Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Len ten, kto túži s Ficom bojovať.

02.02.2010 | Daniel Jankech

Diskusia (11 reakcií)

02.02.2010 | pravica-lavica

Oslovil ma emotívny prístup pána Jankecha. Žiaľ racionálne však nemôžem súhlasiť s tvrdením, že mi bijú kamaráta, aj keď som silno pravicový človek. Azda bude dobré ozrejmiť, čo to znamená: som presvedčený o tom, že prosperitu individuálnu i spoločenskú je možné dosiahnuť iba tam, kde sa úloha, vplyv a moc štátu minimalizuje, iba tam kde sloboda jednotlivca je nadradená tzv. "vyšším záujmom". A to vo všetkých oblastiach. Samozrejmou je ekonomika: minimálne dane, odvody, clá a rôzne poplatky, ako aj deregulácia vstupu do rôznych odvetví. Ale rovnako dôležité je, aby štát vycúval z oblastí školstva, vedy, zdravotníctva, sociálnych oblastí a pod. Preto by som bol veľmi šťastný, keby na Slovensku existovala strana, politik, alebo len človek s hlasom, ktorý by takéto myšlienky hlásal a usiloval presadiť v praxi. Žiaľ, pán Jankech, ja takého človeka nevnímam. Pán Dzurinda nie je pravičiar, ani pani Radičová, ani pán Mikloš, ani páni Bugár, Sulík a ostatní. Všetko sú to politici bezpohlavní -- niekedy zastávajú ľavicové, inokedy pravicové myšlienky... Podľa toho, čím sa dajú nazbierať politické body, voličské hlasy, teplučké miesta v parlamente. Je chybou označovať každého, kto stojí trochu v pravo od pána Fica pravicovým politikom. A je to chyba strategická, pretože najmä mladým ľuďom pletie hlavy. Najprv je potrebné, aby existovali jasné myšlienkové prúdy v politike a až potom môžeme pomenovať kto je kto. Práve to je dôvod 40%-ných preferencií pána Fica. Pán Fico je jasný socialista až komunista. Netají to, ba je hrdý na idey, na ktorých jeho politika stojí. Jeho konkurenti takto jasne čitateľní nie sú. Kým nepríde niekto s jasnou alternatívou a s jasnými myšlienkami, dovtedy nám budú vládnuť socialisti. A pán Dzurinda je zlodej, ktorý by mal ísť so svojimi kumpánmi do basy (rovnako ako pán Mečiar, pán Slota, pán Počiatek a ostatní grázli).

02.02.2010 | Daniel Jankech

Ďakujem Vám za komentár, určite nad ním budem ešte premýšľať, ale zatiaľ s Vami celkom nesúhlasím.

V minulom volebnom období za vlády p. Dzurindu sa predsa dialo všetko to, čo pravicové idey hlásajú. Štát sa minimalizoval. Podniky sa privatizovali, sociálne dávky znižovali. Zaviedli sa poplatky do zdravotníctva,vytvoril sa priestor pre privatizáciu nemocníc a ďalšiu reformu zdravotníctva smerom k slobodnému trhu a mnoho ďalšieho.
Minimálne nesúhlasím s tým že p. Mikloš nie je pravičiar.

Avšak v mojom článku som sa venoval predovšetkým spôsobu boja s nositeľom boľševickej nekultúrnosti a mentalite opozičných strán.
Ak by sme sa zahĺbili do histórie, práve slabosť demokratických síl dáva najväčšiu šancu tým, ktorí sa správajú tak ako Róbert F.

Myslím, že v situáci vývoja Slovenska by bolo naivné si myslieť,že politici nebudú skorumpovaní .. aj tí naši, ale to by bol nadlho.

02.02.2010 | .pravica-lavica

Ďakujem za reakciu. Málokedy sa stáva, že autor sa nad komentárom skutočne zamyslí. Je to z Vašej strany prejav intelektuálnej poctivosti a to mi imponuje. Preto si dovolím nadhodiť ešte pár námetov na zamyslenie...

Ja som samozrejme netvrdil, že za dvoch vlád pána Dzurindu sa mnoho nezlepšilo oproti vládam pána Mečiara. Predovšetkým sa podarilo urobiť aký-taký poriadok s mafiánmi -- niečo čo pán Mečiar nebol schopný a/alebo ochotný spraviť. Či a ako s mafiou spolupracovala mečiarovská garnitúra ukážu nejaké budúce tlačovky budúcich vlád... :-)

V každom prípade odstránenie mafiánov, ktorých z basy pán Havel vypustil bolo najzásadnejším činom, ktoré umožnilo všetky tie ekonomické reformy, čo ste vymenovali.

Problém je ale v tom, že SDKÚ vyrástla na teórii menšieho zla. Nie je predsa možné robiť serióznu vrcholovú politiku s mottom "sme proti Mečiarovi". Pretože, nezakrývajme si oči, to bol výťah pánov Dzurindu a Mikloša k moci. A to je málo. Aj preto, možno najmä preto, keď sa situácia stabilizovala a ľudia sa už nebáli vyjsť po západe slnka do ulíc, záujem o tzv. pravicovú politiku upadol a hľadal sa niekto s jasnejším ideovým programom. A to využil pán Fico. To pravicové ideové zázemie, čo som vyššie spomínal, sa síce SDKÚ postupne počas rokov usilovala pozliepať ale márne. Človek neprekročí svoj tieň.

Každý kto sa zapojí do politiky je alebo sa stane skorumpovaným. Je to prirodzené. Keby som mal možnosť dostať sa k províziám napr. za predaj SPP (alebo emisií) určite by som do toho šiel. Ale ja, na rozdiel od pánov politikov, o tejto stránke ľudskej (teda aj svojej) povahy viem, nezakrývam si pred ňou oči a do politiky nevstúpim. Aj preto je veľmi trápne ako generalita SDKÚ (a samozrejme aj Smeru) do posledného dychu mlží okolo finančných transferov medzi firmičkami napojenými na stranu.

Áno, pán Mikloš má určité vlohy. Podľa mňa by sa bol stal kvalitným pravičiarom, keby bola po revolúcii 1989 vznikla nejaká skutočne pravicová strana. Žiaľ, história sa udiala inak. A žiaľ, človeka roky v systéme spracujú...

A na záver, myslím, že najlepším spôsobom boja proti boľševickej lúze je dať jej po papuli. Najmä tento Váš postoj ma zaujal a vrelo s ním súhlasím. To je však osobná vec každého z nás. Nerobme si však spasiteľov z ľudí, ktorí kradnú rovnako arogantne ako oná boľševická lúza. Príde mi to také násilné.

02.02.2010 | Daniel Jankech

Vďaka za uznanie.

Váš príspevok je pomerne obšírny a preto len trochu stručnejšie.

Problém voľby menšieho zla podľa môjho názoru vyplýva z niekoľkých príčin.

1.Zatiaľ slabá ponuka kvalitných politikov.Príčinu vidím žiaľ v komunistickej minulosti.To sa mení ťažko.

2.Nedostatok poctivosti voliča a jeho iracionálnosť. Ak by boli za svoje najhoršie prešľapy politici potrestaní stratou preferencií čím by boli odrezaní od politiky, bolo by možné selektovať a politici by si sa viac snažili.
Treba asi zmeniť občana.

3.Pri každých voľbách riešime existenčnú dilemu, a to nám zužuje výber.
Bolo by určite konformné keby sme si vyberali medzi KDH, SDKÚ,SaS, či Maďarskou koalíciou. Avšak volíme z princípu zachovania slobôd občana proti neoboľševizmu a mafiánskym skupinám ktoré prdstavujú SMER, HZDS, SNS tak nám žiaľ nič nezostáva aby sme si vyberali len medzi menším a väčším zlom.
Možno sa to časom zmení.. aj keď som trochu skeptický.

05.02.2010 | .pravica-lavica

Myslím, že netreba meniť občanov. Občania sú v poriadku ale môžu si vyberať iba z danej ponuky. Veľa by napr. riešil inštitút jednoznačnej a osobnej trestnoprávnej zodpovednosti za spravovanie vecí verejných. A ako som naznačil vo svojom prvom príspevku, mnohí z tých čo sedia v parlamente a vo vysokých úradných funkciách patria do basy.

Keďže takýto inštitút neexistuje, je len samozrejmé, že sa do politiky nechodí kvôli ideám ale "nabaliť sa". A prečo by aj nie...

03.02.2010 | petrov.m

Je to citlivá téma a s výhradami voči pôvodnému článku nemôžem celkom súhlasiť. Nespochybňujem, že Dzirinda nie je super pravičiarom ale o tom to nie je.
Otázne je kde zaradiť Fica a Smer, je to Ľavičiar a strana Ľavicová???
Asi by sme sa zhodli, že z repertoáru ľavice používa iba ohlupujúce heslá, (žiaľ také, ktoré chce 40-50% Slovákov počúvať a v reále robí korupčnú politiku prideľovaním štátných zakázok spriazneným firmám , ktoré mu to na oplátku vracajú v podobe financovania strany. Odstraniť konkurenciu a "všetko RIADIŤ" štátom ( rozumej rozhodovať ,kto koľko a za akú protislužbu dostane ,to bol cieľ tých, čo podporovali a podporujú Fica.
Bolo by asi nezodpovedné, pri hľadaní pravdy o pravici nevidieť, že v každej dobe ( v realnom prostredí toho-ktorého štátu) a v každej krajine sa formovala a formuje " pravica" s odchylkami. Preto si nemyslím, že je nevyhnutné polemizovať o tom kto je aký pravičiar ale v našom regióne postačí, keď si zachováme slušnosť a tým, ktorí sa pričinili o rozvoj štátu, o jeho navrátenie do Europy tieto zásluhy priznáme a budeme ich chrániť pred politikmi, pre ktorých každý neúspech rivala je "ľudovým víťazstvom a núti celý národ oslavovať.
Osobne si vážim gesto pána Dzurindu " NEKANDIDOVAŤ a tým ponúknuť protivníkovi možnosť trestného stíhania ( poslanca SDKÚ parlament nevydá iba preto aby nevznikol precedens, podľa ktorého by potom vydal politikov ostatných parlamentných strán).
Len nech sa i Smeráci pousilujú pospomínať, koľko krát hromžili na poslaneckú imunitu a snahu politikov ju využívať.
Enciklopedické ukážky nám vytvorilo HZDS spolu s dôkazom, že imunitou stačí prekryť jedno volebné obdobie v ktorom sa pomenia ( isto náhodou) vyšetrovatelia , uložia ( alebo založia?) spisy a pomaly sa odstránia dôkazy a ....
Toto všetko ma viedlo k záveru keď som prestal úpolitické spektrum deliť na Pravicu a Ľavicu a úplni mi postačujú iba prvé písmena: P- pragmaticka politika
Ľ- ľúbivá politika.
Preto aj v nadchdzajúcich voľbách budem voliť pragmatikov

05.02.2010 | .pravica-lavica

Ale pán komentátor, presne to čo opisujete JE predsa podstatou ľavicovej politiky. Ľúbivými rečami si k sebe pritiahnuť voličské hlasy a potom rozmrhať kapitál nahromaždený za vlády pravice.

Nikdy žiaden ľavičiar nič nevybudoval, čo by súkromný kapitál (teda trh) nebol vybudoval rýchlejšie, lacnejšie a efektívnejšie. A keď to trh nebudoval, tak to bolo zbytočné. Ľavica je o mrhaní a pravica o šetrení. Ľavica = nesloboda a nekultúrnosť. Pravica = prosperita a poctivosť (tá u nás ale nielen u nás chýba).

Práve zotieranie hraníc medzi tým, čo sa historicky volá ľavica a pravica prispieva k dnešnej neprehľadnosti smerovania jednotlivých politických strán. A to nahráva do karát hádajte komu...

10.02.2010 | Brain

Dristy, atd. Podstatou kazdej politiky je lubivymi recami si k sebe pritiahnut volicske hlasy, to robi teraz napr.Sulik. Mna by skor zaujimalo, co podla teba vybudovala pravica na Slovensku... Ja si prave myslim, ze na Slovensku neexistuje pravica ci lavica, komunisti, bolsevici, ci kapitalisti, ale vsetko je sustredene v strede a niekto viacej vlavo, ci vpravo....

02.02.2010 | mar.ko

Táto veta je pravdivá ??? Nie. On len vie, ako má rozprávať. Aj keď pláva po krk v stoke. Som presvedčený , že jemu socialistické ideály veľa nehovoria. On prišiel na to, ako rozprávať. Naučil sa fakt, geniálne rozprávať a nepovedať nič. Za 3 minúty vyhodím .... tendre , nástenky , garáže, ... to všetko je ok . A vďaka komu . Nám. My si ho volíme. Lebo taká je demokracia. Ja viem, že nič lepšie nemáme. Ale je to hlúposť. Aj tak väčšina z nás verí tomu čo chceme počuť. Kováč sa samouniesol, remiáš sa samo vznietil, všetko sa stalo samo. Určite aj rf možno má pravdu a všetky tie adresy a schránky nejako súvisia. Nie som hlupák a je mi jasné , že miki nás doviedol, tam kde by sme neboli. Boli by sme v Bielorusku. Ale tiež si potreboval samopodraziť nohy , skupinkami a šimkom a martinkou a bratislavčanmi. Tak ako Vlado kňažkami a tak . Takže proste najzákladnejšia diagnóza je nemať moc. Moc . Tá deformuje. Takže musíme si ešte počkať aj na Roba. Aby aj on sa samopodrazil. Lebo voličsto na to musí prísť. Tie vlny tuším budú 8 ročné. Raz nám bude vládnuť dobro. Raz zlo. Ako v rozprávke. Žiadna pravica. Alebo ľavica. Len dobré riešenia, alebo zlé. Raz budeme šetriť inokedy budeme hýriť. Proste nemožno naučiť ľud , že toto alebo ono je dobré a to je zlé.
Lenže potom, kto nás bude viesť? Keď každý, kto bude pri moci sa samopokazí.
Navrhujem aby sme prešli na prezidentský systém - menej poslancov , ministrov a obdobie len na jeden krát 6 rokov s osobnou trestnoprávnou zodpovednosťou.S viceprezidentom z druhej strany. Takým nejakým rotvajlerom. Ktorý by ho strážil. A aj pokúsal, keby bolo treba. Ha Ha dobrá rozprávka. Ilúzia.
PS: keby náhodou tak ja som volil :1990: VPN; 1992:SNS(áno chcel som sr) 1994:Dú; 1998:SDK, 2002: SDKÚ, 2006:SDKÚ 2010: PORAĎTE MI....

04.02.2010 | trendista

Súhlasím s Tvojim príspevkom ale musím sa pozastaviť nad Tvojim PS. Najmä pokiaľ ide o Tvoju voľbu v r. 1992. Vieš, ona tá SR by bola vznikla tak či tak. Ale tí ktorí dali priestor takým stranám ako SNS a HZDS na dlhú dobu dali priestor odpornému neobolševickému a tupému nacionalistickému moru. Každému slušnému človeku pri pomyslení na to, kto nás to má priviesť do samostatnej republiky vstávali dupkom vlasy a robila sa mu husacia koža. Mne sa z toho chcelo grcať a táto potreba pretrváva dodnes. Od narodenia žijem kontinuálne v komunizme takmer už šesťdesiat rokov a keď sa tak nad tým zamýšľam, asi v tom komunizme aj dožijem. Aj vďaka inteligencii slovenského elektorátu.

02.02.2010 | Jiří Ščobák

... ten, kdo vrazi onen pohlavek, volic?
:)

Daniel Jankech

Daniel Jankech
  • Počet článkov: 9
  • Priemerná čítanosť: 4038
  • Priemerná diskutovanosť: 20
  • RSS blogu

O blogu

Zaujímam sa o politiku, ekonomiku a zdravotníctvo. Som autorom dvoch publikácií o stave rešpektovania ľudských práv v slovenskej medicíne. Možno naivný idealista a tiež trochu disident, v permanentom spore s negatívami súčasnej spoločnosti.