Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Cyklotrendy

Čo pomôže žene zostať atraktívnou aj v roku 2014?

07.12.2013 | Martin Fraňo

Určite nestačí sa cez Vianoce prejedať a potom si kúpiť zázračnú tabletku.

  • Tlačiť
  • 1

So zlepšujúcou sa životnou úrovňou sa priamo úmerne stáva pre ženu nevyhnutnosťou vyzerať dobre. Kto sa prechádza po nákupných centrách, vidí stovky žien, pre ktoré je viditeľne správny "look" na prvom mieste. Sú presvedčené, že len o dobre vyzerajúcu, teda v modernom chápaní štíhlu ženu, bude mať záujem perspektívny, dostatočne zebezpečený muž. Samozrejme, česť výnimkám, ktoré sa racionálne stravujú, majú dostatok pohybu v práci, neváhajú prejsť do obchodu pešo, nedajbože si ráno schuti zabehajú a večer idú zaplávať.

Keď si však niekto sadne do nákupného strediska najmä v Bratislave, uvidí úplne iný prototyp mladej ženy, v reči Rytmusa zlatokopky. Nevyhnutnosťou je značková blúzka, minisukňa, kabelka, šperky, samozrejme exkluzívna kozmetika parfémom začínajúc, rôznymi tvárovými omalovánkami končiac. Pre mladú "loviacu" ženu je teda aj v rámci možností nevyhnutné mať aspoň ako tak štíhle telo, aby minisukňa nevyzerala ako návlek na klobáse. Samozrejme si za toto relatívne prirodzené správanie (aj v prírode samičky lákajú rôznymi spôsobmi najsilnejších samčekov) môžu muži sami, pretože mnohí takéto prívesky vyhľadávajú. Z toho mladé dievča môže ľahko usúdiť, že po podobnom správaní je dopyt, a teda sa mu prispôsobí. No ruku na srdce páni, čo od takejto slečny očakávame? Láska až za hrob to nie je...

Blížia sa však vianočné sviatky, sviatky obžerstva a sladkého ničnerobenia, ktoré pre mladú ženu, ktorá musí dobre vyzerať, keď chce zostať v hre, znamenajú často pohromu. V novom roku má každý nekonečne veľa plánov, ako zmení životný štýl, ako začne odznova, prestane fajčiť, začne sa viac hýbať, kúpi si lístok do posilňovne, či na plaváreň. Výnimočným vianočným darčekom je v tomto ojedinelý výrobok, stacionárny bicykel, tzv. vešiak na oblečenie, pretože túto funkciu vždy prevezme po troj-, štvornásobnom použití podľa návodu, keď si dotyčný, či dotyčná na ňom zabicykluje. Po tomto úvode svojho primárneho účelu sa premení na krásny stacionárny bytový doplnok s druhotnou funkciou vešiaka.

Preto mnohí tí, ktorým na svojom vzhľade záleží, zvolia iné riešenie. Ponúka sa široká škála "zaručených" doplnkov stravy, či elektrických stimulačných prístrojov, ktoré bez námahy a už za niekoľko dní zabezpečia pre užívateľa postavu Brada Pitta alebo Angeliny Jolie.

Prečo ako každý rok, práve začiatkom roka, resp. na jar, keď sa blíži letná sezóna sukní, dokážu firmy predávajúce overené prípravky a prístroje na chudnutie vytiahnuť z klientov tisíce eur?

Preto, že nik nechce počuť pravdu. Pravda nie je tá krásna rozprávka o princovi a princeznej, ale reálny pohľad na svet. Obzvlášť ženy sú náchylnejšie uveriť niečomu, čo triezvy a logicky uvažujúci mozog nazve prinajlepšom výmyslom, keď nie klamstvom. Nie je pravda, že mladá moderná žena nemá čas žiť a starať sa o seba tak, aby bola zdravá. Byť a cítiť sa zdravá, znamená byť krásna. Krásna žena v ponímaní zdravého muža nie  je mľandravá, moderne oblečená anorektička. Ale silná zdravá žena, plná vitality, ktorá môže zároveň plniť funkciu matky i vzorne reprezentujúcej manželky. Toto nie je žiadna utópia, a ani rozprávka. Toto je dosiahnuteľná realita, ale vyžaduje určité úsilie.

Je veľmi ťažké sám seba presvedčiť ísť do posilňovne, či zabehať si, alebo previezť sa na bicykli niekde na hrádzi, keď je to dotyčnému výrazne proti srsti a robí to len s cieľom udržať si váhu. V tomto prípade nie je efekt dostatočný a dlhodobo nepomôže ani predplatenie služieb na športovisku, či športového trénera na dlhšiu dobu vopred, čo človeka núti zotrvať v činnosti určitú "predplatenú" dobu.

Jediným riešením je dosiahnuť dobrý životný štýl.

To znamená, dostatok spánku, pohybu, kvalitnú stravu, keď sa dotyčný, či dotyčná nenapcháva pre chuť na niečo, ale preto, že potrebuje jesť. Moderná doba priniesla človeku vymoženosti v podobe automobilu, bez ktorého si už dnešný človek ani nevie predstaviť život. Poznám expertov, čo si idú autom aj päťdesiat metrov do novinového stánku kúpiť cigarety. Toto nevedie k zdraviu, a teda z dlhodobého hľadiska ani k šťastiu. Iba zdravý človek môže byť šťastný.

Riešením je získať už v mladosti pohybové návyky v práci, alebo v športe. Dôležité je nájsť si v pohybe záľubu. V konečnom dôsledku je to i lacnejšie riešenie, ako neskôr nákladne odstraňovať nedostatky. Nákup športovej výstroje, tenisiek, oblečenia, bicykla, tenisovej rakety ap. je z dlhodobého hľadiska zanedbateľná investícia. Dôležitým faktorom je i nájsť si správnu partiu, alebo si ju vytvoriť.

Nie je pravda, že ženy nemajú radi pohyb a šport.

Je možno chyba spoločnosti, že k podobnému nie sú ženy od malička vedené. No poznám osobne mnohé mladé ženy, ktoré na prahu dospelosti vyzerali ako vrece zemiakov a nemali o sebe veľkú mienku a veľmi sa snažili "komerčným" spôsobom dosiahnuť obdiv okolia a svoju spokojnosť a dosiahli ju nakoniec pohybom. Aj v neskoršom veku sa dostali do správnej "športovej" partie, kde si pohyb a šport zamilovali a jednou ranou zabili dve muchy. Získali prirodzený koníček človeka - pohyb a zároveň zdravú, silnú a peknú telesnú schránku. Mnohé z nich neskôr pokračovali i v súťažnej športovej kariére, a pritom nestratili nič zo svojej krásy a šarmu.

Dôkazom toho je už tretí ročník súťaže Miss Slovenskej cyklistiky, kde môže široká verejnosť hodnotiť krásu slovenských cyklistiek. Samozrejme, aj v iných športoch, masových i vrcholových, nájdeme desiatky pekných a sexi žien, ktoré žijú dynamický a aktívny život, a práve tie nemajú najmenší problém získať životného partnera. Na peknú mladú športovkyňu letia stovky viac - či menej športujúcich mladých mužov ako muchy na lep, až ich musí odháňať. A v konečnom dôsledku je to pre dotyčnú i lacnejšie. Nemusí sa viac venovať riešeniu problémov s nadváhou, nákupom "zaručených" prípravkov na chudnutie alebo hľadaním miesta pre "prístroje na chudnutie".  Nemusí ani preceňovať nákup čačiek-mačiek, kabeliek a iného "dôležitého módneho" odevu, lebo rovnako ako mňa, ani väčšinu mužov nezaujíma, aká kabelka sa žene hompáľa na pleci, v prvom rade hodnotím, čo sa nachádza pod tým pozlátkom navrchu, a to po intelektuálnej, a rovnako tak po telesnej stránke. Nie nadarmo už starí Gréci za krásu považovali kalokagatiu, súlad rozvoja tela a ducha.

  • Tlačiť
  • 1

Cyklotrendy

Cyklotrendy
  • Počet článkov: 3
  • Priemerná čítanosť: 3862
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Cyklistika nie je len šport, ale aj vášeň, v ktorej sa točia nemalé peniaze. Preto o nej píšeme tu. Autor blogu: Martin Fraňo - stále aktívny pretekár, člen Výkonného výboru Slovenského zväzu cyklistiky a manažér CK Banská Bystrica.

Cyklotrendy

Cyklotrendy
  • Počet článkov: 3
  • Priemerná čítanosť: 3862
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Cyklistika nie je len šport, ale aj vášeň, v ktorej sa točia nemalé peniaze. Preto o nej píšeme tu. Autor blogu: Martin Fraňo - stále aktívny pretekár, člen Výkonného výboru Slovenského zväzu cyklistiky a manažér CK Banská Bystrica.

Kalendár sa načítava...