Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Csilla Juhász Szabó

Zvierací influenceri sú viac ako chutní a sladkí

14.06.2018 | Csilla Juhász Szabó

  • Tlačiť
  • 1

Keď rozprávame o social mediálnych názorových vodcoch, myslíme predovšetkým na ľudí, ale pánmi sociálnych stránok sú v skutočnosti malé zvieratká. Medzi ktorými viacerí vlastnými profilmi a z profilov vyrastajúcimi značkami, dosiahli taký vplyv, ktorý im môže závidieť nejeden influencer. Ale o kom vlastne rozprávam, a vďaka čomu sú zvierací infuenceri takí úspešní?

Leader americkej The Dog Agency, Loni Edwards už dávnejšie, veľmi krátko, jednoznačne a nespochybniteľne vyjadril, od čoho sú zvierací infuenceri takí vplyvní a silní: lebo vplývajú na každú vekovú kategóriu, produkujú neskutočne vysoké engagement hodnoty a sú schopní dosiahnutia takej virality aj jednoduchými obsahmi, pre ktorú musí iný typ influencera veľmi veľa bojovať (alebo je potrebný neskutočne originálny nápad). Týchto malých zvieracích influencerov ich nasledovatelia milujú bezpodmienečne, sú súčasťou ich táborov, pretože každé ich zobrazenie nasledovateľom prináša veľkú dávku šťastia – takto ani nie je potrebné detailné vysvetlenie prečo sú vyslovene cenní pre značky.

Ani nie je náhoda, že téma „ pet influencer“ je populárna a, že je veľkým biznisom za veľkou mlákou, stavajú na ňu také agentúry ako spomenutá The Dog Agency, ktorá zastupuje také zvieracie celebrity ako Harlow a Sage, jazvečík Crusoe, alebo Tuna (ktorého poznáme ako Ftefana z reklám na Kofolu, kto je síce animovaný, ale jeho predloha je skutočná). Im podobajúce sa zvieracie celebrity, alebo skôr ich majitelia, získavajú obrovské peniaze za spoluprácu, a v tomto prípade už nemusíme myslieť len na reklamy týkajúce sa krmív pre zvieratá.

LIL BUB

Zdroj: LIL BUB

Ako sa stane jedno malé zvieratko influencerom?

Pochopiteľne aj v prípade zvierat sú potrebné základné veci pre dosiahnutie nasledovateľov, ako je zaujímavý, nevšedný obsah, príbeh, osobnosť, vzhľad. A k tomuto je nevyhnutné, aby mal majiteľ zodpovedajúcu afinitu, vzťah a talent k príťažlivému prestieraniu na sociálnych povrchoch. A je dôležité, aby bol ochotný investovať dostatok energie pre starostlivosť a formovanie profilu, aby na profil vymýšľal zaujímavé obsahy a aby ich aj napriek vyčerpávajúcej práce aj pripravil. Aj Kim Kardashian dávnejšie povedala, že k príprave dokonalej selfie fotografie, je potrebné urobiť, nafotiť niekedy aj viac ako sto verzií – tak si predstavte čo to znamená, akú prácu to znamená, urobiť dokonalú verziu pri stále sa pohybujúcom aktívnom zvierati, koľko cvičných fotografií to môže znamenať.

A dokonca aj z vlastnej skúsenosti viem, že aj zvieratká majú dni, kedy sú celý deň aktívni, produkujú sa, a majú aj dni, keď celý deň len prespia a nezaujíma ich čo by od nich ich páničkovia chceli a žiadali. Teda, aby bolo tvoje zvieratko vychyteným influencerom, je potrebná aktívna práca. Samozrejme poznáme aj také situácie, kde sa zvieratko stane slávnym, populárnym influencerom, len preto, že je celebritou jeho pán, alebo panička, ale to je už celkom iná vec a kategória. Na čo je dôležité prihliadať: treba to robiť len tak a dovtedy, kým si to vychutnáva aj pes, kým je to preňho zábava, a nie je reč o osobnom prospechu a využívaní zvieraťa.

Grumpy Cat

Zdroj: Grumpy Cat

Nie každý zvierací influencer je rovnaký

Existuje najjednoduchšia forma, kedy je jedno malé zvieratko z nejakého dôvodu výnimočné a stane sa celebritou za pomoci svojho pána. Takýmito sú najväčší zvierací influenceri ako Lil Bub, Grumpy Cat, alebo pes Marnie. Oni sú takí veľkí, že sa pýšia vlastnými značkami, vyrábajú sa plyšové figúrky s ich vzhľadom a na rôznych udalostiach, akciách stoja ich fanúšikovia v radoch pre jediný odtlačok ich labiek.

Je tu aj druhá forma, kedy sa zvieratko stáva v nejakej rovine projekciou svojho majiteľa, aj keď to neznie najlepšie. Myslím na to, keď sa majiteľova mienka a kreativita objavuje na sociálnych stránkach cez jeho zvieratko, ako keby jeho zvierací miláčik sprostredkoval, interpretoval a posilňoval jeho názory. Jeden bez druhého by nemohli byť influencermi. Taký je napríklad Rafael Mantesso a jeho pes, Jimy bulteriér, ktorého profil bol vytvorený len nedávno.

Loki

Zdroj: Loki

Prečo je to dobrá príležitosť pre značku?

Zvierací influencer disponuje skutočne silným engagementom fanúšikovským táborom. Keď sa objaví nejaká značka je viac ako pravdepodobné, že si pri takomto influencerovi získa pozitívne hodnotenie od publika. Základ je, že je to dobrý terén pre služby malým zvieratkám, pre firmy zaoberajúce sa produktmi, pretože tu prebieha priamy, inštinktívny nákup.

Ale dá sa urobiť krok a postúpiť od jednoduchého predstavenia produktu. Podľa Loniho Edwardsa by chcelo dnes už čoraz viac značiek oslovujúcich ľudí účinkovať cez zvieratá a to stále špeciálnejšími metódami a spôsobmi. Mercedes Benz pripravil 360stupňové virtuálne video k jednému zo svojich áut, v ktorom vystupoval veľký vlčiak Loki so svojím majiteľom, preto, aby ukázal ľuďom a dal im pocítiť ako dobre sa môže cítiť ktokoľvek používajúc ich auto. Zaujímavosťou je, že tento rok už sponzoruje cesty Lokiho a jeho majiteľa značka Toyota, je o nich obrovský záujem všade.

Samozrejme akokoľvek nádejná a zaujímavá je takáto spolupráca, aj tu musíme zostať pri rozume a musíme dávať pozor na predpisy, ako v prípade spolupráce s normálnym influencerom. Pretože aj toto sa môže skončiť neúspechom. Musíme byť obozretní predovšetkým vtedy, keď sa osoba majiteľa silnejšie viaže so zvieraťom. Lebo tam nejde len o sladké zvieratko , ale zvyčajne sa pri nejakej markantnej mienke objaví značka a jej odkaz.

  • Tlačiť
  • 1

Csilla Juhász Szabó

Csilla Juhász Szabó
  • Počet článkov: 5
  • Priemerná čítanosť: 1162
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Som komunikačná manažérka, v rámci Morpho pracujem s influencermi v zahraničí, a rozhodla som sa zaoberať s touto témou aj tu na Slovensku. Budem písať o trendoch, dobrých aj zlých prípadoch a o všetkom, čo sa týka tohto svetu.

Csilla Juhász Szabó

Csilla Juhász Szabó
  • Počet článkov: 5
  • Priemerná čítanosť: 1162
  • Priemerná diskutovanosť: 5
  • RSS blogu

O blogu

Som komunikačná manažérka, v rámci Morpho pracujem s influencermi v zahraničí, a rozhodla som sa zaoberať s touto témou aj tu na Slovensku. Budem písať o trendoch, dobrých aj zlých prípadoch a o všetkom, čo sa týka tohto svetu.

Kalendár sa načítava...

Moje odkazy