Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Gabriel Tóth

Ktorá strana minula zatiaľ na online kampaň najviac?

06.01.2020 | Gabriel Tóth

Pozrite si predbežné porovnanie výdavkov politických strán na online reklamu.

  • Tlačiť
  • 5

Skúsenosti zo sveta, napríklad z posledných volieb v UK ukazujú, že online sa stáva kľúčovým komunikačným a reklamným nástrojom v predvolebných kampaniach. Netýka sa to len Facebooku, ale aj reklamy na Youtube a Google.

Ak sa pozrieme na výdavky slovenských politických strán dva mesiace pred parlamentnými voľbami, viditeľné sú výrazné rozdiely.

Koalícia PS/Spolu si ide svoje cez Google, ktorý zahŕňa nielen bannerovú a textovú reklamu, ale aj videoreklamu na Youtube. Od konca leta minuli len na Google už viac ako 110-tisíc eur, čo je BTW dvakrát viac ako všetky ostatné strany dokopy.

Na Facebooku má najvyššie spendy na reklamu zatiaľ Smer, ktorý minul najviac prostriedkov nielen na propagáciu svojho profilu, ale aj na promovanie príspevkov svojho predsedu Róberta Fica.

Všetky grafy vyššie, ale aj iné dáta z volieb nájdete v interaktívnej podobe na katedrakomunikacie.sk

Pred nami sú najdôležitejšie dva mesiace kampane, ale už teraz sa ukazujú odlišné stratégie jednotlivých strán. Niektoré investujú do online reklamy značnú časť celkového budgetu, nájdu sa však aj také čo sa spoliehajú viacmenej len na organický reach alebo neriešia online takmer vôbec. Bude zaujímavé sledovať, či sa to do volieb ešte výraznejšie zmení a aspoň strany, ktoré majú mladšie cieľovky do online výraznejšie zainvestujú.

Nechcete zmeškať novú analýzu či komentár? Pridajte sa ku komunite fanúšikov politickej komunikácie a dát na tomto linku.

  • Tlačiť
  • 5

Gabriel Tóth

Gabriel Tóth
  • Počet článkov: 54
  • Priemerná čítanosť: 2962
  • Priemerná diskutovanosť: 6
  • RSS blogu

O blogu

Ako externý člen Katedry politológie na FiF UK sa zaoberám najmä oblasťou politickej komunikácie a marketingu. Mám pocit, že táto oblasť si zaslúži viac dát a faktov a menej subjektívnych pocitov, tento blog má byť preto čiastočne aj odpoveďou na tento stav diskusie o komunikácii v politike a médiách. Obsah a názory prezentované v tomto blogu sa nevzťahujú a nesúvisia s mojou prácou hovorcu investičnej skupiny Penta.



Nechcete zmeškať novú analýzu či komentár? Pridajte sa ku komunite fanúšikov politickej komunikácie a dát na tomto linku.



 



Kontakt:



toth.gabriel14@gmail.com



facebook.com/toth.gabriel14

Gabriel Tóth

Gabriel Tóth
  • Počet článkov: 54
  • Priemerná čítanosť: 2962
  • Priemerná diskutovanosť: 6
  • RSS blogu

O blogu

Ako externý člen Katedry politológie na FiF UK sa zaoberám najmä oblasťou politickej komunikácie a marketingu. Mám pocit, že táto oblasť si zaslúži viac dát a faktov a menej subjektívnych pocitov, tento blog má byť preto čiastočne aj odpoveďou na tento stav diskusie o komunikácii v politike a médiách. Obsah a názory prezentované v tomto blogu sa nevzťahujú a nesúvisia s mojou prácou hovorcu investičnej skupiny Penta.



Nechcete zmeškať novú analýzu či komentár? Pridajte sa ku komunite fanúšikov politickej komunikácie a dát na tomto linku.



 



Kontakt:



toth.gabriel14@gmail.com



facebook.com/toth.gabriel14

Kalendár sa načítava...