tretej cesty, po troch vladach komunistov.
blondiak z osady, niekedy po styridsiatke po uraze ci "uraze" (cosi mu spadlo na nohu) na invalidnom. dnes starobny dochodca, dochodok = 460 €. ako mi rozhorcene oznamoval, ako ho stat oebal. kedze mu to pocitali na invalidnom Z PRIEMERU.
na to nieco povedz v socialnom state tretej cesty. 265 € kontra 480 €. 44 odpracovanych rokov kontra pol zivota prevalanych na invalidnom. ci "invalidnom."

02.12.2019 | @@@

takže ty suhlasiš s tym aby sa dôchodkovy vek znižil na 60 rokov ???

02.12.2019 | alf1

vobec nezalezi na tom, s cim ja suhlasim alebo nesuhlasim. ja som niemand z ulice a nezijem z toho, co si vysmatram po vreckach slusnych ludi. ale na tom, ako sa pobirmovany komunista zaprisahaval, ze za jeho vlady SA DOCHODKOVY VEK ZVYSOVAT NEBUDE! ak ho ludia zvolia. tak ho zvolili. a on ich kardinalne o... tento ako maly pes velkeho, ze?
a zvysil dochodkovy vek zo 62 na 68 rokov, ako sam tvrdi. over si to na tom linku vyssie.
socialny netvor 62, najsocialnejsi vo vesmire po "znizeni" - oprave vlastneho zakona na 64 rokov. co je o 24 mesiacov viac?

02.12.2019 | @@@

čo ked ho volili preto aby nemuseli skutočne do dôchodku chodiť v 68 rokoch ....

inak ten rok 68 sa tam vôbec nespomina ako nejaka povinny bod skratka nič take tam nebolo nastavene ...išlo o to že sa dôchodkovy vek naviazal na vek dožitia preto sa spomenulo že to može rast až k tym 68 rokom alebo možno aj viac ....tym padom zastropovanie na 64 rokov bola dobra vec

len ty to nedokažeš pochopiť lebo ty maš ten vek 68 ako nejaku mantru ktoru musiš ustavične spominať

zvyšok su len tvoje vyhovorky lebo ked ti prekaža zastropovanie a argumentuješ ako argumentuješ potom by si mal byť zastancom poklesu dôchodkoveho veku inak cele to tvoje nariekanie ktore si tu už viackrat predviedol je len ukažka pokrytectva ....

takže ešte raz chceš vek odchodu do dôchodku 60 rokov alebo kolko ?....aki je ten spravny vek podla teba ??

02.12.2019 | alf1

ano, isteze, mas pravdu. klamal aj o tom strope 68 rokov. v skutocnosti strop NEEXISTOVAL. lebo strop bol podla toho zakona NEOBMEDZENY, hoci aj v 90. roku zivota. podla zakona od 83 kolesikov.
tak ja nedokazem pochopit, ze 64 rokov najsocialnejsieho vo vesmire, je menej ako 62 rokov socialneho netvora? tomu sa venuj, nie tomu, co ja chcem alebo nechcem.
teda stale tvrdis, ze 64 je menej ako 62? a kde - vo vasej k§§mer, lebo vam to nariadil certifikovany politruk sudruh rsdr. jasan ci sudruh rsdr. faic a cely pluk podobnych, ci pobirmovany opilec? lebo cierna stena je biela? :-))))))

02.12.2019 | @@@

cely čas tu media nariekaju že ma sa vek odchodu do dôchodku zvyšovať a ty ideš tvrdiť že chyba je len v smere ...to je zaujimave lebo potom ako vysvetliš že take Sas bolo proti zastropvaniu tym padom chceš povedať že Sas je ešte horšie ako smer a aj media tiež kedže chceli aby sa vek nadalej zvyšoval .... takže postup kanik je zly smer je horšia ale sas a novinari a niektory ekonomovia su ešte horši .....


takto to chceš napisať ???

03.12.2019 | alf1

preco by som ti mal ja vysvetlovat, co bolo v akejsi sas ci v nezavislej erotickej iniciative? ak k§§mer zaviedla dochodkovy strop 68 rokov, ako to tvrdi pobirmovany, nie strana slobody ci obrody. preco by som mal hladat chybu v strane priatelov piva?
pytal som sa ta, ci je 64 menej ako 62, nevies odpovedat? ci si absolvoval predmet pocty v stvrtej ludovej s takym uspechom, ako predmet slovensky jazyk a jeho gramatiku...?

03.12.2019 | @@@

ja som ti už napisal ...ty pišeš kto je horši horši je ten kto hovori o zvyšovani ved ty sam to tvrdiš takže postupnosť toho kto je horši je kanik potom smer a nad nimi ešte Sas ktora chce aby ludia pracovali dlhšie a aj dalšie strany ktore chcu aby ludia pracovali dlhšie .....lebo potom tu mame ešte ľsns ktora chcela znižiť ved odchodu do dôchodku na 60 rokov ....takže z tvojej logiky je potom ľsns najlepšia ???

02.12.2019 | gejza77

pokiaľ vravím o invalidných občanoch mám na mysli najmä tých, ktorí došli k vážnemu postihu v dôsledku poctivej práce a ich prioritným cieľom ešte pred invalidným stavom nebolo od narodenia cicať systém .... a pokiaľ ide o Systém Mimoriadne Efektívneho Rozkrádania Spoločných Daní - tak tam je to hádam každému jasné

02.12.2019 | Roman Kanala

S dnešnou Demokratickou stranou mám problém. Osobu predsedu. Kravčík je podvodník a šarlatán. DS už prežila Hagyariho nájazd, vďaka ktorému boli šťastné mnohé dámy, ale už menej strana. DS prežila aj primabaleríny Zajaca a Šebeja, ktorí po Kaníkovom habaďurálnom prevrate odchádzali a odchádzali a stále nevedeli odísť, len hlasno búchali dverami. DS prežila aj dzurindiádu, keď sa stala SDKÚ-DS. Stranou Dzurindových Káuz a Úskokov - Dzurindova Strana.

DS to síce všetko prežila, ale zakaždým ju to oslabilo a nedávno o nej ani nebolo počuť. S Kravčíkom do zabudnutia. Ak sa DS nezbaví Kravčíka, nemá nádej na prežitie.

02.12.2019 | alf1

tiez sa mi to tak javi. a dost sa cudujem, ze to nezmenili. snad sa to zanedlho dohuta aj sam.
osobne proti nemu nic nemam, je mi lahostajny. ale na tu poziciu nepasuje. apoliticky politik. :-)

02.12.2019 | chr

Predpokladám , že Jozef si je vedomý , že takúto debatu si musí prežiť . A toto čo ste tu písali je len kvapka v mori. A ak ju zvládne a strana prejde týmto stresom a nerozpadne sa , potom môže povedať , že bude pokračovať , aby sa dostala do parlamentu . Aby nebola len strana na jedno použitie ako Sieť , ANO, SOPKA a množstvo iných. Takže kritici a trolli poďme . Pripomínajte , fabulujte , navrhujte , hľadajte , klamte , vymýšľajte . Všetko to tejto strane len pomôže . Ak jej to má pomôcť. Pretože za názvom strana sú vždy len a len ľudia. A to aká strana to bude záleží len a len an týchto ľudoch. Na nikom inom . Jozef a tebe a tvojim súputnikom prajem , aby ste v tomto očistci prešli s dôstojnosťou s takou ako píšeš blogy . Až na konci uvidíš aký ste, ako politici, ako straníci, ako ľudia. A my voliči to uvidíme tak isto. Dúfam , že raz budeš mocť povedať " my sme boli tý , čo tento štát zlodejský vyviedli z marazmu hranolpartaje a spravili sme zo zlodejska znova slovensko. Držím palce Jozef a prajem všetko dobré. Počkáme a uvidíme.

03.12.2019 | Niless

Pan RAjtar stranu robia ludia nie jej historia. Dodnes nechapem preco bolo potrebne byt jesitny a oddist z SaS. Takto ste oslabili stranu aj seba. Neviem co je za tym ale ak ste neboli vydieratelni niekym, alebo nedostali nieco a naozaj ste odisli lebo ste mali pocit ze bud Sulik alebo my tak v tej politike nemate co robit. Preto lebo opat zas mame volby kedy sa bohuzial musime mobilizovat voci fasistom, degeneratom z SNS a mafii pod plastikom bolsevizmu. Ja neocakavam ze nastanu svetle zajtrajsky ak vyhra opozicia ale kvoli vyssim principom vedia potlacit a potiahnut aj v takej zumpe ako je SMER (tam su tie vyssie principy zrejme o dost ine ako v opozicii predpokladam).

03.12.2019 | chr

... a ešte dodám , že niles má pravdu. Ale každý má právo na svoje rozhodnutie a činy.

03.12.2019 | Jaroslav Raztocny

pan Rajtar, vo Vasom poslednom blogu som dal otazku. Nedostal som odpoved.
Skusim znovu:
Co konkretne meratelne chcete dosiahnut, ak sa dostanete do vlady? A ako? Konkretne, nie cez buzzwords.
Ak sa mate dostat len do parlamentu, bez realneho vytkaku (mat schvalovane navrhy zakonov, mat moznost cez Ustavny zakon o nezlucitelnosti funkcii odvolavat korupcnikov), tak je to len domcek z piesku a treba hladat inu pracu. Alebo sa potom dohodnite s Dankom a spol, ti potrebuju len percenta. Nic viac.
Naco nam bude sice demokraticky zvoleny zastupca, avsak s nulovym vplyvom na zdravy chod krajiny?

03.12.2019 | chr

Pán Raztočný , volá sa to demokracia . Úplne bez problémov to môžete skúsiť aj vy , aby ste si vedel odpovedať na otázku , ktorú ste položil. V súčasnej dobe na vašu otázku neexistuje seriozna odpoveď . Zámery si možeme pečítať v programovom vyhlásení po zvolení. A môžete dať takúto otázku akémukoľvek kandidátovi a tak isto vám seriozne neodpovie. Seriozne vám odpovie len kandidát u ktorého sa serioznosť nepredpokladá . V súčasnej vládnej koalícii ich je dosť. A my voliči musíme len zvoliť a čakať .
Takže počkáme a uvidíme. A po mandáte budeme priebežne posudzovať . A budeme budeme kritizovať ak bude treba alebo chváliť ak bude čo. Počkáme a uvidíme.

03.12.2019 | @@@

a ty si rajtar alebo člen DS ? :D :D :D

03.12.2019 | chr

vau 3@ sa pripojil ku našej diskusii. Nie ja so Peter Chromčík alias Chr. Už som to v diskusii napísal viackrat , tak si to zapamätaj. Aby som ti to nemusel opakovať . Nože daj niečo múdre čo si vymyslel.

04.12.2019 | @@@

a ty si mysliš že ja čitam každy tvoj prispevok ?.....

už som to pisal aj inde nikto nikoho nenuti čitať tu všetky prispevky ked to niekto robi je to jeho problem

03.12.2019 | Darija

Je dôležité definovať kroky a tiež zdroje, ktoré budú viesť k naplneniu vytýčených zámerov. Sociálna spravodlivosť, kvalitné školstvo a zdravotníctvo, infraštruktúra, boj proti korupcii, efektívny štíhly štát, zelená ekonomika, zdravé podnikateľské prostredie a pod - bez vymedzenia konkrétnych opatrení zostane každá vymedzená oblasť len abstrakciou v rovine dobre mieneného úmyslu.

Absencia rozpracovania zámerov a vízií do čiastkových projektov s dôrazným prihliadaním na ich vzájomnú prepojenosť je nevyhnutnosťou. Každá zmena v systéme, vyvolá zmenu v ostatných.

03.12.2019 | Jaroslav Raztocny

Pan Chromcik, zial demokraciu si ludia obtieraju o usta a aktualne to je len nazov.
Volicom Fajka a Kapitana, Kotlebu a Harabina stacia slogany. Normalny a zodpovedny obcan by rad videl aj How-to.
Ja sa vratim k otazke, ktoru som dal v starsom blogu pana Rajtara, ked este bol v SAS a uviedol novu platformu. Ako vtedajsi volic SAS som chcel pochopit - ako konkretne chce pretavit do reality slogany, ktore zial zostali sloganmi aj dnes.
Uzivatel Darija to potvrdzuje, ze je to abstraktna forma vyjadrovania.
Citat si zamery az v programovom vyhlaseni mi nestaci. To uz bude po volbach.
Co myslite konkretne pod tou Vasou pomenovanou serioznostou? Mam to tak brat, ze stacia sluby a potom bude dobre? Vazne?
Pockame a uvidime je cesta do pekla. Ako budete potovnavat naplnenie slubov? Pocitom?

05.12.2019 | chr

Nie , tak isto a vy čítam predvolebné sľuby jednotlivých politických strána a bohužiaľ až na malé výnimky sa z nich naplnilo len veľmi málo alebo nič. Keď si prečítate predvolebnú agitku strán , tak , je to takmer všetko na jedno kopyto . Včítane fašistov a jej pridružených strán. Tak aj tak je nakoniec rozhodujúce programové vyhlásenie po voľbách . Preto sa predvolebné sľuby volajú sľuby . Ja ako človek som začal pred dlhým časom používať systém demokracie aj v tejto oblasti . Vyhraj voľby sprav programové vyhlásenie a potom ho realizuj . A my voliči s novinármi budeme posudzovať do akéj miery si sľuby splnil . Bohužiaľ inak sa to nedá . Určite ste si všimli , že už pred voľbami sú napr prezentované variacie ako vznikne vláda . čo urobí atď. A bohužiaľ vo väčšine prípadov sa uvedené hodnotenie prezentuje aj výsledok vládnutia . A to ešte ani neboli voľby. Preto si myslím že použitie zdravého sedliackeho rozumu je na mieste. Inak by som musel tak isto vymýšľať takéto postupy. Ich dôsledok vidíme všade okolo seba . Dôsledna hranol gebelsovský systém o 100x opakovanej lži o neexistencii opozície je na zlodejskú jasne zrejmý. Kde sa pozriem tak frustrovaný voliči hranolpartaje tápajú a nadávajú na hranola ale neprípúšťajú inú voľbu , lebo tá podľa nich neexistuje. A kotleboská koalícia sa preto teší takej popularite u mladých. Ak nie ste uzavretý vo svojom vedeckom matrixe , tak to musíte okolo seba vidieť. Nutne musíme trochu zjednodušiť predvolebné sľuby . Pretože inak to nejde. Špirála sľubov sa zväčšuje geometrickým radom od volieb do volieb . Dokedy si myslíte , že je to únosné . Posudzovať strany podľa predvolebných sľubov?

Jozef Rajtár

Jozef Rajtár
  • Počet článkov: 133
  • Priemerná čítanosť: 5541
  • Priemerná diskutovanosť: 23
  • RSS blogu

O blogu

Podpredseda Demokratickej strany. Poslanec Národnej rady Slovenskej republiky.
Rád cestujem, čítam knihy a zaujímam sa o spoločenský život. Myslím, že ekonomické témy je treba podávať jednoduchším spôsobom, aby ich ľudia lepšie chápali.