Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Jana Kadlecová

Španielsky turizmus vie vyťažiť aj z veľtrhu o turizme. Dokáže to aj Slovensko?

26.01.2018 | Jana Kadlecová

Pláže, slnko a leto. Pre mnohých synonymá dovolenky v Španielsku. Táto južanská destinácia však priťahuje návštevníkov aj výstavami a veľtrhmi. A vie ako. Návštevnosť rastie.

  • Tlačiť
  • 1

Potvrdili to aj čísla z ostatného veľtrhu zameraného na cestovný ruch FITUR, ktorý prilákal 251-tisíc návštevníkov. Inak povedané, Madrid si „privyrobil“ na kongresovom turizme 260 miliónov eur (vypočítaný ekonomický dopad). 

Aj keď má veľtrh tradíciu, na to, aby si zvýšil či aspoň udržal svoju prestíž, musí inovovať. Reaguje na nové technologické trendy, aby zaujal a oslovil nielen tradičného návštevníka. Už neláka len veľkoplošnými obrazovkami a virtuálnou realitou. Organizátori vytvorili priestor na spoznanie možností, ktoré v turizme ponúkne 5G. Tento ročník, ako uvádzajú, bol technologicky najvyspelejší, argumentujúc aj 16-percentným nárastom firiem prezentujúcich sa v danej oblasti.

Pozornosti FITURu neunikol ani rastúci záujem verejnosti o festivaly. Tento rok preto ponúkol samostatnú sekciu výhradne zameranú na hudobný turizmus. Avšak nezabudol ani na ďalšie atraktívne segmenty, ktoré tematicky rozdelil na FITUR Shopping, Fitur LGBT a Fitur zdravie.

Hoci Španielsko ešte nezdolalo Francúzsko, na získanie titulu najnavštevovanejšej krajiny sveta mu chýba už len jeden stupienok. Skúseností s cestovným ruchom má  tak „na rozdávanie“.  Na veľtrhu preto nechýbala sekcia na zdieľanie a export španielskeho know-how.

Biznis aj po „funuse“

Výstavy sú skvelé na získanie pozornosti širokej verejnosti, ale predovšetkým sú určené pre odborníkov. Tí, po celodennom stretávaní a nadväzovaní nových kontaktov, majú k dispozícii niekoľko voľných večerov.

Podľa prieskumu, ktorý realizoval Noche Madrid väčšina využíva tento čas na „rozhovory a pár pohárikov“,  večeru s priateľmi alebo „na povyrazenie a tancovanie“. Ak miestne bary a reštaurácie dokážu ponúknuť približne 130 tisícom profesionálov, ktorí FITUR navštívili, atraktívny  program, prejaví sa to na číslach. Približne 15 miliónov eur je odhad, koľko minuli účastníci v nočnom Madride počas veľtrhu.

Riziká číhajú aj na Španielsko

Prezentované čísla potešia hlavne miestnych podnikateľov. Štatistiky o návštevnosti krajiny predovšetkým politikov. Avšak optimizmus zatiaľ nevidieť na tvárach zamestnancov v cestovnom ruchu. Ich výplatná páska zväčša skvelé čísla z roku 2017 neodráža. Neprejavuje sa to ani na type pracovných úväzkov a zmlúv.

Španielsky cestovný ruch má chuť ďalej rásť. Očakávania návštevnosti sú pre tento rok opäť veľké napriek tomu, že je ťažké odhadnúť dopad aktuálnej situácie v Katalánsku na celoštátne štatistiky. Barcelona zaznamenáva v ostatných mesiacoch prepad v návštevnosti. A tento jav môže byť dlhodobý. Príkladom je Mobile Word Congress, ktorý vo februári bude toto mesto hostiť. Ak budú politické naťahovačky pokračovať, organizátor podujatia už zvažuje zameniť Barcelonu za inú lokalitu.

O čom bude slovenský turizmus tento rok?

Otvorili sa sa brány slovenského IFT Slovakiatour. Bude schopný priniesť atraktívnu ponuku pre odbornú aj laickú verejnosť?

Rok 2018 by mohol priniesť Slovensku opäť viac turistov, len musí vedieť zaujať v širokej konkurencii blízkych aj exotických destinácií. Pokúsi sa o to? Podeľte sa o vaše postrehy! ;-)

  • Tlačiť
  • 1

Tagy dovolenka, Madrid, Španielsko, cestovný ruch

Jana Kadlecová

Jana Kadlecová
  • Počet článkov: 16
  • Priemerná čítanosť: 1047
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

O Španielsku zo Španielska očami vyštudovanej ekonómky.

Jana Kadlecová

Jana Kadlecová
  • Počet článkov: 16
  • Priemerná čítanosť: 1047
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

O Španielsku zo Španielska očami vyštudovanej ekonómky.

Kalendár sa načítava...