Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG František Múčka

Ak od médií chcete viac, pýtate obed zadarmo

24.11.2011 | fero mucka

Ak ho zatiahne Široký, Brhel či Kmotrík, vyjde to všetkých draho

  • Tlačiť
  • 45

Keď už sa pri príležitosti všetkých tých odposluchov zasa premieľa kvalita médií, tak jedno zhrnutie odo mňa.

Všetci chcete, aby v médiách robili inteligentní, vzdelaní a šikovní ľudia. Aby prichytili Fica alebo Dzurindu, keď si vymýšľajú. Aby dokázali, že hentá a oná finančná skupina či oligarcha kradne. A úplne najlepší sú tí čitatelia, ktorí nám odkazujú: Keď ste takí múdri, navrhnite niečo vy, novinári! (Rozumej: navrhnite, ako zreformovať zdravotníctvo, zachrániť euro či zabrániť vymieraniu ohrozených korytnačiek).

Za médiá si väčšina ľudí neplatí. Nie, spálená elektrina zapnutého počítača ani pripojenie na internet nie je platením za novinársky obsah. Poviete, že médiá majú žiť z reklamy. Väčšina z nich už žije najmä z inzercie. A inzerenti tiež nechcú dobrú žurnalistiku, ale predávanú žurnalistiku.

Dnešné smerovanie je tak súčtom vektorov preferencií všetkých zainteresovaných. Médiá prispôsobujú svoju kvalitu (najmä veľkosť a úroveň redakcie) zdrojom, ktoré majú k dispozícii a preferenciám čitateľov.

Napriek tomu, že mnohí to tu majú za mediálny bordel, dobrou správou je, že tento bordel je vlastne zlatým vekom kvality médií. Ešte stále sú totiž niektoré ochotné ísť do projektov, ktoré sú nenávratné, ale užitočné. V našom prípade je to napríklad investigatíva, o ktorej vôbec neplatí, že dobre predáva.

Za Fica to fungovalo presne opačne, aspoň v témach, ktorým sa venoval TREND. Každý ďalší škandál už čitateľov len znechucoval a titulné strany s kauzami ako emisie či rozkrádané zdravotníctvo, rozbité súdnictvo a vydrancované verejné financie boli zárukou podpriemerného predaja. Že tie témy napokon na titulkách skončili, bolo z hľadiska obchodných tabuliek nelogické rozhodnutie. Našťastie, ešte je tu zopár ďalších médií, ktoré uvažujú podobne.

Takže, dámy a páni, ak sledujete dnešné slovenské médiá, užite si ich. Žijete zlatý vek ich kvality, lepšie to už nebude. To nie je plač, to je konštatovanie o trhovej rovnováhe. Jednoducho ak od médií čakáte viac, chcete obed zadarmo. A také sa nedá.

Áno, v niektorých médiách ten obed môže zatiahnuť Široký, Brhel či Kmotrík, ale to tiež nie je zadarmo. To vyjde všetkých až pridraho.

 

  • Tlačiť
  • 45

František Múčka

  • Počet článkov: 48
  • Priemerná čítanosť: 11139
  • Priemerná diskutovanosť: 13
  • RSS blogu

O blogu

Zástupca šéfredaktora TRENDU.

František Múčka

  • Počet článkov: 48
  • Priemerná čítanosť: 11139
  • Priemerná diskutovanosť: 13
  • RSS blogu

O blogu

Zástupca šéfredaktora TRENDU.

Kalendár sa načítava...