Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Jozef Andacký

Čo nahryzlo moju dôveru k Dôvere

23.03.2007 | Jozef Andacký

Komunikácia poisťovne s klientom by sa zaobišla i bez chladného právnického rukopisu

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika

Orbis Pictus

Vlani som zmenil zdravotnú poisťovňu (presnejšie, k 1. 1. 2007). Zo Spoločnej som prešiel do Dôvery. So sebou som stiahol aj manželku a päťročného syna.

Dôvod? Presvedčenie, že súkromná zdravotná poisťovňa sa o mňa a mojich blízkych postará lepšie ako štátna. Nešlo mi o päťstokorunové poukážky na voľnopredajné lieky a farmaceutické doplnky. Presvedčil ma telefonát k „našej" detskej lekárke a zubárke. Obe sa o Dôvere vyjadrili pochvalne.

Keď nás v Dôvere vlani v novembri zaregistrovali, požiadali sme o európske preukazy zdravotného poistenia. Okamžite som za ne zaplatil (stovku za každý). Pár mesiacov sa nič nedialo.

Až do minulého týždňa. Spolu s preukazmi prišlo i menšie rozčarovanie. Na sprievodnom liste sa evidentne vybláznila grupa právnikov.

Píšu, po prvé: Ak ste poplatok za preukaz nezaplatili, prosíme o urýchlenú realizáciu platby.

(Chápem.)

Po druhé: Ak ste zaplatili, ale na iný variabilný symbol alebo bez neho, zašlite nám kópiu úhrady faxom.

(Tomu tiež rozumiem.)

A napokon, radšej citujem doslovne: „Ak Vašu platbu nebudeme evidovať do dvoch týždňov od doručenia preukazu, budeme nútení postúpiť Vašu pohľadávku na ďalšie vymáhanie."

(Tak ale toto hádam nie. Prečo preukazy nevydávajú a neposielajú, až keď platbu od klienta zaregistrujú? Prečo dávajú prednosť arogancii? Žeby predsa len medzi privátnymi a štátnymi nebol až taký rozdiel? Mimochodom, išlo by o ICH pohľadávku, nie MOJU.)

Sprvu som upozorneniam nevenoval pozornosť. Potom mi napadlo, že predsa len do Dôvery zavolám, či moje platby evidujú.

Pracovníčka na call centre ma najprv ubezpečila, že hrozby nemysleli osobne: „Je to všeobecný list, ktorý sa posiela všetkým klientom."

Horšie dopadlo overovanie mojich platieb. Neevidovali ani jednu. Hoci sedelo číslo účtu, variabilný i špecifický symbol. Vraj si však z toho nemám robiť ťažkú hlavu, lebo platby neevidujú zrejme preto, že majú nejaké problémy so svojim informačným systémom. A že pre istotu mám potvrdenie o platbách poslať na fax.

Bol som z toho taký obarený, že som si len vypýtal číslo faxu a zavesil. Až neskôr mi napadlo: Tak to je teda fór! Poctivo zaplatím poplatok, oni mi pošlú výhražný list a potom im pre chybu v ICH systéme mám niečo faxovať.

A tak som do Dôvery volal opäť, aby som im vysvetlil, že im nič posielať nebudem, lebo to, že moje platby nemajú v systéme, je ich problém. Najprv som sa však spýtal, či peniaze za preukazy náhodou od posledného volania neprišli...

Pracovníčka (samozrejme, iná ako predtým) mi najprv oznámila, že „platby vo svojom prístupe do systému neuvidí". A naozaj ich tam nenašla. „Ak ste to zaplatili, tak to bude určite v poriadku," ukončila rozhovor.

Pre istotu som sa hneď vybral k faxu.

P.S.: Dúfam, že mi o pár týždňov nepríde pozdrav od vymáhača pohľadávok.

 

  • Tlačiť
  • 0

Rubrika Orbis Pictus

Jozef Andacký

Jozef Andacký
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 2031
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Vedúci redaktor TRENDU.

Jozef Andacký

Jozef Andacký
  • Počet článkov: 13
  • Priemerná čítanosť: 2031
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

Vedúci redaktor TRENDU.

Kalendár sa načítava...

Moje tagy

Oracle, Indexer