Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Čo nám Pellegrini nepovedal

08.05.2019 | Jozef Rajtár

Diskusia (51 reakcií)

08.05.2019 | BrunoBruno

Smeráci sa nadýchnu a ukáže sa, že za všetko môže Mikloš a že samozrejme Sulík je aj tak najhorší.
Ale inak veľmi pekne napísaný text.

08.05.2019 | @@@

"Fabriku tak čaká de facto zrušenie.

Súvisí to s dvoma faktami:

- Nákladovo sa slovenský závod blíži nákladom inde v Európe ("poďakovanie" patrí zoligarchizovanej energetike a odborom)"

podla vyročnej spravy VW za rok 2018 boli naklady na zamestnanca (čiže celkova cena prace ) 5200 eur (a to audi ma dokonca 6600 eur ) ....aj na slovensku su take naklady na zamestnanca VW v ba ???

08.05.2019 | Roman Kanala

https://blog.etrend....

09.05.2019 | @@@

ok tak to skume inak ...ak tu budu nulove dane daju nemci našim ludom tych spominanychb 5200 eur bez problemov ?...

09.05.2019 | Roman Kanala

Áno a aj viac.

Čo by sa stalo, ak by na Zlodejsku boli podnikové dane nulové: v priebehu pár rokov by si tam preniesli sídlo všetky firmy na svete. Ak nie úplne všetky, tak stále ešte veľmi mnohé. Čo má ruky-nohy, by si našlo zamestnanie buď vo výrobe, alebo pri spravovaní virtuálnych sídiel svetových firiem. Vyprázdňovať poštové schránky, preposielať poštu, presmerovať telefóny. Kto vie jazyky, uživil by sa už len tým. Dunčovia by mali kam fárať na šichty.

Nedostatok pracovnej sily by bol taký, že by zamestnávatelia museli zdvihnúť odmeny, vymýšľať benefity, snažiť sa pritiahnuť a udržať si pracovníkov ako vo Švajčiarsku, kde je nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily. A potom by aj dunčovia mali 5200 mesačne, i viac. Už je Schengen a krajina by namiesto 5-6 miliónov praskala vo švíkoch s 15 či 50 miliónmi. A bola by konečne aj tá diaľnica do Košíc, lebo toľko peňazí by ani SNS nestihla rozkradnúť. Možno ešte tak Fico rozdať na zadarmizmy.

09.05.2019 | @@@

v priebehu par rokov ?....to je ake obdobie ?? trochu viac konkretizuj

09.05.2019 | Roman Kanala

Viac, ako 1 a menej, ako 100 rokov.

09.05.2019 | @@@

to je alibisticke tvrdenie ....

takže to tak vyzera že len zavadzaš ludi nič viac

09.05.2019 | Roman Kanala

A ešte tam možno niekde mám zle danú čiarku.

Ale jav, ktorý by nastal, je prílev firiem. Hlavne sídiel, ale možno aj výroby.

Tak vidíte. Na hlúpu otázku dostanete serióznu odpoveď a Vy sa idete hrabať v nepodstatných detailoch.

09.05.2019 | @@@

pre par rokmi hdp irska narastlo za jeden rok o 26% mysliš si že aj ich životna uroven narastla v tom roku o 26% ??? .....asi takto si to predstavuješ ??? .....to že bude vysoke hdp kvoli tomu ešte nemusi znamenať že budu ludia dostavať 5tisic eur na mesiac

09.05.2019 | Andrej_sk

Hlupa otazka.

09.05.2019 | oko

trojzavinac sa nepyta, aby sa dozvedel.
on len trolluje

09.05.2019 | @@@

ale pytam len vy svoje domienky nedokažete ničim skutočnym podložiť ....

10.05.2019 | Roman Kanala

Bola niekde na svete vyskúšaná nulová firemná daň? Ani vo Švajčiarsku nešli tak ďaleko. Tak čokoľvek na tú tému sú len domnienky a špekulácie.

10.05.2019 | @@@

ved to .... na druhej strane čo budu mať ludia z toho že firmy na slovensku budu vytvarať firmy z nula počtom zamestnancov a z vysokym ziskom z ktoreho nebudu mať aj firmy nič ani štat ?....takže nakoniec vysledok vôbec nemusi byť taki ako pišeš ty

10.05.2019 | Vlasko

To mi objasni ako si na taku blbost prisiel

10.05.2019 | Andrej_sk

Zavinac ... Precitaj si nieco o 0% dani v danovych rajoch, usetri nas reci o kapitalistickych uzernikoch a taktiez si poloz otazku, z coho potom ziju tieto danove raje, ked sa tam neplatia dane. Ano presne, nic nieje zadarmo, ani ked sa odvadza 0%. To len komunisti dokazu dokola omielat ako je zdravotnictvo a skolstvo zadarmo. Az na tie miliony a miliardy, co do toho naliali, z nasich dani.

https://www.etrend....

10.05.2019 | @@@

no z čoho žiju ved napiš z čoho žiju ???...asi z tvojich kecov :D

10.05.2019 | Vlasko

Kopec krajin ma 0% dan - napr.Bermuda. Preto tam ma sidlo kopec firiem.
0% vsak nestaci - potrebujes jednoduchy a funkcny sudny system. Je kopec statov ktore nemaju firemne dane a predsa by tam nikto nesiel. Lebo nemaju ziadnu zaruku ze im ich majetok niekto nezhabe.

A Slovensko nesplna ani jednu z tychto podmienok...

10.05.2019 | Roman Kanala

Bermudy sú zaujímavá krajina, lebo sa tam neplatí daň z príjmu. Ale to je len prvá polovica pravdy. Druhá polovica je, že zamestnávateľ platí "payroll tax". Daňové náklady si započíta do nákladov na pracovné miesto a výsledok je rovnaký, ako pri zaťažení odvodmi. Tá daň je progresívna.

Takže podnik už platí jednu daň, a to "payroll tax". Ďalšie dane sú land tax, stamp duty tax, passenger tax, foreign currency purchase tax, corporate services tax, hotel occupancy tax a podobne. Daň z príjmu právnických osôb je jednoduchšia.

Na Seychelloch sa neplatí daň z príjmu firiem, len registračný poplatok za obchodný register bez ohľadu na obrat. Ak si človek má vybrať, či založi offshore schránkovú firmu na Bermudách alebo na Seychelloch, väčšinou si vyberie Seychelly. Ak má byť firma v EÚ, tak na Cypre.

To však nie je aktivita, ktorá je ekonomicky nosná pre krajinu. To sú len hrozienka v koláči. Hlavné aktivity ostávajú rybolov a poľnohospodárstvo, stále viac turizmus, ktorý vzorovo vynáša. Zato vo Švajčiarsku, Luxembursku, Lichtenštajnsku priťahovanie firiem predstavuje veľa miliárd. Sídla veľkých multinacionál ako Chiquita, Vale, Yahoo idú do kantónu Vaud na breh jazera. Iné idú do kantónu Zug, kde je najnižšie kantonálne zdanenie firiem. Konfederácia podporuje daňovú konkurenciu kantónov, lebo sú to experimenty, ktoré umožňujú v reálnej mierke vychytať muchy a ak sa osvedčia, kopírujú ich iní. Sídlo a zdanenie vo Švajčiarsku, špinavá produkcia či ťažba všade po svete.

To je ten rozdiel byť alebo nebyť na čiernej listine daňových rajov bez legislatívy.

10.05.2019 | Vlasko

Ano maju payroll tax a ta je maximalna vo vyske 10% pre firmu a 9% pre zamestnanca.

Ano Svajciari to maju pekne, len skoda ze to EU(a clenske staty) odmietaju kopirovat :-)

Danove raje legislativu maju a co je extremne dolezite, je aj funkcna. Vsak prave preto tam multinacionalne firmy maju sidla. Len ta legislativa sluzi na ochranu sukromneho majetku a nie na spehovanie a vycucavanie penazi statom.

11.05.2019 | @@@

toto je nezmysle je to len pretekanie krajin kto da firmam nižšie dane nakoniec to skonči tak že už nebude mať kto z toho tažiť lebo dane v každej krajiny budu pre firmy nizke ale budu tu ti ktory na to všetko doplatia a to bežny a chudobny ludia ktory dane platiť budu a budu ich platiť ešte viac aby zaplatili aj vypadky ti oj.bavačskych a šmejdackych firiem

10.05.2019 | @@@

lenže tu nejde o nulove dane ale o to či krajina ma z toho prinos alebo potom budeme mať hdp na obyvatela 100tisic eur ale stale bude priemerna mzda tisic eur bude ludom lepšie ?...nie nebude ....takže nafunknuť niečo aby sme vyzerali skvelo je jedna vec mať aj z toho prinos pre väčšinu a nie len pre uzku malu skupinku ludi nahore je vec dalšia

10.05.2019 | Vlasko

Kto je to krajina ? To je taka abstraktna velicina. Ak by na Slovensku malo sidlo 100 krat viac firiem a boli by nulove/velmi nizke dane, to by nikto nepocitil ???

Minimalne by sme potrebovali x novych pravnikov, uctovnikov, sudcov, ekonomov, programatorov atd. ako pracujucich v tych firmach. V druhom slede ludi co by ich zivili, poskytovali im sluzby. Kazdy, kto by nebol lenivy by na tom zarobil. Teda okrem hlavnych rozkradacov bohatstva - politikov, statnych uradnikov a podobnych parazitov.

11.05.2019 | @@@

isto ?.....irsko malo v roku 2014 realny rast ekonomiky 8,8% v roku 2015 to bolo dokonca 25,1% v roku 2016 to bolo 5% v roku 2017 to bolo 7,2% v roku 2018 to bolo 6,7% vyrazny rast okrem roku 2016 v každom zo smominanych rokov to bolo najviac v EU až na spominany rok 2016 kedy skončili druhy -..---dnes ma irsko hdp na onbyvatela 65,5tisic eur to je po luxembursku druhe najvyššie hdp na obyvatela v EU pre porovnanie nemecko ma 40,9 tisic eur takže iri maju vyrazne viac ale priemerna mzda v irsku je okolo 3300 eur na mesiac to je približne tolko čo v nemecku ...takže ako to že iri nemaju priemernu mzdu ovela vyššiu ked maju ovela vyšši hdp ...

nebude to tym že to ich HDP je len nafuknuta bublina potom to sice vyzera lepšie a aj mnohe ukazovatele zlepšuje ale samotny obyvatela nemaju z tak vyrazneho narastu alebo nafuknutia bubliny nič vynimočne

a ešte jedna vec spominal som že priemerna mzda v irsku je dnes 3300 eur ešte k tomu priemerna mzda v verejnej sfere je 4200 eur a v sukormnej sfere 3tisic eur ...takže ty tvrdiš že z toho maju vyrazny prinos ale ja tom žiaden nevidim


takže čo by sa vlastne takymto nafuknutim stalo ?....nafunutie by pomohlo tak jedine štat minať viac penazi lebo to znamena že dlh k pomeru hdp sa vyrazne zniži a tym padom dovoliš politikom minať viac čo vidiať v irsku na vysokych platoch pre štatnych zamestnancov ale na druhej strane v sukromnej sfere k ničomu takemu nedošlo ...to iste by sa stalo na slovensku takže nakoniec by sme len videli že štatny zamestnanci a uradnici by sa viac nabalovali lebo by nebola žiadna bzrda v dlhu a štat by sa dalej masovo zadlžoval ved prečo aj nie ked pomer dlhu voči hdp by sa znižoval a politici by to takto pekne zneuživali na svoje obohatenie a obophatenie tych svojich ludi ktorych si podosadzovali do štatnych uradnou zatial čo ludia v sukromnej sfere by na tom o nič lepšie neboli

14.05.2019 | Vlasko

Preco spominas HDP ? Nikde som HDP nespominal. HDP je matra neschopnych ekonomov a politikov. A este blbeckov co nevedia nic ine.

Iri za poslednych 30-40 rokov vybudovali prakticky celu krajinu. Predtym to bola totalna zumpa. A nestalo sa to vdaka socialistickym reformam(=kazdemu vsetko zadara), ale pekne krasne znizenim dani, zlepsenim podnikatelskeho prostredia.

Pres socanov tazko tak priklad prehltnut. Radsej keby vysla ta Venezuela.....

09.05.2019 | HlasNaHlas

Pán Pellgrini nie je "premiér" , ale premiér.
V jeho moci žiaľ nie je ovplyvniť výrobný program slovenskej automobilky. S tým nikto nič neurobí.
Jediná možnosť, ako sme prilákať investorov (vrátane našich vlastných slovenských) , je vytvoriť im zaujímavé podmienky.
Alebo nech nejaké podniky, najmä na výrobu elektriny založí a vlastná štát.
Ak by v jeho rukách bola firma, ktorá by niečo znamenala a mohla by naozaj konkurovať firmám v európskom meradle,
prinieslo by to peniaze do štátnej kasy a ešte by to dalo ľuďom prácu. Žiaľ, štátne podniky sa nakoniec utopia v tom, že zamestnanci od riaditeľa až po posledného majstra sú politicky dosadzovaní a preto takmer vždy odborne poddimenzovaní, čo znamená, že produkt je nepredajný, preto sa sam počas socializmu pašovalo takmer všetko zo Západu, a preto nakoniec vláda ľudu skrachovala. Tak ako teraz Madurovci.

09.05.2019 | @@@

maš pravdu zato kapitalizmus funguje dokonale... ..ale len pokial ma dostatok otrokov :D .....

aj preto sa často spomina že cudzinci su prinosom ...ved ano novy otroci su vždy prinosom preto ich usa nemecko zapadne krajiny a ine tak radi prijmaju ....lebo čim viac otrokov tym bohatšia krajina

09.05.2019 | Andrej_sk

Presne tak. Jedno je marketing politickych stran a bububu ohladne imigrantov, napr Trump, a druhe je ekonomika, ktora by sa, napr USA, bez imigrantov, legalnych ci ilegalnych, rozpadla - sluzby vsetkeho mozneho druhu, stavebnictvo, opatrovatelky, sestricky ,...
Ci sa ti to paci ci nie, lacna pracovna sila hybe ekonomikou a nakoniec z toho tazia vsetci. Preto aj nasinci pred 100 rokmi odchadzali za pracou do USA. Detto Taliani, Iri. Ako lacna pracovna sila.
A tak my zamestnavame otrokov z balkanu, zapad zo strednej europy, sever z vychodnej europy, Australia z Azie, arabske krajiny z Bangladesa, Sri lanky a Filipin, USA z Mexika, Kuby, Filipin.
Najprv sa vzdy flrfle a nakoniec sa tam tito otroci asimiluju.

09.05.2019 | @@@

no ale tvariť sa že sme moralnejši je potom nezmysel ...bud si prizname pravdu že kapitlaisti su len vyj.bany sk.rvysyni ktory parazituju na chudobnych alebo si tie s.rčky može každy novinar naj.bať rovno do r.ti lebo tam patria aj ich pokrytecke divadlo okolo toho aki je kapitlaizmus moralny

09.05.2019 | Andrej_sk

Konecne ti to doslo. Tu nikto moralny nie je, ale je otazka ci je to amoralne. Je to dobrovolne otroctvo (je tu samozrejme aj to doslovne, ale to tu neriesime).
A si vedla ako jedla aj tymi tvojimi kapitalisticko-imperialistickymi fobiami. Slavny Sovietsky zvaz v casoch svojej komunistickej slavy rovnako tazil z otroctva podmanenych republik. Sice sa to otroctvo neprejavovalo ani tak v plate, ako v nasilnom presidlovani, utlacani, potierani etnicity a nabozenstva, ale veselo si parazitoval.
Rovnako ako Svedi, Nori a Fini (a zasa Rusi) donedavna nacisticky jednali s domorodymi Samami.
Cize skor nez zasa nieco genialne vypustis, trosku sa okolo seba rozhliadni.

09.05.2019 | @@@

ano maš pravdu sovieti to robili rozkazom kapitlaisti to robia penizami ....nemaš peniaze nie si nič maš peniaze si celebrita alebo ina sprosta podnikatelska alebo manžerska k.rvička :D :D :D

09.05.2019 | Andrej_sk

Zavinac ... a ked nemas rozum, tak si co?? To uz je diagnoza.
Cize sovieti rozkazom, kapitalisti pre peniaze. A co nacisti? Robili to rozkazom, ale pritom boli kapitalisti. Tak ako??

10.05.2019 | @@@

pre peniaze je to ako s tym rozkazom len sa to obajuje do tych penazi ....

čiže spravoldivosť za peniaze zdravie za peniaze všetko za peniaze len sa to obajuje aby nikto nepovedal že sa to robi rozkazol tak ako to robili ti pred 1989 ....takže všetci su rovnaki ...rovnaki klamari šmejdi a podovodnici

10.05.2019 | chr

3@ si to krásne vystihol v kapitalizme môžeš mať aspoň tie peniaze a môžeš sa relatívne pohybovať v ramci sveta . V socializme sa ťa nikto nepýtal či niečo máš a či niečo chceš a samozrejme si bol zavretý v ulite socialistického štátu , kde si bol chránený všetkými dostupnými prostriedkami. Peniaze si samozrejme nemal a keď si neposlúchol tak ťa šupli v lepšom prípade do basy v najhoršom do gulagu. A to ti poviem budz rád , že si žil v českozlodejsku . Lebo keby si okúsil ZSSR , tak by si hovoril inak. Tomu ver . Vravím ti to z vlastnej skúsenosti.

10.05.2019 | @@@

chr a teraz napiš kolky ludia maju tolko penazi že v kapitlaizme maju slobodu v tom všetkom ...o tom to je že kapitlaizmus je nakoniec sloboda pre malu možno 10% skupinu najbohatšich a ti ostatny su len otroci ako boli pred rokom 1989 ....aj tam ti nahore čiže ta mala skupina 10% sa mala dobre na ukor ostatnych takže aki je v tom rozdiel ?....

10.05.2019 | chr

3@ tebe nie je pomoci . Prečo silou mocou chceš aby som medzi 10% najbohatších ľudí ? Ja tam nechcem byť. Západ funguje na tom , že nesieš zodpovednosť za svoje činy a postaráš sa o seba . Keby som teraz stratil prácu , tak nebudem plakať. Zodvihnem sa a pôjdem ju hľadať. Nebudem zavretý doma a fňukať aký je svet zlý . Takto ma to naučili moji starý rodičia a rodičia a takto to učím aj svoje deti. Ak je to podľa teba otroctvo , tak áno som otrok . Ja chápem slobodu ako možnosť postarať sa o seba a niesť za to zodpovednosť. Nepodlieham súčasnému populizmu , ktorým nás nezodpovedný politici snažia obalamutiť prísľubom lepších svetlých začiatkov . Vieš si predstaviť , čo bude nasledovať , keď naozaj začneme túto planétu šetriť . Znížime priemyselnú produkciu ( lebo to je prvý predpoklad ) a zrazu začnú chýbať niektoré veci , ktoré sú dnes samozrejmosť . A samozrejme chápem ,že miliardári sa budú snažiť svoje miliardy uchrániť . Nezazlievam im to , lebo im musí byť jasné , že za súperov budú mať nás ostatných a demokraciu. V takom liliputinove však bude situácia úplne opačná. Takže ja sa ako otrok necítim . Skôr sa cítim volnejší . Mám práve toľko , aby sme ako rodina prežili takmer čokoľvek a trochu viac , aby sme sa citili aj bezpečne . A viac nepotrebujem . Pre mňa je toto výklad slova sloboda. A toto sa snažím udržovať , trochu rozširovať a dbať o to aby som mojim konaním neobmedzoval ľudí ako ja . Tý ostatný žijú podľa svojho výkladu slova sloboda a je to ich vec . Aj ked sa veľa našich záujmov prelína. Skús to pochopiť a nie len vyplakávať , aký je svet zlý , nevraživý a ako sa ťa snaží zotročiť . Jedinec nemôže zmeiť svet ale može zmeniť svoje okolie.

10.05.2019 | @@@

lenže tu nejde o to aby bol každy bohaty ,...o to nikdy nešlo ale aby bol každy slobody a slobody človek nikdy nebude ked je finančne zataženy čo sa dnes robi cez najmä hypoteky takto sa stavaju ludia otroci systemu a stracaju slobodu ktoru nakoniec ani neziskaju lebo ked tu hypoteku splatia su už stary a azrazu je tu mizerny dôchodok takže zas su len otorci .....a to vyhovuje tym nahore ....

ja som už pisal že tieto veci sa daju zmeniť keby štat staval lacne byty na byvanie dnes tych bytov mohlo byť ovela viac a mnohi ludia by mali kde byvať tym padomby ani ceny nehnutelnosti neboli tak vysoke ale niekomu to nevyhovuje a tak si všetci povedali vyciciame ludi čo najviac žiadne byty tym sa zatažia finančne na cely život a potom stracaju slobodu lebo s nimi možu narabať aj firmy tak ako sa hodi a ešte na nich aj zarobia finančnici stavebne firmy alebo realitaci .....a ked nebudeš pracovať viac a za menej tak ta vymenime ved tych finančnych otrokov je stale dosť a ked ich nenajdeme doma tak si ich dovezieme zo srbska alebo ukrajiny

10.05.2019 | chr

V žiadnom prípade nemáš pravdu . Ano hypotéky sú hrobom slobody ale máš základné právo " nekúpiť" . Ja som nikdy nemal žiadnu hypotéku a predsa som postavil dom , zasadil strom a spravil deti. Takže dneska som podľa teba slobodný ? Ak ide len o hypotéku tak áno . Ale aj ja som stál pred voľbou , či si zobrať pôžičku alebo začať pracovať tak aby som mal dosť peňazí na stavbu . a vybral som si druhú možnosť. Pretože matematika nepustí . Úroky sú úroky nech sú zabalené v akýkoľvek pekných slovách. Aj keď v 90-tych rokoch bolo výhodné si zobrať úver tesne pred prechodom na euro. V súčasnosti sú ľudia zblbnutý reklamami , smerovaním štátu v tejto sfére a rečami finančných dealerov. To je celý problém a nikomu sa nechce pracovať. Keď sa dnes spýtaš , či niekto staval dom ,tak ti každý povie , že si ho dal postaviť . A potom sa cíti ako otrok , lebo musí do smrti pracovať na to aby ho splatil . Toto je slobodné rozhodnutie každého jedinca a musí niesť zan zodpovednosť. Pojem slobody sa u mňa spája s inými hodnotami , aj keď bývanie je medzi nimi. A ďalej prestaň nadávať na firmi , banky a obchody. Začni za nimi vidieť ľudí . Lebo za všetkým sú ľudia. A zmení sa ti pohľad na svet . Pre mňa je sloboda to , keď je vyvážené množstvo dobrého a množstvo zlého , ktoré ma stretá v živote. Lebo si myslím , že s každým dobrým ide aj zlé a naopak ako historická pravda. A zatiaľ ma nik nepresvedčil , že nemám pravdu. Stačí si to len z linéárneho myslenia previesť do kvantového . A potom sa ti začne život javiť ak následo minulej príčiny .Keď toto zvládneš budeš slobodný vo filozofickom slova zmysle . Fyzicky nebudeš nikdy slobodný , lebo sa to nedá.Je to síce moc jednoducho povedané ale pre krátkosť miesta sa to inak nedá.

10.05.2019 | Andrej_sk

chr_ samozrejme suhlas so vsetkym co pises zavinacovi (som rad ze si prebral diskusne zezlo, ale za tie roky viem ze je to s nim strateny cas :), jedine by som nevidel cerne, ze nam nejake veci zacnu chybat, ked sa obmedzi produkcia. Ja si myslim, ze dojde k preskupeniu nasich zaujmov a potrieb. Neviem to exaktne vysvetlit, ale si myslim, ze ubudne doraz na vyrobu a zacne doraz na sluzby. Menej budeme pouzivat auta, lebo sa budeme snazit, aby sme vsetko mali vo svojom okoli. Miesto toho aby sa robilo mrte lacnych veci, tak teraz budu drahe, ale trvanlive a bude vela ludi v sluzbach, ktore tieto veci budu udrziavat funkcne.
Mozno si klepkas na celo, ale tieto preskupenia tu uz boli. Do 19.storocia to bolo polnohospodarstvo a chov, popri tom remesla. Potom nastupila vyroba a rastla na ukor polnohospodarstva, az ho donedavna skoro vytlacila. No a toto je mozno doba, ked sa to lame a zas sa vratime k vacsine polnohospodarstva, remesiel, sluzbam a mensinovej vyrobe. Nemyslim, ze to nastane skokovo, tak ani by sme to nemali nejak negativne pocitit. To len tolko k tym svetlym zajtrajskom, ktore nevidis svetle. Myslim si, ze su krajiny, ktore su v tomto uz dalej (Holandsko, Novy Zeland), tak uplna utopia to nie je.

10.05.2019 | @@@

ide o pomer cena nehnutelnosti a ročna priemerna mzda ....aka bola v čase kedy si kupoval alebo staval ty a aka je teraz ....ona ta hodnota nie je vždy rovnaka a je odlišna ...napriklad len nedavno bolo že priemerna cena za m2 na slovensku bytu je 1500 eur takže si zober 60m2 byt by to vyšlo na 90tisic eur a kedže priemerna mzda je tisic eur mesačne tak je to 7,5 roka keby si niekto odkladal priemernu mzdu každy mesiac ....ale v rôznych krajinach je to ine napriklad v usa je pomer ceny nehnutlenosti a priemernej mzdy dnes na urovni 5 nasobku priemernej ročnej mzdy pričom v 90tych rokoch to bolo ešte 3nasobok ...takže tie ceny a hodnoty nie su rovnake počas celeho odobia ...to znamena že to že niekto v 90tych rokoch kupoval lacno ešte neznamena že teraz sa aj ti mladi možu dosť k tym bytom tak lacno ..... lebo potom to čo ty tvrdiš že najprv nasporiť vysledok bude že mnohi budu žiť z rodičmi do 40tky aby si nasporili a potom zistia že su už stary a už nema pre nich ani zmysel zakladať rodinu a podobne ...potom všetci nadavaju prečo tolko ludi na slovensku žije z rodičmi ....ked nemaju inej možnosti ?...bud maju hypoteku a stratu slobody alebo život z rodičmi a posmešky lebo nie kadžy zaraba na slovensku 5tisic eur na mesiac ako politici ....lacne byty na prenajom chybaju a tak ani do prenajmu mnohi nemožu lebo 400 eur za jednoizbovy byt je problemom kedže aj priemerna mzda tisic eur v hrubom je v čistom nejakych 760 eur z toho si potom isto naspori (ak bude byvať v prenajme) na novy dom alebo kupi bytu :D :D :D


ved je treba brať v suvislostiach a nepozerať len na to ja ja ja lebo ja ....nie všetci maju rovnake možnosti tym padom ich nemožme odpisať lebo to tvoje odpisane nakoniec znamena že po volbach nadavate aku mate vladu ale zato si možete sami nakoniec ....ani fico by dnes nevladol keby iny pred nim (dzurinda) mu neumožnosti svojim spravanim a konanim sa dostať k moci a to tak že ludi znhusili politikov aj ekonimickych nastavenim

10.05.2019 | Vlasko

10% najbohatsich na svete ? Velka cast Slovakov je v tejto kategorii(kazdy kto zaraba > 1000 eur)

11.05.2019 | @@@

takže ked ja mam 10 milionov eur a dalšich 19 ludi ma nulu v priemere mame každy po pol miliona eur takže sme všetci bohaty .....len to vysvetli tym 19tim ludom že aj oni su bohaty :D :D :D

11.05.2019 | Andrej_sk

Zavinac, daj si uz tabletku a snaz sa travit viacej casu v prirode,

09.05.2019 | oko

podla tohoto chudobny si ty. duchom.

09.05.2019 | oko

su odborne poddimenzovani, ale dosadzovani su tam preto. hlavne su zkorumpovani.
statne podniky boli pilierom ekonomicky uspesneho socializmu. preto mali rakusania tuzexy a bony, asi tak

10.05.2019 | chr

Ale na zlodejsku štát vlastní podnik na výrobu elektriny. Volá sa Mochovce. A vidíme ako ich hranol vláda spravuje rerspektíve tuneluje. Lebo sa to inak nazvať ani nedá. Celé je to ale komplikovanejšie . Na zlodejsku sa musia hlavne zobudiť ľudia. Zabudnúť na komunuzmus a začať uplatňovať svoje právo " nekúpiť". Ale inak sa s hlasom dá len a len súhlasiť.

09.05.2019 | demo50

Nemci nám tiež vracajú facku, ktorú im vylepil Fico s Kaliňákom únosom Vietnamca...

09.05.2019 | Roman Kanala

Zaujímavé... že by bol súvis medzi politickou fackou a ekonomickým rozhodnutím vyplývajúcim z toho, že VW je so svojimi dieselmi v kúte?

10.05.2019 | salamoon

?

na budovanie dialnic potrebujete peniaze.. no a tie su z daní.. podla SaS su dane lupez.. tak ostava len dlh.. no aj na ten potom treba este viac dani.. podla tej SaS, kt. hovori, ze stat sa nema do nicoho starat.. no zaroven stale nieco od statu pozaduje..

14.05.2019 | Jozef Rajtár

Štát na diaľnice peniaze dával a dáva. Akurát, tie nekončia, kde majú, ale sú vytunelované preč!

Jozef Rajtár

Jozef Rajtár
  • Počet článkov: 131
  • Priemerná čítanosť: 5618
  • Priemerná diskutovanosť: 23
  • RSS blogu

O blogu

Poslanec NRSR. Tímlíder strany Sloboda a Solidarita (SaS) pre štíhly štát.
Rád cestujem, čítam knihy a zaujímam sa o spoločenský život. Myslím, že ekonomické témy je treba podávať jednoduchším spôsobom, aby ich ľudia lepšie chápali.