Tuším budem produkovať viac takýchto postov, ak bude moja odmena to, že ta vždy donútim reagovať ![]()
Tak poďme na to. Tlačí sa mi na jazyk, že to, čoho sa dopúšťaš je straw men fallacy, ale nechajme to tak
.
1. Ak slovo boľševizmus používač príliš často a v neadekvátnych súvislostiach devalvuješ jeho signalizačnú hodnotu. Presne tak ako sa napríklad zdevalvovala signalizačná hodnota apelu “pozor, Fico chce zrušiť reformy”. Dobrý signál je diskriminačný signál, taký ktorý je nákladné napodobniť. Ak budeš kydať vo verejnej debate tony boľševizmu, signalizačná hodnota sa stratí.
.
2. Godwinov zákon je v prvom rade vtip, ale neviem, prečo by mal byť jazykovo podivný. Tvojej analógii medzi prirovnaním k Hitlerovi a rakovinou nerozumiem. Podivná je skôr celá tvoja konštrukcia toho odseku. Godwinov zákon je primárne o NEADEKVÁTNOSTI silných slov tam, kde nemajú argumentačné či logické opodstatnenie. Minimálna mzda je blbosť (asi sa zhodneme), ale to neznamená, že jej podporovatelia chcú návrat Sovietskeho zväzu
Piatok, 19. marec 2010
eTREND.sk Mediálne.sk TRENDreality.sk eProfit.sk TRENDvíno.sk FWD.sk CSR TRENDY
Diskusia
Diskusia (24 reakcií)
-
pekne
19.11.2009 / Rado Baťo / Reagovať
-
Re: pekne
19.11.2009 / El gato con botas / Reagovať
Budete mu to asi musiet zacat pisat polopatisticky, aj ked sa mi nechce verit, ze by nerozumel posolstvu z vasho blogu. Ked na nich pojdete tak zlahka, tak sa budu aj tito bavit az do volieb dokazovanim, ci je Fico bolsevik alebo nie a zase im ujde vlak.
-
-
Re: pekne
19.11.2009 / Robert Mistrík / Reagovať
Neviem akou irrelevant topic odputavam pozornost od original issue, to mi musis polopatistickejsie vysvetlit. Ale aspon som sa naucil pekny vyraz
1. Neviem ci myslys tento clanok alebo ine moje clanky ale ano, nevyhybam sa tomu slovu, uz aj Martin mi to vytkol. Pre dnesny clanok je to asi pochopitelne, a co sa tyka tych ostatnych pouzival som to lebo sa mi to lahko tukalo do klavesnice. Tymto clankom som si to sam pre seba zdvovodnil, ale nemam najmensi pocit, ze ucelovo.
2. Bolsevik nie je analogia, to je charakteristika. Medzi Ficom a novodobou formou bolsevizmu je pupocnikova snura, tam bola prenesena geneticka informacia, takze aka analogia. Ten odstavec ale nepovazuje za extremne dvolezity, chcel som len zakontrovat, lebo ja som to ako srandu tam necital.
-
Re: Re: pekne
19.11.2009 / Rado Baťo / Reagovať
ad1) nehovorím o konkrétne tvojich textoch, hovorím o používani tohto slova vo verejnej debate v súvislostiach, kde je to kontraproduktívne. Tvoje texty, ako iste vieš, ľúbim

ad 2) môžeme sa tváriť, že boľševik je neutrálna charakteristika istého typu politiky, ale obaja priveľmi dobre vieme, že je to nadávka a že sa primárne používa ako nadávka a je vnímané ako nadávka. Opäť, hovorím o slovenskej diskusii-
Re: Re: Re: pekne
20.11.2009 / Robert Mistrík / Reagovať
1. Nedavno som pocul v telke jedneho psychologa, ktory povedal, ze rodicia capnu neposlusne dieta po zadku v domneni potrestania, no v skutocnosti si potrebuju ulavit. Je to tiez kontraproduktivne, no taky su ludia. Ano, ludia si potrebuju obcas bolsevikom ulavit, co s nimi narobis. Inak dik.
2. To mas tiez pravdu, je tam aj prvok nadavky. Ty si v aute nikdy nenadaval? Po cestach jazdia ludia, ktori su totalne bezohladny a ked jedneho z nich ich nazves debilom alebo aj horsie, od adekvatnej argumentacie nie si daleko.
-
-
-
-
19.11.2009 / iai / Reagovať
bodla by konecne analyza diskusii a pouzivane argumenty, to by bola v podstate v argeumentacnej mizerii trefa do cierneho, vacsinou totiz ako je emotivne ladeny clanok ci blog tak emotivne sa prebera diskusia, v tom niekolko malo postrehov ktore ale dokopy nedavaju ziaden kontext a tak su vlastne vsetky diskusie argumentacne prazdne … ak niekto spravi taku analyzu, poslem mu jedno euro, viac si nemozem dovolit
-
19.11.2009 / iai / Reagovať
a zvlastne je, ze nik nezaklada blogy cisto iba na temu, ale v podstate vsetci brizgnu do toho svoj pohlad ktory niekto vyvracia, alebo s nim suhlasi, tym je postihnuta cela spolocnost, nik nie je taky mudry aby sa zacal s ludmi rozpravat, nuz co bulvarne besnenie zasiahlo aj intelektualov, okrem petra zajaca, to je tusim jediny normalny clovek na slovensku
-
super blog
19.11.2009 / motik / Reagovať
Nepotrebuje dalsi komentar, nech znie toto slovo v slovenskom kontexte akokolvek perverzne a nech ma aj tristo prenesenych zmyslov.
parada
taketo clanky sa citaju jedna radost
-
pre R.Mistrik:
19.11.2009 / libertarian / Reagovať
Vas komentar je vecne správny a logický. Podstatu Ficovho spravania vystihuje hlavne citát :
„V běžné řeči významy těchto výrazů často splývají, ale rozdíl tu je: komunismus začínal jako utopická naděje, kdežto bolševismus byl od svého vzniku bezohledným pragmatickým nástrojem uchvácení moci, který se za idealistické představy komunismu jenom skrýval.“
-Fico nie je komunista typu “Wais” , nie je teoretik komunizmu, nie je ani socialista typu Dubček. On je prachobyčajný príživník na komunistickej (alebo socialistickej) ideologii. Fico rozprava presne to, čo chcu počuť jeho voliči.
Slová RB :
“Godwinov zákon je v prvom rade vtip, ……. Godwinov zákon je primárne o NEADEKVÁTNOSTI silných slov tam,…”
- tomuto teda nerozumiem. Ak je to iba VTIP, tak od toho ťažko možno sučasne očakavať nejaku hlbšiu myšlienku.“Godwinov zákon je primárne o NEADEKVÁTNOSTI silných slov tam, kde nemajú argumentačné opodstatnenie. ”
- Silne slova nie su nikdy použivane ako ARGUMENT. Su iba na VYSVETLENIE, na jeho zostručnenie. Prirovnaním : “bolševik” ušetrím desať slov, ale nie je to DôKAZ.Slovam RB už isty čas absolutne nerozumiem ……
-
To
19.11.2009 / Brain / Reagovať
uz nie je o com inom pisat? Take dristy o bolsevizme atd. uz nikoho nezaujimaju, su otrepane a trapne. Co tak napisat o Sulikovom pohrdani urcitych skupin ludi, o jeho ciernomodrom videni, to by asi kazdeho viac zaujimalo… Viem, ze k tomu sa autor nebude vyjadrovat, lebo sam je v tomto potemkinovom zoskupeni zvanom SaS.
SDKU sa moze vzdy spolahnut na moj hlas, pokial nebude v koalicii s SaS….-
Re: To
20.11.2009 / maaroos / Reagovať
ty si ten Brain zo SME?
-
nespominam si zeby Sulik pohrdal urcitou skupinou ludi, ale mozes konkretne uviest aku hrozbu podla teba predstavuju? Predsa len, kazdemu obcas ujde nejaka ta hlupost, ale predtym ako by sa mala pretavit do konkretnych zakonov, kontrolnych mechanizmov je nato dost. -
Re: To
20.11.2009 / Robert Mistrík / Reagovať
Zdravim Brain, uz sme si dlho nepodiskutovali a tak sa tesim z obnovenej komunikacie. A co keby ste si zalozili vlastny blog a napisali sam nieco “o Sulikovom pohrdani urcitych skupin ludi, o jeho ciernomodrom videni”. A s tym SDKU to asi sam tusite ako smiesna je to podmienka, tak nerozumiem naco to vlastne pisete.
.
Inak obcas na Vas myslim, ked citam analyzy o eure, hned by som Vam poslal link, keby som len vedel kam…
-
-
vynikajúci blog
19.11.2009 / Režisér / Reagovať
Absolutne súhlasím s Robertom Mistríkom. Mám iba jednu propomienku do diskusie. Odkedy som sa oboznámil s ideologickým profilom Roberta Fica, a to je už minimálne 15 rokov, dospel som k záveru, že – ak ide o označenie jeho profilu – používam termín neo-bolševik. Robert Mistrík píše, že “moderný a predhistorický bolševizmus sa predsa len zásadne líšia..” Pre mňa to odlíšenie vyjadruje moje označenie základného politického profilu Roberta Fica.A to bez ohľadu na to, že niektorí diskutéri píšu otom, že “takéto dristy o bolševizme už nikoho nezaujímajú”.
-
Suhlasim s R. Batom
20.11.2009 / maaroos / Reagovať
bolsevik sa jednak pouziva ako nadavka a dvak sluzi na oznacenie bezohladnych diktatorov co sa za komunizmus skryvali. Fico verejne nesympatizuje s bolsevizmom, ale “iba” s komunizmom. Je to velka hyperbola nazvat ho bolsevikom, predsa len od diktatora ma este daleko. Pouzivanim takychto hyperbol si sice jedna strana ulavi, ale uplne to zabije debatu. Takze je to v konecnom dosledku kontraproduktivne. Zvlast mensine by malo zalezat na tom, aby diskutovala sposobom, ktorym mozno presvedcit vacsinu.
-
Aj ja viac suhlasim s R. Batom
20.11.2009 / grgo / Reagovať
A suhlasim aj s dovodmi, teda ze taketo oznacenie zabija debatu a aj to ze zlahcuje historicku realitu. Jazykovedny a filozoficky rozbor pana Mistrika je vyborny a velmi pekne sa cita. Avsak bohuzial nekomentuje emocionalny naboj slova. Niektorym ludom, ako napriklad uzivatel “libertarian” staci iba naznacit nejake slovo ako napriklad “stat” a oci im idu do krvava. Prestavaju byt schopni logicky analyzovat argumenty a povodne argumentacna debata sa stava iba pozicnou hrou kde sa prinajlepsom vymedzuju postoje a prinajhorsom nadavky.
.
Viacery ste tu naznacovali ze Bolsevik je akosi iba oznacenie Fica a nie argumentom. Toto je velmi zaujimave. Ak totiz povieme ze Fico je Bolsevik, je velmi lahke vytvorit si z Bolsevika slamenneho panaka a pomoct si s nim v debate. Takze tato sa zmeni na hru o tom dokazat ze:
.
a) Fico je bolsevik
b) Bolsevizmus je zly (vsak aj Stalin bol bolsevik)
(a ^ b) => Fico je zly
.
Inak povedane zrazu sa z oznacenia stane argument. Pointou je ze Ficovi toto nahrava. Nastrbuje to argumentacnu pripravenost protivnikov voci FICOVi a odvadza to pozornost – ako sa to aj ukazalo aj v debate s Hribom -
Pekna diskusia
20.11.2009 / motik / Reagovať
Paci sa mi ako sa to rozdelilo na dva tabory, pricom oba maju dost dobre argumenty. Podla mna je podstata predsa len v tom, ze bez rozdielu oznacenia sudruha premiera , je sudruh Fico osobou, ktora velmi vyrazne skodi SR.
.
Aj tak si stale budem mysliet, ze sudruh premier je jednoducho komunista. Podla mojho nazoru on sa s ideami a hlavne s idealmi komunizmu uplne stotoznuje.To je citatelne z kazdeho jeho prejavu.Verim tomu, ze keby mu dali ludia “mandat” tak sa pokusi vsetkym dokazat, ze komunizmus moze fungovat, vychadza to z jeho presvedcenia.Ostatni v jeho okoli z toho tucne profituju a musia sa na tom aj zabavat. Z toho mi pri neopatrnom zavere moze vypadnut, ze sudruh je vlastne velka naivka
, no dobre ovladajuca svoj “oveckovsky” elektorat. -
20.11.2009 / Anton3526 / Reagovať
A čo keby sme sa na Fica vykašlali? Řaňajšie noviny – Fico, večerné správy – Fico … furt len Fico … Vyserme sa na Fica.
-
fico nie je bolsevik
21.11.2009 / jojooom / Reagovať
-
je to agent :)
22.11.2009 / ekonomia-z-nadhladu / Reagovať
Nikto ma nedokaze presvedcit, ze ludia ako pan Mistrik nie su plateny SMERom za tuto kontraproduktivnu hystericku kampan. Len tak dalej …
© TREND Holding, s.r.o. / Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená. / Podmienky používania / Politika Copyrightu

