Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Ján Bogár

Primátor na bicykel, a celý magistrát aj so zastupiteľstvom tiež

24.04.2014 | Ján Bogár

  • Tlačiť
  • 2

Prečo?

Z mnohých dôvodov.

-       aby šli ostatným príkladom

-       aby mali bezprostredné podnety na zlepšenie cyklistických trás

-       aby zlepšovanie cyklistických trás a bezpečnosti bolo v ich vlastnom záujme

-       aby ušetrili

-       aby boli v práci rýchlejšie

-       aby cestou do práce a z práce stretli viac ľudí

-       aby bolo v meste menej výfukových splodín

-       aby odľahčili dopravu a parkovanie

-       lebo je to zdravé

-       lebo je to populárne

A keď sa nedá bicyklom, treba použiť MHD.

Tieto úvahy som si odniesol z prednášky od hlavnej architektky Kodane.

Samozrejme aj mnohé ďalšie, práve táto mi však pripadala ako najzaujímavejší podnet pre diskusiu o rozvoji Bratislavy

Prednáška bola po všetkých stránkach skvelá, všetky myšlienky boli prezentované pochopiteľne a jednoducho, až to trochu pôsobilo, že riadiť rozvoj Kodane a udržiavať ju na prvých priečkach rebríčka najlepších miest na zemi je vlastne celkom jednoduché.

A to s tým povinným používaním bicykla prípadne MHD pre všetkých zamestnancov magistrátu vrátane primátora nie je žart, naozaj to tam vraj zaviedli a dodržiavajú. A presne z uvedených dôvodov, pani Saaby ich naozaj vymenovala.

Vedenie mesta vraj dospelo k politickému rozhodnutiu, že v meste chcú mať čo najmenej výfukových splodín, čo najviac zelene a čo najpríjemnejšiu atmosféru. Stratégiu rozvoja tomu potom prispôsobili a sami šli príkladom. Teraz sa môžu už neviemkoľký rok po sebe chvastať, že v tom rebríčku sú na špičke, a keďže sa tam chcú čo najdlhšie udržať, overené stratégie dodržiavajú a zdokonaľujú.

Uvedomujem si, že pri zavádzaní akokoľvek úspešných postupov je vždy nutné zohľadniť miestny kontext, a nerobím si ilúzie, že v Bratislave by mohli namiesto starých areálov vznikať nové mesteké parky, ako sa to robieva v Kodani, ale aj v Barcelone a ďalších mestách. (Najmä tých z toho rebríčka...)

Zároveň si však myslím, že je niekoľko možností, ktoré nie sú ani finančne náročné, ani problematické z hľadiska záujmov „silných hráčov“. Medzi nimi sa mi práve tá z titulu blogu javí ako tá, na ktorej presadenie by mohla stačiť naozaj iba osobná vôľa tých správnych pár ľudí.

Základné ciele má Bratislava veľmi podobné ako Kodaň, napokon každé mesto s nejakými ambíciami dnes musí aspoň proklamovať snahu o znižovanie emisií a o zlepšenie mobility svojich obyvateľov.

Takže, ak by „čisto hypoteticky“ magistrát oznámil, že takýto krok s takýmto cieľom zavádza, dali by ste LIKE? 

  • Tlačiť
  • 2

Ján Bogár

Ján Bogár
  • Počet článkov: 2
  • Priemerná čítanosť: 711
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Realitný konzultant vo veľkej developerskej firme, vzdelaním a niekoľkoročným pôsobením architekt. Snažím sa robiť veci okolo seba príjemnejšími, a ak sa dá, tak aj krajšími.

Ján Bogár

Ján Bogár
  • Počet článkov: 2
  • Priemerná čítanosť: 711
  • Priemerná diskutovanosť: 4
  • RSS blogu

O blogu

Realitný konzultant vo veľkej developerskej firme, vzdelaním a niekoľkoročným pôsobením architekt. Snažím sa robiť veci okolo seba príjemnejšími, a ak sa dá, tak aj krajšími.

Kalendár sa načítava...