Diskusia

Diskusia (14 reakcií)

  • Presne tak.

    27.7.2007 / JJA / Reagovať

    Agenda harmonizácie je umelá a iracionálna téma tých, ktorí volajú po presudoprehlbovaní integrácie. Ich racionálne konanie je v tom, že udržiavanie akejkoľvek agendy (aj keď iracionálnej) legitimuje ich existeniu (celý predimenzovaný aparát únie direktoriátov, sekcií, riaditeľov, podriaditeľov, nadreferentov, referentov, podreferentov….). Každý ďalší integráciu prehlbujúci krok však robí EÚ ťažkopádnejšou a bližšie k zániku. Keby bol zánik EÚ rýchly, kludne by som harmonizoval vsetko, aby som ho urýchlil. Ale strata konkurencieschopnosti a relatívne zaostávanie za pokrokovými a konkurujúcimi si ekonomikami bude dlhé a bolestivé, kým Rím padne.
    ….odbočil som od postaty reakcie. Áno, pán Čaplovič by sa k týmto témam nemal vyjadrovať. Je významný historik v oblasti vzdialenejších dejín (viď jeho dielo Včasné stredoveké osídlenie Slovenska, či vydanie faksimile Kamaldulskej biblie z 18. storočia….). Šuster by sa mal držať kopyta. Buďme optimisti, že pán Čaplovič sa vráti k svojej akademickej profesii.

    • Ako Bato

      28.7.2007 / Zolo / Reagovať

      Z tonu a obsahu Tvojho prispevku usudzujem, ze Ti na EU vobec nezalezi. Preco teda riesis problemy EU? Prestahuj sa do Ciny, Indie, alebo USA… tam uz integraciu rozmanitych reginov a obcanov vyriesili. A z tejto integracie cerpaju vyhody. Napriklad v pripade USA, keby existovali ako 50 separatnych statov, tak by dnes nehrali medzinarodne prve husle. Ak ma pamat neklame “harmonizovali” sa obcianskou vojnou.

      • USA a EU - jeden velky rozdiel

        30.7.2007 / JJA / Reagovať

        Mily Zolo, ja nemam problem s integraciou.

        Ale nie na pol zrde – bud sme rozmaniti a konkurujeme si, alebo sme jeden stat s jednym rozpoctom (kde na chudobny region prispieva bohaty, nik neprotestuje a navonok to nevidiet – vid USA).

        Jeden stat sme odmietli (pretoze aj to bolo na pol zrde – ustavna zmluva EU).

        Takze nam neostava nic ine ako riesit nase zaostavanie vo vlastnej rezii (a riesime to danovym systemom).

        A pokial ide o akekolvek tvrdenie, ze nam Nemci prispievaju na strukturalne fondy a stracaju na tom – ved ti Nemci si tym platia budovanie investment a market locations. Keby nebolo integracie (ci uz nou nazveme poturcenie nemecka, zjednotenie nemecka, rozsirenie EU…), nemecka ekonomika je v prdeli.

        Rado, mylim sa?

        JJA

        • nemýliš

          30.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

          Paralela s USA je síce lákavá, ale prázdna. Nemáme tu spojené štáty, ale 27 veľmi rôznorodých krajín, ktoré majú v istých oblastiach spoločné pravidlá. To je OK. Ale nech mi nikto nehovorí, že “harmonizácia” sama je nevyhnutná, aby bola EÚ “silná”.

          • Lepšie a lepšie

            30.7.2007 / MartinM / Reagovať

            Osobne sa teším zdokonaľovaniu blogov p. Baťa.
            Argumentačne silné, bez osobných invektív…

            Všetci sa (asi) zhodneme, že myšlienka európskej únie je dobrá. To však neznamená, že treba brať vážne všetky, aj choré euromyšlienky veľkých euromysliteľov.
            No a harmonizácia (čohokoľvek) spadá presne do tejto kategórie.

            Desaťtisíce euroúradníkov potrebuju veľké témy aby mali ako vykázať svoj pracovný čas.
            Stačí im jedno slovo vo všetkých jazykoch eurounistov a môžu najbližišie mesiace vykazovať toľko pracovnej aktivity, že majú kopec času vymyslieť ďaľšie veľké euroslovo, ktoré rozdelí náš spoločný eurotábor na minimálne dve časti, ktoré sa ním budú zaoberať ďaľšie mesiace. Po uplynutí možno že vopred naplánovaného času im potom už len stačí oprášiť pôvodné slovo a takto stále dookola.

            Celkom príjemne strávený čas…

            • suhlasim

              30.7.2007 / xxc / Reagovať

              Tiez som postrehol zlepsenie autora, suhlasim s clankom a prajem autorovi vela uspechov :-)

  • ešte by som doplnil:

    27.7.2007 / JJA / Reagovať

    Nie veľká duša, ale Očarená duša:-)

  • Poznámka

    28.7.2007 / tehos / Reagovať

    Tento článok plasticky ukazuje mentalitu Slováka. Ak mám iný názor, treba protivníka odrovnať pokiaľ možno čo najhrubšími výrazmi, zosmiešniť ho… Načo argumenty, načo inteligentná diskusia – treba ho zadupať pod čiernu zem, však pán redaktor Rado Baťo. Ozaj mám pre Vás kontrólnu otázku:

    Z akého zvieraťa sa získava kravské mlieko:

    a/ z kravy
    b/ z jalovice
    c/ z býka
    d/ vyrába sa priemyselne

    • pripomeňte mi

      28.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

      Aký hrubý výraz som použil?
      A argumenty? Myslím, že ich je v článku dosť:

      1. Odvody do spoločnej kasy EÚ sa neodvíjajú od výšky priamych daní
      2. Nie je dôležitá sama harmonizácia, ale dobrý daňový systém
      3. Ak je harmonzácia taká dobrá, prečo ju krajiny nerobia dobrovoľne?
      4. Slovensko je chudobné (relatívne), a je správne, keď na zvyšovanie životnej úrovne
      používa nástroje, ktoré fungujú
      5. Harmonizácia nám v konečnom dôsledku môže uškodiť – pretože stanovuje rovnaké regulácie pre veľmi rozdielne krajiny, čo sa týka ekonomickej vyspelosti – napr. v oblasti pacovného práva

      Podľa mňa je to presne o 5 argumentov viac, ako použil pán Čaplovič

      Pekný deň

      • nuž p.Baťo

        30.7.2007 / jasl / Reagovať

        1.Nechápem prečo sa báť harmonizácie,ked podla vyjadrení toto sa za Fica zhoršilo a Vieden je blízko:-)))))
        2.Hovoríte o našom danovom systéme že je efektívny…..to ako myslíte vážne,alebo si robíte srandu teraz……Máme tak prebytkový rozočet že môžme povedať aký efektívny výber daní máme?????? Už neexistuju danoví dlžníci?….
        3. ja osobne som proti harmonizácii daní,pretože tým sa krajina vzdáva svojej suverenity či už ekonomickej a s prachmi aj politickej….len ma zaujma čo v tomto smere vie urobiť malé Slovensko ked už teraz je jasné že v Eu funguje sila vydierania na dennom poriadku….
        4.Otázka daní a danového dumpingu skončí určite vo velkých problémoch v EU..nakolko EU resp.EK bude tlačiť na jednotný EU-štát…a tým aj rozhodovacie právomoci….už ich maju…tak nechápem prečo by si nemali ešte viac posilniť pozíciu….najme po tom ako rôzne barometre zavádzajucimi štatistikami chcu vnutiť predstavu že Slováci by zrušili armádu a ministertvo zahraničia……čiže tým pádom odovzdať moc a vládu nekontrolovatelným EU uradníkom…….to aj komunisti mali aspom fiktívne volby…..

        • nuž

          30.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

          suhlasím, čo ste napísali, len drobná poznámka

          ad2) Daňoví dlžníci nepochybne existujú, ja netvrdím, že máme dokonalý daňový systém. Ale slovensko má dobrý a v medzinárodnom porovnaní realtívne efektívny daňový systém – minimálne nemeckým politikom sa to taj javí-:)) A vyrovnanosť rozpočtu súvisi aj s výdavkovou stranou (deficit je viac politické ako ekonomické rozhodnutie). Daňový systém môže byť akokoľvek efektívny a rozpočet aj tak môže byť v deficite.

        • JASL ja ibe ze:

          5.8.2007 / Robert Merva / Reagovať

          1. danovych dlznikov je uz corz menej (vid http://www.drsr.sk) – naviac danovych dlznikov nam v tomto state neurobili podvodnici a neplatici, ale politici, chybnymi zasahmi do danovej legislativy – kedze si neuvedomuju, ze tu neexistuje efektivna vymozitelnost prva ani na strane statu a tu som za harmonizaciu… (v preklade vylepsime nas zly system niecim lepsim)
          2. este si cerstvo pamatam na rok 1998 ked bol stat platobne neschopny a meskal s platbami prinajmenej 5-6 mes. (dnes si dovoli platit preddavkovo) a nema problem s menovou politikou a je to do znacnej miery aj dobrou danovou legislativou a danovym systemom (az na II. danovu sustavu – odvody)… (opat som za harmonizaciu – vid preklad vyssie)
          3. ja som europozitivne naladeni a celkom mi lichoti predstava spolocnej zahranicnej politiky (aspon momentalne pri tejto vlade) a spolocna obrana (aj tak uz takmer existuje spolocna pod velenim NATO, no mame ju akoze v rukach my sami) staci maly incident kdekolvek vo svete a aj tak uz iba plnime rozkazy inych…

          TAK POTOM V COM JE PODLA TEBA PROBLEM ???

          Rado pise jasne a zrozumitelne… politik, ktory pusta na verejnost iba same erodristy a nerozumie podstate veci a naviac je ochotny zverejnit taketo vyhlasenia je NEBEZPECNY !!! o chvilu sa bude vyjadrovat este aj k harmonizacii kvality pitnej vody v EU, ktorou by sme ich mali zasobovat (samozrejme opat bez znalosti veci a v neprospech Slovenska)

          TAK NACO NAM JE TAKY EURODRISATAC ???

  • Čaplovič, ten čo žije z peňazi iných!!!

    28.7.2007 / Pavol1 / Reagovať

    je logické že chce aby Tí čo na neho robia odvádzali viac. A mali by sme mu umožniť nech si to skúsi z tej druhej strany. Nech ide podnikať a žije za svoje a zo svojho a môže pokojne platiť nemecké dane. Sýty hladnému neverí.

    Štátna zberba a byrokratický paraziti najväčšia brzda blahobytu obyčajných pracujúcich ľudí.

    Socialistická eurohydra a jej prisluhovači.

  • Potom uz iba zeby nie...

    5.8.2007 / Robert Merva / Reagovať

    PRESNE TAAAAK !!!!

Servery eTREND prevádzkuje Digmia

© TREND Holding, s.r.o. / Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená. / Podmienky používania / Politika Copyrightu