Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Zemetrasenie na politickej mape Facebooku

09.07.2017 | Gabriel Tóth

Diskusia (10 reakcií)

10.07.2017 | EuroSMS

Normalized Facebook Distance je mozno metoda, sotva metodologia.

10.07.2017 | Gabriel Tóth

Dakujem za pripomienku, upravim v texte.

10.07.2017 | .Adam

Pekná analýza. Ja som sa na základe volieb (nielen slovenských) rozhodol z Facebooku odísť. Zuckerberg sa hrá na spasiteľa a ľudomila ale keď treba investovať tak jedine do nástrojov na lepšiu implementáciu reklamy. Keby nebolo FB, tak nemáme v parlamente Kotlebu a ani Trump nie je prezidentom. Ak ich voliči sú budúcnosť o ktorej toľko Zuckerberg básni, tak nech mu ten jeho úžasný FB monetizujú oni. Bezo mňa.

10.07.2017 | @@@

to že je tam kotleba či trump je potrebne hľadať chybu inde a to v tych čo doteraz vladli ...keby vladli pre spokojnosť väčšiny ludi tym padom by tito nikdy nemali šancu lebo keby ludia su v systeme spokojny nepotebuju zmenu a to zmenu ešte k horišemu ale ludia volaju po zmene vtedy ak im vladnu taki za ktorych vladnutia sa nemaju dobre ....takže pokial si ti čo tu už vladnli neuvedomia že oni su ta chyba preto vznikaju take strany ako kotleba a nie len on ale aj udalosti ako trump brexist a dalšie tak sa to nezmeni.....

10.07.2017 | Don Quijote

Dôvodov popularity Kotlebu, Brexitu, či zvolenia Trumpa je viacej. Hlavným, je cynické správanie politikov, ktorí sa roky tvária, že slúžia všetkým občanom, pritom krok za krokom a sústavne ožebračujú väčšinu, na úkor úzkej elity. Ale ani FB nie je úplne bez viny, pretože sa tam veľmi jednoducho šíria rôzne bludy, ktorým sú jednoduchší občania náchylný okamžite uveriť.

10.07.2017 | @@@

ale toto je len chyba tych čo dlhe roky mali možnosť to ovplyvňovať a jedine čo robili bola tiež len propaganda ano myslim teraz na media .....ked tu ešte nebol internet a možnosti boli obmedzene vtedy prinašali propagandu a prinašaju ju aj dnes ale dnes už su ine možnosti a tak im nie každy naleti na tu ich propagandu ako ludi krmili pred niekolkymi rokmi kedy ludia nemali take možnosti dnes sa im to všetko vratilo spať ....keby dodoržiavali aspoň určitu profesionalitu a udržali si aspoň nejaku nezavislosť novinarčiny tak by sa to nestalo je to len ich chyba ....horšie je že aj ked ich na to upozorniš tak to ignoruju a robia to čo doteraz čiže propagandu

11.07.2017 | Don Quijote

Ale tak zase to nepreháňajme, všetko v mainstreame nie je propaganda a myslieť si, že sa niekde dozviem kryštálovo čistú pravdu je ilúzia. Na západe sú a boli média rôzneho politického zamerania a človek si mal vždy možnosť vybrať, u nás sme mali za bolševika štátnu propagandu, po 89 sme mali takmer vo všetkých médiách neoliberálnu propagandu, takže v postkomunistických krajinách tú nedôveru voči mainstreamu chápem. Pomaly 70 rokov nám predkladali čistú pravdu, raz červenú, potom modrú a žiadny protinázor k tomu nebol. Preto je aj v postkomunistických krajinách rozčarovanie a nedôvera voči médiám ďaleko väčšia, ako na západe. Pokiaľ ide o tzv. alternatívu, neviem, či ste jej konzument, ale ja tam nevidím žiadnu nestrannosť ani profesionalitu, väčšinou ide o jasnú propagandu, často krát robenú diletantmi. A o FB sa radšej ani nebavme, každý pako si teraz môže do sveta vypisovať čo si zmyslí a najsmutnejšie na tom je, že mu to veľa ľudí žerie. Mediálny priestor sa jednoznačne zvulgarizoval a nemá to dobrý vplyv na smerovanie spoločnosti.

11.07.2017 | @@@

v 90tych rokoch praveže slovaci až priliš verili mainstream ....dokonca sa boli zastať jednej nemenovanej sukormnej televizie ....a potom prišlo to sklamanie ked im začali predkladať media ako sa už maju ludia super aj ked sa super nemali potom začali nedôverovať mediami ked im vlastne začali tvrdiť opak toho čo bola realita a z toho pramenila cela ta nedôvera .....lebo media už vtedy zastavali skôr ako nezavisloť tak zastavali zavislosť na politickych stranach a mnohym to ostalo dodnes ....a to už nehovorim o tom ako sa zastavaju firiem na ukor zamestnancov čim ešte viac nas.ru ludi ....po dalšie ano media maju ludi informovať ale problem byva vtedy ak tie informacie podavaju len tak ktore sa im hodia ....čiže novinar vie o nejakych veciach ale vytiahne len to čo sa mu hodi a to čo sa mu nehodi už nespomenie vysledok je že mnohokrat tam vidieť silnu propagandu a to potom nahrava alternativnym mediam .....uvediem aj priklad ak chceš napriklad pred par mesiacmi prebehla informacia v mediach že v rusku je na 100tisic obyvatelov 2krat via vražd ako v usa a potom v članku blabloti dookola o tom ale nepomenuli zasadne veci a to umyselne a to napriklad tie že v usa začiatkom 90tych rokoch mali rovnaky počet vražd na 100tisic obyvatelov ako dnes usa a po dalšie najzavažnejšiu ktoru isto novinar vedel a nespomenul že v 90tych rokoch sa počet vražd v rusku pohyboval aj na 3 nasobne viac ako dnes ....a tu je ta chyba ked zrzau zamlčiť ludom určite udaje niekto si to potom najde a zisti že ich zavadzaju lebo nespomenu tieto zasadne udaje že oproti 90tych rokoch tam počet vražd vyrazne poklesol .....takže ak informovať ludi tak uplne a nie že si len vyberiem čo chcem a čo sa mi hodi .....toto je nevyhoda štatistiky že tam si možeš vybrať velke množstvo čisel a ine zamlčať ale ked to robi novinar tak ide o čistto propagandu ked ludom nespomenie aj ostatne udaje ktore isto on sam vedel a umyselne ich zamlčal aby mohol napisať pekny propagandisticky material

12.07.2017 | noname2

presne to je ten bod preco im mame verit vo veciach o ktorych nic nevieme ked vieme ze nas klamu vo veciach co pozname!?!

11.07.2017 | skorodochodca

Takze aj ty si za cenzuru ... ako moj volakedajsi kamarat, prezyvany cerveny brat .. robotnikom treba filtrovar spravy, lebo by si nevedeli vybrat, co je dobre ....

Gabriel Tóth

Gabriel Tóth
  • Počet článkov: 21
  • Priemerná čítanosť: 3426
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Ako externý člen Katedry politológie na FiF UK sa zaoberám najmä oblasťou politickej komunikácie a marketingu. Mám pocit, že táto oblasť si zaslúži viac dát a faktov a menej subjektívnych pocitov, tento blog má byť preto čiastočne aj odpoveďou na tento stav diskusie o komunikácii v politike a médiách. Obsah a názory prezentované v tomto blogu sa nevzťahujú a nesúvisia s mojou prácou hovorcu investičnej skupiny Penta.



Kontakt:



toth.gabriel14@gmail.com



facebook.com/toth.gabriel14