Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ďalšiu drahú automobilku nám netreba

25.04.2018 | Jozef Hajko

Diskusia (19 reakcií)

25.04.2018 | @@@

ak by sa automobilka pri nitre pred rokmi pretlačila prave na vychod dnes by sa nič nemuselo riešiť .....na vychode budu mať dostatok zamestnancov je tam stale vysoka nezamestnanosť a obrovske množstvo ludi odchadza za pracou za hranice alebo do ba a okolia isto by radi ostali radšej na vychode ...čiže ten problem zo zamestnancami oni mať nebudu ale o to väčši ho budu mať ti v ba a okoli odkial sa ti zamestnanci vratia spať na vychod .....ale taki članok bol treba pisať vtedy ked sa pretlačala automobilka do nitry a nie teraz .....

26.04.2018 | pinpo

zial nemas pravdu. na vychode sice nezamestnanost je, otazka je kolko je tam ludi, ktori maju dostatocnu kvalifikaciu a ochotu tam pracovat. tie platy tam nebudu rovnake ako tam kde uz nejaki vyskoleni ludia su
samotne vyskolenie a zaucenie je pre firmu nielen drahe ale aj casovo narocne, nehladiac ze firma na spustenie uz musi mat "skusenych" ludi, neda sa vsetkych zaucit
kto mal zaujem tak uz pracuje v "Bratislave" rovnako aj bratislavcania sa posunuli do rakuska ci CR
na vychode budu hladat ludi za "vychodniarske" ceny, takze ziadne velke stahovanie ludi naspat nenastane

26.04.2018 | @@@

jasne že velke stahovanie naspať nenastane lebo nejde o nejako velku firmu .....len z prešovskeho kraja pracuje mimo kraja 85tisic ludi z toho vyše 40tisic v zahraniči .....a ano vratia sa určita čast sa vrati inak by tam teraz tie firmy nechodili stale hľadať ludi ....stale tam maš vela nezmestnanych a mnohi maju z toho pracou už skuensoti a možno praovali v ba okoli a vratili sa spať a tak by im to vyhovovalo ...čo sa tyka platu je jasne že nebudu im patiť tak ako v ba a okoli ale zas ani v ba a okoli im nejako vela neplatia a ked zarobia tam o 200 eur menej tak stale to pre nich bude lepšia prace lebo v ba a okoli ich 200 eur vyjde len na ubytovanie na ubytovni alebo v byte s viacerymi ludmi a ak budu mať možnosť byt doma tak isto to zoberu viac ako by sa mali do ba stahovať pre 200 eur naviac

26.04.2018 | rosma

JLR ale o východ Slovenska nemala záujem. A radšej v Nitre, ako v južnom Poľsku. Ekonomický prínos časom výrazne presiahne štátne investície a dotácie. Čo sa týka východu, pôdy je tam dosť. Aj neobrábanej. Ale továreň na elektroautá by sa tam zišla. Je to iný druh výroby ako V ZA, TT, BA a NR.

26.04.2018 | @@@

a to kto povedal že nemali zaujem ???...ti čo zabezpečili aby to bolo v nitre ????

26.04.2018 | rosma

Nesledoval si vývoj udalostí a vyjadrenia kompetentných? Nájdi si na nete, nemám čas a chuť ti vysvetľovať súvislosti. Cena práce pri tejto investícii nehrala až takú významnú úlohu, ako infraštruktúra a blízkosť trhov a potencionálnych dodávateľov už etablovaných automotive.

26.04.2018 | @@@

ako som pisal vyjadrovali sa ludia čo z firmov nemaju nič spoločne ludia ktory chceli aby to v nitre aj skončilo ...nikde som nečital žeby sa priamo vyjadrila firma vyjadrovali sa poslanci analyticky a podobne nezmysli ale tito nezastupuju firmu ....firma mlčala tym padom tito mohli ludom nakecať čo len chcu a vymyslieť si dôvody prečo zas nie vychod ale nitra :P

26.04.2018 | hulo11

Budúcnosť železiarní v Košiciach je neistá - číňan špekuluje, američan neinvestuje a neinovuje, Trump hrozí clami. Ak by padli, automobilka zachráni región. A je to aj ekologickejšia výroba, ako vysoké pece. :-) Ale je pravda , že automobiliek na Slovensku je priveľa, ak by sa núkali iné investície a zahraničné a domáce firmy by sa bili o to, kto postaví fabriku pri Košiciach, tak v rámci diverzifikácie by sa malo vybrať iné odvetvie.

Výnimočne musím dať v niečom za pravdu aj zavináčovi, východniarom sa bude lepšie dochádzať do Košíc, ako do automobiliek v BA a Trnave. A v piatok poobede možno ani také zápchy nebudú v okolí hlavného mesta. ;)

26.04.2018 | @@@

tie zapchy tam budu lebo ich nerobia ludia z vychodneho slovenska ale ludia z ba a blizkeho okolia ....človeku z vychodneho slovenska sa neoplati chodiť na vikendy domov a preto ostavaju v ba spolu s bratislavčanmi aj ked si to mnohi bratislavčania neuvedomuju že v sobotu a nedelu ti okoloiduci su prave z vychodu a ludia z blizkeho okolia ba odišli na vikend preč

26.04.2018 | Andrej_sk

a v buducnosti dalsie generacie budu zrat auta. V minulosti sa poda kultivovala, aby sa nakrmil narod. Teraz sa poda betonuje a stavaju sa na nej logisticke parky, automobilky, shopping centra a parkoviska. Alebo skladky odpadu.
A potraviny si musime dovazat. A vdaka dampingovym cenam, nemame predstavu o hodnote kvalitnych potravin, preto ani nie sme ochotni platit domacim farmarom ich skutocnu cenu, a stat ma domacich farmarov na haku.
Emiraty menia pust na paradajkove polia, dozrievajucim pekne prirodzzene na slnku a my menime kvalitnu podu na plechove fabriky.
Dalsim nepriamym dosledkom toho je aj budovanie obrovskych sklenikovych a foliovych monokulturnych plantazi v Spanielsku, Afrike, s umelom dozrievanym ovocim a zeleninou za masoveho vyuzitia pesticidov. Ktore su potom rozvazane tisicami kamionov po Europe, namiesto toho aby presli maximalne par desiatok km z najblizsej farmy.
Tuto planetu si nezasluzime.
Howgh!

26.04.2018 | @@@

nie je čas na moralizovanie ....ved toto ste všetci chceli vzdelanejšich ludi a to je prechod od polnohospodarstva vyššie ....kto dnes by chcel pracovať v poľnohospodarstve ???....len nedavno vyšla na eurstate publikacia http://ec.europa.eu... a v nej že v roku 2017 vo veku 30 až 34 rokov malo vysoku školu 34,3% ludi pričom v roku 2002 to bolo len 10,5 % takže počet vzdelanych ludi rastie a isto nebudu mať zaujem pracovať v polnohospodarstve tak ako si to niektory predstavuju

26.04.2018 | Andrej_sk

Po prve, to nie je moralizovanie. Po druhe, ako pri vsetkych svojich prispevkoch si na urovni 60-tych rokov minuleho storocia ked sa svet delil na robotnikov, rolnikov a inteligenciu. v tom case bol murarom kazdy chlap, dnes ti skutocni profesionali musia byt vyskoleni s licenciami, technicky podkuti a drzat krok s najnovsimi metodami. To iste sa tyka aj farmarov. To ze doteraz to boli ti menej vzdelani a IT nezrucni svedci aj o tom, preco neboli sami schopni vyplnit elektronicku ziadat o dotacie a najimali si na to roznych prizivnikov. Dnes ked sa zavlaha riadi cez mobilne aplikacie a schopnejsi farmar musi byt nielen profesionalne zdatny, ale aby uzivil aj svoj biznis musi mat zaklady HR, IT, marketingu, uctovnictva,... Tu pracu so zbieranim zemiakov, kosenim, sadenim, zberom urody, strihanim stromkov, co robila namedzna pracovna sila, to dokazu stroje. Ale viest biznis, ktory uzvivi farmara a jeho rodinu, to stroje nedokazu.
Alebo si myslis, ze tie polia, sady a vinice v Rakusku, Nemecku, Australii, na Novom Zelande su vdaka lokalnym nevzdelancom?

26.04.2018 | @@@

to čo popisuješ to je len male precento presne tak ako v automobilke kde len asi 15 až 20% ludi ma vysoku školu zvyšok su bežny zamestnanci učnovky alebo s maturitou ..... a prave o tom ja pišem ty si mysliš že ti ludia vymenia špinave pole a smrad za čistejšie pracovne prostredie v automobilkach ???....už vidim ako sa tam ludia hrnu hlavne že sa hovori že dnes je nedostatok ludi v polnohospodarstve a ti čo tam robia maju po 50tke a ty si mysliš že tam budu z radostou chodiť masy mladych ludi :D

26.04.2018 | Andrej_sk

este raz a naposledy. ty hovoris o spinavom poli a smrade a starych casoch JRD a ja hovorim o farmarceni. Ze tam nebudu robit sami docenti s troma titulmi je jasne, ale aj ucnovka a maturita su vzdelanie, ktore tam budu potrebne, presne ako v automobilkach.
Ale opat s tebou tazko argumentovat, ked pracu vonku povazujes za horsiu ako byt zavrety 8 hodin vo fabrike.
A ked vysoko studovany lekar sa cele dni rype v zhnitych a pokazenych zuboch, to povazujes za cistejsiu a vonavejsiu robotu? Podobne urolog, gynekolog, gastroentrolog, patolog,..?
Uz sa clovece updatuj. A opat koncíim debatu, lebo so skanzenom hovorit o 21.storoci je strata casu.

26.04.2018 | @@@

tak sa opytaj ludi či by si radšej vybrali pracu v poľnohospodarstve alebo automobilke za pasom

27.04.2018 | lukic

Ja urcite v polnohospodarstve..

26.04.2018 | Truhlik999

Andrej,


Poľnohospodárstvo neuživí všetkých.
Masová veľkovýrobu zrkadla dnes uz potrebuje minimum ludi.

Jeden traktoristu dokáže súčasne riadiť 3 a viac traktorov.
Ovocie sa oberá automaticky.
Kravy doja roboty.

Tadiaľ cesta nevedie.
Pozri napr kolko ludi maju zamestnaných Dani v prasacich velkofarmach..

26.04.2018 | Andrej_sk

Ja nehovorim o uziveni. Ja hovorim o nakrmeni a potravinovej sebestacnosti.
A odklon prave od tej masovosti k rodinnym farmam. Ved presne to som jasne pisal, ze ta masovost nici svet.
Europske krajiny, ktore maju vsetky do jednej vhodne klimaticke podmienky, by si mali svoje jedlo same vyrobit a nie presuvat to do jedneho miesta a odstial zasobovat celu europu. to je chore.
Ale aby sme na trend rodinnych fariem vedeli naskocit, potrebujeme zdrave zivotne prostredie a podu. Nie betonove plochy.
Ze farmarcenie nie je lahky a spolahlivy chlebik je jasne, preto maju moju uctu a preto to robia ludia, ktori k tomu maju vztah.

26.04.2018 | @@@

a tych ostatnych čo ???...pošleme na urad prace lebo v tom tvojo polnohospodarstve bude potrebnych tak možno 5% ludi ???....ved nikto nebrani dnes nikomu aby v tom podnikal ako chce ....ale mnohi nechcu lebo je to ina praca ktora mnohym ludom nesedi

Jozef Hajko

Jozef Hajko
  • Počet článkov: 21
  • Priemerná čítanosť: 2541
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

Pôsobí ako analytik a publicista. V minulosti hlavne novinár a poradca poslancov Národnej rady SR. Jeden zo zakladateľov Podnikateľskej aliancie Slovenska, jej prvý riaditeľ a v súčasnosti člen jej vedenia. Autor viacerých kníh a štúdií so zameraním na ekonomiku, spoločenské témy a históriu Slovenska.