Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Dušan Elko

Milujem exotov

13.03.2017 | Dušan Elko

Idem zo stretnutia a som nadšený

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

To bol ale „exot“. A aký! Samozrejme, nie svojim výzorom, ako by si mohol niekto myslieť, ale štýlom rozmýšľania. A presne takého som hľadal. Pýtate sa prečo? Lebo profesný život je plný priemernej šedi a pracovný trh zriedka ponúkne niekoho výnimočného. A preto stretávanie „exotov“ vnáša osviežujúci vánok do monotónneho života riadenia ľudských zdrojov. Ale prečo je tých „exotov“ tam málo? Je to chyba pracovného trhu? Alebo nás ľudí, jednotlivcov?

Vďaka svojej práci by som sa mal stretávať s manažérskou elitou, no reálny život často prináša skutočné sklamanie. Vo vedení spoločností prevláda silný konzervativizmus, ktorý má vplyv nielen na tak zásadnú oblasť, akou je riadenie ľudských zdrojov, ale aj riadenie celej spoločnosti.

Správanie spoločností núti trh produkovať uniformných ľudí, ktorí sa odlišujú len v zanedbateľných detailoch. Chápem, že spoločnosti sa takto správajú s cieľom nenarušiť zabehané štandardy a každodenný chod. Je to síce pohodlné, ale nebol by náš profesný život pestrejší, keby práca nebola iba o rutine?

Som presvedčený, že naše prostredie by bolo lepšie, pokiaľ by ľudia dostavali väčší priestor pre vyjadrenie vlastnej jedinečnosti. Chápem, že je tu riziko možnej straty koncepcie budovanej konkrétnou firmou, ale asi by sme boli prekvapení výsledkom, keby firma trochu viac zariskovala.

Nepotrebujú firmy „exotov“ práve preto, aby sa posunuli dopredu? Takáto postavička môže priniesť spoločnosti nové príležitosti a možnosti. Môže dokonca svojim „exotickým“ správaním poskytnúť komfortné zázemie pre ostatných zamestnancov, ktorých kreativita bola doteraz potláčaná. Je šanca, že sa tak vybuduje úplne nová kultúra.

Našťastie postupne nachádzame odvážlivcov aj medzi spoločnosťami, ktoré sa rozhodli spraviť tento krok a začať sa správať inak. Ale boli by ste prekvapení, že medzi nimi nie je ani jedna spoločnosť, ktorá sa bombasticky prezentuje svojím „employee branding“ a inými vzletnými myšlienkami, týkajúcimi sa vnútro firemného prostredia.

Čo si myslíte, kde je teda chyba? Je to trh ako taký, manažment spoločností, alebo je chyba v nás ako jednotlivcoch?

A ako je to u Vás?

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Dušan Elko

Dušan Elko
  • Počet článkov: 2
  • Priemerná čítanosť: 1941
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Som headhunter, nadšenec so širším pohľadom na realitu života chápajúci ľudské zdroje ako multidisciplínu. Rozhodol som sa písať tento blog, lebo niekedy veci príliš komplikujeme a pre stromy nevidíme les.

Dušan Elko

Dušan Elko
  • Počet článkov: 2
  • Priemerná čítanosť: 1941
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Som headhunter, nadšenec so širším pohľadom na realitu života chápajúci ľudské zdroje ako multidisciplínu. Rozhodol som sa písať tento blog, lebo niekedy veci príliš komplikujeme a pre stromy nevidíme les.

Kalendár sa načítava...