Diskusia

Diskusia (16 reakcií)

  • fajn

    14.3.2008 / Marian Mraz / Reagovať

    a nasledne zorganizujme podpisovu akciu na rozpustenie parlamentu, ved naco ho zivit ked aj tak vsetko mozme rozhodovat cez referenda. Nie ze by som podporoval sposob financovania STV a podobne ine hluposti, ale osobne si myslim, ze ovela vacsie riziko a vyssie naklady su spojene s referendami, ked sa ludia povacsine bez potrebneho odborneho vzdelania a skusenosti vyjadruju k zlozitym ekonomickym (a inym) otazkam vid pripad v Madarsku. Cize koniec koncov si myslim, ze je lepsie chapat vystrelky nasich politikov ako nutny transakcny naklad spojeny s faktom, ze ako vzdelany clovek akceptujem demokraticke zriadenie. Jedina zmysluplna korekcia ich vymyslov je podla mna mozna cez volby, ale ako vidime aj tie volby len a len reflektuju socialny a odborny stav nasej spolocnosti.

    • Ja

      14.3.2008 / contador / Reagovať

      s argumentaciou pana Sulika uplne suhlasim.Mne osobne sa aj tak vzdy viac pacila Svajciarska priama demokracia ako tato Slovenska kleptokracia.A to,ze to nekonci len tymto referendom si myslim aj ja vzhladom na uz avizovane zalozenie novej strany.Pretoze top utahovanie spagatu slobody okolo krku touto vladou sa mi uz prestava nejak pacit…

    • Referendum ako nastroj spravovania statu

      14.3.2008 / AL / Reagovať

      Zasadne suhlasim s referendami. Dovolujem si podotknut, ze referendum je zasadnou metodou spolorozhodovania obcanov vo svajciarsku. Je to jeden z dovodov preco svajciarsky system vysoko prevysuje priemernu uroven demokracie v EU. Ako dalsi trivialny rozdiel uvadzam ze priemerny svajciar /overene na vzorke 3 znamych/ nevie kto je vo vlade, kto je prezidentom, ale pravidelne chodi a hlasuje v referendach vo svojom kantone. Priemerny slovak radi prezidentovi a ministrom, ale hlasovat sa mu nechce a o komunalnej politike nema potuchy.

      • hm

        14.3.2008 / Marian Mraz / Reagovať

        otazka je ci peniaze na referendum nemozu byt na SK vyuzite ovela produktivnejsie. V svajciarsku je v tomto zmysle uplne ina situacia ako aj v zmysle vzdelania priemerneho volica. Okrem toho vidime aj dalsie negativa ako x zbytocnych referend ohladne vstupu do EU. Moja zakladna otazka je, ze aky ma vyznam sa taketo veci pytat x % populacie so zakladnym vzdelanim, nehovoriac o fakte ze velka cas VS vzdelanych ludi stale nema kvalifikaciu na posudenie ekonomickych vztahov. Rozhodnutia ci uz o zmluvach, zakonoch alebo vstup do EU atd atd by mali hlavne byt rozhodnutia odborne a nie podla toho aky ma kde kto na to nazor a ako bude kde kto hlasovat v referende. Odstrasujuci priklad Madarska by mohol byt dost jasnym prikladom.

        • vyznam

          15.3.2008 / xxc / Reagovať

          Vyznam to ma taky, ze ked mame demokraciu, tak sa pytat musime. Keby sme mali kvalifikovaneho krala, tak by Vase nazory boli v poriadku.

        • ehm

          15.3.2008 / jakubjost / Reagovať

          stotoznovanie ekonomickeho vzdelania a posudzovania ekonomickych otazok s odbornostou? Stotoznovanie demokracie s odbornostou? Povysovanie rovnako vzdelanych politikov nad ich volicov? nie, nie, neda sa s nicim suhlasit.

  • legislativa eu

    14.3.2008 / alex.botev / Reagovať

    nie je pravda, ze ako asociovany clen by sme nemuseli prijmat eu legislativu. staci si pozriet, ze kolko zakonov sme museli zosuladit v ramci pristupoveho procesu. bolo by naivne si mysliet, ze potom by sme to vracali spat. norsko nie je clenom eu, no eu legislativu prijmat musi, lebo europsky hospodarsky priestor. dokonca aj platit vypalne v podobe ‘rozvojovych’ eu programov (vid. norsky financny mechanizmus). ak by sme chceli exportovat do unie bez ciel, tak nam z bruselu nedaju inu moznost, ako sa im uplne podvolit. navyse bez akejkolvek moznosti tie cervene hluposti ovplyvovat. a technicky vzate, v porovnani so svajcom alebo norskom, nemame velmi co ponuknut vo vyjednavaniach.

  • Zvýšme dane na financovanie STV a SRo.

    15.3.2008 / Pozorovateľ / Reagovať

    Pán Sulík,chcete zrušiť koncesionárske poplatky a zaviesť financovanie verejnoprávnych médií zo št.rozpočtu.Mali by ste ale povedať,odkiaľ vláda zoberie tieto peniaze.Vedeli by ste si predstaviť zvýšenie daní na tento účel povedzme o 1 %?To 1 % by nemuselo byť presné.
    Nerozumiem celkom dobre Vašej aktivite za zrušenie koncesionárskych poplatkov,pretože ja by som skôr očakával referendum za zrušenie verejnoprávnych médií ako túto aktivitu.Zrušenie verejnoprávnych médií by som podporil,toto však určite nepodporím,pretože zrušenie koncesionárskych poplatkov a následné financovanie zo št.rozpočtu nie je riešením danej situácie.

    • nemusia zvysovat dane,

      15.3.2008 / xxc / Reagovať

      staci ked 2% z dane mozu dat ludia stv a rozhlasu. Alebo to najlepsie cele zrusit, ale to by nemohli ludom vymyvat mozgy.

  • REFERENDUM

    16.3.2008 / JUDr. Patrik BENČÍK - advokát, Advokátska kancelár / Reagovať

    Pan Sulik, hoci Vas nepoznam, suhlasim s Vami v podstatnych bodoch.
    Domnievam sa, ze sa vobec netreba zamyslat nad otazkou vyhodenia penazi zo statneho rozpoctu na referendum. Peniaze sa vynakladaju naozaj na vacsie hluposti. Napriklad na prehrate sudny spory statu a znasanie trov konania a trov pravneho zastupenia prostistrany. Na exekucne trovy, ked stat nie je schopny zaplatit pohladavku priuznanu pravoplatnym rozsudkom sudu ani mesiac po doruceni rozsudku a potom musi platit exekucne trovy, ked veritel da navrh na vykonanie exekucie pohybujuce sa v milionovych sumach. Alebo pripady danovych uradov, ked zadrzuju podnikatelovi niekolko milionovy nadmerny odpocet 10x po sebe (mesacny platitel DPH), podnikatel si musi vziat uver na prefinancovanie cash flow, aby potom nadmerny odpocet daniari kratili len o 50-tis. Sk a presvihli vsetky zakonne lehoty na vykonanie danovej kontroly (6-mesacna a rocna) a riskovali zalobu o nahradu skody za nespravny uradny postup a urocenie neopravnene zadrzanych financnych prostriedkov danoveho subjektu vo vyske 4-nasobku zakladnej urokovej sadzby NBS.
    Takze hoci mam Slovensko velmi rad, vobec by som sa nezamyslal nad otazkou opravnenosti alebo neopravnenosti vynalozenia penazi na organizovanie referenda. Je to ustavny institut, zozbiera sa potrebny pocet podpisov a … bodka.

    • nesúhlasím s takýmto záverom , ale ho ako názor akceptujem

      17.3.2008 / skrupinka2 / Reagovať

      dovolím si ešte ako laik jednu poznámku, na mnohých príkladoch tu uvádzate asi z praxe reálny dopad štátneho riešenia rôznych prípadov a ich finančný dopad . Možno mimo nosnú tému , ale aj tak sa opýtam , ako znalý veci nemôžete sa zasadiť prípadne aj z pozície odborne znalej osoby o to aby v prípade dokázania chyby štátu bolo možne preniesť priamu zodpovednosť na úradníka , ktorý to spôsobil? Je jasne že miliónove a prípadne stámiliónové chyby nikdy žiaden úradník zo svojho platu zaplatiť nemôže , ale obrátim to nebolo by možné aby sa na zjavných chybách jednotlivca nepodielal na konci štát , teda mi všetci, ale priamo vinník, prípadne dokonca a teraz už pobavím určite nemálo právnikov , nemal by dokonca znášať časť viny aj prípadny opticky poškodený účastník sporu. Mám pocit a v podstate to nie je asi ani tajomstvo, že je v niektorých prípadoch jasný cieľ dosiahnuť náhradu od štátu za v podstate banálnosti prípadne úroky z úrokov s prispením takýchto tiež úradníkov…

  • Baťo podpísal a potom rozmýšľal....

    17.3.2008 / skrupinka2 / Reagovať

    …dlhými argumentáciami povedal asi toto – ad jedna o rozpočtových položkách sa nehlasuje ad dva manipulovateľná otázka, ad tri rozhodnutie o cudzích peniazoch. Záver , referendum nebude až tak dobrým riešením. Následne mu Sulík oponuje novým podaním svojej iniciatívy , dokonca s alternatívami prípadného výsledku…Nový zoznam prípadných otázok , ktoré sú samozrejme ideovo sami o sebe predurčené na nekonečné debaty , blogy a nič neriešiace články. Sem som sa chcel takouto okľukou dostať. Opticky nič neriešiace články, blogy, debaty… verím že väčšina prispievateľov má svoj svetonázor, ideí a možno aj reálne riešenia , ale pravicové názory ( hlavne ich riešenia) predkladané na týchto stránkach sú v podstate jalové ( možno by sa sem hodilo mnoho lepších výrazov ) . Prečo som sa zase zameral len na pravičiarov ? Samozrejme , že sa tu objavujú aj názory z opačnej strany , ale tie ma teraz nezaujímajú. Mojím príspevkom chcem len trochu zatlačiť na pravé spektrum resp. aktuálne opozične ladených prispievateľov. Uvítal by som údernejšiu činnosť redaktorov tohto v podstate dosť silného média – časopisu Trendu a jeho internetového dvojníka e-trendu. V článkoch a prípadne blogoch je cítiť strašne veľa dobrých myšlienok , poukazujete na mnohé nezákonnosti, prešľapy, naznačujete iné alternatívy , ale ( ako aj práca terajšej opozície ) efekt nulový resp. nebadateľný. Nenáleží mi prípadne ani nechcem momentálne polemizovať či referendum áno alebo nie, ale pripadá mi to, aj z vyššie uvedeného, ako zmätok a nerozhodnosť ( Čo bohužiaľ nahráva terajšej vládnej moci ). Táto nerozhodnosť , roztrieštenosť v názoroch mala a má momentálne aj jasné paralely v opozičnej politike – rozdelenie v KDH, vylučovanie členov SDKÚ… skrátka keď nemôžem na R.F. tak sa pobijeme medzi sebou , prípadne a to je asi jediný aktuálny cieľ opozície ( dokonca e-trend blogistky z SDKÚ ) prijímanie pamätných dni na oslavu vstupu do … Je dosť možné a dokonca verím, že ma nesklamete v názore, že namiesto pochopenia na čo som chcel poukázať sa zase nejaký dobrák pustí do mňa … taká je realita verejných diskusií , avšak nechal som si na záver pár známych čísel , ktorými len pripomeniem aktuálny stav : vládne nám triumvirát podporovaný 26,77% oprávnených voličov , iný reálnejší pohľad – 49,67% platných hlasov získala súčasná vládna trojka. O kúsok viac ako polovica platných hlasov nechceli túto vládu ( a to ešte nevedeli ako sa pospájajú ). Je zároveň pravda, že len 20,68% z oprávnených voličov chcelo strany opozície v tomto parlamente… Avšak spolu s nezvolenými tvorili už spomínanú väčšinu reálne platných zúčastnených voličov… týmito číslami som chcel poukázať na faktor absurdity väčšiny a podporiť názor , že pokým nebudú „ opäť “ ! musieť povinne voliť všetci výsledok prípadného referenda bude aspoň pre mňa demokraticko – neprijateľný, nestráviteľný a prípadne nematematický .

    • ??

      17.3.2008 / Rado Baťo / Reagovať

      Zdravím.
      Obávam sa, že plačete na nesprávnom hrobe. A vôbec sa nemienim do Vás pustiť-:)) Len poznamenať, že nejde o žiaden zmätok a nerozhodnosť, ale o vecnú debatu. Ak som Vás správne pochopil, tak hovoríte, že by sme tu medzi sebou nemali diskutovať, lebo nepriateľ (R.F.) nespí. A to považujem za – neurazte sa – scestný názor.
      Rovnako ako výzvu o “údernejšiu činnosť”. My sme novinári, politiku nech robia politici a voliči nech vyhodnocujú informácie a názory, ktoré im prinášame.
      pekný deň

      • ani ja toto nechcem nazvať

        18.3.2008 / skrupinka2 / Reagovať

        …. vytrhnuté z kontextu : „ 5. Ficova vláda je legitímne zvolená a jej politika je mať koncesionárske poplatky. Nepáči sa mi to, kritizujem to, ale rešpektujem to.“ Nie je nefér vytrhávať z kontextu vetu ak ju cielene hľadám . Opäť som raz zbytočne zabil hodinu čítaním reakcií a komentárov niekoho kto je asi dvakrát. Schizofrénia sa to volá ? „ Keď do našej firmy dorazili hárky, na ktorých sa zbierali referendové podpisy, neváhal som a podpísal. Urobil som chybu.“ Uvádzam to v obrátenom poradí ako to uviedol autor ale je to jedno . Máte pocit že plačem, máte pocit že som uviedol že niekto nespí , a na základe toho mám mať scestný názor? Nemienim posudzovať či robíte politiku alebo len novinárčinu , ale vôbec ste ma nepochopili…, kde ste zobrali že nechcem diskutovať ? Som len náhodne diskutujúci a hľadajúci odpovede a riešenia! Dospel som k záveru, že Vy ich máte vždy úplne jasné, nekonečne iracionálne ( toto pramení len z Vašej frekvencie používania daného slova) a pre istotu si navzájom odporujúce, to pre prípad novinárskej objektivity. Aby obidve strany boli vždy uspokojené.
        Nemám pocit , že ste ma pochopili, že ste chceli diskutovať a je to aj lepšie , pretože keď sa neskôr zamyslíte možno to dementujete a budete dosť tvrdo obhajovať Váš nový pohľad, pravdaže v záujme novinárskej objektivity. V závere ste to však trafil presne , ste len novinár, politikov naše diskusie netrápia a volič, teda ja smiem len vyhodnocovať a ……. plakať na cudzom hrobe, pretože načo sú mi Vaše informácie , ktoré nemám kde použiť – ani referendum ste mi neodporučil. Tak vďaka, bez ………… , pekné ráno

        • ???

          18.3.2008 / Rado Baťo / Reagovať

          Obávam sa, že vám ani trochu nerozumiem. Ale naozaj ani trochu. Čo je zlé na tom, že som niečo urobil a potom som usúdil, že to bola chyba? Také veci sa nestávajú jedine nadľuďom.
          Na druhej strane ste ma potešili. Lebo ste historicky prvý čitateľ môjho blogu, ktorý ma “obvinil” z objektívnosti-:))
          pekné ráno

  • Čo by sa stalo v prípade neplatnosti referenda o vstupe do EÚ?

    17.3.2008 / OsmyKonzervativnySlovak / Reagovať

    Nič. Nejednalo sa o povnné referendum podľa čl. 7 ods. 1 ústavy, ktorým sa potvrdzuje ústavný zákon o vstupe do štátneho zväzku, takže aj keby bolo referendum neplatné, ratifikácia prístupovej zmluvy k EÚ v NRSR by bola platná a dostačujúca.
    Osobne si myslím, že treba STV a SRo zrušiť, lebo na Slovensku jednoducho nemajú šancu byť nezávislými inštitúciami. Vždy to budú médiá, visiace na šnúrke gatí politikov a otáčajúce sa podľa momentálnych politických vetrov.

Servery eTREND prevádzkuje Digmia

© TREND Holding, s.r.o. / Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená. / Podmienky používania / Politika Copyrightu