Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Jana Kadlecová

Online boj o zákazníka

18.12.2015 | Jana Kadlecová

Ak nakupujete vianočné darčeky na poslednú chvíľu alebo ste pozabudli, že práve dnes má váš blízky sviatok a na nákup v kamennom obchode nemáte čas, môže pomôcť online obchod s expresnou dodávkou tovaru.

  • Tlačiť
  • 0

Predaj cez internet má stúpajúcu tendenciu. Stále viac ľudí začína uprednostňovať nákup z pohodlia domova pred návštevou preplnených nákupných centier hlavne pred Vianocami. Pomáha aj rastúca dôveryhodnosť online obchodov a platieb, či akciové zľavy ponúkané len online, a to nielen počas Cyber Monday.  Nehovoriac už o „cezpoľných“,  ktorí touto formou nákupu nemusia riešiť  dopravu zakúpených veci, ale zadať ich doručenie priamo príjemcovi/obdarovanému.

To, že tento spôsob predaja má budúcnosť, potvrdzujú  štatistiky. V Španielsku v roku 2014 došlo k 16-percentnému nárastu tejto formy na celkovej fakturácii firiem. Pričom podľa štúdie RetailMeNot sa predpokladá pre rok 2015 zvýšenie predaja cez internet o 18,6 percenta.

Perpektívu v ňom vidia aj firmy vlastniace kamenné obchody. Najnovším príkladom je El Corte Inglés, ktorému patrí sieť obchodných domov na celom území Španielska. Len pred pár dňami sa pustil do „boja“ s Amazonom. V rámci svojho online predaja ponúka možnosť doručiť vybrané produkty do 2 hodín od ich objednania.

Sortiment s touto dodacou lehotou je obmedzený a závisí od dostupnosti tovaru. Avšak pokrýva najobľúbenejšie kategórie, ako sú móda, doplnky, kozmetika, informatika, mobily, voľný čas a zábava, vrátane drobných domácich spotrebičov.

Na rozdiel od amerického online obchodu, ktorý má distribučné centrum v Madride, a teda je schopný dodať tovar v ten istý deň v oblasti hlavného mesta – a po dobudovaní nového logistického centra aj v Barcelone – El Corte Inglés ide ďalej. Ponúka expresnú dodávku do dvoch hodín v šiestich mestách. Okrem Madridu, od polovice decembra takýto servis zaručuje v Barcelone, Malage, Seville, Valencii a Bilbau. Zámerom je postupne ponúknuť túto službu aj v ďalších mestách, kde má kamenné obchody.

Tendencia, ktorú  na valnom zhromaždení akcionárov potvrdil prezident skupiny El Corte Inglés Dimas Gimeno, a to prehlásením, že digitálny svet sa stal základnym prvkom distribúcie. Podľa vyhlásenia firmy  ide o iniciatívu, ktorá v Španielsku neexistovala, pričom cieľom je zaručiť najlepší klientský servis. Inak povedané, v záujme udržania rokmi vybudovanej vysokej prestíže tento značky v starostlivosti o zákazníkov, musí El Corte Inglés kráčať s dobou a naďalej udávať trend.

Hoci servis nie je dnes k dispozícii 24 hodín denne, ale len od 10.00 do 20.30, a to od pondelka do soboty, ide o ďalší posun v prístupe ku klientovi.  Uvidíme však, dokedy bude donáška do dvoch hodín skutočnou konkurenčnou výhodou.

  • Tlačiť
  • 0

Tagy služby, Španielsko, online

Diskusia (0 reakcií)

Jana Kadlecová

Jana Kadlecová
  • Počet článkov: 16
  • Priemerná čítanosť: 1057
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

O Španielsku zo Španielska očami vyštudovanej ekonómky.

Jana Kadlecová

Jana Kadlecová
  • Počet článkov: 16
  • Priemerná čítanosť: 1057
  • Priemerná diskutovanosť: 1
  • RSS blogu

O blogu

O Španielsku zo Španielska očami vyštudovanej ekonómky.

Kalendár sa načítava...