Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

Ako jednať s nepríjemným zamestnancom.

04.11.2015 | Alexander Birčák

Diskusia (2 reakcie)

04.11.2015 | od A do Z

U nás v práci môže byť zamestnanec len šumný. Múdri nesmie byť, lebo by hneď od nadriadeného samozrejme s veľkým rozhľadom dostal za vyučenú.V skratke:Šumný môžeš byť ,ale múdri? Však ďalších 25 je pred bránami firmy,ktorý čakajú na tvoje miesto.

05.11.2015 | Alexander Birčák

"Môžeš byť šumný (pekný), ale múdry nie." To som už počul :-) Ak šéf odmieta zlepšovacie návrhy od svojich zamestnancov, pripravuje sa tým o možnosť zvýšiť výkon svojho tímu (firmy).

Argumentácia, že pred bránami firmy stojí ďalších 25 je argumentácia založená na strachu. Ja by som sa radšej sústredil na výkon, ktorý dokážem firme ponúknuť, nie na to, že pred bránou je ďalších 25 uchádzačov.

Keď som bol zamestnaný, dvakrát sa mi stalo, že som dostal nového šéfa, pred ktorým som mohol byť iba pekný, múdry nie. To bol pre mňa signál, aby som si hľadal nového šéfa za dvojnásobný plat. A v obidvoch prípadoch som získal zamestnanie napriek tomu, že tam bolo "25 iných uchádzačov", napriek tomu, že som chcel dvakrát toľko, ako oni, ale vďaka tomu, že som bol práve taký "múdry", ako zamestnávateľ potreboval.

Pre objektivitu treba dodať, že niektorí zamestnanci sú "múdri" deštruktívnym spôsobom. Už dopredu vedia, že nové veci nebudú fungovať, ale sami neprídu s návrhom, ako to urobiť, aby to fungovalo. Jeden taký "múdry" v tíme môže byť užitočný na odhaľovanie chýb, ktoré iní v zápale boja prehliadli. Viac takých "múdrych" v tíme dokáže poriadne otráviť atmosféru.

Alexander Birčák

Alexander Birčák
  • Počet článkov: 4
  • Priemerná čítanosť: 4511
  • Priemerná diskutovanosť: 7
  • RSS blogu

O blogu

Som biznis kouč a školiteľ. Už takmer 20 rokov pomáham šéfom rozbiehať nové veci a motivovať ich ľudí. Pri motivácii ľudí je dôležité zistiť, akú má dotyčný človek vnútornú motiváciu. Čo by najradšej robil, aj keby za to nedostal zaplatené. Potom mu môžeme zadať prácu, ktorú chce robiť sám od seba a nemusíme ho do toho poháňať. Viete odlíšiť Flegmatika od Cholerika? Potom viete určiť aj ich vnútornú motiváciu. Ako na to sa dozviete v e-booku „Motivácia: Čo nás poháňa a prečo si s niekým nerozumieme“. Stiahnite si ho bezplatne tu >>>