Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Gabriel Tóth

Kto je „favoritom“ Zomri? Spustili sme Zomri index

17.02.2019 | Gabriel Tóth

Spustili sme Zomri index – porovnanie počtu príspevkov venovaných jednotlivým politikom a tiež dosahu týchto príspevkov v podobe interakcií, ktoré získali.

  • Tlačiť
  • 7

Zomri je suverénne najpopulárnejšia politická stránka na slovenskom Facebooku. Najmä pre mladšiu generáciu je jedným z hlavných zdrojov informácií o politike. Stránka má moc nastoľovať aj mediálnu agendu (viď napr. Fekišovce) a kto z politikov sa na nej neobjavuje, akoby na Facebooku ani neexistoval.

Spustili sme teda Zomri index – porovnanie počtu príspevkov venovaných jednotlivým politikom a tiež dosahu týchto príspevkov v podobe interakcií, ktoré získali. Výsledkom je interaktívny graf, ktorý ukazuje, kto je aktuálne na Zomri „najpopulárnejší“ a komu venované príspevky získavajú najviac reakcií.

Samozrejme, popularita na Zomri nie je vo väčšine prípadov pozitívna, keďže väčšina príspevkov je tvrdo recesistických. Index skôr ukazuje, ktorý z politikov je akurát v centre pozornosti. Dobre to ukazuje prípad Irén Sárközy, ktorá sa v deň keď hlasovala na Ústavnoprávnom výbore za kandidatúru Róberta Fica stala témou čísla jedna a následne opäť upadla do zabudnutia.

Dlhodobo je na Zomri najčastejšie poslanec Fico, od začiatku februára je mu venovaných suverénne najviac príspevkov. K stáliciam patrí aj Harabin, Danko a najmä Kotleba.

Ak do úvahy vezmeme nie počet príspevkov, ale počet interakcií (reakcie, komentáre, zdieľania), ktoré získali, tak konštante je vysoko Róbert Fico, ktorému sekunduje Andrej Danko. Od začiatku februára však suverénne najviac vystrelila Sárközy, ktorej príspevky len za jeden deň získali viac ako 32-tisíc interakcií.

Zomri v prezidentských voľbách

Z prezidentských kandidátov sa najviac recesie dostáva Harabinovi, z demokratických kandidátov bola pár dní v centre pozornosti Čaputová, od štvrtka sa zvýšil aj počet príspevkov Mistríka. Nedá sa teda povedať, že by jeden z kandidátov bol nejako obzvlášť preferovaným na stránke, kvantita vtipov približne odzrkadľuje ich preferenčnú silu (zatiaľ s výnimkou Šefčoviča).

Z pohľadu počtu reakcií je situácia podobná, konštantne najviac záujmu vyvoláva Harabin. Raketovo však vystrelila Čaputová, za pár dní príspevky o nej mali viac interakcií ako ktoréhokoľvek kandidáta za celý február. Zaujímavé je to najmä v porovnaní s Mistríkom, o ktorom vzniklo v posledných dňoch porovnateľné množstvo vtipov, tie však nevzbudili ani zďaleka takú pozornosť.

Na záver je dôležité zdôrazniť dve veci. Po prvé, obsah Zomri je podľa jeho autorov tvorený z veľkej časti samotnými fanúšikmi. Teda, o kom práve vznikajú príspevky nerozhodujú len tajomní admini, ale celá komunita. Zároveň, stránka je skôr zrkadlom toho, čo sa v spoločnosti deje a tak ako má moc nastoľovať agendu v médiách, tak aj mediálne témy ovplyvňujú jej obsah. Popularita politikov na stránke tak čiastočne kopíruje aj ich výskyt v médiách.

Index plánujeme na dennej báze dopĺňať a jeho aktuálnu verziu nájdete na stránke Katedra komunikácie na tomto linku - katedrakomunikacie.sk/zomri-index/. Stačí si len z dolnej lišty vyklikať politikov, ktorí vás zaujímajú.

Ak sa vám text páčil, viac analýz a komentárov nájdete na mojom profile, stačí ak ma budete sledovať/followovať tu.

  • Tlačiť
  • 7

Gabriel Tóth

Gabriel Tóth
  • Počet článkov: 50
  • Priemerná čítanosť: 3148
  • Priemerná diskutovanosť: 6
  • RSS blogu

O blogu

Ako externý člen Katedry politológie na FiF UK sa zaoberám najmä oblasťou politickej komunikácie a marketingu. Mám pocit, že táto oblasť si zaslúži viac dát a faktov a menej subjektívnych pocitov, tento blog má byť preto čiastočne aj odpoveďou na tento stav diskusie o komunikácii v politike a médiách. Obsah a názory prezentované v tomto blogu sa nevzťahujú a nesúvisia s mojou prácou hovorcu investičnej skupiny Penta.



Nechcete zmeškať novú analýzu či komentár? Pridajte sa ku komunite fanúšikov politickej komunikácie a dát na tomto linku.



 



Kontakt:



toth.gabriel14@gmail.com



facebook.com/toth.gabriel14

Gabriel Tóth

Gabriel Tóth
  • Počet článkov: 50
  • Priemerná čítanosť: 3148
  • Priemerná diskutovanosť: 6
  • RSS blogu

O blogu

Ako externý člen Katedry politológie na FiF UK sa zaoberám najmä oblasťou politickej komunikácie a marketingu. Mám pocit, že táto oblasť si zaslúži viac dát a faktov a menej subjektívnych pocitov, tento blog má byť preto čiastočne aj odpoveďou na tento stav diskusie o komunikácii v politike a médiách. Obsah a názory prezentované v tomto blogu sa nevzťahujú a nesúvisia s mojou prácou hovorcu investičnej skupiny Penta.



Nechcete zmeškať novú analýzu či komentár? Pridajte sa ku komunite fanúšikov politickej komunikácie a dát na tomto linku.



 



Kontakt:



toth.gabriel14@gmail.com



facebook.com/toth.gabriel14

Kalendár sa načítava...