Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Hana Petríková

Brusel obmedzí firmy v zbieraní dát a tým aj v možnostiach zlepšovať zákaznícke služby

13.06.2017 | Hana Kvartová

Hodnotu ukrytú v dátach budú firmy získavať ťažšie a vyjde ich to drahšie

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 4

Podľa toho, ktorým odhadom či prieskumom veríte, v ostatných dvoch rokoch vytvorilo ľudstvo takmer toľko isto, alebo dokonca ešte viac dát, ako v celej predošlej histórii. Kvantá dát samozrejme vznikajú na sociálnych sieťach, aj v našich fotoaparátoch, videokamerách či smartfónoch, ale čoraz viac údajov zhromažďujú o zákazníkoch aj firmy.

Nerobia to pre vlastnú zábavu, ani pre úchylku nazerať do súkromia jednotlivcov. Dáta zbierajú preto, aby ich mohli analyzovať a lepšie porozumieť svojim zákazníkom – zistiť, kto vlastne sú, čo preferujú a aké majú očakávania, ale tiež nakoľko sú rizikoví, alebo či nejde o podvodníkov. V ideálnom prípade je to win-win pre obidve strany.

Firmy získajú lojálnejších, prípadne menej rizikových zákazníkov, ktorým toho dokážu viac predať. Zákazníci zase dostanú lepšie služby – firma s nimi vie komunikovať cielenejšie, osobnejšie a ponúkať každému jednotlivcovi to, o by v danej chvíli či životnej situácii mohol skutočne potrebovať.

Nové nariadenie o ochrane osobných údajov, známe pod skratkou GDPR, ktoré začne platiť o necelý rok v celej Európskej únii, môže firmy v tomto úsilí výrazne obmedziť. Nariadenie je prísnejšie a detailnejšie ako súčasná legislatíva, výrazne posilňuje práva spotrebiteľov a firmám hrozí vysokými pokutami.

Každý jednotlivec, či už klient alebo zamestnanec, získa nielen právo na odstránenie svojich údajov, ale aj na získanie akýchkoľvek informácií, ktoré o ňom správca dát uchováva. Daná organizácia mu navyše musí umožniť, aby si tieto dáta mohol jednoducho odniesť, napríklad keď bude prechádzať k inému bankovému domu.

Firmy budú môcť po novom zbierať iba dáta, ktoré pre svoje fungovanie nevyhnutne potrebujú. Zdôvodniť rozsah uskladňovania niektorých dát tak môže byť v budúcnosti problém. Okrem toho, nariadenie výrazne obmedzuje zaobchádzanie s osobnými údajmi.

Inými slovami, po zavedení GDPR budú musieť firmy pri zbieraní zákazníckych dát a podrobnej segmentácii, ktorá v ideálnom prípade siaha až na úroveň jednotlivcov, zakrývať identitu konkrétnych ľudí. Napríklad maskovaním alebo anonymizovaním dát, aby osobné údaje neunikli, keď sa do firemnej siete dostane nepovolaná osoba a aby k nim nemali prístup ani interní zamestnanci.

Znamená to hromadu nových starostí, aj zvýšené náklady. Hodnotu ukrytú v dátach skrátka budú firmy získavať ťažšie a bude ich to stáť viac peňazí.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 4

Hana Petríková

Hana Petríková
  • Počet článkov: 30
  • Priemerná čítanosť: 2370
  • Priemerná diskutovanosť: 6
  • RSS blogu

O blogu

Hana Kvartová (rod. Petríková) - riaditeľka slovenskej a českej pobočky softvérovej firmy SAS, odborníčka na CRM a biznis konzultantka.

Hana Petríková

Hana Petríková
  • Počet článkov: 30
  • Priemerná čítanosť: 2370
  • Priemerná diskutovanosť: 6
  • RSS blogu

O blogu

Hana Kvartová (rod. Petríková) - riaditeľka slovenskej a českej pobočky softvérovej firmy SAS, odborníčka na CRM a biznis konzultantka.

Kalendár sa načítava...