Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Jedovatá slina

ČEZský plynárenský priemysel

24.01.2011 | Jedovatá slina

Manažéri SPP sa naťahujú s vládou a strácajú trhové podiely

  • Tlačiť
  • 2

Ešte minulý rok sa vynorili informácie, podľa ktorých mal SPP predávať na Slovensku spoločne s českým energetickým kolosom ČEZ plyn aj elektrinu na jednu faktúru. Takzvané multiutility. Predaj dvoch služieb/energií na jednu faktúru má viac výhod. Pre odberateľov, aj pre spolupracujúcich dodávateľov. Jedna faktúra, jeden obchodný kanál, jedno call centrum… Pre odberateľov aj dodávateľov môže takýto kombinovaný predaj priniesť nezanedbateľné úspory.

V rovnakom čase sa však objavili aj informácie, podľa ktorých takejto spolupráci nebol naklonený nemecký akcionár E.ON Ruhrgas. V rozhovore pre TREND predseda predstavenstva Achim Saul akékoľvek nezhody medzi akcionármi v otázke prípadného partnera na kombinovaný predaj plynu a elektriny poprel. A tiež dementoval správy o spolupráci s ČEZ.

Na otázku, či firma diskutuje o kombinovanom predaji elektriny a plynu odpovedal pred piatimi mesiacmi takto:

Strategické diskusie, alebo nazvime to brainstorming, niekedy potrebujete. Na základe takýchto diskusií sa v istom momente začne vyvíjať ďalší biznis koncept. Tiež by som rád dementoval správy o spolupráci ČEZ.

Od rozhovoru s najvyšším predstaviteľom SPP ubehlo asi päť mesiacov a predpokladám, že diskusie v rámci firmy o jej ďalšom smerovaní pokračujú. Medzičasom český ČEZ ohlásil vstup na slovenský trh s plynom v sektore domácností. Zahraničný konkurent sa odhodlal vstúpiť do sektora, v ktorom SPP údajne vyrába straty desiatky miliónov eur ročne.

Iste. Strata vyplýva predovšetkým z dlhodobého kontraktu s ruským dodávateľom. A konkurencia SPP predáva na Slovensku plyn lacnejšie nakúpený na denných trhoch. Neraz tak tieto firmy SPP konkurujú jeho vlastným prebytkovým plynom. Doteraz sa však obmedzovali iba na firemnú klientelu. ČEZ je ale tak silná firma, že súčasnú trhovú situáciu bude vedieť využiť na nákup trhových podielov. O tie samozrejme prichádza SPP a keď sa karta na trhoch obráti, ťažko ich bude získavať zase naspäť.

Kontinuálnu stratu trhových podielov komentujú vrchní predstavitelia SPP navonok pomerne nevzrušene. Pokles je štandard na liberalizovaných trhoch. Nie je to tak dávno, čo mala firma sto percentný trhový podiel. Ešte minulý rok to bolo viac ako 80 percent. A tento rok je to 75 percent.

 

  • Tlačiť
  • 2

Jedovatá slina

Jedovatá slina
  • Počet článkov: 32
  • Priemerná čítanosť: 2448
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Z redakcie TRENDU bez servítky

Jedovatá slina

Jedovatá slina
  • Počet článkov: 32
  • Priemerná čítanosť: 2448
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Z redakcie TRENDU bez servítky

Kalendár sa načítava...

Moje rubriky