Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Štefan Vadocz

Firemné blogy sa rozbiehajú

03.01.2007 | emsi

Prieskum ukázal, že firemné blogy sú pozitívne hodnoteným komunikačným nástrojom

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia o výhodách firemných blogov sa vo svete vedie už pomerne dlho. Rovnako vášnivo sa debatuje o skvelo spravovaných blogoch ako aj o tých menej úspešných. Stále však neboli k dispozícii praktické informácie, ako k blogosfére pristupovať. Kto by mal písať blog a ako často? Aké nástroje použiť na monitorovanie blogov?

Nedávno sme robili prieskum o firemných blogoch (PDF dokument).  Zahrnuli sme doň aj firmy zo Slovenska, ale hlavná časť prieskumu bola realizovaná vo svete. Firemné blogy - na rozdiel od blogov nezávislých odborníkov alebo zákazníkov - ešte stále nedospeli. Nájsť preto firmy, ktoré píšu blogy a vedeli by odpovedať na otázky o návratnosti ich investícií, o zdrojoch a stratégii pri písaní blogov, nie je až taká ľahká úloha. Výsledky však stoja za to. Dnes už vieme povedať, aké sú trendy pri písaní a spravovaní firemných blogov.

Kto píše blogy?

 

Priekopníci firemného blogingu dokazujú, že nastáva posun od experimentovania k reálnemu komunikačnému nástroju spoločností.

Štúdia realizovaná v spolupráci s firmou Cymfony priniesla viacero zaujímavých zistení:

  • Väčšina respondentov (63%) uvádza, že začali písať blog preto, že cítili výraznú potrebu participovať aj na tomto novom médiu. Komunikáciou prostredníctvom blogu teda nechceli riešiť žiaden špecifický problém či pokryť určitý jav.
  • Až 76% zo zastúpených firiem konštatovalo, že blog pozitívne ovplyvnil spôsob, akým ich vnímajú ostatné médiá a/alebo zvýšil návštevnosť ich webstránky.
  • Podstatná väčšina - 75% - potvrdila, že komunikácia prostredníctvom blogu naplnila ich očakávania.
  • 42% spoločností vďaka monitoringu blogosféry našlo článok alebo blog, ktorý mal vplyv na firmu či firemný brand. Vo veľkej väčšine prípadov s pozitívnym efektom.  
  • Napriek úspechu firemného blogu by si až 71% respondentov prialo, aby čitatelia a zákazníci na ich blogoch viac diskutovali.

Ako často sa publikuje na blogoch?

 

Dnes už máme reálne skúsenosti s firemnými blogmi aj u nás. Klienti oceňujú najmä možnosť otvorenej konverzácie so svojimi záujmovými skupinami a prístupnosť tohto komunikačného kanála. Príklad za všetky je na tejto linke martinkovac.blog.sme.sk.

 

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Štefan Vadocz

  • Počet článkov: 3
  • Priemerná čítanosť: 1893
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Štefan Vadocz

  • Počet článkov: 3
  • Priemerná čítanosť: 1893
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Kalendár sa načítava...