Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Eduard Radimák

Americké firmy majú v marketingových investíciách jasno, hovorí reprezentatívny prieskum

18.08.2014 | Eduard Radimák

Ak po rokoch skúseností s obsahovým marketingom americké firmy plánujú nárast investícií do tejto oblasti a spájajú s tým svoje prioritné marketingové ciele, tak to iste nerobia preto, že content marketing je trendy, ale majú na to pádnejšie dôvody.

  • Tlačiť
  • 0

Jedna z kľúčových taktík úspešného prežitia na našej planéte je sledovanie a nasledovanie inovácií. Veľké civilizácie i jednotlivé veľké osobnosti dejín sa vždy zaujímali o veci, z ktorých by sa mohli poučiť, osvojiť si to najlepšie a využiť poznatky vo svoj prospech. Spôsob, akým sa to snažili dosiahnuť sa rôznil: počnúc dotazovaním sa svetoznámych veštiarní danej doby, až po špionáže a platenie cudzích špecialistov.

Spoločnosť Curata (vyvíjajúca softvérové nástrojov pre správu obsahu) uskutočnila na jeseň minulého roku zaujímavý prieskum s 502 respondentmi na rôznych pozíciách vo vedení firiem a marketingu. Prieskum sa týkal využívania content marketingu a jeho výsledky môžu byť veľmi inšpirujúce pre tých marketingových lídrov, ktorý vedia, že budúce úspechy sa rodia už dnes ... ak sa dokážete dobre pripraviť.

Niekto môže namietať, že údaje z amerického trhu nemajú pre náš región dostatočnú vypovedaciu hodnotu. Opak je pravdou. Digitálny marketing (tak sa zvykne nazývať v marketingu všetko, čo nejako súvisí s internetom a mobilnými zariadeniami) postupne vymazáva niekdajšie hranice medzi vyspelými oblasťami sveta. Veď o čo viac (alebo menej) sú Američania internetovým národom oproti Slovákom alebo Čechom? Napr. v prieniku smartfónov v populácii sme na 22 mieste, USA na 13 mieste spomedzi krajín sveta.

To, čo sa deje dnes vo vyspelých ekonomikách v oblasti marketingových trendov sa začalo zhruba pred 7 rokmi. Hovorím teraz o content marketingu. Ten vyvolali k životu zmeny, ktoré presadzované vyhľadávačom Google a ten zasa bezpochyby sprevádza väčšinu závažnejších nákupných rozhodnutí a postojov zákazníkov. Tento vlak sa konečne priblížil aj k našej stanici a skúsenosti zo zahraničia sa veľmi dobre dajú využiť aj u nás.

V tomto to máme my z Východu jednoduchšie, môžme úspešne kopírovať trendy zo Západu a stavať na overenom. Mnohí riaditelia amerických firiem si dnes iste hovoria, že keby boli vedeli, čo príde o rok, dva, tri, boli by sa vedeli pripraviť lepšie. My tú šancu máme.

 

Takže poďme k prieskumu. Curata vyspovedala 502 marketérov na rôznych pozíciách. Podrobnejšie si oslovenú skupinu môžete pozrieť na obrázku nižšie:

 

 Curata

PrieskumZdroj: Curata

Z prieskumu vyplynulo, že vedúci marketingoví pracovníci a špecialisti považujú za hlavné strategické ciele pre content marketing nasledujúce:

- získať viac potenciálnych zákazníkov (leads)

- podnieť ich ku kúpe

- vybudovať povedomie o značke

 

Za hlavné bariéry pri realizácii tejto stratégie považujú:

- limitovaný počet ľudí vo marketingovom tíme

- limitovaný finančný rozpočet 

- nemožnosť produkovať dostatok nového obsahu (content)

 

Ich plány na dosiahnutie uvedených cieľov zahŕňajú nasledovné:

- zvýšenie marketingového rozpočtu pre content marketing

- minimálne 30%-ný podiel content marketingu na celkovom marketingovom rozpočte (vychádzajúc z roku 2013)

- až 71 % z opýtaných plánuje zvýšiť investície do content marketingu v roku 2014

- zvýšenie celkového objemu vytvoreného a spravovaného obsahu

 

Zistilo sa, že až 73 % B2B marketérov produkuje viac obsahu než pred rokom. Stratégia sa im teda osvedčila.

Investície do content marketingových aktivít v roku 2014 plánuje zvýšiť až 71 % opýtaných, z toho 12 % z nich výrazne:

content-marekting-investicie-2.jpg

Zdroj: content-marekting-investicie-2.jpg



U nás sa marketéri ešte len zoznamujú s pojmom content marketing. Plánovaný rozpočet pre  túto aktivitu spravidla neexistuje, ak nerátam investície do web stránok. Kľúčovým faktorom je ale obsah, stránka je technický faktor. Ak neexistuje budget, iste nebudú exitovať ani s tým súvisiace aktivity. Takže ďalší rok stratený.

Z môjho pohľadu sú kľúčové skúsenosti ľudí, ktorý stratégiu pripravujú. Obsahová stratégia nie je ako stratégia pre klasickú reklamu. Funguje na odlišných princípoch. Osobne by som na mieste slovenských marketingových riaditeľov začal z pilotnými projektmi, aby som si pripravil podmienky, odskúšal  fungovanie a zladenie činností a ľudí v tíme. Nakoľko obsahový marketing sa viac než na reklamné kampane podobá na fungovanie malého vydavateľstva. Chce to skúsenosti s riadením takýchto projektov a tie sa získavajú postupne počas dlhšieho obdobia. Preto odporúčam začať čím skôr.

  • Tlačiť
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Eduard Radimák

Eduard Radimák
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 1658
  • Priemerná diskutovanosť: 0
  • RSS blogu

O blogu

Vyprázdniť nádobku vo svojej hlave nie je dôvod, prečo píšem. Verejný text by mal mať nejakú nadhodnotu pre čitateľa, mal by mu priniesť niečo nové, čo pred tým nevedel. Prípadne ho môže pobaviť, niečo naučiť alebo mu poskytnúť informácie, ktoré by musel inak pracne hľadať.

Eduard Radimák

Eduard Radimák
  • Počet článkov: 8
  • Priemerná čítanosť: 1658
  • Priemerná diskutovanosť: 0
  • RSS blogu

O blogu

Vyprázdniť nádobku vo svojej hlave nie je dôvod, prečo píšem. Verejný text by mal mať nejakú nadhodnotu pre čitateľa, mal by mu priniesť niečo nové, čo pred tým nevedel. Prípadne ho môže pobaviť, niečo naučiť alebo mu poskytnúť informácie, ktoré by musel inak pracne hľadať.

Kalendár sa načítava...