Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Jozef Andacký

Slovak Telekom si pomáha číslami konkurencie

16.04.2007 | Jozef Andacký

Dominantný fixný operátor medzi 200-tisíc klientov 4G internetu od T-Comu zaraďuje aj zákazníkov iných providerov

  • Tlačiť
  • 2

Rubrika

Telekomy

Začiatkom marca Slovak Telekom vydal správu, podľa ktorej „pod značkou T-Com privítal jubilejnú zákazníčku 4G internetu s poradovým číslom 200 000". Neskôr ju spomenul aj v informačnom bulletine, ktorý posiela s telefónnymi účtami. Má to však malú chybičku krásy.

Takzvaný 4G internet od T-Comu nemá dvestotisíc odberateľov. Imidžový a marketingovo dobre komunikovateľný dvestotisícový míľnik prekročil počet širokopásmových liniek s technológiou DSL v sieti Slovak Telekomu. Jedno s druhým úzko súvisí, no vonkoncom to nie je to isté.

T-Com je značka pre maloobchodné služby ST, poskytované koncovým zákazníkom telekomu. V prípade 4G internetu ide o rýchle online pripojenie.

Širokopásmové DSL linky telekomu využívajú aj klienti nezávislých internetových providerov. Slovanet, GTS Nextra a Swan takých koncom minulého roka mali zhruba 25-tisíc (z celkového počtu približne 180-tisíc DSL liniek).

Suma sumárum, ST medzi 200-tisíc zákazníkov, ktoré má podľa neho T-Com na 4G internet, zaraďuje aj abonentov konkurencie.

Ako sa to stalo?

Možno na marketingu ST zabudli, že sa zmenil spôsob predaja rýchleho pripojenia do internetu.

Ešte donedávna musel záujemca, ak ho nechcel mať od ST, uzatvárať dve zmluvy. S telekomom na širokopásmovú linku (službu ST DSL) a s providerom (Slovanetom, Nextrou...) na samo internetové pripojenie. Dominantný operátor potom odberateľov služby ST DSL vykazoval ako širokopásmových zákazníkov.

Pred rokom ST tento obchodný model zmenil. Svojim partnerom a zároveň konkurentom umožnil, aby celý balík - linku aj pripojenie - predávali pod svojou hlavičkou. A sám prišiel so značkou 4G internet.

Možno ide aj o dôsledok významového chaosu v značkách, ktoré dominantný operátor používa. Máloktorý zákazník rozlišuje Slovak Telekom a T-Com. Prvé je preňho synonymom druhého a naopak. Zvlášť, keď v reklame počuje „...od T-Comu" - hoci T-Com nie je organizácia s právnou subjektivitou. Prečo by mali potom rozlišovať marketéri z telekomu?

P.S.: Rýchly internet (broadband), kľúčový produkt dominantného operátora, sa nepredáva celkom podľa plánu. Keď telekom v decembri 2005 sprevádzkoval stotisícu širokopásmovú linku, prezident firmy Miroslav Majoroš sľuboval, že ďalšia stotisícka padne do konca roka 2006. A to sa nestalo. ST sa dopracoval „len" k približne 180-tisícom zákazníkov, využívajúcich DSL technológiu.

    > Hlasuj za tento článok na Hlasuj za tento článok na vybrali.sme.sk
  • Tlačiť
  • 2

Rubrika Telekomy

Jozef Andacký

Jozef Andacký
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 2031
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Vedúci redaktor TRENDU.

Jozef Andacký

Jozef Andacký
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 2031
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Vedúci redaktor TRENDU.

Kalendár sa načítava...

Moje tagy

Indexer, Oracle