Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Páni profesori, kde ste?

23.01.2018 | Jozef Hvorecký

Diskusia (17 reakcií)

23.01.2018 | OliWer1

Mnohi z tych profesorov a docentov by nimi v normalnej krajine neboli. Asi si to uvedomuju, tak su ticho a beru platy v tomto postsocialistickom zriadeni okresnych univerzit.

24.01.2018 | LPB

+

24.01.2018 | Brano L.

Žiaľ je to tak.

25.01.2018 | redpepper

Tak nejako. Týmto ľuďom vyhovuje netransparentné a skorumpované prostredie.

25.01.2018 | redpepper

Ja som to nepodpísala, hoci som v minulosti podporila mnohé petície týkajúce sa vedy a školstva na Slovensku. Problémom je pre mňa registrácia. Nie je to projekt, ktorý je pre mňa inšpiratívny.

25.01.2018 | Jozef Hvorecký

Samozrejme, nikto nemusí podpísať. Na druhej strane: Domnievate sa, že k zmene k transparentnosti a k odstráneniu korupcie príde aj vtedy, keď sa nikto neozve?
Dosť o tom pochybujem.

25.01.2018 | libertarian

predsa nik neprizná, že mu korupcia vyhovuje.

25.01.2018 | libertarian

Tak sa pýtam – profesori a docenti, kde ste?

1. my profesori sme dosiahli, čo sme chceli
2. my profesori nevidíme zlepšenie ako reálne
3. my profesori si to nerozhádžeme s vládou, ktorá nás platí

- správnu odpoveď si vyberte každý za seba. Ale pravdepodobne sú správne všetky.

26.01.2018 | Jozef Hvorecký

Milý libertarián,
Viete, že nie vždy sa zhodneme. V tomto prípade máte bezpochyby pravdu - a vo všetkých troch bodoch.

26.01.2018 | libertarian

Je mi ľúto, ak mám pravdu. Pretože z toho potom vyplíva, že problém je VÝRAZNE ŠIRŠÍ, zasahuje fakticky celú spoločnosť, celý štát. A nie je riešiteľný iba nejakým nasypaním peňazí do školstva, ani trápnou reštrukturalizáciou. Ani výmenou pár ľudí. Je to SYSTÉMOVÝ PROBLÉM, teda je to vada PRINCÍPOV, na ktorých je postavené nielen školstvo, ale aj súvisiace oblasti spoločnosti.

26.01.2018 | Jozef Hvorecký

Áno, je to systémový problém. Moja skúsenosť s Učiacim sa Slovenskom je taká, že základné školy sú za zmeny, stredné ako-tak a vysoké úplne proti.
Na tému absolútneho odmietania zmien predstaviteľmi VŠ a Akreditačnej komisie som napísal už pár blogov.

26.01.2018 | redpepper

Vystihli ste podstatu problému. Potom ale vzniká otázka identifikovať primárny problém, ktorý spoločnosť principiálne deformuje a tento začať riešiť ako prvý.

26.01.2018 | Jozef Hvorecký

Otvorený list je v tomto smere veľmi dobrým zdrojom nápadov. Predovšetkým, začať sa riadiť medzinárodnými štandardmi. Len na ilustráciu. Ešte v r. 2012 vylúčili našu Akreditačnú komisiu z Európskej asociácie a AK dodnes nespravila ani krok k tomu, aby to zmenila.

26.01.2018 | libertarian

" Predovšetkým, začať sa riadiť medzinárodnými štandardmi. "

- uff...... nepoznám tie štandardy. Ale poznám jeden film z prostredia americkej "vysokej" školy. Horor.
Ano, bol to iba film, Ale - aj keď pomery na tej škole vo filme boli 10x prehnané, aj tak to bolo na výstrahu, na smiech, na parodovanie, ..... ale nie na nasledovanie.
A keď realne vidím plné obchody čínskych výrobkov, a ABSOLUTNE žiadne americké, tak o tých štandardoch mám pochyby.

27.01.2018 | Jozef Hvorecký

Štandardy hodnotenia kvality európskych VŠ vygúglite pod ESG 2015.
Sú dostatočne voľné, takže si ich každá krajina môže prispôsobiť. Až na to, že predpokladajú, že hodnotí sa aj kvalita výučby, nielen počet publikácií. (To je asi hlavná prekážka pre našich akademikov. V tomto sa zrejme necítia byť silní.)

26.01.2018 | libertarian

"otázka identifikovať primárny problém"
- Problémom je, že ten primárny nie je jediný problém. A že niekedy je ťažko identifikovať problém primárny, a problém následný.

Za jeden z primárnych dôvodov považujem, že SKUTOČNÉ vzdelanie prestáva byť podmienkou šťastného života. Postačuje zohnať si "papier" , vysvedčenie, a potom vďaka konexiam, vďako socialnym dávkam, dotáciam, ....... sa dá pohodlne žiť. Nie síce moc bohato , ale - ani s výbornými vedomosťami sa bohato žiť nedá - v SR.
Je spústa pracovných miest - hlavne v štátnej sfére - kde postačuje "papier" , trochu konexií a "život je krásny".
A ak ste náhodou génius s úžasným vzdelaním, daňová správa sa už postará, aby ste si tých prachov moc neužili.

A iný primárny problém:
NIE JE MOŽNÉ z bežnej populácie vyprodukovať 80% vysoko vzdelaných odborníkov. Pan Gaus to vysvetlil pred sto rokmi. Ale je možné vytlačiť VŠ diplomy aj pre 100% populácie. Super.

25.01.2018 | libertarian

cca dve tretiny profesorov sú nadbytoční. Takže držia zobáky, pretože na každého z nich možno ukázať prstom.

Jozef Hvorecký

Jozef Hvorecký
  • Počet článkov: 114
  • Priemerná čítanosť: 2445
  • Priemerná diskutovanosť: 10
  • RSS blogu

O blogu

Vysokoškolský pedagóg špecializujúci sa na znalostný manažment, e-learning, na používanie výpočtovej techniky vo vzdelávaní a na manažment vysokých škôl. Svoje názory na anti-manažment vysokých škôl zhrnul v knihe Testament vedca (Premedia, 2015).



Honorary Lecturer of the University of Liverpool



Návod, ako zábavnejšie učiť fyziku, matematiku a slovenčinu nájdete v poloučebnici Meňavce: Veľký tresk (Raabe, 2018). Každý zvedavec vo veku 10 - 110 rokov v nej niečo zaujímavé nájde.















Člen iniciatívy Za živé univerzity