Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Hore hlavu!

16.04.2012 | Ján Košturiak

Diskusia (14 reakcií)

16.04.2012 | hektor23

Zaujimavy prispevok.
Podla mna jeden dovod, preco je na Slovensku tak relativne malo inovativnych firiem je, ze Slovaci su konzervativny, neodvazia sa byt proaktivny, boja sa zmien, resp. trochu vytrcat z rady, co prameni aj z istej rovnostarskej mentality - inymi slovami, bojime sa rizika.
Firemne inovacie su vzdy spojene s rizikom, najma pre dotycneho, ktory ich zavadza: ak inovacia v tej ci onakej forme nevyjde, maslo ma na hlave ten "iniciativny blbec". Downside je konkretny - v tom horsom pripade vyhadzov - v pripade upsideu je benefit relativne "rozmazany" a neisty.
Okrem toho byva vysledok alebo ciel inovacii casto velmi neisty, i.e. riskantny - takze toho vela ludi necha tak. Tak ako to napisal JK - ludia sa radsej povenuju trochu cost-cuttingu alebo nezmyselnym malickostiam, ktore sa okamzite ukazu v dennej prevadzke, nez "divokemu fabulovaniu o buducnosti".

18.04.2012 | tono.hajduk

co je to downside, upside a cost-cuttingu ?

18.04.2012 | hektor23

downside - riziko
upside - "sanca" resp. "vyhra" (alebo aj zisk) v pripade, ze vsetko pojde dobre
a cost-cutting vie prelozit snad aj skolak.
nepoznam ekvivalentne slovenske slova, tak som pouzil anglicke.

18.04.2012 | KarolF

cost-cutting : zeby znizovanie nakladov?

18.04.2012 | tono.hajduk

prisiel mi tvoj prispevok (smiesny) ako z batovho kalendara (obdobie, kedy bolo tiez popularne miesat cudzokrajne slova do komunikacie) .. ale teraz uz viem co je downside a upside, dik

18.04.2012 | grgo

Až na to, že to nie je pravda. Teda nie ak sa to myslí v normálnom anglickom jazyku. Downside je "nevýhoda", "upside" je výhoda.

Väčšinou sa to nepoužíva v tom istom význame ako to používa hektor - teda vo forme nejakého podmieneného rizika. Vúčšinou je tá výhoda/nevýhoda okamžite zrejmá, používa sa to tak isto ako v slovenčine. Nieťo na štál: "Zlato, mám novú správu. Vo firme mi skrátili úväzok. Takže kúpu toho nového auta zrajme musíme odložiť [downside], ale aspoň sa nemusíme hádať kto pôjde vyzdvihnúť deti zo školy [upside]."

18.04.2012 | hektor23

@ grgo:
no, zjavne sa neviem vyjadrovat po slovensky :-)
ale ani ta "vyhoda" a "nevyhoda" nie su uplne spravne... hovorim, slovensky ekvivalent k tym slovam asi neexistuje...

16.04.2012 | ulicnik24

hektor,
Teraz podla mna nie je vhodny cas na dake velke inovacie, skor by som sa sustredil na to v com som dobry ako v neistych casoch skusat novinky. Ono to moze vyjst ale rovnako ta to moze pochovat. Kedze je kriza tazko sa ta strata z inovacii dobieha standardnou produkciou ktoru mam.

16.04.2012 | hektor23

ten komentar bol vseobecny a netykal sa len krizovych casov...

18.04.2012 | tono.hajduk

Mozno si doba pyta "nieco konkretne" .. lebo sa neviem ubranit dojmu, ze "kriza" (nie je vhodnejsi termin "strata dovery" ?) je nasledkom podobnych "vseobecnych komentarov" pre "hore hlavu" inovacie ?

18.04.2012 | hektor23

co konkretne by to malo byt?
obsah predsa konkretny je a myslim, ze velmi dobre vystihuje realitu v slovenskych firmach.
este raz - ten clanok sa netyka len krizy (ta mozno skor funguje ako "zosilnovac"), ale ma vseobecnu platnost. nech je istym indikatorom inovativnosti slovenskych firiem aj pocet patentov, ktore kazdorocne nahlasia (konrketne: najmenej v EU).

16.04.2012 | Tiborius

Vďaka za motivačnú úvahu. Naša kultúra sa prepadla do "priemernosti", kde vytŕčať z radu sa nenosí... Jedna vec je nemotivujúca "spoločenská objednávka", druhá vec je dynamika firmy resp. projektu (kde naozaj niekedy je potrebné riešiť viac prevádzku ako vízie, pretože medzi nimi vládne istá dialektika) a tretia je osobné obdarovanie. Vizionár je ako dirigent - ním sa človek rodí a stáva tým, že sa narodil a žije... Školy, kurzy a tituly nie sú rozhodujúce.
Zaujímavé, že aj psychológia hovorí o tom, že človek so zvesenou hlavou má zjavný problém, aj keď by bol mystikom. A hoci slovenské príslovie o pršaní do nosa je pravdivé, ale ono nepredpokladá zdvihnutú hlavu... Veď Slováci ju skôr skláňali dole... (;-)
Treba však dodať, že hlava "hore" môže byť problémom rovnako ako hlava "dole" cnosťou.
JK však hovorí o smelosti a odvahe tvoriť a žiť, smerovať k budúcnosti s otvorenou mysľou. A s tým len vyjadrím súhlas.

18.04.2012 | tono.hajduk

obsah zo suflika ?

19.04.2012 | xantipa

No, to čo popisuje autor článku, to je charakteristické pre "firmy",
ktoré
DE FACTO patria nejakej MAFII, povedzme GLOBALIZOVANEJ UFO Mafii,
ale
DE JURE naoko nejakým nastrčeným figúrkam, ktoré ju aj managujú.

Takéto firmy sú DOTOVANÉ buď eurofondami, alebo nejakými inými
NEOPRÁVNENýMI štátnymi dotáciami, takže na ZISKU nezáleží!!!

Ich jedinou úlohou je tzv."podnikaním" ODSÁVAŤ keš z verejných financií,
teda
OKRÁDAŤ čestných a pracujúcich občanov, PARAZITOVAŤ na ich
práci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!­­!!

Je to analógia socialistických podnikov !

Môže sa NORMÁLNY človek managerom takejto firmy čudovať ???

Ja sa im teda vôbec nečudujem, boli by blbí, aby sa namáhali
inovovať,
na čo,
veď v skutočnosti ZISK, rovnako ako STRATA sú IRELEVANTNÉ,
rovnako, ako to bolo v SOCIALIZME !!!

No a dnes je to analogógia-
ak
takáto firma je mafistický ZLODEJSKÝ podnik,
patriaci
globalizovanej MAFII bezcharakterných, zvieraco prešibaných, ale
tvorčo NESCHOPNÝCH ZLODEJOV a PODVODNÍKOV,
mentálnych
POLO-OPÍC,
teda NIŽŚIEHO HOMINIDNÉHO druhu- Neandertálcov,
ktorí
zákernosťou a perfídnosťou ovládli Planétu Zem,
podrobili si
vyšší hominidný druh Homo Sapiensov
a spravili z našej planéty PLANÉTU OPÍC !!!

Tento podradný hominidný druh dokázal klamstvami a podvodmi
otočiť deficit
svojej intelektuáno-inteligenčnej potencie,
podmieňujúci tvorčiu schopnosť,
o 180°
a spraviť zo seba akýchsi "nadľudí" :-))

Ale ani NAKRADNUTÉ materiálne bohatstvo nezabráni tomu,
aby
inteligentní Homo Sapiensovia - vyššie bytosti-
(ako som napr.JA:-))
nevideli túto duševnú ÚBOHOSŤ a MALOSŤ a nepovažovali Neandertálcov
za
PODRADNÝ hominidný druh !!!

Práve preto, že KLAME, KRADNE, PODVÁDZA a ZABÍJA !!!

Jeho mentálnym domovom je svet džunglových divých ZVEROV,
zákonmi ktorých, preto že ich má v genetickom kóde,
sa aj riadi:
PRÁVO SILNEJŠIEHO (zvera), zvieracie ĽSTI a KORISTENIE !

Načo teda inovovať, na čo máme potom EUROFONDY, EUROVALY a podobné
NAKRADNUTÉ zásobárne, nahradzujúce inovácie a skôr naopak,
brzdiace
inovatívne myslenie Homo Sapiensov, na ktoré Neandertálec nemá vyvinutú mozgovú neuronálnu sieť ?

Posledné vedecké výskumy Inštitútu evolučnej antropológie
Max Plancka v Lipsku o tom hovoria jasnou rečou !!!

Ján Košturiak

Ján Košturiak
  • Počet článkov: 30
  • Priemerná čítanosť: 7487
  • Priemerná diskutovanosť: 21
  • RSS blogu

O blogu

Pracovník spoločnosti IPA s.r.o., www.ipaslovakia.sk, www.kosturiak.com