Diskusia

Diskusia (22 reakcií)

  • ale, ale...

    17.9.2007 / Peter Kremský / Reagovať

    Ale ale Radko, nie je to náhodou tak, že DSS-ky sú ochotné predať 3 percentá odvodov za zvýšenie správneho fondu a sľub, udržať toto status quo na tri roky? Nepripomína Ti to tak trochu výpalné? Myslím si že medzi mučeníkom a kolaborantom ešte existuje pestrá paleta možností, netreba ísť hneď do extrému.

    • Koho výpalné?

      17.9.2007 / Rado Baťo / Reagovať

      Pokiaľ viem, zvýšenie poplatkov nebol nápad DSS. Ale to nie je až také podstatné. Ja len jednoducho odmietam interpretáciu, že kompromis je prejav kolaborantstva. A potreboval by som, prv než by som sa obuldo DSS, počuť odpovede na pár otázok.

      1. V čom je “pokračovanie v boji” principiálnejšie a morálnejšie ako snaha o kompromis?
      2. Aký má byť cieľ? Ukázať, že nebudem kolaborovať, alebo sa pokúsiť zo zlých možností vybrať tú najmenej zlú?
      3. Nemal by byť zodpovedený Fico?A nemal by Dzurinda okupovať námestia, namiesto toho, že reční o morálke súkromných manažérov?

      A hlavne ma trápi praktická otázka. Čo dosiahnem ako sporiteľ, keď budú DSS princpialne a budú bojovať?

      • tentokrat s tebou vynimocne nemozem suhlasit

        18.9.2007 / mch / Reagovať

        DSS-ky a ich manazeri chrabro za svojich klientov nebojovali. Naopak, kedykolvek mohli, tak svojich klientov podrazili. Priklad z konca roka – DSS-ky sa kludne dohodli s ministerkou Tomanovou a skartelizovali si trh tym, ze v podstate znemoznili racionalne prestupy medzi spolocnostami (poplatok za prestup, akceptacny list zo SP), obmedzili vydavky na reklamu a na uzavretie jednej zmluvy s klientom (cim de facto zrusili potencialnu moznost prichodu nejakeho dalsieho konkurenta na trh http://chren.blog.sme.sk/c/71442/Ad-Hovorme-o-druhom-pilieri-vylucne-so-zdravym-rozumom.html).

        Zo strany najma dvoch konkretnych predstavitelov DSS ide o klasicky rent-seeking. Ak uvazuju tak kratkodobo, tak prosim, ale nech sa teda nehraju na spasitelov a na obete okolnosti. Naoko s vladou bojuju, ale kedykolvek ich to napadne, aktivne a z vlastnej iniciativy sa s tou istou vladou dohodnu na opatreniach, ktore vyhovuju im a skodia ich klientom…

        • veď o tom hovorím

          18.9.2007 / Rado Baťo / Reagovať

          • skúsim ešte raz

            18.9.2007 / Rado Baťo / Reagovať

            Veď presne v tom je moja pointa. DSS budú bojovať za neše záujmy dovtedy, kým sa zhodou okolností budú naše a ich záujmy kryť. A tvrám na tom, že taká ostrá verejná kritika premiéra a ministerky práce (”toto je nápad z inej planéty”) je zo strany zahraničným investorov neštandardná.
            Mňa len prekvapujte, rýchlo kvasení bojovníci. Po prvé, k žiadnej dohode ešte nedošlo. Podľa mňa je úplne normálne rokovať s premiérom. Čo majú robiť? Organizovať demonštrácie klientov?

            Ja celkom presne nerozumiem, čo to znamená pokračovať v boji. Kričať, bubnovať a medzičasom parlament schváli novelu, ktorá mamičky a invalidov vyhodí z druhého pilera, zvýši odvody a otvorí druhý pilier za sprievodu Ficových tlačoviek, že DSS sú ako nebankové subjekty? Zopakujem otázku, ktorú som položil Peťovi Kremskému: Čo má byť cieľom boja okrem boja samého? Aká zbraň povedie k úspešnému koncu boja?

            • Nic noveho pod slnkom

              18.9.2007 / Zolo / Reagovať

              Dejiny su plne prikladov, kde sa sukromne firmy dohodli s bolsevikmi aj “bolsevikmi”. Najnovsim prikladom je poklonkovanie sukromnych firiem pred komunistickymi funkcionarmi Ciny. Cina si to vyzaduje. Nemozme aj my? Musime sa my klanat pred cudzim kapitalom? Odpoved je, ze nemusime. Oni sa k nam prisposobia. Prisposobia sa nasej vlade, nasim zakonom a ked treba tak aj Ficovi.

              • afrorizmus

                20.9.2007 / TYTO / Reagovať

                “o mrtvych a o zahranicnych investoroch len dobre.”

    • Suhlas s Radom

      18.9.2007 / vsimek / Reagovať

      Žiaľ, musím súhlasiť s Radom. Najatí manažéri sú v prvom rade zodpovední akcionárom (materským spoločnostiam), ktoré tu boli dlho pred boľševikom a podľa všetkého budú aj dlho po ňom. Takže pre nich je jednoduchšie pristúpiť ku kompromisu (síce so škrípaním zubov), ako sa biť do pŕs v mene akýchkoľvek ideálov. Biznis je biznis. Ale je otázne, či čakajú, že dohoda s boľševikom má asi také trvanie ako hrad z piesku a ak sa teraz zníži pomer na (6/12, tak už sa nikdy na 9/9 nevráti).

      Ďalší signál pre mňa, že sa nemám spoliehať na štát ale iba sám na seba. A podľa možnosti sa vyhýbať plateniu odvodov či daní. 

    • Pán Kremský,

      18.9.2007 / za / Reagovať

      prečo by mali manažéri súkromných firiem suplovať to, čo my občania nerobíme? To, že na nás občanov politici obyčajne kašľú, to už vieme všetci. Líši sa len intenzita spomínaného druhu nezáujmu. Aj každá koruna, ktorú mi spomínaný „zopiclonik” ukradne, a to len preto, aby to mohol nezmyselne vyhadzovať von oknom, môže mojej rodine odstupom času chýbať. Súčasná partia degenerovaných mocipánov mi už neuveriteľne lezie na nervy, a myslím si, že už je čas, dať svoju mienku najavo aj nahlas (napríklad aj na námestiach).

  • Akokolvek...

    18.9.2007 / Mike E / Reagovať

    Ak znizia odvody do 2. piliera z 9 na 6 percent, pojdem si hodit svoje vajicko na MSVaR. Ak budete chciet, mozete sa pridat…

    • Tak to budes potrebovat aspon 3 vajicka

      18.9.2007 / vsimek / Reagovať

      Jedno na MPSVaR (zaba Tomanova), jedno na Urad vlady (bolsevik Fico) a jedno na parlament (zvysni bolsevici), ktory takyto zakon schvali.

  • Radko - Radko

    18.9.2007 / Robert Merva / Reagovať

    úplne ti kvitujem tvoj triezvy pohľad na vec… úplne s tebou súhlasím, že kapitál nemá svedomie… úplne s tebou súhlasím, že biznismani (DSS bez výnimky) nemajú morálku… úplne s tebou súhlasím, že nič nie je ideálne…
    ALE, ŽE TY PRÁVE REZIGNUJEŠ NA TIETO IDEÁLY?!?!?!?!
    pokojne môžes zastávať tento svoj názor, aj ja ho tak vnímam, ale nehovor mi, že by to nemohlo byť v spoločnosti lepšie ak by sa DSS postavili na obranu svojich vkladateľov… nebol by to krok k tomu ideálnejšiemu stavu????
    “Proti ľudskej hlúposti nedokážeme bojovať!” (Werich) – poznám, na tom sa zrejme zakladá aj tvoj postoj, ale ONI sa vzdávajú bez boja a ešte mi pred mojimi očami verejne kšeftujú s mojou budúcnosťou… (ja som sa o tú svoju už postaral, ale ide mi o princíp)… rovnako ako TEN KTORÉHO MENO NEVYSLOVUJEME, aj DSS na tom majú svoj diel viny… aj keď ON by mal za to visieť…

    • Roberto, Roberto

      19.9.2007 / Rado Baťo / Reagovať

      Ty vieš, že ťa mám rád, ale o akých ideáloch to tu, dopekla, všetci hovoríte? Už som tu v diskusii položil túto otázku dvakrát a hádam mi aspoň ty na ňu odpovieš: Aký má byť cieľ tohto boja a akým spôsobom sa dá týmto bojom docieliť, aby parlament neschválil novelu, ktorá je už v prvom čítaní?
      Len na pripomenutie: novela otvára druhý pilier, presúva mamičky do prvého piliera a zvyšuje odvodový strop. A ak sa schváli, môžeme celý prvý polrok 2008 čakať veľkú kampaň Roberta Fica, že DSS sú ako nebankové subjekty. Povedz mi prosím ťa, ako tomu zabrániť?

      A teraz tu máme na stole ponuku, ze odvody sa dočasne znížia na 6 percent a potom sa postupne zvýšia na 10 percent. Toto je z pohľadu druhého piliera v podstate jeho dlhodobé posilnenie. Ty by si o tom nešiel rokovať?

      Osobne mi tento kompromis príde neuveriteľný, lebo sa mi nechce veriť, že po tom všetkom humbuku, chce Fico vlastne oslabiť prvý pilier a posilniť druhý. Preto som skeptický. Navyše je tu ten problém garancie dočasnosti. Takže vôbec netuším či je táto ponuka myslená vážne. Ale nevidím až taký hriech rokovať o tom.

      A z iného súdka: V mojich očiach nejamú DSS legitimitu v mojom mene uzatvárať politické dohody (ani také, ani onaké). Oni majú spravovať moje peniaze. Ja od nich nečakám politický boj, na to som si zvolil dnešnú opozíciu. Chcem, aby sa záujmové skupiny plietli do politiky (volá sa to napr. korporativizmus) čo najmenej – preto od nich nečakám boj (stačí lobovanie, argumentovanie a presviedčanie), ani keď sú ich záujmy totožné s mojimi, ani keď sú opačné ako moje. Vzhľadom na reálnu situáciu v demokracii som skôr naivný idealista ja.

      • niečo tu smrdí

        19.9.2007 / Jaroslav Matyáš / Reagovať

        Nechápem, prečo sa DSS tak boja dočasného otvorenia 2 piliera. Ak by to bolo trvalé otvorenie, OK, mení sa celý biznis model.

        Akú kampaň Fico urobí? V Novom Slove? Kto bude stáť za ním a kto mu naletí? Proti budú médiá, silný marketing DSS, opozícia, 90% z 1,5 milióna sporiteľov. To je dosť veľká sila.

        Odíde tak 100 tisíc ľudí, z nich 90% len vykešuje a vráti sa (ak to bude možné). Fico padne na hubu. Mne sa taký scenár páči a zdá sa mi, že chráni moje záujmy ako sporiteľa oveľa lepšie ako zníženie percenta odvodov. Scenár by sa mal páčiť aj DSS – ak nemajú nejaké maslo na hlave.

        Ak som naivný a nevidím dosť do hĺbky, prosím vysvetlite mi to.

        • Také easy to nie je

          19.9.2007 / Rado Baťo / Reagovať

          Jaro, také jednoduché to nie je. Ak zarátaš invalidov, mamičky a tých, ktorí by po predĺžení doby sporenia na 15 rokov nesplnili podmienky na čerpanie dôchodku dostaneš jednorazovo cca 20 percent klientov. Čast z nich bude odídených natrvalo, časť dočasne (súčasné mamičky), časť bude odídená neskôr (budúce mamičky). V každom prípade ti to zmení biznis model.

          A zvyšok? Ja sa dosť desím predstavy, že stabilita dôchodkového systému má byť závislá na tom, či lepšiu marketigovú kampaň spraví Fico, alebo DSS. Odídenci nebudú mať možnosť sa vrátiť. Jedine, že by im to zase dovolila ďalšia vláda (niektorým sa už návrat nemusí vyplatiť)
          V každom prípade to bude znamenať zvýšenie záväzkov SP do budúcna v situácii, keď už tie súčasné záväzky k budúcim dôchodcom sotva pri aktuálnych parametroch systému splní.

          A čo sa týka toho či by Fico padol na hubu. Nuž rád by som to videl. Ale viac ma trápi dôchodkový systém. Lebo ten tu bude aj za 20 rokov, kým Fico (dúfajme!!!!) už nie (teda aspoň vo vláde)

          • s úsmevom

            20.9.2007 / Jaroslav Matyáš / Reagovať

            OK, dôchodkový systém je zložitá vec, do ktorej by nemali len tak od pása kecať laici (ako napríklad ja) ani dementi (ako fico). Nespomínať jeho meno je dosť nepraktické, tak ho aspoň odteraz budem písať s malým f, lebo za stlačenie shiftu mi nestojí :-)

            Hovorím len o otvorení 2. piliera, nie o ostatných blbostiach v návrhu zákona, a hovorím o svojich individuálnych záujmoch ako sporiteľa v druhom pilieri.

            Nesedí mi taktika dôchodkových firiem a opozície. Podľa mňa to nezvládajú a tým ohrozujú moje peniaze. Ak oponent nedodržiava pravidlá, nájdem jeho slabé miesto a použijem podpásovku, ak treba. DSS namiesto toho prijali jeho hru.

            Ja by som sa na ich mieste komunikoval toto: “Tri percentá odvodov sú vaše peniaze, chcete ich dať ficovi? Ale ak chcete, kľudne mu dajte celých 9 percent, možno vám dá lepší dôchodok.” A s úsmevom by som čakal na to, ako sa ľudia a fico zachovajú.

      • Ale Radko...

        20.9.2007 / Robert Merva / Reagovať

        mam pocit, ze hovorime o tom istom, ibaze kazdy inak…
        problemom pre mna je, ze DSS rokuju s Ficom o II. pilieri… na to nemaju ani pravo, ani mandat a naviac ide o moje prachy… nikto sa ma sice neopytal ci s tym suhlasim, ale budiz – dal som im plnu moc aj ked na toto nie…
        uz dnes vsak vieme, ze akekolvek sluby o buducom navyseni II. piliera su iba prazdnym taranim o niecom co nie je skoro ani mozne… teraz Ficovi sliape na päty EURO a ja mam na to doplatit pokazenim dochodkoveho systemu???
        SOM TEDA IDEALISTA !!! Obvinujem DSS s kolaboracie s diablom ! Nech idu do pekla !
        Ale ja nechcem, aby rokovali o mojom dochodku s Ficom. Nech rokuje a bojuje opozicia v NR SR. Vies ze bojuju aj ludia zvnutra. A budem bojovat aj ja. Ale DSS nech idu di p**e ! Nech sa staraju o moje peniaze a nech ich O C H R A N U J U !

    • JJA

      21.9.2007 / JJA / Reagovať

      Odpoviem slovami exkolegu Čikovského: Lebo nie je bratislavský intelektuál…:-)

  • neviem..

    19.9.2007 / Laborec / Reagovať

    Neviem.. Pan Baťo ma pravdu. No pravda je aj ta (a je potvrdena minulostou), ze s istymi ludmi sa nevyjednava. (teroristi, diktatori, bolsevici..). Historia je toho plna prikladov. Ze vyjednavanim sa situacia v konecnom dosledku len zhorsi.
    A vobec mi uz nejde do hlavy, preco na Fica, za jeho excesy nedaju na sud. Ved to nie je politicky boj, ale normalna reakcia napadnutej strany. Toto mi najviac nejde do hlavy.

  • .

    19.9.2007 / turza / Reagovať

    je to tu tak na emigraciu

  • Podnikanie po slovensky

    1.10.2007 / motorár / Reagovať

    Nie, nemám nijaký zázračný recept ako sa tu dá podnikať v tom pravom slova zmysle , skôr je to parafráza na snahu naších politikov riadiť podnikanie. A to je to najsmutnejšie, že sa u nás vymenili úlohy: “politici sa sna žia podnikať( komentujú a kritizujú podnikateľov, rozprávajú rozprávky o tom ako by sa im to páčilo, presnejšie ich voličom, ktorí si pamätajú ako sa mali dobre za socializmu, kedy za nič nerobenie brali slušné platy na úkor tých, ktorí na nich dreli…..) a podnikatelia sa uchyľujú k politickým metodam medzi ktoré nesporne patrí vyjednávanie.
    Už i rozprávka o návrate do Moskvy, ktorú Fico tak rád spomínal pred voľbami sa otočila proti nemu. Putin mu jasne povedal, že cena plynu je vec trhu a nie politiky a doma sa stále uchyľuje k snívaniu o tom ako Vláda nauči podnikateľov poslušnosti.
    Preto súhlasím, Dajte pokoj DSS-kám a všetkým podnikateľom, lebo štvavá kampaň proti podnokateľom nechráni záujmy ” chudoby” ale naopak ubližuje im. Keď nebudú podnikatelia zarábať a platiť dane z čoho bude ten ” POLITICKÝ PODNIKATEĽ” brať poniaze na rozdávanie???

  • Radovan a vy ostatní,

    16.10.2007 / skorodochodca / Reagovať

    Nejak mi nie je pochuti vaše unisono preklínanie Fica (nevolil som ho).
    Ak by ste boli dobrí ekonómovia a slušní ľudia a ctili si starých rodičov, museli by ste uznať, že nastavenie II.piliera nie je dobré. Nie len kvôli 9:9, ale s ohľadom aj na tri groše.
    Ak vezmem len štatistiku dožitia veku, k tomu dlžku produktívneho veku, veku na vzdelávanie a dôchodkového veku, vychádza mi, že parameter 9:9 je riadne krivý. Som presvedčený, že požičané treba vrátiť. Teda mali byť precentá stanovené podľa vstupného veku sporiteľa – mladší nižšie pre II.pilier (treba vracať), starší viac ( už si vrátil). A s vekom a postupom času sa % pre II.pilier zvyšuje. Prechodné obdobie cca 20 rokov, kým I.pilier nezanikne alebo sa stenčí na nepodstatnú veľkosť financovateľnú z GF.
    Ak by dnes do neho vstupoval absolvent školy s 3% a toto by sa mu až do odchodu do dôchodku (asi o 40 – 45 rokov) zvyšovalo na tých cca 22%=18%+GF, mohlo by to byť 1%/2roky. Možno aj rýchlejšie podľa počtu dôchodcov v I.pilieri.
    V podstate sú parametre II.piliera spackané. Ja si myslím, že úmyselne. Do neprimeraných očakávaní v nereálnom ekonomickom projekte Ťa priviedol ktosi iný, nie Fico.
    Už za hlbokého socializmu ma učili:“Dobrý ekonóm je pesimista“.

Servery eTREND prevádzkuje Digmia

© TREND Holding, s.r.o. / Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená. / Podmienky používania / Politika Copyrightu