Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako Richter ukradol Vianoce

01.08.2012 | Ján Záborský, TREND

Diskusia (20 reakcií)

02.08.2012 | fab0

Vyborny blog.
Dik.

02.08.2012 | ulicnik24

reporer trendu by mohol mat trosku chochmesu a neporovnavat jablcka s hruskami. Neporovnava dochodok z prveho piliera s dochodkom z druheho piliera ale s fiktivnymi usporami na fiktivnom ucte.
Z tohto niekto mozno v buducnosti dostane dochodok od dakej poistovne.

02.08.2012 | dzadofor

"reportér" a pravda pre 9%-9%
-----------------------------
1 mzda-hruba = 786,00 €
2 % pre 2.pilier = 9,00 %p.a
3 sporena suma v 2.pil. = 70,74 €
4 inflácia -rast mzdy = 3,00 %
5 výnos DSS = 1,50 %
6 daň z výnosov DSS = 0,00 %
7 dlžka sporenia = 40 rokov
8 mzda o 40rokov pri inflácii 3% = 2 563,96 €
9 %dôchodku -zo mzdy = 45,00 %p.a
10 dlžka dôchodku = 13,00 rokov
11 DSS-poplatok za spravu fondu+ 0,02%depozitár = 0,32 %p.a
12 nasporené zo základu = 46 544,83 €
13 nasporené (inflacia) = 36 417,57 €
14 suma = 82 962,40 €
15 správa DSS zo základu = 2 757,59 €
16 správa DSS z navýšenia = 1 576,56 €
17 poplatok DSS+SP (1,5% za/1mesiac) = 988,90 €
18 z toho poplatok DSS (1% za/1mesiac) = 659,27 €
19 suma (spravy+poplatok)(B15+B16+B17) = 5 323,06 €
20 Suma za 40 rokov,nasporene(B14-B19) = 77 639,34 €
21 Suma za(40 rokov-3%popl.DSS)nasporene = 75 310,16 €
22 Suma za (40 rokov-2,5%-1%popl.KP)nasporene = 72 674,31 €(nasporená suma)
23 dôchodok z 2.pil.(B22/(B10*12) = 465,86 €
24 dôchodok z 1.pil. (B8*B9/100)*(18-B2)/18) = 576,89 €
25 Dôchodok 1.+ 2.pilier = 1 042,75 €
26 % náhrada mzdy (B25/B8*100) = 40,67 %(na začiatku dôchodku)
27 Dôchodok- priebežný systém ((B8)*(B9/100)) = 1 153,78 €
28 Rozdiel v prospech priebežného = 111 €(na začiatku dôchodku)
29 % v prospech priebežného = 10,65 %(na začiatku dôchodku)
30 mzda o (40+13)rokov pri inflácii 3% = 3 765,26 €
31 dôchodok- priebežný systém o (40+13)rokov = 1 694,37 €
32 dôchodok z 1.pil o (40+13)rokov = 847,18 €
33 dôchodok z 2.pil (B23) = 465,86 €
34 dôchodok 1.+ 2.pilier o (40+13)rokov = 1 313,05 €
35 Rozdiel v prospech priebežného = 381,32 €(na konci dôchodku)
36 % v prospech priebežného = 29,04 %(na konci dôchodku)
37 Celkova suma vyplatená z priebežného = 216 234,45 €(za dobu dôchodku)
38 Celkova suma vyplatená z 1. a 2. pil. = 180 791,53 €(za dobu dôchodku)
39 Celkova suma v prospech priebežného = 35 442,92 €(za dobu dôchodku)
40 násobok v prospech prieb.(B39/B31) = 20,92 x (na konci dôchodku)
41 % náhrada mzdy (B34/B30*100) = 34,87 % (na konci dôchodku)
42 odvody do DSS (správa+poplatky) = 7 322,60 € za dĺžku sporenia(40rokov)
43 % odvod do DSS = 8,83 % za dĺžku sporenia(40rokov)
44 poplatok KP (2,5% za prevod+1%popl.) = 2 635,86 € (na konci sporenia)
45 odvody do DSS+KP (správa+poplatky) = 9 958,46 €
46 % odvod do DSS+KP = 12,00 %
47 skutočný výnos sporenia = 0,700 %

02.08.2012 | dzadofor

“reportér” a pravda pre 14%-4%
-----------------------------------
1 mzda-hruba = 786,00 €
2 % pre 2.pilier = 4,00 %p.a
3 sporena suma v 2.pil. = 31,44 €
4 inflácia -rast mzdy = 3,00 %
5 výnos DSS = 1,50 %
6 daň z výnosov DSS = 0,00 %
7 dlžka sporenia = 40 rokov
8 mzda o 40rokov pri inflácii 3% = 2 563,96 €
9 %dôchodku -zo mzdy = 45,00 %p.a
10 dlžka dôchodku = 13,00 rokov
11 DSS-poplatok za spravu fondu+ 0,02%depozitár = 0,32 %p.a
12 nasporené zo základu = 20 686,59 €
13 nasporené (inflacia) = 16 185,59 €
14 suma = 36 872,18 €
15 správa DSS zo základu = 1 225,60 €
16 správa DSS z navýšenia = 700,69 €
17 poplatok DSS+SP (1,5% za/1mesiac) = 439,51 €
18 z toho poplatok DSS (1% za/1mesiac) = 293,01 €
19 suma (spravy+poplatok)(B15+B16+B17) = 2 365,80 €
20 Suma za 40 rokov,nasporene(B14-B19) = 34 506,37 €
21 Suma za(40 rokov-3%popl.DSS)nasporene = 33 471,18 €
22 Suma za (40 rokov-2,5%-1%popl.KP)nasporene = 32 299,69 €(nasporená suma)
23 dôchodok z 2.pil.(B22/(B10*12) = 207,05 €
24 dôchodok z 1.pil. (B8*B9/100)*(18-B2)/18) = 897,39 €
25 Dôchodok 1.+ 2.pilier = 1 104,44 €
26 % náhrada mzdy (B25/B8*100) = 43,08 %(na začiatku dôchodku)
27 Dôchodok- priebežný systém ((B8)*(B9/100)) = 1 153,78 €
28 Rozdiel v prospech priebežného = 49 €(na začiatku dôchodku)
29 % v prospech priebežného = 4,47 %(na začiatku dôchodku)
30 mzda o (40+13)rokov pri inflácii 3% = 3 765,26 €
31 dôchodok- priebežný systém o (40+13)rokov = 1 694,37 €
32 dôchodok z 1.pil o (40+13)rokov = 1 317,84 €
33 dôchodok z 2.pil (B23) = 207,05 €
34 dôchodok 1.+ 2.pilier o (40+13)rokov = 1 524,89 €
35 Rozdiel v prospech priebežného = 169,48 €(na konci dôchodku)
36 % v prospech priebežného = 11,11 %(na konci dôchodku)
37 Celkova suma vyplatená z priebežného = 216 234,45 €(za dobu dôchodku)
38 Celkova suma vyplatená z 1. a 2. pil. = 200 482,04 €(za dobu dôchodku)
39 Celkova suma v prospech priebežného = 15 752,41 €(za dobu dôchodku)
40 násobok v prospech prieb.(B39/B31) = 9,30 x (na konci dôchodku)
41 % náhrada mzdy (B34/B30*100) = 40,50 % (na konci dôchodku)
42 odvody do DSS (správa+poplatky) = 3 254,49 € za dĺžku sporenia(40rokov)
43 % odvod do DSS = 8,83 % za dĺžku sporenia(40rokov)
44 poplatok KP (2,5% za prevod+1%popl.) = 1 171,49 € (na konci sporenia)
45 odvody do DSS+KP (správa+poplatky) = 4 425,98 €
46 % odvod do DSS+KP = 12,00 %
47 skutočný výnos sporenia = 0,700 %

02.08.2012 | dzadofor

prepočet na dnešnú hodnotu pri 3% inflácii vydeliť
40rok. =3.262
53rok. =4.79

02.08.2012 | manutara

jasneee dzadofor...

02.08.2012 | Tralala2

1.)zly Fici
2.)zhodnocovanie uspor nemoze nebyt . je predsa zname, ze pri limitnom pocte populacie je mozne ,aby vsetci vyhrali

02.08.2012 | Pavol Čižmárik

No, vzdy hovorim lepsie nejake prepocty, ako ziadne. Vasmu postupu v podstate nie je co vycitat, iba ako vzdy: zavery. Ak sa robia prepocty na zaklade tolkych premennych, je tazko na ich zaklade prijat zaver o vyhodnosti A alebo B. Akekolvek prepocty v I. pilieri sa daju robit iba na zaklade dnesneho vzorca, uz to hovori same za seba. A co sa tyka II. piliera, faza sporenia este ako tak (aj ked 3 % realne zhodnotenie je vzhladom na doterajsie vysledky vysoko iluzorne), faza poberania renty je kamenom urazu. Bude renta indexovana? Bude tam povinnost vyplaty nejakych pozostalostnych dochodkov? Ako sa v tejto karpatskej guberniii vyvynie trh s anuitami, ked rocne nan povinne naklusu desattisice sporitelov s povinnnostou nieco si kupit?

V tych zaveroch treba byt naozaj opatrny, raz totiz moze skocnit kazdy prepocet ako tomanovej letaky.

Ale k inemu: na zaklade prepoctov sa daju robit solidne zavery ohladom nizkoprijmovych, strednoprijmovych a vysokoprijmovych sporitelov. Je absolutne zrejme, ze I. pilier projektovanu zasluhovost nikdy nedosiahne a uz v aktualnej novele sa zosolidarnuje...teda tym, co zarabali podpriemer, sa pridava (cez POMB), tym, co zarabali andpriemer, sa ubera...II. pilier je plne zasluhovy, efekt velkej kopy je jasny, takze v tomto treba urobit zaver, ze cim viac clovek zaraba, tym lepsie je mu byt v II. pilieri. A naopak, naozaj je iracionalne, aby v II. pilieri setrili ludia s perspektivou dlheho pobytu na uradoch prace alebo vseobecne s nizkymi mzdami.

02.08.2012 | hulo11

Dobrá úvaha. ale mám pripomienku - všetci proste nemôžu vyhrať. Ak štát berie viac-zarábajúcim a pridáva menej-zarábajúcim, po odchode viac-zarábajúcich do 2. piliera, z čoho bude pridávať tým menej-zarábajúcim?

Súhlasím, že nejaký výpočet je lepší ako žiadny, ale zanedbanie inflácie vidím ako vážny problém.

02.08.2012 | slimak79

Vyhrat? Tu nejde o to aby niekto vyhral. Tu ide o to a ide to tam ze prehrame vsetci co mame 10 a viac rokov do dochodku.
Ficovi ide o to aby vyhral o 4 roky volby, jemu nejde o to co bude o 10 a viac rokov. On musi vyhrat o 4 roky,resp. tie 4 roky nejako prezit.

Mlady Blaha ci Brixa, nemaju sajn o com to je a niesu rozhodnuti ci vstupit do II.piliera, nechaju si od starsich rozumnejsich poradit, zatial su svorne v I. piliery a Blaha je za vacsiu solidaritu. Dufam , ze da nejaky pozmenovak na vacsiu solidaritu,ktora bude platit od buduceho roka.

Ten co ma hrubu mzdu 4000 euro dostane podla dnesnej legislativy 1200 eurovy dochodok. Z kazdej tisicky bude mat dochodok 500+300+300+100=1200. resp. na dnesnu ADH
9,8182*40*3(ta 3 je maximum ake mozes dosiahnut maximalny OMB)=1178 eur. Teda 30% hrubej mzdy.
Ked bol schvaleny povodny zakon 2003 ziadne znaky solidarity tam neboli. Takze preslo len 10 rokov. A zatial su solidarny ti co maju 1,25 OMB.
Aktualna dochodkova hodnota je zavisla od rastu miezd. MOze sa stat ze priemerna mzda klesne?
Teda paradoxne, klesne vypocitany dochodok z roka na rok?
No ja byt tym co zarabam 4000 a mozem si 3000 euro vyplatit formou ktora nepodlieha z odvodneniu ani na sekundu nevaham.
Lebo len za 5 rokov co usetris na odvodoch 5*12*1500= 90 000 eur je viac ako 40000* 4%*12*40 rokov= 76800 co ti dnes umozni si nasporit pan richter v II.pilieri.
Ale hlavne nemusia ta vyrusovat nejake Valovej nazory.
"Toto sú štátne peniaze, ktoré ste vy nechali odviesť do súkromných dôchodkových správcovských spoločností, a sprivatizovali ste tak starobu,"

Teda nielen inflacia je vazny problem(parameter), aj rast miezd, vybrate odvody(zamestnanost), vyska veku odchodu do dochodku(pocet poistencov) - cim vyssi - tim lepsie pre II.pilier. Stav zdravotnictva.

Dnes sa trapia zivnostnikmi(lebo su na davkach statu). Skusim prepocet podla navrhovanych premennych v roku 2018.
0,5(POMB SZCO minimalny)*1,22(zvysenie dochodku kvoli solidarite)*40*9,8182 = 240 eur. To uz bude dobry dochodok - vacsi ako zivotne minimum a staci na to zvysit vymeriavaci zaklad len o 13%?

Som len tak pocital, kolko misime mat tych 4000 eurovych platitelov aby uzivili(solidarizovali) kolko tych SZCO a
zamestnancov aby mali na vyse tych 50 eur(240-190).

Pocet je 250 SZCO plus 275 000 zamestnancov co maju menej ako 400 euro. Z nich 1/40 ide na dochodok teda pribudne 13125 ludi s dochodkom 240 eur. Ten 4000covi solidarizuje sumov 785 eur(to je rozdiel kolko by mal dostat 1963 a 1178). A potrebujeme ich 835 kusov.
Teda ak nebude pomer 16:1 tak to fungovat nebude v mojom priklade, berme ze ti ostatni(1000-3999) solidarizuju s tymi dalsimi , zamestnancov co budu mat navyse by malo byt dalsich 40-45%.
A kedze vieme ze(Fico na tlacovke spomenul) ze kolko je tych nad 1,25(12 ci 18%),koho sa jeho balicek dotkne.
Zaver:
dajme tomu ze 12% ide solidarizovat s 70%? Ak sa ten pomer bude menit, mozno to nebude fungovat.

02.08.2012 | Brain

Dzadofor nesklamal, jeho prepocty su zname davno a narozdiel od zavadzajucich prepoctov Mihala, Kanika, ci teraz Zaborskeho boli a su realnejsie. Uz viackrat bolo medializovane a aj P.Cizmar to podciarkol, ze 2.pilier nie je pre kazdeho, ale pre tych, co zarobia viac ako priemerna mzda. Minule bola zverejnene kolko v reali ludia na Slovensku zarabaju. Z toho jasne vyplynulo, ze pre takmer 2/3 je tento pilier nevhodny....

02.08.2012 | api

Tak ... nielen, že je podceňovanie inflácie najväčšia chyba, čo vidno napr. za40 rokoch na akciových trhoch, kde je minimum fondov, čo by mali zisky nad infláciou za celé to obdobie, ale chyba je aj v tom, že sa oplatí druuhý pilier tým nad priemernou mzdou. Pri zarátaní inflácie ani tým. Oplatí sa ľuďom najskôr tak na 1500 EUR, kde by sa uplatnilo, že vďaka druhému pilieru by už neboli solidárni, tí, čo zarábajú pod 1500 EUR ani keby celých 18% odvádzali do druhého piliera, tak sa po zarátaní inflácie nedostanú ani na úroveň dnešných dôchodkov... Čiže asi tak.

Osobne by som celý druhý pilier prerobil, aby tieto peniaze išli 1. do ekonomiky na také veci ako výstavba diaľníc a pod, čo sú ekonomicky prínosné investície, ktoré umožnoa zamestnať viac ľudí a tým zvýšiť odvody (kvantitatívneň, znížiť platby štátu za nezamestnaných a pod, čiže peniaze by nestáli niekde na účte, ale pracovali a pracovali pre tento národ a nie pre cudzích (nič proti ním, nejde o nacionalizmus, ale ekonomické zmýšľanie). 2. investície do budovania nájomných bytov, ktoré by opäť podporili a) mladé rodiny a tým aj pôrodnosť, na ktorú sa všetci pri výpočte dôchodkov vyhovárajú, b) migráciu pracovnej sily a ľahšie zamestnávanie a opäť by to bola podpora ekonomiky. Lenže kto z našich politikov takéto niečo urobí??? Nikto! Každý jeden nás chce len okradnúť, či už priamo ako Fico, alebo nepriamo ako Dzurinda a Kaník, ktorí nás okradnú cez "poplatky" dsskám. V tomto štáte o náš dôchodok nikomu nejde !! Inak by to tu vyzeralo inak. Takže v konečnom dôsledku je úplne jedno, v ktorom je kto pilieri, pokiaľ to bude v takom stave, v akom to je. V tomto stave sa dobre budú mať len tí, čo majú nad 1500 EUR aspoň .. alebo čo kradnú. Tak načo tu riešite aj s "reportermi" trendu také kraviny, ke´d problém je niekde úplne inde.

02.08.2012 | slimak79

Treba dockat mesiac ci dva a uz tam tie peniaze mat budes. V tej realnej ekonomike. Snad uz vam nebudu chybat tie necele 2%(400 milionov ku 23 miliardam, s ktorymi disponuje stat). A mozte budovat dialnice a byty. Chod sa pozriet do Andaluzie(cast Spanielska),kolko tam mas dialnic a bytov. A ako prosperuju.

02.08.2012 | mikid

Zacinam pochybovat ci tomu rozumiete.

-Kedy uz konecne pochopite, ze sporit mozete az vtedy ak mate nieco nazvys.
-Ak nemate, tak nemate co "sporit " resp. odkladat do buducna.

Toto kvazi-sporenie v DSSkach z penazi, ktore si musime najprv dlhopismi pozicat je na smiech.
Co tym chcete usetrit? Ved kazdy jeden ten dlhopis aj s urokom splacame my(!) okamzite cez nase dane.
A budu ich splacat aj nase deti ak toto certove kolo zvane DSS bude nadalej pokracovat.

Este raz.
Co tym preboha chcete usetrit , ak len prelievate dochodkovy dlh do statnych dlhopisov s vyssim urocenim ako su samotne ciste zisky klientov v DSS !?

Dajte mi uz konecne na toto odpoved a nepapagajujte tu koniny stale dokola ako Mihal Kanik a tento kvazi-redaktor!

02.08.2012 | slimak79

OK ja to beriem, zrusme DSS aj sporenie. Ale okamzite spravme vyrovnany rozpocet aj v socialnej poistovni. Bud vyberme viacej,alebo okamzite znizme dochodky. O statnom rozpocte ani nehovoriac. Hned vyrovnany.
Kym tolerujete schodky ci uz SP, ci vstatnom rozpocte naco sa ozyvate,alebo o co vam ide?

II.pilier je vyhodni pre vsetkych tych co platia do SP a nieje vyhodni pre tych co tam neplatia. Nizsie vysvetlim preco. Aby ste vyrovnali statne a socialne rozpocty ci verejnej spravy prestante kradnut(tu myslim na zodpovednych).
Mne tu nebude nejaky zlodej(hocijaky politik a spol) rozpravat, ze kradneme, ci privatizujeme dochodky.
------------------
Pre pochopenie vypocet dochodku dnesneho cloveka s priemernou mzdou a co mal 40 rokov priemernu mzdu.
1(to na vysvetlenie786/786)*40*9,8182 = 392 eur.

Clovek co mal v 2004 4 nasobok priemernej mzdy mal dochodok, nikdy taky nemal(lebo max.bol3nasobok) ale pouzijem 4nasobok lebo sa to lahsie deli , dajme tomu ze aj do II.piliera 10 rokov co je 1/4 uz toho obdobia odkedy II.pilier je.

Tak to su len priklady ten co v roku 2005 v januari poziadal o dochodok mal
4*40*9,8182(to je aktualna dochodkova hodnota pre rok 2012)= 1570 eur.
Ten co poziadal tohto roku a mal tiez stale 4 nasobok a bol len v I.pilieri dostane
3,56*40*9,8182 = 1398 eur. Zmenilo sa len prve cislo zo 4 na 3,56 to je kvoli solidarne redukcii(zatial 84%).
Smeraci pripravili navrh zakona , ze jeho kolega co poziada v roku 2018 o dochodok uz bude mat rovnicu a dochodok
2,9*40*9,8182= 1139 eur.

Stale ide o dochodcov co boli len v I.piliery,len poziadali v casoch ked uz boli ine podmienky.

Ti co boli v aj v II.pilieri
Tak dostanu 7/8 ztych hodnot co som vypocital vyssie plus dajme tomu 216 co vypocital Zaborsky z II.piliera. On to pocital pre jednonasobok(priemernu mzdu) ale za 40 rokov. Suma nasporena je pri 0% zhodnoteni rovnaka aj dochodok znej vypocitany.
Ten dnesny by mal 1223+216 = 1439
Ten z roku 2018 996 + 216=1212

A vratim sa k predoslemu mojmu prispevku.
Ak ma moznost a rozum spravi co som pisal. Uz nezachrani 35 rokov co platil do SP. Ale aj za 5 rokov moze usetrit 90 000. celkom mu to nevynahradi tych 800 euro o co ho oberie stat,ale 400-500 eurami mu pomoze. Pre neho uz nema ziaden vyznam drzat priemerny OMB na 4 ci tri aj 1 je vela. Je to kvoli tej redukcii 60%. Teda ak nebude 32565 ochotnych platiacich odvody(z hrubej mzdy 4000), tak ta kopa 13 000 SZCO a nizkoprijmovych zamestnancov(do 400 euro),bude mat tazko 240 eurove dochodky.
----------
Podla mna solidaritou sa zabija priebezny system. Je to nespravodlive a ludia si to aj tak vyhodnotia.
Co je nespravodlive? Vyska dochodku. Pri rovnakych platbach ma jeden dochodca 1500 o 10 rokov 1200 a o dalsich 10 rokov to bude 750 a nakoniec 350 euro, ci 200euro(samozrejme sem to uz nepride lebo to skonci ovela skor).
Aby to prezilo sa musi zachovat zasluhovost aspon v normalnej miere,a ked to stat nevie zabezpecit nech sa na to vykasle.

To 2% su ozaj vela? Doteraz boli 4% z prijmov?
22 rokov nemali problem rozkradnut nasobky tychto hodnout rocne.

02.08.2012 | slimak79

Ale zas aby si pochopil,aj ked zrusis II.pilier aby si mal v I. viac zdrojov a urobil fond starobneho sporenia vyrovnany,dobre nech aj celu SP. Tak tu nespravodlivost neodstranis. Lebo implicitny dlh.Grgo to vysvetluje hrou na cierneho petra.

02.08.2012 | Brain

mikid, mas pravdu, ale o tom manipulatori Kanik, Mihal,atd. nehovoria, len neustale to svoje dookola ako tajtrlici... Neviem, ci sa niekedy dozvieme pravdu o co v tejto pochybnej hre ide...

03.08.2012 | Peter IX

Je až dojemné, koľko energie sa vyčerpá podobnými výpočtami, prepočtami a dopočtami, bez toho, aby sa naozaj poukázalo na to, O ČO V PODSTATE IDE V TEJTO POCHYBNEJ HRE.
1) Systém sociálneho poistenia z tzv. reálneho socializmu nemôže fungovať v systéme kapitalizmu raného XIX. storočia. Odvody z minimálnych a fingovane žobráckych príjmov nemôžu pokryť ani aktuálne, nieto budúce dôchodky, pretože v tých sa skrývajú aj dôchodky horných 10 000, chránených odvodovými stropmi, pred odvodmi chránenými legálnymi fiktívnymi firmami v daňových rajoch, nepracujúcimi manželkami poberajúcimi prídavky na deti a daňové úľavy na ne. O TO IDE, a ako ukázal Ficov „balíček“, V PRVOM RADE. Kto chce, nech si to spočíta, ale je to viditeľné aj voľným okom.
2) V systéme sociálneho zabezpečenia kapitalizmu začiatku XX. storočia sa nachádzali iba štátni zamestnanci „pod penziou“, čiže okrem úradníkov rôzneho druhu aj železničiari, policajti, ďalejslúžiaci vojaci a pod. Živnostníkmi počnúc, cez sedliakov a továrnikov až po tzv. džentry, každý si na svoj „dôchodok“, čiže na starobu, musel sporiť. V banke, sporiteľni, v pančuche, kde uznal za vhodné a prospešné. Tí „pod penziou“ sa mohli aj pripoistiť a práve tých boľševici po 1948 najviac okradli, lebo ich úspory jednoducho znárodnili a to, čo z nich náhodou zostalo nechali prejsť ešte menovou reformou. Na penzie svojich zamestnancov si musel ukladať štát, tak, aby ich mal, až budú splatné (ála I. pilier). O TO V PODSTATE IDE TIEŽ, auvšak náš štát za svojich úradníkov a pod. ukladá menej než by mal a tiež to netreba prerátavať, je to viditeľné každému, kto nechce byť slepý.
Boľševické bratstvo J&T a Penta, ktoré riadi tento štát cez svoje tzv. politické strany (pravé či ľavé), jednoducho nedopustí, aby boli zrušené tisícové milionárske dôchodky (veď to by veľmi okato okresalo priemer), prídavky na deti milionárov (radi sa vydávajú v tomto garde za „strednú triedu“), najnákladnejšie operácie na najdrahších zahraničných klinikách a pod. O TO IDE AŽ NA PRVOM MIESTE a Ficišpáni, Dzurindakani a pod. iba poslušne plnia toto zadanie.

04.08.2012 | Ľubica Navrátilová

Pán Záborský, to nie je žiadne prekvapenie, kto pozná základy poistnej matematiky k takémuto záveru vie dôjsť aj bez amerických kalkulačiek.
Problém je niekde úplne inde a volá sa valorizácia starobných dôchodkov a stav, ktorý ste popísali t.j. výhodnosť dvojpiliérovej konštrukcie starobného dôchodku, sa stratí pri 2% tnej valorizácii už v roku 2015.
Okrem toho, očakávať zhodnocovanie anuitných zostatkov na úrovni 3% je naozaj nereálne. Optimistické očakávanie je niekde na hranici 2% aj to len v "tučných" rokoch.
Celé porovnávanie nemá zmysel, už som o tom písala,starobné dôchodky z PAYGO systému sú dotované ( rezervný fond solidarity). Pri riadne nastavenej kalibrácii potrebujete na súčasnú úroveň dôchodkov cca 25%-tnú sadzbu. Tam treba začať každú ďalšiu reformu.

22.08.2012 | octavia

Pán Záborský.
Nestačím sa diviť naivite, s akou jednoduchosťou predstavujete a obhajujete v skutočnosti sofistikovaný megapodvod nazvaný 2.pilier - DSS, páchaný skoro na 2/3 účastníkov.
O tom svedčia aj Vaše odvolávky na americké kalkulačky, ktoré sú ale krížené "bulharským metrom". :-)
Oháňate sa, absurdným spriemerovaním od príjmov počnúc, končiac "zhodnocovaním".
*
Zverejnite radšej reálne štatistické čísla účastníkov - investorov cez DSS vo vekovej a príjmovo-odvodovej štruktúre.
Viete obhájiť výhodnosť účasti (pre investorov), ktorí sú dlhodobo nezamestnaní?
Viete obhájiť výhodnosť účasti pre nízkopríjmové vrstvy, ktoré majú príjmy (a tým aj odvody) pod alebo blízo 500€?
*
Čísla inflácie jednoducho nepustia.
Majú zamestnanci garantovaný príjem zvyšovaný aspoň o infláciu?
*
Viete určiť, koľko peňazí bude potrebné na povinné zakúpenie dôchodku, aby na osobnom účte ostalo ešte aspoň 1 € na dedenie?
Vieme predsa, že peniaze dané na kúpu dôchodkov sú nedediteľné.
*
A moje vyjadrenie o sofistikovanom megapodvode, ktorým sa tunelujú do súkromných vrecák milióny?
Kto vytvoril DSS-ky? Komerčné poisťovne a banky.
Kde sa budú povinne kupovať dôchodky? V tých istých komerčných piisťovniach, ktoré vytvorili medzistupeň - DSS-ky na prelievanie peňazí, nazvané honosne - zhodnocovanie.
Kto má zisk počas investovania cez DSS? Z 2/3 výhradne majitelia DSS.
Z úmrtnostných tabuliek jasne vyplýva aj veková štruktúra v úmrtiach.
Ak si klient DSS z peňazí na osobnom účte povinne zakúpi dôchodok, vezme čo i len jeden a zomrie, zbytok peňazí je čistým ziskom komerčnej - dôcodok vyplácajúcej poisťovni a kruh získavania prospechu - zisku je uzavretý.
Koľkí DSS-kári po kúpe dôchodku za všetky peniaze, keď na osobnom účte im už nič neostane, budú žobroniť tú nenávidenú sociálnu poisťovňu o dovyrovnanie dôchodku do ŽM?
Nie som proti zrušeniu DSS, ale za jeho dôkladné vyčistenie, aby tam ostali iba tí, kde je reálny predpoklad vyšších dôchodkov, a nie aby na nízkopríjmových nezmyselne zarábali súkromní majitelia DSS.
Viem, že peniaze dané na provízie pre gentov, v mnohých prípadoch až 3.500,-SKk,(priemer 60€ pri 1.400.000 :-))) ) sa taktiež musí akosi vrátiť.
*
Vôbec nie je rozhodujúce medzitýždňové, či mesačné vykazovanie nárastu, či poklesu.
Rozhoduje celkový vklad a celkový zostatok, ktorý je ovplyvňovaný infláciou a poplatkami pre DSS.
*
Vpred treba ísť. Ale nie zavádzať polopravdou, ktorá býva často horšia ako lož.
*

Ján Záborský

  • Počet článkov: 27
  • Priemerná čítanosť: 2685
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

Reportér TRENDu