Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Eduard Radimák

Nestačí, aby vás našli, musia vás aj milovať

17.05.2014 | Eduard Radimák

Content marketing nie je len stále populárnejšie slovné spojenie, je to iná filozofia marketingu, je to spôsob autentickej komunikácie zo zákazníkmi a hľadanie cesty k nim. Pre mňa osobne je aj revoltou proti neuveriteľne nudnej a otravnej reklame.

  • Tlačiť
  • 0

Tí z vás, ktorí majú nejaké skúsenosť s on-line marketingom, resp. marketingom na internete, určite niečo hovorí pojem SEO (Search Engine Optimization). Ak napr. hovoríme o web stránke, tak SEO je súbor postupov vedúci k tomu, aby bola vaša stránka (a jej obsah) na internete

  • vyhľadateľná – t.j. aby ju internetový vyhľadávač vedel nájsť a zaradiť určitým spôsobom medzi výsledky hľadania
  • zaradená vo výsledkoch vyhľadávania podľa možnosti na čo najlepšej pozícii.

Cieľom je vytvoriť návštevnosť stránky prostredníctvom internetového vyhľadávača cez „organické“, čiže voľné, neplatené výsledky vyhľadávania.

 Ak to zjednoduším, SEO slúži na to, aby vašu stránku alebo váš obsah ľudia na internete našli. Využíva pritom technológie slúžiace pre tvorbu web stránok a čiastočne aj techniky upravuje samotný obsah web stránky.

Content marketing by som voči SEO vymedzil trochu expresívne touto vetou:

 „Nestačí, aby vás našli, musia sa vás začať milovať.“

Ambíciou content marketingu teda nie je iba upútať pozornosť potenciálneho zákazníka. Chce u neho dosiahnuť zmenu postoja. Chce ho zaujať do tej miery, že sa vnútorne rozhodne byť aktívny a napr. kúpiť produkt, využiť službu alebo sa zapojiť do nejakej aktivity, zdieľa svoj názor, radu, tip a pod.

Dosiahnuť takýto postoj u dostatočne zaujímavej masy zákazníkov je možná iba cez skutočne kvalitný, užitočný a inšpiratívny obsah (content). Ak hovoríme o obsahu, treba zdôrazniť, že nemám na mysli nejaké klasické „obchodnícke“ formy prezentácie, článkov a pod. Tie sa totiž pozerajú na produkt z pohľadu predajcu, výrobcu a pod.  To čo mám na mysli je zákaznícky pohľad: pochopiť, čo zákazník potrebuje, aký problém rieši, v akej situácii sa nachádza a ponúknuť mu riešenie.

Ďalším dôležitým momentom v tomto procese je, že ak má content marketing fungovať, musíte komunikovať pravidelne. Nestačí teda obsah zavesiť na stránku a máte na pár mesiacov, prípadne rokov pokoj. Je to ako v každom inom vzťahu, nestačí sa porozprávať raz a už máte priateľa alebo partnera na celý život. Je treba tomu venovať viac.

hľadiska marketingovej komunikácie nastal prelom v tom, že dnes je intenzívna a pravidelná komunikácia so širokým publikom možná vďaka vysokému preniku internetu do populácie. Prienik internetu je dnes taký vysoký, že sa pri určitých demografických skupinách vyrovná zásahu v klasickým médiách ako televízia, rozhlas a pod. Tlačené magazíny dokonca ustupujú do pozadia stále viac. Ak použijem opäť zjednodušenie, nemusíte si platiť reklamu v klasických médiách, aby ste mohli komunikovať naozaj s masou potenciálnych zákazníkov.

Vytváranie pozitívneho vzťahu so zákazníkom teda nie je tá novinka, o ktorej hovorím. Na tom sa až tak veľa nezmenilo. Nové je to, že teraz môžete tento jeho postoj budovať podstatne efektívnejšie:

  • internet vám dáva dosah na obrovské masy ľudí a nemusíte za to platiť (napr. nejakej televíznej stanici)
  • so zákazníkom môžete komunikovať tak, ako to vyhovuje jemu: teda nie cez reklamy (koho reklamy vlastne dnes neotravujú?), ale cez obsah, ktorý sám na internete zákazník vyhľadáva, ktorý ho zaujíma (recenzie, návody, porovnania produktov, osobné skúsenosti, ukážkové videá a pod.)
  • ďalšou príležitosťou, ako šíriť zaujímavý obsah vám ponúkajú sociálne siete. Zaujímavý obsah si ľudia zdieľajú medzi sebou virálnym spôsobom a verte tomu, že ak si obsah posúvajú medzi sebou siete priateľov a známych, je pravdepodobnosť zaujatia a prijatia podstatne vyššia ako pri platenej reklame.

Ja osobne považujem content marketing nie len za vysoko efektívny spôsob marketingovej komunikácie ale aj za určitý protipól k plochej, neúprimnej a obťažujúcej reklame. Rozhodnutie, ako budete komunikovať so svojimi zákazníkmi je iba na vás. V každom prípade nevyužiť možnosti, ktoré vám internet a nové technológie prinášajú je akoby ste si nechali svoj obchod na rušnej ulici zahalili do plášťa neviditeľnosti.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Eduard Radimák

Eduard Radimák
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 1652
  • Priemerná diskutovanosť: 0
  • RSS blogu

O blogu

Vyprázdniť nádobku vo svojej hlave nie je dôvod, prečo píšem. Verejný text by mal mať nejakú nadhodnotu pre čitateľa, mal by mu priniesť niečo nové, čo pred tým nevedel. Prípadne ho môže pobaviť, niečo naučiť alebo mu poskytnúť informácie, ktoré by musel inak pracne hľadať.

Eduard Radimák

Eduard Radimák
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 1652
  • Priemerná diskutovanosť: 0
  • RSS blogu

O blogu

Vyprázdniť nádobku vo svojej hlave nie je dôvod, prečo píšem. Verejný text by mal mať nejakú nadhodnotu pre čitateľa, mal by mu priniesť niečo nové, čo pred tým nevedel. Prípadne ho môže pobaviť, niečo naučiť alebo mu poskytnúť informácie, ktoré by musel inak pracne hľadať.

Kalendár sa načítava...