Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

[EN/SK] What can we learn from Nordic marketers?

22.09.2014 | Filip Vítek

Diskusia (5 reakcií)

22.09.2014 | Filip Vítek

@ hulo11: Stále som nezabudol, na svoj prísľub ohľadne segmentačného pokračovania. To len keby sa objavili nejaké pochybnosti :)

22.09.2014 | hulo11

:)

22.09.2014 | hulo11

Marketing sa možno teší, ja sa desím, že sa bude nakupovať priamo z prostredia sociálnej siete. Všetky osobné údaje, všetky sociálne kontakty, a teraz ešte aj číslo kreditky pod jednou strechou? Ale pre obchodníka to bude zaujímavé - časť zisku bude síce musieť odliať sociálnej sieti, ale zase všetci známi budú ihneď automaticky informovaní - Filip kúpil nový ajfón/poršátko. A teenageri budú patrične závidieť kamarátom a tiež sa chcieť pochváliť. Namiesto spamu, kto čo dopestoval vo farmville, budeme čítať, kto si čo kúpil. Možno aj pikošky, keď sa niekto omylom pochváli celému svetu nákupom erotických pomôcok...

V dronie mániu neverím, telefóny s prednou kamerou boli vcelku bežné a rozšírené pri nástupe selfie, kupovať dorna kvôli fotke je čisté bláznovstvo.

30.09.2014 | Tajpi

No uz druhy prispevok k blogu od toho isteho autora, ale asi mam nejaku uchylku z nesuhlasenim. Ale zacnime inak.

Ano, vacsina konferencii v krajinach V4 su vselijake, ale check napriklad conversion meet-up http://www.conversi..., minuly rok mali vela dobrych speakerov z roznych oblasti, takze dufam ze sa im to podari aj tento rok. Ja sa povazujem za analytika / data scientistu a analyticke konferencie su v porovnani so zapadnou Europou takmer neexistujuce.

Vec s ktorou nesuhlasim je User experience, existuje dokonca neformalny meetup na tuto temu - https://www.faceboo..., kde ludia zdielaju svoje skusenosti.

01.10.2014 | Filip Vítek

@Tajpi mozno prekvapim ja Vas, ale nepokladam Vase komentare za odporujuce tomu, co som napisal. Skusim preto v kratkosti vysvetlit:

AD "Ano, vacsina konferencii v krajinach V4 su vselijake" ak sa poriadne zacitate do obsahu tak, ja nehovorim, ze nase V4 konferencie su slabe. Cela sekcia hovorila "ze hrame na nespravnych strunach". Inymi slovami, problemy, ktore sa u nas riesia uz su mimo modu na severe a otvaraju sa otazky, o ktorych sa zatial u nas nediskutuje. Teda "pravitko" nebolo na odmeranie kvality konferencie skor na odmeranie aktualnosti tem vzhladom na svetove trendy. Co sa tyka konferencie, ktoru ste tu skryto odpromovali, tak mozno ma svoje publikum, ale podla 2014 programu urcite to nie je CRM konferencia.

AD "Vec s ktorou nesuhlasim je User experience". Trochu podobna story ako bod vyssie. Mozno to budete brat za slovickarenie, ale ja som doslova napisal, ze "Druhou najsilnejšou témou konferencie bol klientsky zážitok - témou, ktorú v to-do-liste našich marketérov nájdete len veľmi sporadicky". To co som tym mienil, ze pre ludi zodpovedajucich za marketing v strednych a vacsich firmach, CX este nie je ani tema, ktoru by monitorovali, nieto este riesili. (ak by bola, sluzby v SR by vyzerali podstatne inak). Dalej som v texte pisal " ... už polovica firiem v Dánsku dokáže predložiť ucelenú stratégiu riadenia zážitku klienta. Dôvodom, prečo sa u nás takýmto číslom nemôžeme pochváliť ...". Ak by u nas CX strategia bola pritomna uz aspon u polovice relevatnych podnikov mali by sme tu niekolko tisic ludi venujucich sa vyhradne CX. Vazim si, ze existuju skupiny (ako taka, ktoru ste spomenuli a ktorej sa urcite stanem clenom), ktore sa snazia CX popularizovat a drzat tuto temu nad vodou. To ani nepopieram, takze tu nemame rozpor. To, co som vsak ja napisal je, ze marketingove oddelenia v realnom businesse este stale CX neriesia ako prioritu. V tom svedsku bola viac ako 1/4 prezentatorov, ktori mali v priamom popise svojej cinnosti cisto CX a bolo to vo firmach velkosti nasich bank alebo elektrarni.

PS: kludne so mnou nesuhlaste aj pravidelne, rad si vypocujem nazor aj z ineho uhlu pohladu :) Vas nesuhlas bol velmi kultivovany (oproti niektorym inym na predchadzajucich blogoch), takze sa da nan aj reagovat a pokusit sa z neho si nieco odniest. Dakujem preto za podnet.

Filip Vítek

Filip Vítek
  • Počet článkov: 50
  • Priemerná čítanosť: 5515
  • Priemerná diskutovanosť: 12
  • RSS blogu

O blogu

Stratég, inovátor a analytik s priamočiarym názorom a zmyslom pre analógiu a sirší pohľad na vec.