Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako lepšie merať výsledky žiakov

09.05.2013 | Inekoblog

Diskusia (18 reakcií)

09.05.2013 | libertarian

Trápne. Tabuľky, grafy, vzorčeky, ..... a vyjdu také výsledky, aké potrebujeme.
A čo tak vyskušať NETRADIĆNÚ metódu sledovania výsledkov žiakov ? Teda :
- Koľko percent absolventov školy je živených zo socialnych dávok a detských prídavkov ?
- Koľko percent absolventov si rozbehlo vlastnú živnosť ?
- Aký veľký balík daní ročne odvedú absolventi danej školy ?
- Koľko percent absolventov žije v byte svojich rodičov ešte po troch rokoch ?
- Aké percento absolventov sa živí prácou v skutočnom, produkujúcom výrobnom podniku ?

- - --
Dnešné školy vychovávaju hlavne buducich poberatelov socialnych dávok. A v lepšom prípade buducich robošov k montážnym pásom automobiliek. Lenže taký absolvent VŠ - magister pre Socialne vzťahy v znevýhodnených rodinách, ten nebude vhodný ani pre tú pásovú montáž v automobilke.

09.05.2013 | libertarian

Nuž, toto je perfektné kritérium :

"Meranie pridanej hodnoty školy. Odporúčame NÚCEM, aby meral pridanú hodnoty školy (teda rozdiel medzi vedomosťami žiakov pri
nástupe do školy a pri jej ukončení) "
- A škola dostane milion bodov za každého žiaka, ktorý sa naučí naspamäť telefonny zoznam Bratislavy.

09.05.2013 | hulo11

Nerozumiem, prečo by sa mali učiť tel. zoznam práve Bratislavy? :)

Je logické, že ak máš na vstupe blbcov, môžeš sa aj potrhať a géniov z nich nespravíš. je rozdiel spraviť "maturanta dvojkára" z "deviataka jednotkára" a "deviataka trojkára". Teda ak hodnotíme kvalitu školy.

09.05.2013 | libertarian

"Nerozumiem, prečo by sa mali učiť tel. zoznam práve Bratislavy? "
Lebo ja najdlhší. Preto tých milion bodov. To iba dobrá škola naučí.
A jednotkárov spravia hocikoľko. Veď jednotiek je habadej. A ked sa minú, Fico narobí dalšie.....

10.05.2013 | petervanya

Toto su velmi dobre napady (ocistene od vasho nemiestne ironickeho stylu), ktore by INEKO realne mohlo odporucit. Zvlast mnozstvo dani odvedenych absolventami, a tiez pocet a uspesnost zivnosti.

Bolo by skvele, keby sa INEKO zacalo zamyslat aj nad vzdialenejsou buducnostou. Trochu vizionarstva by rozhodne nezaskodilo.

Tiez suhlasim, ze pridana hodnota skoly je v blogu velmi uzko zadefinovana. Skutocna pridana hodnota je podla mojej intuicie pocet vysoko uspesnych jedincov vo vede, umeni, podnikani alebo podobnych vseobecne ocenovanych oblastiach. To, co sa najlepsie zhrna v mimoriadnych vysledkoch ziakov.

11.05.2013 | libertarian

petervanya :
Prečo je to nemiestne ironický styl ? Ta moja ironia je iba dôsledkom faktu, že akékoľvek rozumné návrhy su v tomto štate absolutne neprijatelné, nepochopené,... INEKO bude radšej prezentovať žvásty, ktoré na laicku verejnosť pôsobia ako supervedecké, samé grafy, zložité anglické názvy, .... len zdravý rozum nie. Som dosť starý na to, aby som moje skusenosti bral vážne.

12.05.2013 | petervanya

1. Ironia nepomaha rieseniu problemu. Okrem toho, ironicky vie byt kazdy (cest vynimkam). A kazdy vas aj bude brat ako ironickeho, nie ako niekoho, kto sa snazi spravit dobry point (pokial sa o to teda naozaj snazite, co predpokladam, ze ano).
2. Toto nie je blog statu, co s tym ma stat?
3. Vystupom vasich navrhov budu tiez len grafy, na tom predsa a priori nie je nic zle.
4. "akékoľvek rozumné návrhy su v tomto štate absolutne neprijatelné" -- toto si aj viete obhajit?

09.05.2013 | Bufo

Mna by zaujimalo, ako si Min. skolstva voli sutaze, na zakl. ktorych hodnoti Mimoriadne vysledky ziakov? Napr. spickova sutaz Pikomat, ktora ma vynikajucu uroven a dlhodoby charakter, tam zahrnuta nie je.

10.05.2013 | mill

Osobne sa nemôžem zbaviť dojmu, že P-mat a Trojsten (organizátori Pikomatu, Pikofyzu pre ZŠ a KMS, FKS a KSP pre SŠ + Náboj) urobili pre kvalitu vzdelávania viac ako všetci ministri od WW II dokopy.

09.05.2013 | LPB

Koľko úradníkov pracje na MŠ? Čo vlastne celé dni robia, keď nesledujú ani takéto banality?

09.05.2013 | libertarian

asi píšu taketo blogy......

09.05.2013 | tt

Najprv by tie data museli byt spolahlive, ze ano:

http://www.cas.sk/c...

09.05.2013 | libertarian

no a čo ?!?! Aspon bude mať slovensko lepšie výsledky.
A na to, aby v automobilke doťahovali skrutky, na to veľa rozumu netreba.

10.05.2013 | tt

teraz nie uplne rozumiem...lepsie vysledky v com? Ci myslite ze budeme proste podvadzat aj na medzinarodnych testoch (PISA a ine) a bude po problemoch? Zaujimavy napad.

V kazdom pripade, cim vacsi doraz sa dava na taketo testovanie, tym viac skol bude robit podvody. A tie poctive skoly si budu pripadat ako ******, lebo sa bude v novinach pisat ako najlepsia skola je niekde v Hornej Dolnej a tie elitne zlyhali...a ked sa nebodaj podla toho budu skoly rusit tak dakujem pekne.

10.05.2013 | libertarian

Lepšie výsledky v meraní mudrosti žiakov.
Proste, navonok budeme mudrejší.
Však tu sa podvadza neustale. Politici podvadzaju pri hodnotení svojej práce, voliči tiež volia radšej podvodníkov, .......

10.05.2013 | redpepper

Pokiaľ výsledky testov budú ovplyvňovať to, koľko peňazí pritečie do danej školy, tak sa otvára priestor k podvodom, napr. posledné škandály v USA, kde verejné školy majú spravidla nízku úroveň profesionálna životnosť učiteľa je v priemere 5 rokov. Napriek tomu, že Američania sú posadnutí testovaní, tak to kvalitu základných a stredných škôl veľmi nezlepšilo. Návrhy INEKO sú navyše v rozpore so znížením byrokratického zaťaženia učiteľov. Kto asi má zbierať všetky tie údaje, ktoré chcú? Predpokladám, že učitelia. Navyše všetko toto experimentovanie bude stáť ďalšie peniaze, a to peniaze, ktoré by boli použité redundantne, keďže "diagnóza" už bola dávno stanovená.

10.05.2013 | Niless

INEKO tymito navrhmi opusta poucku, ktoru ma zavesenu na blogu. LEbo vsetko to testovanie a analyzovanie je iba pre potreby politika ci uradnika. Nech mi niekto ukaze politika ci uradnika, ktoremu lezi na srdci kvalita skol? A dovolim si tvrdit ze aj medzi ucitelmi su taki, ktori to je uplne jedno, iba u rodicov mozno predpokladat (aj to nie u vsetkych) ze maju zaujem o kvalitu vzdelavania, takze na kvalitu musia tlacit rodicia. A ako? No moznostou vyberu skoly, komisie rodicov, ktore budu mat urcite pravomoci ci moznosti vyberu vo vztahu ku skole ktorej prinesu peniaze vo forme zapisu svojho dieta na skolu. Nic ine, nic jednoduchsie, vsetko od toho je podla mna komplikovanejsie. A co je najdolezitejsie je nesklznut do vyslapanych ciest dalsieho zatazovania skol administrativou, vytvaranim novych uradov pre dohlad, kontrolu a podobne, hluposti pre zasivanie neschopnych panakov.

13.05.2013 | api

Čokoľvek ktokoľvek navrhne, nájde sa 100 ľudí, ktorí majú iný názor. Napr. to tvoje - že nech na kvalitu tlačia rodičia .. skúšal si? Hneď dve veci Ti dám ako protiargument: 1. učitelia Ti hneď povdia, že rodičia nevedia ohodnotiť učiteľa, tých, čo dajú horšie známky na základe "objektivity" znalosti vedomosti sa "boja", že im rodičia dajú nižšie odmeny, čiže lepšie by sa mal učiteľ, čo by nebol prísny a dával len dobré známky, ako učiteľ, čo by bol fakt kvalitný ... a už máš po prvom argumente. 2. skús aspoň raz ísť do školy a tlačiť na kvalitu, ja som bol ... ešte aj za zlého učiteľa sa postaví celá škola, lebo do hniezda nemôžeš kakať a hlavne, riaditeľ ani nemá ako prepustiť slabého učiteľa, lebo na to neexistujú poriadne právne predpoklady. To už sme povedali druhý bod, čo tvoje teórie ruší. Ja netvrdím, že sú zlé, ale ako vidíš, tak ako existuje 100 - 1000 argumentov proti testovaniu, tak existuje minimálne rovnaký počet argumentov proti čomukoľvek inému. Chceš vidieť niektoré krivé argumentácie? Prečítaj si diskusiu tu:

http://blog.etrend....

Sú tam aj odkazy na mnohé články, na odborné texty, sú tam odpovede tzv. "Verejnej komisie pre reformu vzdelávacej politiky", ktorá chce vraj robiť lepšie ako Čaptavý (Čaplovič), no tak si prečítaj tam ich reakcie ... na niektoré otázky už nia neodpovedajú, lebo došli k tomu, že verejne priznali, že máme učiteľov, ktorí za nič nestoja (v čom sú "prísnejší" než ja :) ) Zavolali si tu expertov z Fínska, aby ukázali, ako sa má "robiť" reforma, ale pritom na priame otázky, či by akceptovali presne to, čo ich experti doniesli, tak odpoveď je NIE :) Anarchia, ktorá je v školstve je tak hlboká, že zažratá špina je podľa toho amatérčina...

Aj tí tvoji "rodičia". Veď aj dnes vyberáš SŠ, VŠ "podľa kvality", to mi hovor, že všetky tie socilogické a pedagogické VŠ sú tie najkvalitnejšie, keď to rátame podľa tvojho kritéria... Alebo, každý rodič sa sťažuje, že sa vyhadzujú peniaze, ale keď sa chce začať merať, aby sa nevyhadzovalo, tak už to nie je vyhadzovanie peňazí, ale obmedzovanie výberu školy a neviem čoho. Hlavne, že v tom ospevovanom Fínsku majú v zákone stanovené počty žiakov v niektorých odboroch, napr. pedagogike. Alebo že sa tam vyberá počítačom stredná škola .. vyberieš si 5 a počítač na základe tvojich známok rozhodne, kam pôjdeš. Atď. Nič nie je také čiernobielé, ako sa na prvý pohľad zdá. A čakať, že nebodaj sa školstvo samo od seba zlepší, alebo nebodaj že ho sami od seba zlepšia učitelia, to je čistá schyzofrénia. Vravím, stačí si prečítať tú diskusiu tam. Nehovorím, že tu nie sú aj dobrí učitelia, z osobných skúsenosti cca 50 -60% je šikovných, ale pokiaľ MLČIA a nedokážu sa ozvať voči vlastným zlým kolegom kvôli kolegialite a kvôli "nerobeniu si starosti", nie je šanca na zmenu od nich. Ešte aj v tom zahraničí to museli urobiť príkazom a my nie sme o nič lepší národ, ktorý by si chcel meniť zvyknuté veci sám od seba :) Ale je fajn, že sa INEKO konečne snaží hľadieť na problémy školstva trošku objektívnejšie a odbornejšie, než zvyšok Slovenska vrátane novinárov pridávajúcich sa vždy len na tú stranu, kde sú väčšie "emócie". Ešte 100 rokov a dočkáme sa výsledkov... ;)

A na ilustráciu nakoniec krásny príklad anarchie diskusie o školstve:

http://www.ta3.com/...

Jedna veta popiera druhú, úplný bordel. Zvyšok v diskusii pod tým linkovaným článkom.

PS: v jednom s tebou súhlasím .. tou administratívou. Tam by sa dalo riešiť dosť, ale opäť poukážem, že to mohlo byť vyriešené dávno - máme tu XYpsilon IT stredných a VŠ ... prečo nikto v rámci praktickej výuky či diplomovky neurobil program na uľahčenie vyplňania tých tlačív?? Na odhaľovanie plagiatórstva v diplomovkách dokázali to na VŠ spracovať, prečo nie zvyšok?? Lebo u nás sa častejšie hľadá, ako sa vyhovoriť, než ako niečo riešiť... A tiež to ukazuje, že ani učitelia medzi jednotlivými školami sa nemajú vždy úplne v láske ;) Proste booooordel tu je jak ďas.

INEKOmenty

INEKOmenty
  • Počet článkov: 130
  • Priemerná čítanosť: 2612
  • Priemerná diskutovanosť: 8
  • RSS blogu

O blogu

<i>Prvou poučkou ekonómie je vzácnosť. Nikdy nie je dostatok čohokoľvek pre uspokojenie všetkých čo to chcú. Prvou poučkou politiky je nevšímať si prvú poučku ekonómie.</i> <b>Thomas Sowell</b>