Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ak od médií chcete viac, pýtate obed zadarmo

24.11.2011 | fero mucka

Diskusia (45 reakcií)

24.11.2011 | Stan321

Zahraničné média, ktoré spoplatnili celý svoj obsah patria k tom médiam sveta, je to úplne iná novinárčina ako táto čsr.

Klesla im čitanosť o 90%, ale zisky išli hore o 20%, takže sa to oplatilo.

Keby som posledné 2-3 dni mal zaplatené piano, tak ma odvzú, ved to čo produkovala hlavne pravda to bol mega odpad.
Nakoniec to všetko vysvetlili posledné odposluchy, kde si tie novinárky nechali prikazovať čo majú písať.
Tento bordel nastal pri zmene majitaľ, kde je investor finačník.

Ak bude celý obsah kvalitný nie je problém platiť, ked som sediatky rokov kupoval papierovú verziu prečo nie.
Ale obsah väčšiny médií išiel tak brutko dole k bulvárnosti, že strach.

24.11.2011 | El gato con botas

Je jednoduche sa vyhovarat na citatelov. Polozili ste si v Trende niekedy aj otazku, ci nadmerne politizovanie v ekonomickom casopise ma svoje miesto? Ak si v niektorom roku precitame, ze rastie nezamestnanost a moze za to Tomanova a v inom roku ze rastie nezamestnanost, ale to preto, lebo je kriza c. 2 (lebo vtedy robi ministra kamarat), tak to o nejakej extra odbornosti novinarov asi nesvedci.

Prestante politizovat a venujte sa analyzovaniu problemov z hladiska ekonomickeho. Casom sa vam zjavia citatelia, ktori nemaju zaujem o politicky boj este aj na zachodovom papieri. Pre tych politicky angazovanych ostane vzdy SME a Pravda, kde sa fanusikovia mozu nakrmit ideologiou do sytosti.

24.11.2011 | annnka

Javí sa mi to tak, že čitateľ nie je vnímaný ako partner. Ale ako objekt manipulácií...Platiteľ. Príjmateľ. Potencionálny člen politických fanklubov...(Preto sú média pre mňa len „informáciou“. O tom, čo sa chce, aby si ich „príjmateľ“ myslel...).

REÁLNY ŽIVOT – profesionálny, ekonomický, politický, občiansky, sociálny je pritom v prudkom kontraste s virtuálnym a mediálnym...a V PODSTATE MÉDIÁ NEZAUJÍMA...

Preto už nechcem od médií viac. A ani neočakávam, že by som dostala viac - za predpokladu, že ...
Súčasnosť je nastavená tak, že temer každý robí to, čo nevie...
Alebo to, čo nevie - pričom nevie ani nič iné...

24.11.2011 | salamoon

howgh

24.11.2011 | trotter

máte obrátenú kauzalitu, nefunguje to tak, že čitatelia začnú platiť a potom novinári budú poskytovať kvalitný obsah. Presne ako ja ako zamestnanec musím najprv niečo ukázať, aby som si mohol zapýtať vysoký plat, Vy musíte najprv ponúknuť obsah, za ktorý sa oplatí zaplatiť.

24.11.2011 | Fero Múčka

Podla Vas by potom ale malo platit, ze ak by na Slovensko prisiel napriklad Wall Street Journal s takymi narokmi na obsah, ake ma v USA, tak by tu nasiel statisice platiacich citatelov.
Nejak tomu neverim.

24.11.2011 | katka47

Ja áno.

24.11.2011 | Miro Sedlák

katka, mýlite sa.

24.11.2011 | trotter

Prečo útočíte na slameného panáka? Nikde nehovorím, že WSJ by na Slovensku mal státisíce platiacich čitateľov. Ja hovorím o tom, že najprv trba niečo ukázať, až potom možno pýtať peniaze. Či vy dávate tringelt čašníkom už pri vstupe do reštaurácie?

25.11.2011 | thowt

ak by boli kvalitne casopisy na SK, citatelia sa najdu. staci vziat priklad Trend, Forbes, hospodarske noviny. ze citatelov nebude vela je dane velkostou krajiny. WSJ citaju ludia po celom svete, nase noviny len slovaci. ale aj WSJ ma problemy so skrytou reklamou. takze neberme WSJ ako nieco dokonale. staci sa pozriet na ceny predplatneho, davaju 80% zlavy len aby to ludia kupovali. piano ako napad nieje zle, ale v realite je to bieda a neplatil by som ani 1 euro (pritom mesacne za rozne print media platim viac nez 50 euro)

24.11.2011 | milanll

Tento narod je tupy sam o sebe a pohnut s nim je nemozne.
Stacilo si pozriet protikorupcne aktivity Vasho kolegu, Petra Kremskeho.
Ked jeho blogy a clanky proti korupcii mali ovela nizsiu citanost a odozvu, ako Euroval a cely ten politicky humbug, ktory okolo neho nasledoval.

Tiez som rozmyslal nad tym, ci je lepsie pisat v pozitivnom pohlade.
Mozno som nan iba este neprisiel, na tu pravu formu?
Neviem.

Na druhej strane vsak musim rovnake konstatovanie pouzit na Vas - novinarov.
Vy pisete to, co ludia chcu pocut a co ich zaujme.
Co je pochopitelne, z komercneho hladiska.
Taktiez chapem, ze vy tu chcete zverejnovat nazory, ktore vam pripadaju odborne a na urovni. Vy vsak nedokazete pochopit, ze tieto nazory su v sulade s momentalnym slovenskym myslenim, ktore tuto krajinu do tohto marazmu doviedlo.
Potom nedokazete dat priestor novym myslienkam a nazorom - iba formou prispevkov pod blogy a clanky.
A takto sa sam stavate sucastou toho uzavreteho bludneho kruhu, ked krajina a jej spolocnost sa neustale tocia vo vire korupcie, ekonomickeho a spolocenskeho upadku, avsak vy stale pisete a zverejnujete clanky tie, ktore idu v sulade s cestou, ktora tuto krajinu do toho bludneho kruhu dostala.

Mam pre vas navrh - ked mi neverite, podme skusit zorganizovat konferenciu, za ucasti irskych podnikatelov a ekonomov, ktori vam presne vysvetlia ich hospodarsky a podnikatelsky model, aky vlastne funguje na Zapade.
a potom sa sami presvedcite, v akom nezmysle sa tato krajina, jej hospodarstvo a spolocnost, nachadzaju.

Zapad nedobehneme tak, ze pojdeme opacnou cestou.

24.11.2011 | milanll

slovenski ekonomovia a politici su bohuzial ludia na urovni, na akej su.
Politikov zvolil narod, na svoj vlastny obraz, politici zamestnali ekonomov, na ten ich obraz.
Nikto vsak nevidi, alebo to odmieta, vidiet celkovy vysledok tohto slovenskeho myslenia a urovne.

Chcem sa Vas opytat - mate vysoke renome, ako ekonomicke periodikum.
Ste ochotni pretat tento bludny kruh a zacat s predstavovanim nazorov verejnosti, ktore su protikladom vsetkeho, co si doteraz myslela?
Verte mi, ze to postupne prijme.
Existuje akysi kolektivny mozog, alebo zdravy sedliacky rozum, ktory je ovela logickejsi a chapavejsi, ako postsocialisticky system skolstva, ktory vychoval sucastnych ekonomov a politikov.
Ludia sa pytaju otazky.
A odpovede, ktore im sucastny system poskytuje, im na ne nedokazu odpovedat.

24.11.2011 | katka47

Palec hore!

24.11.2011 | Ľubomír Tuchscher

Feri, teraz úprimne ďakujem za tento posun témy, aj ked nemusím s vecami súhlasiť. Za zaujímavejší obsah si však uz dnes priplacam, ked sa chcem dozvedieť niečo viac a v súvislostiach napríklad predplatnym Economistu alebo aj slovenského forbesu alebo trendu. Obed zdarma v médiách však funguje a to nielen pri printoch (sieť free denníkov, ktore sa dostalo aj do Čiech), ale oveľa viac v elektronickych médiách alebo poznas platený rozhlas či aký je podiel platenych spravodajsko-publicistickych tv? Každopádne uz má nebaví stále sa vyhovárať na maly trh. Ale opakujem, treba o tom hovorit...

24.11.2011 | Fero Múčka

Obsah dostupny zadarmo nie je obed zadarmo, kedze aj ten musi niekto zaplatit. Ak su to iba inzerenti, tak o charaktere produktu rozhoduju iba oni.

24.11.2011 | Nicollass

http://www.scribd.co...
tak toto hovorí za všetko!

24.11.2011 | katka47

si cesky spotrebitelsky casopis dtest, ktory funguje bez reklamy a frci, zda sa, iba na predplatiteloch. Ja viem, ze je to "ina farba sudka", pretoze dtest je spotrebitelsky magazin-mesacnik a toto tu je o dennikoch. Ale, verte mi, rada si priplatim aj za dennik, ak nebudem mat pocit, ze sa menia na cisty bulvar - a teraz sa mi zda, ze aj prostriedky na osobne vybavovanie uctov politikov.

26.11.2011 | api

Bude to tým, že dtest nie je plný prepísaných SITA správ, ako väčšina slovenských časopisov. dTest je dalo by sa povedať "skutočná investigatíva" ... to, čo u nás výrazne chýba, ako píšem nižšie ... osobne by som za naozaj dobrú investigatívu nemal problém ročne zaplatiť 100€. Možno aj viac, ak by niečo dokázala. Ale toho sa asi nedočkám.

24.11.2011 | Milan M

A toto je akoze co!?

Ked nieco taketo dokaze vytvorit zastupca sefa, tak zbohom.
Ludia od vas novinarov chcu len poctivu pracu a vy oponujete tym, ze budete pisat len do vysky vasho platu. Kolko je zaplatene, tolko sa napise. No pekne! A ze zadarmo? Co vam brani hodit sem na jeden mesiac anketu o spoplatneni tejto stranky? A aj otazku aku vysku poplatku by citatelia akceptovali a aky sposob(y) platby by preferovali. Myslim tym platbu priamo vam a nie cez piano. Ziskali by ste realny prehlad a vedeli by ste sa podla toho zariadit.
Podla toho co ste napisal, tak obsah urcuje inzerent. Takze ked to bude skupina okolo MOKYSu tak korupcia nebola a ked skupina okolo SAS tak korupcia bola? Ci ako si to predstavujete?

Pravda je to, co si kto zaplati!?

Obed zadarmo?
Zverejnite tu (nech si to citatelia nemusia hladat) ekonomicke vyskedky za minuly rok a ciastkove za terajsi. Neverim ze na slusnu porciu poctivej pravdy nemate.

Na tolko blabolov co ste vypotili sa ani neda pokojne reagovat, normalne ste ma nastvali!

24.11.2011 | Milan M

"Podla Vas by potom ale malo platit, ze ak by na Slovensko prisiel napriklad Wall Street Journal s takymi narokmi na obsah, ake ma v USA, tak by tu nasiel statisice platiacich citatelov.
Nejak tomu neverim."

Ved ma pravdu, najskor kvalita a az potom odmena. Ze to nechapete a neverite tomu, vam aj verim. To by ste totiz museli nieco zacat robit. Velmi sa vam nechce, vsak? Radsej to odbijem vetou ze tomu neverim a je to vybavene. A porovnat Wall Street Journal s vami? Ziskat tisice predplatitelov, budte realny a neplette banany s jablkami. Najskor sa aspon priblizte kvalitou k nim a porom porovnajte narast/ pokles citatelov. Zaujimave a kvalitne hnihy a romany sa dobre predavaju aj u nas. Tak ako sa nepredavaju tie zle. Za kvalitu a exkluzivitu si ludia zaplatia. Ale ked tu vidim to co vsade inde, len mierne pozmenene....za co mam platit? Ako priklad uvediem clanok hned pod vasim blogom http://blog.etrend.... autor je absolventom politologie a nic viac ako v bulvari som sa nedozvedel! Trochu inak poukladane pismenka a nic viac! Tak naco studoval politologiu, naco ho zamestnavate, ked nic viac ako bulvar nenapisal?! Takze ak platit, tak ano, ja zaplatim s radostou, ale nie za toto!

24.11.2011 | manutara

tento komentar uistil len o tom, ze ste nikdy necitali WSJ a tlaceny trend. pochybujem, ze ste niekedy vobec nieco precitali, ale to je vas problem. a este jedna poznamka, zobrat blog ako priklad nekvality za ktoru sa neoplati platit je ``idiotizmus'' pretoze za blogy samozrejme neplatite, preto sa to aj vola blog, a pokial je mi zname tak sa ani neobjavuju v tlacenom trende. tak len tolko pan Milan M. nabuduce radsej netrapne tu klavesnicu co mate na stole...

24.11.2011 | grgo

Tiež som si nad tým - rovnako ako asi všetci novinári - lámal hlavu. Aj tu na Trende sú tri typy článkov, ktoré by som rozčlenil na "Investigatívna žurnalistika", "Agentúrne spravodajstvo" a "Odborné články". Skúsim trochu napísať ku každému.

Ivestigatíva - v tomto s vami súhlasím, ale aj nesúhlasím. Súhlasím s tým, že investigatíva je nákladná a zrejme dokonca znižuje konkrétnu predajnosť periodika. Podľa mňa je to však investícia do image periodika. Je to asi obdoba výstav a testov pre iné odvetvia - je to o tom vidieť a byť videný, mať "soft power", byť rešpektovaný. Image seriózneho denníka ktorý razí cestu vám môže pomôcť získať kontakty, nových kvalitných a nadšených redaktorov - a z dlhodobého hľadiska možno aj punc u čitateľov. Ja si však dovolím povedať ešte jednu kacírsku myšlienku, je to skôr môj pocit. Môžno by sa investigatíva dala urobiť viac systémom "story". Ak tyždne, mesiace a možno aj roky pracujete na nejakej téme, možno trochu viac pisateľského umenia by tomu dodalo pútavosti. Napísať to nie ako novinový článok, ale ako príbeh - takú mininovelu. Ale podľa mňa to asi nebude už nikdy niečo, čo by dokázalo noviny uživiť. V tomto ste to pomenovalo dosť trefne.

Agentúrne spravodajstvo - toto je podľa mňa to, čo zabíja žurnalistiku - ak sa to preháňa. Je to žurnalistika typu "he said, she said" bez akejkoľvek analýzi kto má vlastne pravdu. Je to kopírovanie textu, suchopárne zverejňovanie čísel atď.

Odborné články - tu počítam veci ako zo sekcie "Analýza dokázala". Toto je veľmi ťažké, lebo máte tu obrovskú konkurenciu vo forme blogov. Ale dá sa to robiť aj dobre, napríklad posledný článok v sekcii Analýza dokázala o optimálnom daňovom systéme podľa papera od Diamonda a Saeza o jeden deň predbehla blog Paula Krugmana, ktorý sa tiež venoval tejto štúdii. Je to možno trochu egocentrické, ale v Slovenských pomeroch je veľmi zriedkavé, aby vyšiel článok o ktorom by si už neštebotali v zahraničí aj vrabce. Okrem toho má Trend veľmi kvalitnú lokálnu odbornú špecializáciu, za top v oblasti považujem Trend Reality a Mediálne.

26.11.2011 | api

Súhlas s tou investigatívou ... tu sa trošku zabudá, že niektoré veci nemajú priamu merateľnú hodnotu, ale bez nich by aj tá priama hodnota pravdepodobne klesala. Je to ako s mobilmi a moilnými operátormi ... každý vieme, že mobily existujú, vieme, aký "traj" mobilní operátori tu existujú, ale napriek tomu sa tam točí kopec peňazí v reklame. Práve pre tú nepriamu pridanú hodnotu - budovanie image... Ako grgo píše, ak by nebolo investigatívy, je pravdepodobné, že Trend by mal ešte menej preaných výtlačkov, ako ju má s investigatívou. Jedine, že by sa chcel venovať bulváru. A z toho vyplýva ja to nesprávne porovnanie v článku, že s tými článkami má menšie predaje. Menšie predaj oproti článkom s bulvárom, alebo menšie predaje oproti čistým ekonomickým článkom??? Je treba porovnávať porovnateľné veci :) Tkže súhlas so všetkým, čo grgo píše (aj keď inde máme aj rozdielné názory ;))

24.11.2011 | xube

Nad tým, čo niektoré pseudoznalé mozgy dokážu vyplodiť.

Autor článku má pravdu a moje sympatie, ale v mnohom sa rozchádzame. Niektorí tu písali o zvýšeni kvality a potom príde platba - čiastočne pravdivé. Ale média tu majú byť v "dobrom i zlom". Už ma unavuje to naháňanie za profitom. Ekonómia má byť o hospodárení, nie o hromadení majetku. Ak majú byť média ovplyvnované tým, čo sa ľuďom páči a za čo sú ochotní platiť, aj keď je to s prepáčením sračka, je len krok k bulváru. Média majú byť prostredníkom medzi odborníkmi k širokej verejnosti či už rovnako odbornej alebo menej.

Tiež si nemyslím, že systém, kde klesne čitanosť vďaka PIANO a stúpnu zisky je prospešná. To je o čom? Média pre elity a VIP? To už fakt spejeme do doby absolutnej kapitalistickej degenerácie?

Niekto tu zase zabil niečo s postsocialistickými ekonómami a politikmi. Už by sa dotyční anti-súdruhovia mohli uvedomiť, že súčasná ekonomika ako aj politika je ešte väčší bordel a ešte väčšia korupcia. A aj napriek úžasnej "slobode" sa tu aj tak všetci len a len sťažujete... Chyba asi bude niekde inde.

24.11.2011 | Miro Sedlák

médiá nie sú neziskový sektor. na svoje fungovanie potrebujú peniaze. a čím viac ich majú, tým môžu pripravovať lepší produkt. tu nejde o "hromadenie majetku". tu ide o jednoduché pravidlo, že tak ako vo všetkých odvetviach sa aj médiá pri svojich produktoch prispôsobujú spotrebiteľovi. aby boli inzertne zaujímavé, musia mať predaj. aby mali predaj, musia prinášať témy, ktoré zaujímajú väčšinu čitateľov. to je jednoduchá matematika. to neznamená rezignovať na nejakú verejnú službu, ale nájsť optimálny balans medzi tým, čo je komerčne zaujímavé a zároveň to spĺňa isté štandardy z hľadiska kvality a nezávislosti od obchodného oddelenia. To nie je jednoduché, ale napríklad Trendu sa to relatívne darí. A treba si uvedomiť aj veľkosť trhu, tá je rozhodujúca, pretože determinuje tržby a možnosť zaplatiť tých najkvalitnejších ľudí. Nemám pocit, že slovenské médiá by boli výrazne horšie ako tie v okolitých krajinách. Fungujú pritom na minitrhu.

24.11.2011 | trotter

Skvelá pripomienka. Presne tak mimochodom funguje The Guardian: poskytujú ľuďom informácie zadarmo, lebo to je podľa majiteľov pre spoločnosť dôleižtejšie, ako vyššie zisky pre nich.

24.11.2011 | Fero Múčka

Gardian robi kazdy rok velku stratu. Ak ju zaplatite, mozete mat Gardian aj na Slovensku.

24.11.2011 | trotter

Guardian robí stratu, ale robí aj premenu na prevažne internetové médium. Ja netvrdím, že je to skvelý podnikateľský zámer, iba som spomenul, že Guardian sa snaží fungovať na princípoch, ktoré načrtol xube a kvôli nim odmietli zavedenie paywallu.

A mám taký pocit, že si o mne myslíte, že som nejaký žgrloš alebo anarchista, čo by najradšej všetko zadarmo.

24.11.2011 | Fero Múčka

Ale ved presne to hovorite.

24.11.2011 | trotter

Čo hovorím? Že je to skvelý podnikateľský zámer, alebo že chcem všetko zadarmo?

Guardianu fandím, aby im to vyšlo, ale to neznamená, že si myslím, že im to vyjde.

A Trendu fandím, aby sme obidvaja dospeli k spokojnosti: tým, že Vám budem platiť za kvalitný obsah.

24.11.2011 | Milan M

xube

Redakcny system mi nedava moznost reagovat priamo, tak skusim takto. S niecim suhlasim, s niecim menej.

Najprv platby: Piano vopred zavrhujem, berie peniaze za nic, len za to ze je periodikum v systeme. Ked platit, tak priamo periodiku.

V dobrom i zlom: Som za, ale preco mam citat to iste ako vsade inde? Bez stipky vlastnej tvorby, vlastneho "presetrenia" problemu, bez pohladu odbornika(ov)
Mimochodom, to co citam vo volnych periodikach, najdem aj v platenych periodikach pod Pianom, dokonca len skopirovane.

...tym, čo sa ľuďom páči a za čo sú ochotní platiť...

Ale ved ono to tak je uz roky. Ved vsade sa pise to, co majitel povoli/prikaze. Ked dnes majitel trendu povie ze zajtra tu bude bulvar, tak tu bude a sefredakror aj so zastupcom len stiahnu chvosty a splnia rozkaz. Maju rodiny a musia ich zivit.
Vzletne sa tomu hovori demokracia a nezavislost, medzi normalnymi sa to oznacuje ako ekonomicke otrokarstvo.

To uzko suvisi aj s tou "slobodou": Myslis ze by tu bola taka korupcia keby korupcnikom slapali novinari po krku? Myslim si ze nie.
Ale!!!
Mozu si to novinari dovolit?
Nie, nie a nie. Periodika uz davno vlastnia zaujmove skupiny a tie to nedovolia. Ved sponzoruju politicke strany a z ich rozhodnuti im idu nemale zisky. Kedze su nasi politici pekne prepleteny a kazdy vie na kazdeho, tak nehrozi dake zverejnenie niecoho doleziteho. Aj to odpocuvanie je len dymova clona, nic viac.

Ono sa asi nic nezmeni. Trochu sme sa tu odventilovali a to je vsetko. Mozno aj p. Mucka mal svoj blby den a potreboval sa v blogu odreagovat.
A teraz sup sup do reality, pisat co panstvo povie a drzat...u.

24.11.2011 | Miro Sedlák

prepáčte, ale rozprávate nezmysly. zrejme ste v živote v médiách nerobili, ale máte pocit, že ste na ne odborník. v drvivej väčšine serióznych médií sú obchod a redakcia úplne oddelené, napríklad v Trende má obchodné oddelenie v podstate nulový vplyv na to čo je v čísle. Niečo iné sú špeciálne prílohy, ale tie sa robia aj kvôli tržbám. Porovnateľne to funguje aj v Sme a iných mienkotvorných médiách. Predstava, že majiteľ novín (alebo šéf vydavateľstva) chodí po redakcii a rozpráva novinárom čo smú alebo nesmú písať je úplne scestná. V Trende som bol 5 rokov, v živote sa mi nestalo, že by mi majitelia stopli tému kvôli inzerentovi, veľakrát sa stalo, že sa písali veci, ktoré inzerentom neboli po chuti a majitelia redakciu podržali. Nechcem byť hrubý, ale fakt nemám rád, keď niekto mudruje o veciach, o ktorých netuší NIČ a hľadá za všetkým nejaké konšpiračné teórie. Vydávanie novín je normálny biznis, nie charita. Tak ako každá firma, aj vydavateľstvo si musí na seba zarobiť. Ak to nedokáže, končí. Tak ako sa vyvíja spoločnosť, vyvíjajú sa aj čitatelia a aj médiá. Keď chcete noviny ako v roku 1998, vymyslite stroj času a presuňte sa tam. Keď sa vám slovenské noviny nepáčia, nečítajte ich. To nie je povinné. Ak chcete prispieť k zvýšeniu ich kvality, dajte vecné pripomienky. Mne sa tiež všeličo na nich nepáči, ale nebudem to zvalovať na zaujmove skupiny, zisky a zlych kapitalistov.

24.11.2011 | Jozef Rajtár

co chcel autor povedat. Casto chcu ludia za svoju pracu co najvacsi plat a od ostatnych ocakavaju pracu pre nich najlepsie zadarmo. Avsak, podla mna je chybou pisat clanky zovseobecnene ("od medii"). Lebo sa tym dava do jednej mnoziny Trend a medialne splasky (bulvar a bulvar oslovujuci sam seba mienkotvorny pravicovy dennik). Ja by som sa rozhodne takto do jedneho vreca nedaval.

24.11.2011 | LPB

Etrend by mohol byť iba platformou/prostredím pre... blogerov? Redaktorov na voľnej nohe? Každý by si zapýtal za svoj článok. Niekto 1 cent, niekto 1 euro.. Spočiatku by neznámi písali zdarma. Tak ako by ich čítanosť, hodnotenie a potom hlavne predajnosť (kto má veľ platiacich, asi je dobrý) stúpali, mohli by si pýtať viac a viac. Každý nech si to riadi sám. Načo redakciu? A načo inzerciu! Etrend ako sprostredkovateľ, alebo napríklad hocikto schopný spravovať takýto systém, by si bral podiel z platieb za jenotlivé články. Samozrejme by nebehali medzi účtami správcu, čitateľmi a pisateľmi jednotlivé centy. Veď by mohli existovať účty a raz za mesiac by sa zúčtovalo. Napríklad.

24.11.2011 | Miro Sedlák

Takto: prečo by to niekto robil? Prečo by nejaká firma mala prevádzkovať podobný nezmysel?

26.11.2011 | LPB

Predsa pre peniaze, náklady minimálne, príjem dlhodobý, takmer automatická prevádzka... Ja chápem... na Slovensku ak niekto necíti, že by do roka mohol byť milionárom, nepohne zadkom. Tu sa oplatí iba kradnúť.

26.11.2011 | LPB

Ja si dokonca viem predstaviť, že po získaní ekonomického priestoru by začínajúci autori museli za zverejnenie svojich článkov platiť, teda investovať.

26.11.2011 | api

To je nezmysel ... slovenský trh je malý pre takýto systém, aj preto to piáno rieši tak, ako to rieši ... spojením prístupov na viac webov, jeden web by bol nezaujímavý. Je vidieť, že autor (LPB) sa asi venuje trochu webovým technológiám, ale znalosti trhu vysoko presahujú nadšenie z týchto teschnológii. Možno časom "dospeje" s týmto trhom, alebo bude prvým prevádzkovateľom tohto systému na SK.

PS: taký systém je malý aj na české pomery (trh) a vzhľadom na jazykovú aj kultúrnu barieru aj na európske pomery :) Ale trend by mal porozmýšľať nad službami, tam sú možné peniaze.

25.11.2011 | milanll

ked ste spoplatnili Vas obsah, chcel som si ho zaplatit, aby som mal pristup ku vsetkym clankom a archivu.
Bohuzial ste to podmienili pre mna nezmyselnym zaplatenim aj talceneho vydania, kde ste vyzadovali adresu dorucenia vytlackov Vasho tyzdennika.

Zijem v zahranici a preto moju adresu Vam nemalo zmysel zasielat.
takto ste ma ale priparavili o moznost platby a spristupnenia celeho obsahu.
napisal som Vam o tom email, dokonca 2X, ale bohuzial, ten email sa nedal odoslat. Beriem to ako moju chybu - o pocitacoch toho vela neviem. Stale, mohli by ste riesit tak, aby zasielanie emailov bolo prehladnejsie pre menej zdatnych citatelov.

Najma ale - poprosim Vas touto cestou - ja so spoplatnenim Vasho webu suhlasim.
Poskytujete sluzbu o ktoru mam zaujem a preto som ochotny za nu zaplatit.
Pokial teda upravite podmienky platby a vylucite z nich posielanie tlacenej verzie na konkretnu adresu, moj nazor je, ze by sa mohlo najst urcity pocet ludi v mojej situacii, ktori by so zaplatenim spristupnenia Vasho webu nemali problemy a radi by sa dostali k celej verzii.

.

Pre ostatnych - vyuzivat sluzby a neplatit za ne - to ziadate zrejme trochu privela.
Pokial mate zaujem vylucne o agenturne spravy - mate na webe dostatok inych prilezitosti.
Ked uz vsak nedokazu zaplatit informacie najkvalitnejsieho ekonomickeho periodika na Slovensku ani jeho citatelia, tak to je skor smutne.
A urcite na zamyslenie.

.

Este raz pre redakciu Trendu:
pokial by som bol skodoradostny, tak by som povedal, ze Vam tieto sucastne problemy aj trochu prajem. :usmev:
Tu mate nazivo vysledok Vasho zastavanie ,,pravice'' a jej nezmyselnych nazorov o potrebe co najnizsich miezd v ekonomike.
Odkial inac pochadza tento od reality odtrhnuty nezmyselny mytus?

25.11.2011 | manutara

zdravim s prvym bodom suhlasim, predplatne len elektronickej verzie by bola fajn volba, urcite by nas bolo viacej, pokial som na slovensku kupujem tlaceny trend, ale v zahranici taku moznost nemam. treti a stvrty bod je asi to najrozumnejsie co som na komentaroch etrendu za posledny polrok cital, moja rec. poslednemu bodu, nerozumiem, ale na druhej strane nemozem rozumiet vsetkemu, nie ;) hehe

25.11.2011 | martin21

Problem TRENDU je ze ked sa venuje kauzam tak iba za Fica..Akonahle sa v kauze Velky Slavkov po par tyzdnoch objavila SDKU kauza pre vas skoncila..uz ze ste nenapisali ani jeden clanok k tejto teme..dokonca ste neprebrali ani agenturne spravy tasr ani sita. A to citatelia vidia ked kauzy tak vsetkych a ne iba jednostranne. Beznemu citatelovi je jedno kto kradne treba ist po vsetkych a ked sa ide iba po tych co vam vyhovuje stavate sa nedoveryhodny. To by som musel byt clen SDKU a kradnut aby som si zaplatil ze Trend a bol spokojny ako ti chlapci dobre pisu..len aby sme my mohli kradnut dalej a viac...vsak o nas nepisu...nevlastnime to vlastne?

25.11.2011 | antonpet

az na tie preklady z Economistu. Mohli by byt radsej nahradene nejakou povodnou tvorbou. Anglosaske geopoliticke rozpravky nemusim.

25.11.2011 | topol

a dopadne podobne ako HN.

26.11.2011 | api

Je to pekné, ale je to len jedna strana mince ... druhá je aj tá, že aj média chcú "obed zdarmo" ... boli časy, keď média mali viac peňazí, inzercie bolo viac napriek tomu so žiadnou kvalitou neprišli. Je to potom len otázka, že čo bolo skôr ... vajce alebo sliepka ... nekvalita novinárov, alebo nízke "platby" ... osobne si myslím, že skôr to prvé, aj eď trend je dosť svetlou výnimkou, ale to nie kažému stačí podporovať len ekonomiku, ktorej sa Trend venuje. A nasadenie piana všetko len zhoršilo. Je to jednostranné riešenie, možno dobré pre vydavateľov, ale bez zmeny kvality pre čitateľov je to len "vydieranie. Ja osobne, keby tu bol časopis skutočne sa vysokokvalitne venujúci investigatíve a odhaľujúci skutočne poriadne kauzy, neváhal by som ho podporiť omnoho vyššou sumou, než je piano. Ale kedy sme na Slovensku u akéhokoľvek média videli napr. také niečo ako robili v českých ihned, kde nasadili skrytých novinárov??? Na Slovensku je investigatíva stále skôr vypisovanie dojmov a čakanie, čo mi kto na stôl "posunie". Ako Kaliňák. Takže nie je to s tým obedom zadarmo také "čiernobielé"...

26.11.2011 | An0nym

Politici a novinári - totálny odpad dnešnej spoločnosti. Hanba vám! Česť výnimkám, ak nejaké vôbec ešte sú...

František Múčka

  • Počet článkov: 48
  • Priemerná čítanosť: 11139
  • Priemerná diskutovanosť: 13
  • RSS blogu

O blogu

Zástupca šéfredaktora TRENDU.