Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Okuliare by si mal vyčistiť Fico. Uvidel by nevyužitú šancu.

08.07.2017 | Eugen Jurzyca

Diskusia (25 reakcií)

08.07.2017 | @@@

prezentacie že stači reforma je zla ....lebo nie každa reforma je dobra o čom sa už mnohi ludia presvedčili najmä za vlady dzurindu ked na jeho reformy doplatili najmä bežny ludia a chudobni .....a potom su niektory prekvapeni že fico vladne 10 rokov ....to je tak ked niekto chce robiť reformy ale take na ktore doplatia bežny a chudobni ludia aby natlačil viac penazi do vrecak bohatych ludi a firiem potom nech nečaka celonarodnu podporu :P .....štat a demokracia nie je o tom že v nom sa budu mať dobre len bohati ludia a bohate firmy čiže len mala skupinka

09.07.2017 | BrunoBruno

Konkrétne ako ľudia doplatili na Dzurindove reformy? Je smiešne a trápne po rokoch ficovlad co len spomenúť "lebo Dzurinda(Mikloš)". Koľko pravicových reforiem Fico zrušil? Žiadne lebo (hoci možno neboli dokonalé) mali zmysel
Fico je politruk s lepkavymi prstami, ktory sa obklopil zlodejmi a vytvoril mafiánsky režim, ktorý plundruje tento štát ako nikto doteraz...
Že napriek tomu všetkému sa ma cim chváliť je popri jemu typickom klamaní najmä zásluhou pracovitých ľudí a zodpovedných firiem, ktoré napriek vsetkym polenám hodenymi pod ich nohy robia co môžu a nenechajú sa znechutiť.

09.07.2017 | @@@

na všetky ....dzurinda znižoval dane pre firmy a bohatych ludi a doplatili na to bežny ludia a chudobny ktorym dane zvyšoval napriklad aj dph na potraviny ktora išla hore z 6% na 19% ....len medzi rokmi 2000 až 2005 išli hore ceny plynu o 2,3 nasobok aj ked plynarne dosahovali 30% ziksovosť čiže z každej zarobenej koruny mali 30 centov zisku .....a mnohe dalšie ....ako som pisal bohatym fimrmam a ludom dane znižoval a aby nemal vypadky v štatnom rozpočte išlo to na ukor bežnych ludi ....aj zdravotnictvo bolo o tom abysa v ňom ušetrilo tak sa preniesla rapidna časť priamo na ludi o ničom inom to nie je ....takže toto su reformy prospešne pre ludi ?...alebo je to len biznis pre vyvolenych čiže pre bohate firmy a bohatych ludi na ukor bežnych ludi ?

09.07.2017 | @@@

a ešte jedna vec kedy si mysliš že dzurindove reformy boli pre ludi tak prospešne prečo potom v roku 2006 prehral voľby ?....keby bol tak skvely tak by vladol aj po roku 2006 ....ale čo sa stalo za jeho 8rokov vlady ?...v roku 1998 bolo pri volbach 84% ludi o 4 roky neskôr už len 70% a o dalšie 4 roky v roku 2006 bola učast na volbach len 54% ludi a prečo ?....lebo asi sa tešili z jeho reforiem :D ....alebo žeby opačne netešili ich jeho reformy a preto mnohi neprišli ani k volbam lebo ich tak vyrazne sklamal a dalšie volili menšie zlo čo v tom čase bol fico ....fico nevladne preto že je dorby politik alebo ekonom ale preto že ostatny su ešte horšie a ludia volia radšej to zotrvať v zlom stave ako ten stav ešte zhoršiť

09.07.2017 | BrunoBruno

Ako sa vyvijali ceny energií v iných štátoch? Sadzby DPH? Ako museli Dzurindove vlády sanovať SR po bacovami Ficovych neskorsich koaličných partnerov? Trepes piate cez deviate. Ale mas pravdu, Dzurinda je mimo od 2006. Co s uvedeným urobil pobirmovany súdruh? Skutočne, nie kozmetické zmeny... 10 rokov je dost...

10.07.2017 | mba

Prosim Vas, co take sanoval?!

Rozdal banky po konsolidacii, ze ich radsej mohol dat za euro a bolo by to pre nas lacnejsie.

Strategicke firmy sprivatizoval inym statnym/regionálním firmam, ktore ich aktualne predavaju "nasim oligarchom", tak co sme tym ziskali?! 200-250 percentne zdrazenie?! Ci mate pocit, ze SPP dostalo 3 dalsie rury do Ruska, Polska, Madarska, Rakuska a prepravna kapacita SPP sa strojnasobila? Nie! Iba ine statne, regionalne firmy SK firmy po zdrazeni podojili a teraz predavaju spat: SPP, SSE, SE, VSZ, atd.

Dzurindov zazrak sa nekona: reforma zdravotnictva prispela akurat k tomu, ze Penta pomaly vybudovala paralelne zdravotnictvo, vsetky ziskove casti sprivatizovali, statne teraz nevedia dodotovat.

Dochodkova reforma skončila pruserom, nikto iny v regione nepokracoval.

Danova reforma - jediny prinos zjednodusenie, ale inak pre chudobnějších zdrazenie, na ukor bohatších - narast nepriamych dani.

Automobilky si kupili stimulmi - tie dane dlho neplatili, dotacie na pracovne miesta, ...

Jedine relevantne dlhodobe pozitivum: EU, NATO.

Takze asi takato vizitka Dzurindu. Za cenu vsetkych strategických podnikov dost draha vstupenka.

10.07.2017 | Niless

Ani ja nie som zastancom toho ze privatizacia energetiky bol dobry krok. Ale vratme sa pred Dzurindu, pripadne pozrime sa ako sa maju statne firmy a ako sa dosadzuju babky do tychto firiem a ako tieto firmy sponzoruju urcite veci a akcie. Skratka ci sa Vam to paci alebo nie velke firmy v rukach statnych uradnikov budu vzdy zneuzitelne na teple fleky, sponzoring alebo na nejake predrazene zakazky/servis ktore si firmy vytiahnu cez zvysene ceny pre odberatelov. A tak je to v Madarsku, Srbsku, CR a bohuzial aj na zapade. Kto sa hybe v energetike ma predstavu kde boli a kde su firmy ako napr. nafta, eustream a pod. najma co do investicii do technologii. Ja osobne vidim prinos toho ze do nasich firiem vstupili zahranicne investicie lebo som v tomto sektore viac ako 10 rokov tak mozem porovnat.

@@@ : Neviem co Vam urobil Dzurinda ale bol to len obycajny clovek ktory musel skakat tak ako ini piskali. Ale jeho velkou zasluhou bolo ze nas vytiahol z peknych sr&ciek, to mu nikto nevezme, ano nebol dokonaly. Fico ma zasluhu jedine v tom ze to co robi nerobi lepsie a dokonalejsie ale povedzme si pravdu ze aj on len poslucha niekoho kto ho ma v hrsti.

10.07.2017 | @@@

čo mne urobil ....čo urobil ludom toto sa opytaj už som tam pisal rapidne zvyšil ceny plynu zatial čo plynarne mali obrosvke zisky takže to išlo na ukor ludi vysledok bol že mnohi ludia prešli na tuhe palivo čo znamnealo len to že spotreba plynu pre domacnosti sa znižili ....a ceny medzi rokmi 2000 až 2005 išli hore o 2,3 nasobok dalej tu mame DPH kde pre potraviny išla hore z 6% na 19% a u nepotravinoveho tovaru dole z 23% na 19% toto komu pomohlo ?...no bohatym lebo tito minaju menej na potraviny a ovela viac na nepotravinovy tovar čo vysledok bol že po tomto tito ešte zarobili ale ostatny prerobili a zarobil na nich štat takže plati to čo som pisal dzuirnda bohatym znižoval dane na ukor ludi ....znižili sa tam dane aj pre najbohatšich ludi aj pre najbohatšie firmy ved v pripade firiem išli dane dole aj z 35% na 19% pre tie najziskovejšie firmy takže tieto na tom obrovsky zarobili a to všetko na ukor ludi bežnych ludi od ktorych on vytiahl viac ...dalej tam bolo zdravotnictvo a zavedenie poplatkov a platieb čo znamenalo prenesenie viac zataže priamo na ludi .....pre tych čo nerozumeju o čo inde jednoducha vysvtelenie predstavte si že zdravotnictvo ročne minie 5mld eur ale plati to všetko štat a potom pride štat zavednie priame platby pre ludi a zniži vydavky na zdravotncitvo na 4mld eur a miliardu zaplatia ludia piamo tym padom štat menej minie ale to nezbavuje ludi toho že ludia minu menje ....v tomto pipade to ešte viac zataži prave tych najchudobnejšich dôchodcov ktory žiju len z nizkych dôchodok lebo tito su najčastejšie chory tym padom zasiahne prave najnižšie prijmove skupiny a nie tych bohatych lebo ked za to iste zaplati dôchodca čo ma prijem 300 eur a mesčne zaplati 50 eur je to pre neho vyrazny zasah do prijmo ale ked to iste čiže 50 eur zaplati aj ten čo ma prijmy 5tisic eur ale jemu štat po zmene danoveho system a rôznych reforiem prida v čistom o tisic eur mesačne viac čo to pre neho je viac o 50 eur ? ....a takto fungovala cela dzurindove vladnutie celych tych 8 rokov ako som aj pisal keby bol tak dobry a tak prinosny pre ludi tak v roku 2006 by musel vladnuť on a nie že po 8 rokoch vladnutia boli ludia z neho tak sklamani že volili radšej fica

10.07.2017 | Andrej_sk

Nebyt Dzurindovych reforiem, tak sme totalni outsideri Europy.
Vdaka nim sa tu nastartoval biznis.
Automobilky dostali stimuly (kolko ich vtedy bolo??), ale aj zamestnali tisice ludi, ktori v zastaralych fabrikach vtedy nepotrebnymi. Bol to vyborny start. V ktorom ale Fico nemal pokracovat, lebu uz tie stimuly neplnia svoj ucel a zamestnanost vo fabrikach sa musi riesit dovozom robotnikov. Cize neviem co sa Dzurindovi vycita.
A Dzurindovou najvacsou chybou je, ze sa spriahol s KDH, ktore ho podrazili a umoznili prichod Fica k moci, pretoze najvacsim minusom Dzurindovych reforiem bolo to, ze sa v nich nepokracovalo. Hlavne v tek zdravotnickej a dochodkovej. To je populisticky kec, ze tieto reformy boli zle, lebo ich zrusili aj naokolo. Ano, naokolo tam, kde su v pruseri rovnako ako my. Toto su reformy, ktore su na dlhe trate, ich uzitok sa prejavi az ovela neskor.
Ale to je nasa slovenska klasika, po 5.minutach sa nic nezlepsilo, tak je to zle a zrusime to. V NICOM nie sme schopni vydrzat a dotiahnut to do konca. Preto sa u nas menia zakony kazdu chvilu a aj tak to vypada.
Cize s kritikou Dzurindu ci Radicovej by som dost pribrzdil.
V podstate co je v clanku, je aj pravda.

10.07.2017 | @@@

opať nemaš pravdu ....hajiš dzurindu ale pravda je taka že medzi rokmi 2000 až 2008 smerovalo obrovske množstvo zahraničnych investicii do vychodnej europy a bolo jasne že sa niečo prilepi aj na slovensko lebo tie investicie išli aj do polska česka madarska rumunska aj ruska či ukrajiny a to potiahlo tieto krajiny ktore mali tiež vyznamny ekonomicky rast ....po dalšie pišeš že dnes už nie su potrebne automobilky lebo dovažame cudzincov problem je inde a to v tom že všetky zahranične investicie sa umiestnili do ba a okolia a toto bola najväčšia chyba slovenska ked všetko koncentruješ len do malej časti krajiny tym padom ine časti doplatili lebo aj dnes maš vychod slovenska či bb kraj kde je 15% nezamestnanosť a prave keby si tam posunul nejaku automobilku isto by im vyrazne pomohlo presne ako tomu je v žilinskom kraji .......čo sa tyka tych reforiem po 5 minutach ....to nie je po 5 minuta to je ich nasledok ....zdarvotnictvo som ti už popisal ty si mysliš že ked zvyšiť priamu učast tych ludi v zdravotncitve tak to komu pomože tym chudobnym tym isto nie je každemu jasne že najviac su chory stary ludia a ti su mnohi na dôchodku tym padom ked zavedie viac priamej platby doplacaju na to oni .....po dalšie dôchodkovy system druhy pilier ...druhy pilier je nezmysel totalny nezmysle ale mnohi z vas to zistia až o 20 či 30 rokov o aky nezmysel ide zatial čo za ten čas sa niekto na ňom dobre nabaluje .....druhy pilier nerieši vôbec inflaciu tym padom z tych ludi v dôchodku urobi žíobrakov jedine žeby mali ovela vyššie dôchodky takže v konečnom dôsledku sa oplati opať len tym najboahtšim ktory by v prvom pilieri nemohli očakvať take dôchodky ale v druhom si prilepšia takže obetovali sme cely dôchodkovy system leb preto aby si opať bohaty napchali vrecka presne to tom je tento kapitlizmus len aby bohati mali viac a viac viac lebo ta ich nenažranosť nema konca kraja

10.07.2017 | @time

Co je to termin najbohatsi. Zo sudruhov komunistov sa stala oligarchia demokracie. Vysmech ! Kazda jedna zapadna krajina ma nastaveny system, aby clovek ktory pracuje, mal aspon zakladne socialne a zdravotne zabezpecenie a prava. Toto na Slovensku neexistuje. Ti co tu vypisuju, nepoznaju vobec system odvodov, zdravotneho zabezpecenia ci socialnej politiky zapadnych krajin.
Opakujem, Slovensko rozkradli Slovaci, nie zapad. Zapad nemoze za to, ze ludia si vyberaju vo volbach zlodejov a podvodnikov, zapadny kapital nezaujima spolocenske zriadenie, ale ci bude zisk a kolko to vynesie. O rozkradani krajiny rozhoduju a pachaju politici. Na tom nieje nic zvlastne. Skvor je otazka, ako je mozne, ze nebol nik postaveny pred sud za rozpredanie a rozkradnutie krajiny, znicenie ekonomiky a znizenie zivotnej urovne naroda. Preco ludi zaujima dochodkovy system, ked uz dnes je kazdemu jasne, ze na dochodky v takejto ekonomike jednoducho nebude. Ludia si neuvedomuju, ze oni si nesporia na ucet peniaze, ale davaju do systemu, ktory ich ihned skonzumuje a pohlti. Tak ze ci platite tolko alebo tolko je vlastne jedno, lebo raz bude musiet prist vlada a povedat to na plne usta, niesu peniaze na dochodky a tak sa prijme zakon a bude vybielene. Odvody a dane su len na to, aby prave teraz mali z coho mat dobre na teplych stolickach , napakovavat sa a po nich potopa.

10.07.2017 | IvanPe

Andrej,
nemate pravdu, nebyt Dzurindu s Miklosom tak Slovensko nie je na mape Europy.

10.07.2017 | @time

Safarenie v tejto krajine a jeho dosledok je verejne znama skutocnost. Tak ako uz tu bolo napisane, safarenie vsetkych vlad zapricinil upadok zdravotneho systemu, ekonomiky ci socialnej politiky.Prekvapuje ma ze tu niekto este moze zastavat sa Dzurindu a Miklosa. Ti dvaja maju vela na rovasi .Slovensko je mala krajina a ekonomicky zavisla na cudzich zdrojoch. Plyn , ropa , automob. priemysel , to vsetko je cudzie a my sme len montazna dielna. Znicene polnohospodarstvo, potravinarsky priemysel, zlikvidovanie malych obchodnikov ci pestovatelov polnohospodarskych produktov, je len zlomok vsetkej tej spiny v krajine. Necudujem sa ze tam vladnu ti, ktori tam vladnu od roku 89 , ked ludia su schopni im davat vo volbach svoj hlas. Ono vlastne , polovica ludi uz zacala rezignovat a nechodi k volbam, lebo nema doveru ani v jedneho klamara, lebo nevidia ziadnu perspektivu na zmenu.

IvanPe: nemate pravdu, nebyt Dzurindu s Miklosom tak Slovensko nie je na mape Europy.

Slovensko je svojou podstatou pri hraniciach s Ukrajinou, teda byv. Soviet Union a tak je strategicky , inac zapad len kvoli tomu investoval do automob. priemyslu, lebo ked Ukrajina sa pridruzi k EU, tento priemysel dvihne kotvu a posunie sa na vychod, no a Slovensko bude hladova dolina. Zatial sa politici hraju na dolezitych , ale pride den, ked kazdemu dojde.Slovensko rozkradli Slovaci, nie zapad, rozpredali a vydefraudovali co sa len dalo. Zdravotnictvo a socialna politika bude este horsia, lebo nebude na nic, len to ludom nedochadza. Tu len sa ideologicky agituje bud za jedneho alebo druheho klamara. Ci chlieb jes, toho piesen spievaj.

10.07.2017 | @@@

čo je slovensko po inych štatoch ...pišem plynarne mali 30% ziskovosť čiže z každeho zarobenej koruny 30 halierov zisku takto fungovali a vlastnil ich štat ...štat cez plynarne vyberal neppriamo do ludi viac aby mohol viac rozj.bať a to urobil tak že bohatym znižoval dane na ukor tych chudobnejšich ........tak sa nevyhovaraj ....po dalšie pišem tam že smer nie je doby ani v politike ani ekonomike ale pre ludi vnimaju veci inak radšej zotrvaju v zlom ako ešte v horšom čo by nasleodvalo keby sa moci ujala opozciia preto ma aj smer tolko hlasov ....keby tu bola važne dobra politicka strana tak smer nema šancu vladnuť ale pokial tu je len neschopna opozicia potom niet sa čo čudovať že stale vladne aj ked to nie je dobra vlada

10.07.2017 | @time

Neviem komu vyhovuju tieto pisane bludy. Za Meciara tu rastlo male svajciarsko a vysledok bol ten, ze vsetko sa rozdavalo jednemu skorumpovanemu hnutiu a jednotlivcom. Nasledne prisiel zachranca, ktory slubovat to, co Slovakom nik nemohol dat, ale tiez pokracoval v devastacii krajiny. Ludia akosi pricasto zabudaju na rozkradanie tejto skupiny pseudo_politikov. Nik tu nenapisal, ze rozdavali majetok pri privatizacii, ktory ale este nebol ani verifikovany a nebol navrateny pravym majitelom. Z krajiny spravili zlodejske eldorado, kradli a defraudovali na kazdom kroku a dnes tu niekto pise nezmysli, ze vdaka Dzurindovcom ci Miklosovcom je Slovensko na mape EU. To iste plati pre vsetkych, ktori lumpovali tuto krajinu. Pisat tu take a podobne clanky je smiesne, ak vezmeme, ze do dnes nik nenesie zodpovednost za rozkradnutie celeho systemu, na ktorom stoji kazda krajina. O com je tento clanok . Pan Jurzyca vybera len to, co sa mu hodi, len zabuda, ze vo vlstnych radoch v SaS su ludia, ktori sa pricinili o upadok celej spolocnosti. Taka zmena je k nicomu, ak sa maju len vymenit stolicky, to nech tam ostanu ti co tam su, az pokial sa nenajde novy system a generacia, ktora tu terajsiu posle do pekiel. Aj ked niesom volic Smeru, ale Boh zavaruj ak by sa k moci dostali ludia ako je Sulik a jemu podobni. Az potom Slovaci pochopia, ako chuti moc ludom, ktori nemaju uctu k zivotu inych. Nateraz alternativa nieje ziadna.

09.07.2017 | Teodor Dlužanský

... štát cez svoje inštitúcie, organizácie, úrady a spoločnosti zamestnáva časť ľudí, ktorých prínos pre efektivitu a rast bohatstva krajiny je minimálny. Zoberme si napr. vysoké školy. De facto zamestnávajú nielen personál, ale aj študentov denného štúdia. To sú tisíce pracovných miest financovaných z peňazí daňových poplatníkov. A výsledok? Ich využiteľnosť v súkromnom sektore bez ďalšej rekvalifikácie je temer nemožná. Čiže umelá zamestnanosť... Obdobne prezamestnanosť v zdravotníctve, v príspevkových organizáciách, atď. Jednoducho povedané, štát ponúka občanom predražené služby nízkej kvality. Potom sa nečudujme, že štát nemá peniaze ani na "základnú reprodukciu", nieto na investície do infraštruktúry.

09.07.2017 | salamoon

na zaklade akych faktov ste dospeli k tomu, ze v zdravotnictve je prezamestnanost ?.. teda predpokladam, ze nemate na mysli zamestnancov poistovní, lekární na kazdom rohu, "kozmetickych" kliník.. co konkretne ste pod tou prezamestnanostou mysleli ?

09.07.2017 | Roman Kanala

asi je priveľa sestričiek a potom sa len flákajú...

10.07.2017 | salamoon

Svajciarsko - 16 sestier / 1,000 obyv.
Cesko - 8
Slovensko - 6

vzal som to ako recesiu...

10.07.2017 | @@@

usa ma najnakladnejši zdravotny system na svete ide na neho 17% HDP pre porovnanie v nemecku je to 11% aj vo švajčiarsku tolko na slovensku 7%HDP ....ale v usa zdravotnictvo zamestnava 17,5miliona ludi alebo približne 12% zamestnanych ludi čiže ide o obrovsky biznis .....a keby to nestačili 43 milionov ludi v usa ma nejaky dlh v zdravotnictve v celkovej hodnote 800mld dolarov z tych 43 milinov ludi 31% dlhuje viac ako 5tisic dolarov a 13% dlhuje viac ako 10tisic dolarov ....je otazka či aj slovensko tuži po takomto vysoko nakladovom systeme ...tu treba ešte dodať že ak ked usa ma najvyššie vydavky nepatri medzi krajiny s najvyššim vekom dožitia u ludi

10.07.2017 | salamoon

zavinace, vo Svajciarsku 7% ? ...to mas odkial ?... vo Svajciarsku ide 12% HDP...spolu s Holandskom, kde ide tiez 12% je to po US najviac v OECD v prepoctoch na osobu

10.07.2017 | @@@

pisal som vo švajčiarsku 11% a na slovensku 7%HDP

10.07.2017 | salamoon

sorry zavinace... beriem spat... asi musime obaja zlepsit úpravu... :)

10.07.2017 | Teodor Dlužanský

tak ako vo výrobnom procese sú jednicoví robotníci a režijní robotníci, v obchodnom procese napr. predajca a jeho asistenti, tak v zdravotníckom procese sú to predovšetkým lekári a sestry. Tam prezamestnanosť až tak netreba hľadať, tam je to skôr o organizácii práce a efektívnejšie využitie prístrojov a techniky v rámci 24 hod/D/7 dní/T. Ale čo s tým množstvom obslužných a podporných činností pre lekárov a sestry? Administratíva, údržba, účtovníctvo, personalistika, atď.

10.07.2017 | Niless

A presne o tom to je, stat nikdy nebude mat dost penazi, aj keby sme mu dali vsetky peniaze. Ale nie je to kvoli prezamestnanosti ale kvoli ludom ktori by mali za nas zaobstarat sluzby vyhodnejsie ako my sami. Povedzte keby Vam dam moju kartu k uctu aky zaujem by ste mali Vy osobne na tom aby ste gazdovali hospodarne???

Tento stat dal viac ako 1 mld. € na informatizaciu statnej spravy a jedine co som osobne postrehol ze mozem vyplnit tlaciva k daniam cez web. V zdravotnictve mozem vyriesit par administrativnych veci a pozriet si ukony ktore poistovna za mna preplatila. Je to zalostne malo za tie peniaze, ta suma sa nikdy nevrati. Ale sa necudujem lebo mam predstavu ako sa tuneluju peniaze cez IT zakazky.

Eugen Jurzyca

Eugen Jurzyca
  • Počet článkov: 25
  • Priemerná čítanosť: 4669
  • Priemerná diskutovanosť: 11
  • RSS blogu

O blogu

Eugen Jurzyca, poslanec NR SR a tímlíder SaS pre verejné financie. Blog o ekonomických problémoch Slovenska a verejných financiách.