Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Nezamestnaných máme viac

30.03.2017 | Jozef Hajko

Diskusia (36 reakcií)

30.03.2017 | @@@

...a predtym to bolo inak ?...nie nebolo ....po prve čisla z česka su opať tie čo vy sam kritizujete v pripade slovenska ....ale napriklad česky štatisiticky urad udava počet nezamestnanych v januari 5,3% aj toto čislo je nižšie lebo česi to počitaju z ludi vo veku 15 až 65rokov čo znižuje čisto kedže nejde len o zamestnanych a nezmaestnanych zaratanych ale aj ludi čo v tom veku nepracuju ale su napriklad študentmi či dôchodcami ............

po dalšie dnes mame najviac ekonomicky aktivnych ludi čo je v podstate paradox že ich je dnes kedže dnes do dôchodku odchadzaju ludia narodeni po roku 1950 kedy sa rodilo vela deti na druhej strane na pracovny trh prichadzaju mladi ludia z ročnika 1997 alebo 1998 popripade ak maju vysoku školu tak 1993 a v tych rokoch čiže v rokoch 1997 a 1998 ta pôrodnosť už bola ovela nižšia to by ale malo znamenať že počet ekonomickych aktivnych by malo klesať ale nam namiesto toho počet ekonomicky aktivnych stupa ....takže otazka je čo sa robilo v minulosti kedy ten počet mal rapidne rasť napriklad v rokoch tesne po roku 2000

30.03.2017 | @@@

ešte k tym disponibilnym nezamestnanym to že sa to tak použiva som si všimol ešte za vlady dzurindu a pytal som sa prečo sa to vlastne použiva takto a prečo na to nikto neupozornuje za cele tie roky ?

31.03.2017 | Pavel Šimon

Zarazil ma najviac koniec vášho článku: "Čísla v Eurostate reprezentujúce Slovensko sú odlišné od údajov, aké registrujú úrady práce". V každom okresnom meste máme úrad prace. Ta sa povinne evidujú všetci evidovaní nezamestnaní. Toto čísle nepotrebuje žiadne štatistické zisťovanie. To je a malo by byť presné (online) číslo s presnosťou na 1 človeka. V každom okresnom meste máme sociálnu poisťovňu. A tá by mala mať prehľad o každom jednom Slovákovi na Slovensku. Okrem tých čo nemajú rodné čísla a v 15 rokoch nedostanú občianský. A u všetkých nich by mala mať sociálka pomerne čerstvé záznamy o ich pracovnom statuse. Zamestnávatelia musia deň dopredu nahlásiť každého zamestnaného - čo i len 1 dňového dohodára. Každý jeden chorý je evidovaný, každý jeden žiak a štude je evidovaný.
Oba druhy úradov spracovávajú svoje informácie na počítačoch pripojených do siete. A ani po investícii viac ako 1 mld € tieto údaje neviem dať do kopy a presne spočítať? Potrebujeme nejaké štatistické zisťovanie a robiť odhady? Veď na tých dvoch úradoch v každom okresnom meste pracuje tisícky ľudí, ktorý generujú "slušné" náklady štátu. Tie sú platené práve z tej (možno) poloviny pracujúcich.
P.S.: nie je to moja oblasť, je to len zamyslenie sa na obsahom toho čo píšete, ale dosah vášho textu je ešte desivejší ako to vyzerá. Ak štán vlastne nevie štruktúru socialného rozvrstvenia a zamestnanosti, ako sa chce pripravovať na zásadné zmeny, ktoré nás čakajú?

31.03.2017 | LPB

+

31.03.2017 | @@@

prva vec je ta že povinosť hlasiť sa na uradoch prace neexistuje ....povinosť je len platiť do zradvonej poistovne ale nič take ako hlasiť sa na urade prace nie je .....ale v niečom maš pravdu a to v tom že štat nevyuživa štatistiky ktore mu ponukaju ich vlastne urady a tu je ta otazka ako je to možne ?....štat a jeho urady by mali priniesť aj vysledky čiže čisla ktore ich maju repezentovať ....tak ako socialna poistovna vie koľko ma akych dôchodcov či poistenov ....na slovensku skratka chybaju čisla zo štatu a nie len v tejto oblasti ....je pravda že tych čisel štat može ziskať len keby chcel porozmyšlať trochu ....a ked som vyššie pisal že urad prace nemože mať postačujuce čisla tak iny ich mať možu a prečo to neposunu štat to nikto neviem alebo to štatu vyhovuje .....štat nie len že može určite veci zistiť ale ich može aj porovnať ....napriklad je povinosť byť zdravotne poisteny takže štat zo zdravtonych poistovni by dokazal ziskať čisla o tom kto pracuje a kto nie ved štat plati za študnetov aj dôchodcov tak ako mu predkladaju čisla kolko ma platiť ked sa neviem ?....ale isto vedia za koho a koľko a nie len to lebo z čisel o zdrvaotnom poisteni sa da zistiť aj kolko realne ludi je na slovensku kedže ludia čo odijdu za pracou do zahraničia sa prihlasuju tam a odhlasuju zo slovenska takže takto vie štat aj to kolko ludi odchazda ročne zo slovenska ....dalšie čisla socialna poistovna aj tam sa daju využiť mnohe čisla ale nikto ich neposkytuje a o tom to je ....bolo by potrebne aby sa zaviedol system dokonca aby sa to zverejnilo aj na internete myslim tie čisla ktore maju lebo takto možno len oblbuju ludi .....a nie len oni a čo danovy urad všetci mu platia a kde su vysledne čisla ?....danovy urad v USa zverejnuje štrukuru platcov dani kolko je daňovnikov kolko mali celkovo prijem av ako prijmovom pasme aboli a mnoho dalšich veci ale slovensky nič ....na slovensku je všetko tajne aby verejnosť nevedela nič ved čo keby poukazali na nejake chyba :D

03.04.2017 | Brano L.

Nevadí, hlavne, že vládneme :D

31.03.2017 | libertarian

Samé hry so slovíčkami. NEZAMESTNANÍ sú tí, ktorí žijú zo socialnych dávok a z penazí od štátu (nemyslím dôchodcov - tí si to predplatili predtým.
A fakticky sú nezamestnaní všetci štátni uradníci - lebo nič nevyrábajú - iba škodia. Také jednoduché.

31.03.2017 | @@@

na urade prace je registrovanych okolo 260tisic ludi ale socialne davky pobera menej ako stotisic ludi ....takže väčšina neberie nič ale su predsalen nezamestnany

31.03.2017 | libertarian

socialne davky pobera iste viac ludí, len sa tie dávky nazývajú kadejako inak, ale platia ich tí, čo REALNE pracuju a su štátom okrádaní o dane. Ak niektorých živia detské prídavky - tak to tiež su príživníci. Ak niektorí berú plat na ministerstve, tak sú to PRÍŽIVNÍCI a ešte aj škodná zver. A polovica policajtov - ktorí hlavne buzeruju šoférov, sú to PRÍŽIVNÍCI a ešte aj škodná zver.

31.03.2017 | salamoon

zo mzdy si platis aj socialne poistenie teda aj poistenie v nezamestnanosti, takze nikto nic zadarmo nedostava.. obzvlast v tunajsom pravicovom extreme, kde dotujeme bohate korporacie a privatizerov, ale cloveka co pride o job nechame so 60e/mes. na pospas osudu prepadnut sa do este vacsieho marazmu.. a to, ze reformatori a kapitalizmus tu nedokazu 27r riesit nezamestnanost nie je chyba tych nezamestnanych..

01.04.2017 | MMasko

Co je "pravicovy extrem", ked stat dotuje niektore firmy z dani? To je predsa socializmus..
Ziadne dotacie nikomu - to je pravica.

31.03.2017 | @@@

takže podla teba policajtov netreba ? :D ...prepustiť všetkych :D

01.04.2017 | IvanPe

Nie. Treba viac policajov a vojakov. Lahsie sa ti budu ovladat ludia s ktorymi nesuhlasis. My tomu hovorime bolsevicky teror. Ty sloboda. A cely svet ta nazyva chudakom.

01.04.2017 | @@@

pozri sa mne by neprekažalo keby sa prepustia všetci policajti aj vojaci .....len či by to neprekažalo tebe :D

31.03.2017 | IvanPe

Lib: nezamestani su ti co nemaju zamestnanie (neplatia socialku), Richter a spol si ich nazvali "nie su k dispozii na trhu prace" aby kazdeho koho vyradia z evidencie na urade prace mohli prehlasit ze je zamestnany, ved ak nie je evidovany na urade ... musi byt zamestnany.
To co spominate su ludia ktori neplatia dane (resp ich dane si stat presuva z laveho vrecka do praveho). Statni zamestnanci platia aj mensiu zdravotnu dan, myslim ze len 50 alebo 60% toho co zamestnanci.
Takze v skutocnosti je to tak ze iba cca 1,7 m obcanov zivi zvysok minus ti co su mimo republiku (cca 300-450k) a minus ti co ich ani neevidujeme vobec.

31.03.2017 | Oskarka

Ktorí štátni zamestnanci platia nižšie zdravotné odvody? V školstve určite nie...

31.03.2017 | Truhlik999

skolstvo je plne dotovane z dani. je jedno, kolko akoze plati skola za zeba, v skutocnosti je to odtb, lebo tie prasule su z dani ludi, sukromne pracujucih a podnikajucich

31.03.2017 | IvanPe

Stat za nich odvadza menej ako ini zamestnavatelia:
http://spravy.pravd...

31.03.2017 | Oskarka

To sú poistenci, za ktorých štát platí zdravotné poistenie/deti, dôchodcovia, nezamestnaní/, nie sú to štátni zamestnanci /lekári, učitelia, úradníci/

31.03.2017 | IvanPe

To su vsetci, okrem firiem, pozri si tabulku: 3,3M
Poistenci v zdravotných poisťovniach:
Poisťovňa celkový počet poistencov z toho poistenci štátu
VšZP 3,4 milióna 2,1 milióna
Dôvera ZP 1,4 milióna 0,9 milióna
Union ZP 0,4 milióna 0,3 milióna
poisťovne spolu 5,2 milióna 3,3 milióna
a nezabudni odratat ludi co robia v zahranici, cca 0,3M.

31.03.2017 | Oskarka

Nezamestnaných máme oveľa menej, pretože mnohí dohodári sú v skutočnosti riadni zamestnanci, len za nich firmy odvádzajú maličké dane a odvody. Dohôd je približne 400 tis., ak len polovica z nich sú v skutočnosti prac. pomery mala by s týmto problémom legislatíva niečo robiť. Zamestnanci nie sú radi, že musia robiť len na dohody a ešte sa aj hlásiť na úrade práce.

31.03.2017 | Pavel Šimon

A toto ja absolutne nechápem: veď tu je úloha štátu niečo také nepripustiť. Štát má v každom okrese stovky ľudí na štátnych úradoch (počítam sem aj poisťovne - sociálne a zdravotné). Každý z tých úradov vedie svoje informačné systémy (aj ti súkromné zdravotné poisťovne). A vôbec nie je žiaden problém na základe dát odhaliť, ktoré firmy zneužívajú tento systém. A ak systém nezneužívajú - ale len "využívajú" v zmysle zákona, tak zasa má štát na to páky aby nastavil systém tak, že takéto ohýbanie štatistík a nepripustí.
Načo potom máme ministerstvo práce? Veď to sú určite stovky ďalších úradníkov...

31.03.2017 | Oskarka

"Načo potom máme ministerstvo práce? Veď to sú určite stovky ďalších úradníkov..."
Nato, aby papierovo bolo všetko v poriadku - razítečka, podpisečky, dátumečky - to je dôležité - stohy papierov, za ktorými nie je žiadna práca. Kedysi dávno, asi do r. 1991, bolo povinnosťou úradov práce hľadať ľuďom prácu. Potom sa zistilo, že to úrady nedokážu, tak si túto povinnosť zo zákona zrušili a vybavené. Dnes robia len evidencie - papierovačky a snažia sa ľudí dostať z evidencie.

31.03.2017 | IvanPe

Niektori zamestnanci nemozu v praci vyprodukovat svoju mzdu plus 60% dan preto su bud na dohodu alebo su nahradeni cudzincami.

31.03.2017 | Oskarka

To tvrdia zamestnávatelia! Napriek tomu si týchto nevýkonných zamestnancov nechávajú vo firme celé roky, dokonca sú firmy, ktoré majú len takýchto zamestnancov - dohodárov.

31.03.2017 | IvanPe

To tvrdia v Televizii zamestnanci, ktorych nahradili najskor Srbi a teraz v Poprade Ukrajinci atd ....

31.03.2017 | Oskarka

Nie, to tvrdia zamestnávatelia aj zamestnanci v mojom okolí už od krízy, a to žijem na "bohatom" západnom Slovensku....

31.03.2017 | IvanPe

vcera na JOJke Popradske TESCO
predtym Srbi v Samsungu, priekak ako svina
kde su tam zamestnavatelia, videl som tetusky co sa stazovali ze kvoli Ukrajincom prichadzaju o pracu a oni by robili, lebo napr jedna ma 2 roky do dochodku.

31.03.2017 | Oskarka

A ako sa sem tí Srbi a Ukrajinci dostali? Zamestnávatelia im dávajú prednosť pred našimi ľuďmi, aby nemuseli platiť riadne dane a odvody. Prečo štát toto dovolí? Pretože našim ľuďom sa nechce robiť ani za 1300 € mesačne - povedali veľkomožný pán Fico. Veľmi by ma zaujímalo, koľko ľudí z popradského Tesca má v hrubom 1300€ mesačne...

31.03.2017 | IvanPe

:)
Isto. Zamestnavatelia si schvaluju dane a nutia Srbov/ Ukrajincov, aby robili za par supiek. Rovnako Nemecki alebo Britski zamestnavatelia nutia Slovakov. Nie, oni su spiny mali by za rovnako odvenu robotu platit viac, lebo ucelom podnikania nie je tvorit zisk a hodnoty ale dobre platit zamestnancov.
Potom preco akceptujes rozky za 6centov ked mozes platit 9 pricom 3 darujes zamestnancom, ktorym po odratani dani ostane az 1,4 centa?
Nekecaj a zacni od seba, platit viac, priamo zemestanancovi a statu!

01.04.2017 | @@@

takže ty v podstate zato vyniš štat že berie cez odvody a dane .....potom jedina možnosť je štat zrušiť potom nebudu žiadne ani odvody ani dane .....takže chceš štat zrušiť ?

31.03.2017 | IvanPe

Dohodari sa nepocitaju medzi nezamestnanych ani medzi disponibilnu prac silu.

31.03.2017 | Oskarka

Od ktorého dátumu?
www.ekonoom.sk/...

31.03.2017 | IvanPe

Nastuduj si, vlastne okrem studentov do max 150E/ mes vsetci. Dokonca aj dochodcovia maju specialny rezim.

31.03.2017 | Oskarka

www.upsvar.sk/s...

01.04.2017 | IvanPe

Ved hej, na urade prace nie su evidovani vsetci co nepracuju, preto tych co nepracuju je ...? Menej?
Ooops, nem menej ...

Jozef Hajko

Jozef Hajko
  • Počet článkov: 21
  • Priemerná čítanosť: 2541
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

Pôsobí ako analytik a publicista. V minulosti hlavne novinár a poradca poslancov Národnej rady SR. Jeden zo zakladateľov Podnikateľskej aliancie Slovenska, jej prvý riaditeľ a v súčasnosti člen jej vedenia. Autor viacerých kníh a štúdií so zameraním na ekonomiku, spoločenské témy a históriu Slovenska.