Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Jozef Andacký

Suché rožky a pár centimetrov štvorcových

19.02.2007 | Jozef Andacký

O tom, ako sa v hotelierstve a gastronómii neoplatí šetriť na detailoch

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Orbis Pictus

Uplynulý víkend som navštívil oravský rezort Zuberec. Nocoval som (dvakrát) v novučičkom hotelíku v susednej Habovke. Jeho meno uvádzať nebudem: jednak by sa to mohlo chápať reklama, a jednak by prevádzkovateľ - minimálne - telefonoval do redakcie. Ak sa spozná, nech prepáči, jeho podnik som si vybral len ako príklad.

O čo ide. Hotelík to bol pekný: izby čistučké, postele s kvalitnými tvrdými matracmi a na dotyk príjemnými nadýchanými paplónmi. Na druhej strane, súčasťou vybavenia bol minitelevízorček s uhlopriečkou nanajvýš štyridsať centimetrov. I keď na Oravu asi človek nechodí pozerať do debny.

Podobne dopadla kúpeľňa. Svetlé obklady, huňaté uteráky, kvalitný sprchový kút. Dobrý dojem pokazil iba sprchový set s neohybnou umelohmotnou hadicou a nahrdzavené drôtené „odkladátko" na mydlo.

Do tretice, reštaurácia. Kelneri síce o pol dvanástej spravili dennú uzávierku, ale boli ochotní nalievať aj neskorším záujemcom - s tým, že útrata sa hosťom zúčtuje na ďalší deň. Horšie to bolo s raňajkami. Evidentne dvojdňové pečivo a už na pohľad suchý chlieb (nehovoriac o tom, že na švédskych stoloch boli o pol desiatej už len prázdne misy). Možné, i keď málo pravdepodobné je, že im také rožky vozia už z pekárne. Rovnako možné ale je, že ich síce vozia čerstvé, ale snaživý prevádzkar káže servírovať najprv tie z minulého dňa. A tie čerstvé medzitým zostarnú...

A ešte jedna príhoda. Ten hotelík bol v skutočnosti trojhviezdičkový penzión. Hoci mal bazén, saunu a podobné vymoženosti, vídané skôr v ubytovacích zariadeniach vyššej kategórie. Prečo teda penzión? Vraj to pôvodne mal byť hotel - aj ho tak otvárali. No potom prišla kontrola, ktorá zistila, že do hotelového štandardu chýba izbám pár centimetrov štvorcových.

Ponaučenie? V hotelierstve a gastronómii sa na detailoch šetriť neoplatí. Lebo tak sa z malého podniku výnosný biznis nestáva. Čo ma „nenápadne" prenáša k námetu poslednej TREND konferencie, ktorý kolegyňa Jarmila Horváthová rozvíja v najnovšej (printovej) Téme týždňa.

P.S.: Malá osobná paralela. O tom, že na detailoch sa šetriť nemá, som sa presvedčil na vlastnej koži, keď som s manželkou zariaďoval nový byt. Nevyberali sme si najdrahšie španielske obklady, drevené parkety a podobne. Vtedy sa nám to zdalo pridrahé. Teraz, po dvoch rokoch, tie peniaze máme. A ľutujeme, že sme vtedy nemysleli viac dopredu. Malý úver k hypotéke navyše by sme predsa zvládli.

 

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Orbis Pictus

Diskusia (0 reakcií)

Jozef Andacký

Jozef Andacký
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 2031
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Vedúci redaktor TRENDU.

Jozef Andacký

Jozef Andacký
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 2031
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Vedúci redaktor TRENDU.

Kalendár sa načítava...

Moje tagy

Indexer, Oracle