Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Jana Kadlecová

Vraj môžeme očakávať nízkonákladové voľby

29.04.2016 | Jana Kadlecová

Aspoň taká je predstava viacerých španielskych politických strán po zlyhaní pokusu o vytvorenie vlády.

  • Tlačiť
  • 0

Španielski politickí lídri majú ohľadom nových volieb jasno. Treba šetriť, alebo aspoň deklarovať takúto snahu. Veď kto z nich by mal záujem „pripísať“ si na účet opäť celý balík peňazí, ktorý bol potrebný na ostatné parlamentné voľby, a to len pre neschopnosť či neochotu dohodnúť sa a vytvoriť funkčnú vládnu koalíciu. Stačí, že dôvera občanov je ohrozená novými korupčnými kauzami či Panamskými dokumentmi, ktoré zaplnili médiá od ostatných volieb.

Tak ako pri pokuse o zostavenie vlády, ani v tomto prípade nevládne jednota. Zaznievajú výzvy na zrušenie politických kampaní, ak sa pridajú všetky strany, až po zmenu spôsobu distribúcie hlasovacích lístkov. Avšak žiadna politická strana nechce príliš riskovať a oslabiť možnosť opäť zabojovať o minimálne rovnakú, či väčšiu podporu voličov.

A tak nás kampane neminú, i keď hádam za menej peňazí. PSOE – strana, ktorej líder zlyhal v zostavovaní vlády – navrhuje nevyužiť vonkajšiu reklamu, a ušetriť tak 30 percent nákladov strany na kampaň. K tejto iniciatíve sa pripája aj PP – strana, ktorá získala najväčšiu podporu voličov. Ak by už len tieto dve politické zoskupenia splnili to, čo navrhujú, znamenalo by to úsporu vyše 6 miliónov eur. Strany Podemos a Cuidadanos – nováčikovia v parlamente, ktorí sa umiestnili v ostatných voľbách za „klasikmi“ španielskej politickej scény – navyše očakávajú, že sa kampane budú viesť viac vo forme politických debát kandidátov, a nie organizovaním mítingov. Umožní to zredukovať výdavky na kampaň na minimum.

Ostatné decembrové parlamentné voľby stáli daňových poplatníkov odhadom 160 miliónov eur. Z nich 30 miliónov predstavovala štátna podpora politických strán vo volebnej kampani. Voličovi teda treba ukázať, že sa bude šetriť.

Boj o voliča sa už začal

Hoci sa oficiálna volebná kampaň ešte nezačala, boj o voliča už áno. To, že voľby budú, naznačovali ostatné týždne. Definitívne to potvrdili až tohtotýždňové individuálne stretnutia španielskeho kráľa s predstaviteľmi politických strán, zastúpených v parlamente, ktoré len potvrdili, že niet vhodného kandidáta na zostavenie centrálnej vlády. 

A tak len treba očakávať, že peniaze daňových poplatníkov, vynaložené  v najbližších dvoch mesiacoch (keďže voľby sa budú konať 26. júna 2016), prinesú také rozloženie voličských hlasov, ktoré dopomôže k vytvoreniu novej španielskej vlády. Aktuálne prieskumy voličských preferencií tomu veľmi nenasvedčujú. Postoj voličov je takmer identický s tým v decembri, a tak možno nakoniec budú musieť predsa len politici ukázať, že sa vedia dohodnúť. S ďalším reparátom už totiž nik nepočíta.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy Španielsko, voľby, politika, kampaň

Diskusia (0 reakcií)

Jana Kadlecová

Jana Kadlecová
  • Počet článkov: 16
  • Priemerná čítanosť: 1054
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

O Španielsku zo Španielska očami vyštudovanej ekonómky.

Jana Kadlecová

Jana Kadlecová
  • Počet článkov: 16
  • Priemerná čítanosť: 1054
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

O Španielsku zo Španielska očami vyštudovanej ekonómky.

Kalendár sa načítava...