Diskusia

Diskusia (106 reakcií)

  • Nie som si isty,

    4.7.2007 / andras / Reagovať

    ci je taketo nieco korektne a profesionalne, ale v kazdom pripade povedali ste to aj za mna a moju domacnost. Co ma fakt vytaca je ista bezmocnost, ked si uvedomim, ze vzhladom na marketingovu genialitu SMERu tu mozu tito zadubenci fakt otravovat este peknych par rokov ak nie dekadu.
    BTW, nie som si isty, ze volic SMERu prave sem zabludi, takze sa tu akurat nam podobni mozu odreagovat :-)

    • re:

      4.7.2007 / ave / Reagovať

      Pokojne si bud isty, vsak tych volicov je tolko, ze su vsade ;o) alebo :,(

    • co funguje v smere

      4.7.2007 / paul / Reagovať

      myslim si ze smer je absolutne nepripraveny na vladnutie..vlastne cele jeho vladnutie sa podoba na ot co robil 8 rokov v opozicii…vyvreskoval uplne hluposti a zistoval ci sa ludia chytaju a skumal svoje preferencie,. niekto by im uz mal povedat ze nie su v opozicii kde staci kvakat ale ze vladnu tak musia aj nieco robit. zas na druhej strane cim menej robia tym lepsie pre slovensko. ale tiez si myslim ze stale sa tu voli len mensie zlo a volebny vysledok nie je ani tak populizmom fica..ako skor dzurindovej politiky..klamstiev ktorymi si rozvalil vlastnu koaliciu..ficovi uz stacilo len poukazovat na to a preferencie mu rastli ako huby po dazdi. navyse to vyzera pri tej politike aku razi terajsia opozicia ze fico tu bude este velmi dlho. tolko neschopnych ludi zahladenych iba do seba co je v opozicii..to je na zamyslenie..navyse si myslim ze ak ma niekto fica porazit najprv by si mali strany upratat doma ..to znamena vymenit dzurindu ktory je emblemom korupcie a klamstiev vymenit hrusovskeho ktory sa uplne znemoznil tym ze chcel spoluvladnut so smerom..a upratat aj v smk ktore hnije zaziva…nova krv nic ine tomu nenapomoze..

    • ono je to ešte horšie

      3.8.2007 / eštébák filantrop / Reagovať

      socani budú otravovať nielen pár rokov, ale poriadne dlhých desaťročí, lebo matika nepustí: vždy bude väčšina zarábať menej ako je priemerná mzda, čo pri demokratickom všeobecnom a rovnom volebnom práve zaručuje dostatok “kanonenfutru” pre ľavicu… Však na to prišli už starí Gréci, že demokracia je náchylná k tomu, že nech robíte čo robíte, furt sa k moci dostávajú najväčší populisti ktorí to zasa časom zdarne dotiahnu do diktatúry… a jediné čo môže ľudí na chvíľu udržať aby nevolili ako ovce najväčšiu sľubotechnu, je nejaký externý oblbovací faktor, najlepšie sa zatiaľ osvedčilo náboženstvo (napr. v US)

  • pekne teda

    4.7.2007 / wantone / Reagovať

    Neuverite, ale niektori volici SMERu citaju blogy na eTrende.
    Nepaci sa Vam zrusenie stropu pre odvody do SP, mne sa nepacilo rocne zuctovanie preddavkov do zdravotnej poistovne.
    Nepaci sa mi, ze z mojich peniazoch bohatnu sukromne dochodkove spolocnosti, sukromna zdravotna poistovna ani nemecky operator pevnych liniek hlavne preto, ze to nemozem nijako ovplyvnit. Ani vo volbach.
    Mate pravdu, ze po nestandardnej pravicovej vlade moze prist nestandartna lavicova, ktora ma iny nazor na poriadok v state.
    Pisete, ze nechapete preco musite zarabat len preto, ze sa volici SMERu nerozmyslali pred volebnymi urnami. Smola.
    Naozaj ste sa snazili urazit volicov SMERU? No nepodarilo sa, skoda.

    • no jo...

      4.7.2007 / Branco / Reagovať

      Toto sa mi zda skoro az neuveritelne…. ze z Tvojich penazi bohatnu zdravotne poistovne? no a co?!? Ked mi vie ta poistovna, zabezpecit dostatocnu starostlivost a dokonca este aj nieco navyse (napr. teraz doplatok za ockovanie proti Zltacke), preco by si nemohla uzit nejaky ten zisk ked vie vsetky tieto veci robit omnoho efektivnejsie ako statne poistovne… To Ti nevadi ze v statnej poistovni je v kreslach dozornej rady, kopa politickych nominantov ktori dostavaju nekrestanske odmeny (z tvojich penazi:)…. a ze na Tebe zaraba nemecky telco operator, prosim Ta to nemyslis vazne? Ty sa nepamatas ake sluzby dakedy poskytovalo ST, ked si musel na zriadenie telefonnej linky cakat aj rok? Nech kludne zarobi, ked poskytuje tu sluzby kvalitne! Bodaj by na nas zarabalo aj Viedenske letisko….
      Ja mam 24 rokov, uz pocas vysokej skoly som pracoval full time v poradenskej firme, pracujem omnoho dlhsie ako vacsina volicov Smeru a taktiez sa mi nepaci ako sa nas, tvrdo pracujucich snazi tato vlada, kazdym dnom pripravit o nejake peniaze, najprv postupne zrusenie nezdanitelneho minima, teraz toto… a najviac ma dozerie ked mi nejaka teta povie ze ja som este mlady, neskuseny, nic som nezazil a vobec sa do toho nerozumiem… Do kelu s vami!

      • :)

        4.7.2007 / wantone / Reagovať

        aaaaaaaaaaaaaaa:)

        Najviac ma potesi, ked sa niekto takto horlivo zastava predchadzajucej vlady, akokeby to bola ta najlepsia vlada na svete.

        Neverim ze sukromna zdravotna poistovna mi zabezpeci lepsiu zdravotnu starostlivost za rovnake peniaze ako statna. To zalezi iba od lekarov. Vsetci si platime rovnake percenta zo svojich miezd, preto vsetci mame mat pristup k rovnako kvalitnej zdravotnej starostlivosti. Ak pozadujem vyssiu kvalitu, musim si za to zaplatit – pripoistit sa sukromne. Pri autach je povinne poistenie zodpovednosti za skodu sposobenu na druhom aute. Ak si chcem poistit skodu na svojom aute, musim platit vyssiu poistku.

        -Sukromne a statne poistovne by mali poskytovat rovnaku kvalitu, kedze si vsetci povinne platime rovnako.-

        Od privatizacie telekomunikacii, nove ST s nemeckym vedenim porusovali zakon a neumoznili konkurenciu na komunikacnom trhu na dlhu dobu (stale tu nie su idealne podmienky pre sukromne podnikanie). To by malo vadit hlavne praviciarom a liberalom, kedze sloboda podnikania a konkurencia su posvatne, podla nich, vzdy a vsade.

        Aj ja som si dlho zarabal popri studiu. Zaplatil som zdravotnej poistovni “nedoplatok” na prispevkoch – celu moju prvu vyplatu z full-time zamestnania.

        Zijem v statnom zriadeni, ktory mi poskytuje ochranu (policia, sudy…), pomoc (zdravotnictvo, socialna siet…) a podmienky nato, aby som mohol samostatne zit (skolstvo, infrastruktura…). Kazdemu z nas. Za tieto vyhody si rad zaplatim.

        Do kelu s tebou!

        • ad wantone

          4.7.2007 / Miko / Reagovať

          Ked citam tvoj prispevok neverim vlastnym ociam. Ja som tiez zarabal popri vyske, ale mam pocit ze mi to tak neuskodilo ako tebe. Tiez som zatial v statnej poistovni a poviem ti ze som nadmieru neskokojny so sluzbami ktore dostavam. Tolko dokumentov co mi tam postracali skoda hovorit. Pretoze je pravda ze v predstvenstvach sedia nominanti ktori problematike rozumeju ako sudruh Valentovic a su to miesta za loajalitu. Ja som na rozdiel od teba presvedceny ze v sukromnych spolocnostich sa daleko lepsie gazduje ako v statnych. Zdravotnictvo je okrem ineho aj preto na tom tak zle lebo z hlav lekarov sa ani po revolucii nepodarilo vykynozit socialisticke zmyslanie. Sam seba nepovazujem za praviciara, ale ti poviem ze podla mna pre zivot nie je podstatne ci ti je blizsia pravica alebo lavica, ale ako slape ekonomika. Som presvedceny ze toto co predvadza Fico je praubohy amaterizmus a nakoniec nan doplatime vsetci. Ak ta to ukludni tiez patrim medzi ludi, ktori sa spoliehali na vlastny rozum a pochopili ze ak si sam pomozes tak ti moze byt stat ukradnuty . Tiez som pochopil ze cim si vzdelanejsi tym mas vacsie sance na trhu uplatnit sa. Taktiez patrim medzi mladu vysoko nadstandardne zarabajucu generaciu a mrzi ma ze vidis iba to kolko zarobim a ide ta z toho rozdrapit a vobec ta nezaujima co musim pre to obetovat, kolko casu travim v robote zatial co ty mozno niekde sedis na balkone pri kavicke a cigoske a ospevujes dnesok ked vladnu tvoji spriaznenci. Nepamatam sa kedy som mal volny vikend, kedy som prisiel v rozumnom case rozumej pred polnocou domov. Zatial co si ty mozno travil cas vysedavanim v puboch ja som si tvrdohlavo a cielavedomo zvysoval kvalifikaciu a odbornost a cuduj sa svete coho som sa dozil. Mam si ist sadnut na trestnu lavicu zato ze vytrcam z radu ze sa nepodobam na tvojich milacikov. Vedz ze odvediem na daniach podstatne viac ako ty takze podla tejto logiky som podstatne vacsi prinos pre spolocnost ako si ty. Lebo tie peniaze stat rozdeli medzi vsetkych. Taktiez si uvedom ze socializmus ludi rozmaznal v tom ze sa spoliehali iba na druhych a akosi pozabudli ze k vlastnej prosperite treba prilozit ruku k dielu. Dosledkom toho maju ludia problem pochopit ze treba vyhrnut rukavy a byt panom svojho osudu a nie pasivne nadavat na vsetkych a vsetko. Preto chcem vyjadrit absolutny suhlas s nazormi autora clanku. Akurat by som chcel upriamit pozornost na dalsiu rovinu problemu dnesnej vlady a tou je arogancia. Uvedomte akej arogancie vladnej moci sme sa dozili. Vas vodca ignoruje vsetky media, ignoruje a dehonestuje vsetky ine nazory ako jeho. Myslel som si, ze sme taketo praktiky odstrngali klucmi pocas revolucie ale bol som naivny. “JA VAM VASE NAZORY NEBERIEM A ANI NEDEHONESTUJEM” a preto Vas poprosim aby ste mi nebrali a neznevazovali moje. Je podla mna ubohe skatulkovat ludi
          podla toho ako rozmyslaju. Aporopos na zaver by som chcel iba dodat ze som hrdy na to co som dosiahol a navyse sa mozem kazdemu z Vas pozriet do oci ,lebo kazdu korunu co som zarobil som zarobil podstivo a podstivo som z nich odviedol dane. Co iste uznate sami nie je liberalne ale skor socialisticke. Tiez by som Vas poprosil aby ste si dali dolu tmave okuliare a vymenovali mi prestavitelov Smeru, ktori patria medzi chudobnych ludi. Na rozdiel od Vas im vsak nezavidim ale prajem aby sa im darilo este viac. Lebo to je to co nam skodi. Ak mne umrela koza tak budem spokojny len ak susedovi skapu dve ? Blud. Preto chcem odkazat Ficopozitiv ludom, ze ak tento stat nadalej pojde takto dolu vodou tak budem musiet realne uvazovat o predaji svojich dvoch bytov v BA a uvazovat o zmene statu v ktorom zijem a z mojich dani nebudete mat v konecnom dosledku aj tak nic a mozete si nadalej na sikovnejsich a majetnejsich vymyslat co len chcete ale nakoniec si to odnesiete sami.

          M.K.

          • ???

            5.7.2007 / wantone / Reagovať

            To je naozaj “ad” na moje nazory???
            Vase dosiahnute vzdelanie, vedomosti a skusenosti by Vam napriklad v Ugande boli uplne na nic. Za to, ze ze ich mozete vyuzit na zarabanie mozete vdacit iba spolocnosti a statu, kde zijete.
            Urcite nezarabate viac ako ja, ani na danaich ste neodviedli viac ako ja, stopercentne. Ani v praci nie som len 9to5.
            Aroganice zo strany vlady som si za poslednu dobu uzil viac ako dost, aj od sucasnej aj od minulych vlad.
            Ako pisete, je ubohe skatulkovat ludi podla toho ako rozmyslaju. Liberalizmus nie je jediny spravny svetonazor. Sam autor clanku sa vsak snazi urazit volicov sucastnej vladnej strany (vid posledny odstavec).

            Aporopos na zaver…
            Ked bude predavat svoj byt v BA, prosim ozvite sa mi, rad ho odkupim.

            P.S. Bol som upozorneny, ze sa nemam zapajat do internetovych diskusii. Autori obycajne prejdu od vecnych argumentov k osobnym invektivam a povodna tema ostava bokom. Asi aj ja sam som klesol na uroven anonymnych internetovych komentatorov, ktori potrebuju vyjadrit svoj “jediny spravny, nespochybnitelny” nazor v jalovej diskusii. Slusnu a zdvorilu vymenu nazorov musim hladat na inom mieste…

            • Len jedna perlička...

              6.7.2007 / abora / Reagovať

              Manželka požiadala v apríli 2006 najväčšiu zdravotnú poisťovňu o vydanie európskeho zdravotného preukazu…následne zaplatila poplatok 100,- Sk…následne sa telefonicky a ososbne po asi mesiaci dožadovala dodania tohto preukazu…následne to totálne znechutená vzdala…následne zmenila poisťovňu…a čuduj sa svete – pred cca. dvoma mesiacmi dostala hrozbu od najväčšej, že má vrátiť preukaz a že aké to je protizákonné a neviem čo všetko…no nenas*rie to jedného…čo po takejto skúsenosti môže v človeku vyvolať návrh toho panáka z ministerstva, ktorého šnúrky ťahajú z vedenia NR SR, že zavedieme len jednu… najväčšiu…???

            • nerozprávajte, čo nepoznáte

              12.7.2007 / envi / Reagovať

              Uganda a iné africké krajiny sú práve tie, kde dosiahnuté vzdelanie, vedomosti a skúsenosti vytvárajú ešte oveľa väčšie priepasti medzi ľuďmi ako u nás. A v porovnaní so Slovenskom, k rovnosti šancí majú ešte oveľa oveľa ďalej.

  • uz mam dost

    4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

    Som pravidelny citatel eTrendu,ako mladeho cloveka ma zaujimaju najviac rozvojove trendy v mojej krajine,co sa pozitivneho udeje,co mozem ocakavat,ake nove stavby pribudnu,co sa deje v medialnom,technologickom,spolocenskom svete ale len velmi malo ma zaujima politika. Preto sa vyhybam mediam kde je politiky vela. Mam na to jednoduchy dovod,nemam rad veci, o ktorych nemozem mat dokonaly prehlad,politika k tymto veciam patri pretoze je neprehladna,staci si pozriet vzajomne diskusie politikov ked jeden osocuje druheho a naopak. Politike sa teda vyhybam,pred rokmi som zacal citat prave z tohto dovodu tyzdennik Trend. Pacilo sa mi ako je koncipovane toto medium,pod jednou strechou som nasiel kopu apolitickych clankov z ktorych som si vybral vzdy kopu zaujimavosti. Neviem preco ale teraz musim stale ked si dam titulku eTrendu,vidiet politicke urazlive blogy a clanky,uplne dehonestujuce sucasnu vladu. Po docitani eTrendu mam teda zmiesane pocity,na jednej strane si pozriem rozvojove tendencie,na strane druhej neviem ci zijem v uplnom hnoji a moji rodicia su uplni blbci ze volili tak ako volili. Jednoducho vidite do politiky aj vy len v takej miere maximalne ake zakony prijimaju a ked mate psychologicke danosti,tak nanajvys este ako sa tvaria politici pri vystupovani v mediach. Jenoducho jednym vyhovuju viacej,druhym menej alebo teda vobec. Prave preto si ani nedovolujem odsudzovat mojich rodicov ktori volili Smer. Viem ze oni boli a su presvedceni ze urobili dobre.Su to moji rodicia a viem ze by chceli aby som sa mal v zivote co najlepsie. Ak by ste isli do Velkeho Krtisa,do Medzilaboriec, do Svidnika a zili by ste tam a videli danu situaciu,neviem ako by ste rozmyslali vy.Plazmovu televizu Pioneer tam vela ludi ani nevidelo na obrazku hoci maju vysokoskolske vzdelanie ale jednoducho mali smolu ze sa narodili tam kde sa narodili a tych prilezitosti je tam minimum. Vtedy sa na to pozerate zrejme uplne z ineho pohladu a to je asi aj velka cast tych 40 perecent volicov ktori sa na to pozeraju uplne z inej stranky ako vy. Preto si odpustite taketo “sproste” clanky ako sefredaktor lebo ja uz zacinam mat Trendu plne zuby pomaly. Ja chcem moje stare apoliticke medium ktore ma nebude otravovat negativistickymi politickymi blbostami,teda ten stary trendovy tyzdennik aky som mal rad v minulosti ked vladla pravica.

    • smola na rodisko?

      4.7.2007 / Martin Jaroš / Reagovať

      Len tak mimochodom – možno by ste neverili, ale väčšina ľudí v Trende nepochádza z Bratislavy. Spolu s Radom sme vyrástli na Orave, máme v redakcii silné zastúpenie ľudí z “ďalekého východu”. Všetci sme sa rozhodli iniciatívne urobiť niečo so svojim životom. Odmietli sme pasívne čakať na prchavý pocit škodoradosti z toho, že nejaký politik to tým, čo sa majú lepšie, “natrie”. A pochybujem, že niekto z nás tu volil Smer…

      Pekný deň,

      • kazda minca ma 2 strany

        4.7.2007 / Branco / Reagovať

        ok, zas ale nie kazdy sa moze odstahovat do BA…. chapem ze ked ma niekto 40 rokov, 2-3 deti, to rozhodovanie o stahovani je tazsie… to len tak btw

        • iste

          4.7.2007 / Martin Jaroš / Reagovať

          Ale Bratislava nie je jediné riešenie. Sú iné možnosti. Začať podnikať. Alebo prestať ohŕňať nos nad ponukou pracovať 40 km od domu a mať k tomu od firmy dopravu zadarmo (ako sa stalo v prípade prepustených šičiek z Ozety…)

          • BTW

            4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

            Len tak mimochodom ked uz sme pri tom – ja uz by som bol konecne rad keby ti vsetci “velmi iniciativni” co sa pristahovali do Bratislavy a rozhodli tu ostat,zacali uz konecne posobit aj v ich rodiskach a rozvijali konecne aj tamtie regiony,kde ziju aj tie podla vas “ovecky” a ktore svorne nadavaju na Bratislavu ze preco len ona je rozvinuta a preco ludia v nej volia pravicu. Mozno by potom tie “ovecky” mali iny nazor a podporili by pravicovu vladu a nemuseli by naivne volit v socialnom zufalstve im myslienkovo a ludsky blizsi socialny Smer. Vtedy uz by ani oni zrejme nevahali podporit silne trhovo-ekonomicky orientovanu politiku pravice. Preco by ale v sucasnej situacii mali volit politikov,ktory rozvijaju predovsetkym podnikatelsky sektor,ked oni sami vidia ako vsetci schopni “praviciari” odtial utekaju a idu podnikat alebo posobit do sukromnych firiem do dalekej Bratislavy alebo este dalej a oni z toho nemaju takmer nic… Zrejme to teda je aj prave preto ze vsetci schopni tak ako vy, utekaju sem a neozostavaju tam. Urcite sa da pomoct aj tamtym regionom. Da sa to a nemusi sa ani vyhovarat na centralizaciu. Ja som z Bratislavy a uspesne ako zacinajuci podnikatel (v malom) podnikam na uzemi celeho Slovenska,kde prinasam kapital a rozvojove impulzy. Ale ked vidim mesta a mestecka podobne spominanym,alebo napr. Poltar, Hnusta atd, prichadzam do zufalstva. Aj preto som rad ze ako rodeny Bratislavcan,pomaham svojou troskou rozvijat regiony mimo BA,len smola ze akosi malo vidim tu podporu tych ktori sa narodili tam kam ja chodim ale posobia v BA

            • misionar

              4.7.2007 / Martin Jaroš / Reagovať

              Viete, ale ja nemôžem byť predsa teraz zodpovedný za šírenie pravej viery v Tvrdošíne alebo Partizánskej Ľupči. V rámci vlastného príbuzenstva robím, čo môžem. Našťastie na nich zaberá argumentácia a presviedčanie a nemusím sa uchyľovať k vydieraniu (ak budete voliť Smer, už neprídem). V prvom rade mi záleží na prosperite mňa samého, až potom rodnej obce. Nemám čas ani energiu robiť misionára na severe Slovenska. Tu by som videl priestor pre tretí sektor (ochotne podporím). Viem, že ste to mysleli dobre, ale pracovanie na moju vlastnú budúcnosť má pre mňa momentálne väčšiu prioritu ako naprávanie zdeformovaného vnímania sveta u ľudí, ktorých ani nepoznám, len viem, že ma z nejakého dôvodu nemajú radi. Snáď raz pochopia, v čom spočíva úspech Bratislavy, šikovného podnikateľa v regióne, človeka pracujúceho z domu. A inšpirujú sa. Viem, asi je to utopická predstava… Pekný deň prajem.

              • Tvrdosin

                4.7.2007 / Lubos78 / Reagovať

                Tvrdosin nepotrebuje misionara, staci, ked budu chodit na navstevy do Trstenej a uvidia, ako sa to ma robit…:-))) Ale nie.

                Ja si myslim, ze na Orave si ludia neziju az tak zle, ako by mozno niekto povedal (chudobny kraj a pod…) A ludia tam uz zacinaju omnoho viac chapat, ze sa musia sami obracat a necakat na zazracnu ruku statu. Ci uz si otvorit malicky penzion, prenajimat izby v rodinnom dome, ale otvorit nejaku malu dielnu v dome a nieco vyrabat..

                • Trstená vs. Tvrdošín

                  4.7.2007 / Martin Jaroš / Reagovať

                  Ale Ľuboš, no tak, sme sa predsa raz dohodli, že túto nevraživosť dáme bokom a budeme spoločne neznášať Námestovčanov :-)

                  • somoant

                    4.7.2007 / somoant / Reagovať

                    takze asi Vas prestanem citat, ked vy takto o NO
                    mozno vela ludi nebude suhlasit ale Orava na to vobec nie ja tak zle
                    je pravdou ze su tam nizsie mzdy, menej prace, ale rozvoj tam vidiet na kazdom kroku,
                    dynamiku.
                    Pridte sa pozriet na Zahorie – sice sa stavaju fabriky ale uroven sluzieb katastrofa… V malackach
                    nie je jediny hotel hodny ubytovat nejakeho vyznamnejsieho hosta, velmi tazko sa hlada
                    aj kvalitna restauracii a ceny pomaly ako v BA – porovnajte to NO, napr. hotelaltis.sk

                    • orava

                      4.7.2007 / Martin Filko / Reagovať

                      Mne sa nezda, ze by sme na tom boli az tak zle.

                      Miera evidovanej nezamestnanosti:

                      Dolný Kubín 6.66
                      Námestovo 5.96
                      Tvrdošín 6.29
                      Slovensko 8.33

                      Hmotna nudza:o

                      Dolný Kubín 4.96
                      Námestovo 3.94
                      Tvrdošín 3.07
                      Slovensko 7.30

                      Takze som rad ze asi nebudeme ten marginalizovany region ci ky das ;) )

                      • vysvetlenie SK nezamestnanosti

                        3.8.2007 / eštébák filantrop / Reagovať

                        je jednoduche: cigansky faktor – preto nie je problem Orava, ale juh a vychod

              • no a teraz teda co

                4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

                Ja teda neviem,nie je to zacarovany kruh? V clanku sefredaktor, ktory je odstahovany z Oravy a posobi v rozvinutej Bratislave rovnako ako vy, pise ze “preco ja mam odvadzat statu viac penazi ked dobre zarabam”, vy napisete preco ja mam pracovat na svoj region ked mozem pracovat na vlastnu buducnost v Bratislave. Beriem to tak ze rovnako rozmysla aj vas sef. Povedzme ze sa premiestnime na vychod Slovenska,kde je situacia velmi podobna akurat k tomu navrch tam je starsie obyvatelstvo ako na Orave…Ja som vystudoval regionalny rozvoj,takze nie som cisty ekonom,ale mna by to teraz zaujimalo aj z toho vasho odborneho pohladu ako vystudovaneho ekonoma, ze co teraz,ako dalej v tychto regionoch,vy schopni jedinci ste sa na vlastny rodny region vykaslali, generalizovane povedane mladi schopni do 40 su teda prec a rozvijat ho ma teraz co. Zrejme stat. Ako ho rozvinie ten stat ked tam nema ludi. Ma tam na to ludi z vacsej casti so stredoskolskym odbornym vzdelanim. Uloha statu v tomto pripade by mala byt,ze pomocou vhodnych stimulov vytvori take prostredie aby tam udrzal tych vysokoskolsky vzdelanych alebo schopnych ludi ktori by pomahali rozvijat region resp. ich pritiahol naspat domov a nezostavali tam iba ovecky ako vy pisete. Ako? Ma to teraz spravit pomocou 45-50 rocnych otcov dvoch deti,ktori uz nie su az tak pruzni,odvazni,inovativni na to aby rozvijali podnikatelsky sektor? Pomocou ludi ktori maju ucnovky? Pisete cez treti sektor,ale ako? Kto vytvori to prostredie kde sa bude moct pracovnik tretieho sektoru uplatnit? Povedzme hotely,penziony,obchody.Tie tam moze postavit iba nejaky schopny uspesny podnikatel (investor) alebo velmi odvazny podnikatel. Lenze tych je nedostatok,stimuly aj predchadzajucej vlady v tychto oblastiach boli a su dlhodobo neucinne.Stat tam teda moze akurat umiestnit zahranicnu fabriku ktora by lacno zamestnala robotnicku pracovnu silu. Je teda evidentne ze taky clovek je odkazany sa zamestnat na pase a pri vyplate do 10 000 sa uskromnit a prezivat len tak tak. A to je este ten lepsi variant, pretoze ako vieme,takto je to len v niektorych castiach. Fabrik na vychode ale stale nikde,teda roboty tiez nikde. Stat nema sancu pritiahnut investorov. Ked tak maximalne do okolia Kosic a Presova. Teraz ten clovek ma volit pravicu ktora bude generovat a podoporovat podnikatelov ktori budu vsetci v Bratislave alebo na zapade (generalizovane)? Nie,jednoducho on bude radsej volit socialnu politiku ktora mu je v danej situacii na Slovensku blizsia.On to jednoducho nevidi a nechape a ani nemoze tak ako vy ktory je zamestany v uspesnej spolocnosti v Bratislave a je v porovnani s nim za vodou. A preto by som si nikdy tychto ludi nedovoloval oznacit za blbcov a ovecky ktori sa maju dat vypchat.Toto ma Trend velmi sklamal. Mam ho za serizone medium ale toto je trosku moc. Vy by ste mali komentovat ekonomiku,trendy atd na co ste aj povodne zamerani a nie ludi ktori volili inak ako vy.

                • hm...

                  4.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

                  Zdravím Vás.

                  My v TRENDE komentujeme ekonomiku. Toto je môj blog…

                  • hm...

                    4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

                    Je to na titulnej stranke eTrendu ako najcitanejsi clanok,je to umiestnene na pravej strane titulnej stranky hned pod flashovkami.Je to clanok sefredaktora Trendu. Ten nadpis bol neprehliadnutelny hned na prvy pohlad. Klikol som na ten clanok ako na sucast portalu,preto mi je jedno ze je to blog,sefredaktor seriozneho tyzdennika by si mohol taky clanok ktory je verejne publikovany na portali tyzdennika,odpustit. Mna by ale skor zaujimalo z odborneho hladiska ako by ste vy rozvijali tie regiony keby ste boli vo vlade a aby ludia neboli nuteni volit socialnu politiku ako take chudobne ovecky,ktore maju ledva na prezitie len za to ze sa narodili v nespravnom case na nespravnom mieste.

                    • hm..2

                      4.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

                      Veď ja sa nehádam, že som to nenapísal. Snažím sa Vám len vysvetliť, že toto nie je článok TRENDU (a nebude v ňom publikovaný), ale môj osobný blog. A čo sa týka Vašej otázky, ja nemienim rozvíjať regióny, ja viem písať do novín. A komplexná odpoveď na Vašu otázku by mi zabrala asi tak zvyšok pracovného týždňa. Ako? veľmi stručne – vytvárať podmienky na podnikanie, neklásť prekážky, netrestať bohatých a tam, kde je to treba, pomôcť aktívne – infraštruktúrou, rozumnou sociálnou politikou… toto je naozaj na dlho. Zázraky na počkanie nedokáže robiť nikto

                      • hm..3

                        4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

                        ved ja sa ani nehadam,ja vam prave hovorim ze to tam svietilo dost vyrazne na to ze to bol len blog,bolo to vzhladom na pocet citatelov portalu rovnako ako keby bol ten clanok uverejneny v tlacenej verzii na druhej strane. Z celeho toho dam posledny zaver,ze je mi luto ze sa Trend tak spolitizovava. Uz si to vsimam dlhsie a prestavam mat chut platit peniaze za politicke zvasty,na to su ine media. Nebudte prosim politicky,ja mam rad ten stary apoliticky trend. Kazdy den je na portali dost vela politiky,to je jedno ci ako blog,ako komentar,alebo ako odborny clanok. Nechajte to na SME,pravdu atd,alebo sa tam zamestnajte ked mate chut pisat o politike

                        • hm4

                          4.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

                          Tento môj blogpost Vás nestál ani korunu, pretože nie je súčasť predplatného, ani ničoho, za čo vydavateľ chce peniaze. Blogujem pre zábavu a preto, lebo ma baví písať, bez nároku na honorár. To je podstata blogu, každý môže napísať svoj názor, každý ho môže skritizovať, a každý sa môže rozhodnúť, že ho blogy nezaujímajú. Nijako tým nie je dotknutý obsah, za ktorý si človek platí (predpokladám, že ste predplatiteľ). A to, že má tento blogpost vysokú čítanosť a svieti na hlavnej stránke TRENDU? hm. nezdá sa mi, že by som sa mal ospravedlňovať

                          • no zatial

                            4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

                            nestal,ale bohuzial,ja uz som sa teraz presvedcil ze ten politicky negativizmus ktory na mna z trendu srsi od jula minuleho roka,tu bude prevladat aj nadalej a preto koncim. Je mi to luto,ale ja som si trend objednaval prave preto ze na mna ako jedno z mala medii nevplyvalo negativne tym ze ma neobklopovalo nezmyselnymi a nikdy nevyriesitelnymi politickymi obkecmi ale len trendovo pozitivne a to sa uz zmenilo. Je to tak v tlacenej verzii a o portali aj s vasimi blogmi ani nehovorim.Takze mna to stalo koruny doteraz ten rok lebo dovtedy to bola prijemna investicia a vas bude stat teraz.
                            Pri vsetkej ucte k Vasej praci prajem pekny vecer a mozno niekedy navrat k preplatnemu.

                • ...

                  4.7.2007 / jbujnak / Reagovať

                  Ja sa spytam, ako vnimaju zahranicny investori Slovensko ako celkom po vyhlaseniach Ficovej vlady? Myslim, ze mame pravo sa vyjadrit na adresu niekoho, kto volil tuto lavicovu vladu, takisto, ako sa maju ludia co volili SMER vyjadrit na nas, ludi “viac doprava”.
                  Komu viacej uskodi nejake opatrenie, ktore v dlhodobom horizonte prinesie ludom dobre zarabajucim, na ktorich su mierene tieto “vymysly o odvodoch”, stratu napr. 100 jednotiek z 10 000, a menej zarabajucim stratu 100 jednotiek z 2 000??? No tym lepsie situovanym moc neuskodi, ale cez spomalene investicie, ekonomicky rast prinesie skodu len tym horsie situovanym ludom.
                  Momentalne tu vidim politiku typu: “SHORT-term gain for LONG-term pain”….

                  • jbujnak

                    4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

                    pozor,ja neobhajujem politiku smeru,ja len obhajujem ludi ktorych oznacil pan sefredaktor za ovecky ktore sa maju dat vypchat. Ja som sa len snazil opisat situaciu v ktorej su ti ludia. Su skutocne v diametralne odlisnej situacii,nemozu sa vsetci odstahovat z domu do Bratislavy alebo za lepsimi podmienkami niekde inde ako to urobil pan sefredaktor. V predchadzajucich prispevkoch som to opisal. Oni to vnimaju cele uplne inak. Pekny den

            • mozno to ani nie je take lahke...

              4.7.2007 / Branco / Reagovať

              btw. moja mama ma penzion v kupelnom mestecku v strede slovenska, sorry ale nepoviem akom. v tomto meste je 30 percentna nezamestnanost a aj tak je tam problem najst cloveka ktory chce robit a nebude kradnut(ubytovavat ludi a brat za to peniaze do vlastneho vrecka ked tam clovek prave nie je…), a flakat sa…. a to napr. kucharom plati 16tisic co si myslim ze na stredne slovensko nie je vobec zly plat za 15 dni prace do mesiaca….

              ked ma clovek taketo skusenosti tak sa nedivte ze sa buri, ked mu niekto chce z jeho tazko zarobenych penazi zobrat vacsie odvody aby mohol zivit taketo lenive spiny…

              • tak tak

                4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

                Heh,Branco,to mas pravdu,je to komplikovane s tym personalom,ja som sa minule isiel najest v Liptovskom Mikulasi do jednej malej restauracie a mali tam paierik ze od 11 do 13:00 mame obednajsiu prestavku. Mal som to odfotit lebo nikto komu to poviem, mi neveri :-) Pochybujem ze to bola majitelova zalezitost,asi sa skor pracovnicky rozhodli vyrazit na nakupy alebo okupat do tatralandie.

            • Nie je to len o sťahovaní na západ

              6.7.2007 / miroslav sagan / Reagovať

              Ahojte,

              nedá mi sa do diskusie zapojit s Vami. Viete, jeden zaujímavý fakt je ten, že vo firme kde pracujem (na severovýchodnom Slovensku) je polovice manažérov zo západného Slovenska. (Šecko od Trnavy a Svatého jura, ako sa hovorí u nás :-) )

              Máme skvelý tím ľudí, a len dúfam, že v budúcich rokoch ustane migrácia “na západ” a tento skvelý tím obohatíme o tých, ktorí sa vrátia späť domov, na východ. Som presvedčený že to nie je len o regiónoch, je to v prvom rade o kvalite ľudí a o “chcení” urobiť niečo viac.
              V čom by som ale pridal, je štúdium Maslowovej pyramídy (pre začiatočníkov http://sk.wikipedia.org/wiki/Maslowova_pyram%C3%ADda) V prípade, že v slovenskej spoločnosti začneme uspokojovať prvé štyri stupne, príde potreba toho piateho automaticky. V tomto období zmien to vnímam bohužiaľ tak, že spoločnosť sa veľmi koncentruje na 2 bod rebríčka ako na vysoko nedostatočný a bije hlavne do 3-5teho, čo je cítiť s frustrácie reakcií nad aj pod mojou :( (
              Čo je dôvodom? Kde je tá pôvodná príčina? Vieme to zmeniť?

    • Tvoj nazor...

      4.7.2007 / Branco / Reagovať

      vies ale o to prave ide… ze kym ta predosla vlada sa snazila robit systemove kroky, na podporu podnikatelskeho prostredia a podporovala snazivych ludi, ktori potom mohli rozsirit svoje podnikanie, zamestnat viac ludi a zlepsit zivotnu situaciu postupne aj v regionoch ako je Svidnik a Medzilaborce… ta sucasna vlada sa snazi trestat ludi za to ze su uspesni a snazia sa… z toho co im zoberu nesystemovo zvysovat socialne davky, ktore v dlhodobom horizonte nikomu nepomozu… maximalne tak zvyska spotrebu domacnosti…

      • staci si mozno iba otvorit oci.

        4.7.2007 / papo / Reagovať

        staci si mozno iba otvorit oci.

    • velmi trefny clanok

      4.7.2007 / jbujnak / Reagovať

      Mily pouzivatel c. 36040, co myslis, ako zareaguju mladi, uspesni ludia, ktori su pre tento stat dolezity z toho hladiska, aby zlepsovali perspektivu Slovenska, aby jednoducho nieco tvorili? Ja osobne, po studiu v Cechach som sa vratil na Slovensko pracovat. Veril som, ze budeme na tom lepsie, ako v Cechach. Ano, spravne, minuly cas, veril. Ale postupne mi opada chut, ked vidim ako postupuje tato vlada a ake hadze “pred/volebne kaleraby”. Kazdy, kto je nespokojny, moze ist niekam, kde je mu lepsie. A to sa aj bude diat. Uspesni ludia zacnu odchadzat este vo velkom prec, pripadne si zakladat vlastne firmy (a zaroven aj OPTIMALIZOVAT svoje odvodove a danove zatazenie).
      Takze odpoved na uvodnu otazku je jasna. Jednoducho mladi clovek odide prec tam, kde mu daju podmienky lepsie, a potom sa po par rokoch, ked bude “za vodou” vrati na rodnu zem. A peniazky ktorymi prispieval na zdravotne, socialne, na rozpocet SR sa alokuju niekde inde. A to je presne opacny efekt toho, co hazde do plena tato lavicova vlada. Od isteho casu ma tie politicke kecy neznervoznuju. Viem, ako si zariadit lepsiu buducnost, myslim, ze to vie asi kazdy z nas. Neznervoznujme sa nad volicmi SMERU. Je to skupina ludi, ktori na momentalnu politiku ktoru si ZVOLILI SAMI doplatia NAJVIAC.

    • Skoda reakcie, ale predsa

      4.7.2007 / Matsko / Reagovať

      Keby tu vladla mafia a trend bude pisat ako tvoj stary dobry trend bude to v poriadku??
      A to ako pises o situacii v Medzilaborciach atd. ma len usvedcuje, ze citanie trendu v tvojom pripade su tzv. prudko vyhodene peniaze do luftu. Pretoze sa na teba z tej mikro a makro ekonomie zhola nic nenalepilo. Aj tam mas bohatych a chudobnych. Pokial viem len v Medzilaborciach su obchodnici s drevom. To ci niekto zije v chudobe alebo nie, nezalezi od vlady v tejto krajine, ale od jeho samotneho. Tato vlada tychto ludi k nicomu nestimuluju a iba ich uspava a preto aj po jej odchode budu bohati bohatsi a chudobni chudobnejsi. Pri vlade SDKU po jej odchode ostali bohati bohatsi ale chudobni sa stali menej chudobnymi. Tymto neobhajujem maniere SDKU. Zaverom, treba vediet citat medzi riadkami.

      Pre SEFREDAKTORA,

      aj tak si myslim, ze ste to chceli podat priamociarejsie a nejak to pre tu servitku neslo, ze pointa – myslienka, ktoru ste chceli vyslovit, nebola dotiahnuta do konca. Nad touto temou som uz davnejsie vela rozmyslal. Dospel som k tomu, ze cim je clovek starsi, tym viac si uvedomuje rozdielnost ludi. Citi ich strach atd. Ale asi to tak ma byt ze 60-70 percent ludi su ovce a potrebuju bacu. Intelekt si clovek nekupi, moze ho nejak vycvicit, ale bud ho pri narodeni dostane, alebo nie. Preto chapem zavist tych ludi, viem ze v inteciach v ktorych my rozmyslame su pre nich ako pre mna trebars zlozenie a praca mikroprocesora. Pritom vazim si tych co vedia obrabat podu, lebo po apokalypse by sa ich znalosti stali najdrahsimi. A preto som tiez rozmyslal prave o demokracii, uz Aristoteles ju povazoval za zlu formu statneho zriadenia. Naopak, paci sa mi Lockova praca o slobode a preto si myslim ze problemom v demokracii je prave sposob volby bacu pre ovce. A pointu vidim prave v tom, ze v dobrej demokracii sa nemoze stat aby clovek s naozaj zavideniahodnym egom primitiva sa stal premierom krajiny a este v Europe. A aby sa tato chyba neopakovala, treba zmenit system volby a t.j., ze kandidatura by bola podmienena praxou barana vo vlastnom ci velkom kosiari, mysliac tym prax v obore vedenia podniku, ci uz vlastneho alebo cudzieho. A nie strany, ale konkretni ludia by sa volili. A myslim si, ze to by Slovensko napredovalo vysokou rychlostou, pricom rozdiely v chudobe by sa tiez rychlo zmazavali. (vid. trosku iny priklad, ale prave ma napada to zname Svajciarsko). No mala uvaha na okraj, idem sa tesit a zarabat si na svoj dochodok sam pre seba. S pozdravom MM

      • NO matsko,super

        4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

        Matsko,za prve,sefredaktorovi vykate,mne tykate, to mi nejako nejde do hlavy. Poznate ma alebo mate tak vysoke ego ze mi rovno tykate? Mozno viete ako funguje ekonomika,ja zase ale viem aky je sucasny rozvoj regionov a situacia v nich. Nie kazdy citatel trendu musi byt ekonom,ja som zas vystudoval nieco ine a Trend citam pre to ze ma tu zaujima vela clankov,urcite viac ako by ma zaujalo trebars v Novom Case. Viem ze obrovske medzery v stimuloch regionalneho rozvoja mala predchadzajuca vlada a zda sa ze bude mat aj tato. Dalej ma zaraza ze niekto obhajuje a vyvysuje fakt ze chudobni su menej chudobni.Preboha,sak to by bolo aby boli za 8 rokov vyvoja krajiny este chudobnejsi. To potom taku vladu povesat. Snad mi nechcete povedat ze teraz budu za zvysne tri roky ludia chudobnejsi. Vykon ekonomiky stale rastie aj bude rast,k tomu priratate prirodzeny rast spotreby domacnosti a uz to ide ale otazka je ci bude dlhodobo udrzatelny,ci bude vyvoj v kvarternom sektore,to je dost dolezite,lenze to zatial mala dost na haku pravica aj terajsia lavica,bohuzial. lenze to je prave ono,keby ste boli uvedomely nemozete povedat taku blbost Na to aby rastla makroekonomika,potrebujete schopnych ludi ale vy nemozete stimulovat vsetkych. V spolocnosti sa vyskytuju rozni ludia a nie vsetci su lumeni,co chcete teda robit s tymi co su neni taki sikovni ked ich zatracujete uz teraz? Je to sucast narodu s ktorou treba vediet pracovat a nie ich zatracovat ako primitivov. Ja viem ze aj v Medzilaborciach mozu byt uspesni podnikatelia,o to ale v takomto pohlade vobec nejde,problem je daleko viac komplexnejsi. Len to by ste si museli precitat aj dalsie moje prispevky a zrejme aj poznat problematiku regionalnych disparit, ktore su nie vsetky zavisle od makroekonomiky statu. tak si ich precitajte vsetky a potom diskutujme.

        • :)

          4.7.2007 / Matsko / Reagovať

          Ako anonym, anonymovi tykam, ale ak nieco pisem priamo adresnej osobe zvolil som vykanie… Dufam ze taketo vysvetlenie postaci, a k ostatnemu… Mam rad popisnu ekonomiu, ale aj popisna ekonomia je len odrazom matematiky a statistiky, preto a aj kvoli casu sa nechcem pustat do tejto diskusie… ale pripajam resp odcitujem jeden vynikajuci prispevok zo sme, ktory popisuje taketo spravanie sa ekonomie a na baze cisiel:
          ,,
          Tak kvôli tomuto článku (http://www.sme.sk/c/3380644/fico-po-roku-vlady-je-nam-najlepsie-v-historii.html) a hlavnému drukovi v ňom som si zriadil prístup na sme diskusiu.
          FICO JE DRÚK.
          A neodpustím si niečo pre petáka a jemu podobných. Asi to nepochopíte, ale lepšie sa to vysvetliť nedá.
          Milé deti,
          dnes si povieme niečo o daňových úľavách. Nebojte sa toho názvu, vysvetlíme si to tak, že tomu bude každý rozumieť.
          Takže:
          Kde bolo, tam bolo, žilo raz 10 pánov, ktorí spolu chodili každý deň do reštaurácie na obed. Za obed platili každý deň spoločne dohromady 1000 korún. Páni sa dohodli na tom, že sa na tej tisíckorune budú podieľať podľa toho, ako platia dane.
          · Takže:
          · prví štyria, tí najchudobnejší, za obed neplatili nič.
          · piaty zaplatil 10 korún,
          · šiesty 30 korún,
          · siedmy 70 korún,
          · ôsmy 120 korún,
          · deviaty 180 korún,
          · a desiaty, ten najbohatší, 590 korún.
          Takto to fungovalo celé roky a nikto sa nesťažoval.
          Až raz prišiel hostinský s tým, že im dá zľavu a bude od nich chcieť každý deň za obed len 800 korún namiesto 1000, pretože sú jeho stálymi zákazníkmi. To bolo od neho veľmi milé. Ako si však rozdeliť tých ušetrených 200 korún? Veď keby každý z desiatich pánov platil o 20 korún menej, prvých päť pánov by dokonca dostávalo peniaze za to, že chodia na obed!
          Hostinský im navrhol podeliť sa o úsporu tak, v akom pomere platia za obed.
          Vzal si teda papier a ceruzku a začal počítať.
          · Vyšlo mu toto:
          · Piaty pán už nebude musieť platiť nič, rovnako ako prví štyria, takže 100% úspora.
          · Šiesty bude platiť 20 korún namiesto tridsiatich, ušetrí tak 33 %.
          · Siedmy bude platiť 50 namiesto 70 korún, ušetrí tak 28 %.
          · Osmy pán zaplatí 90 namiesto 120 korún a ušetrí 25 %.
          · Deviaty zaplatí 140 namiesto 180 korún, takže ušetrí 22 %.
          · Desiaty pán, najbohatší, bude platiť 490 namiesto 590 korún. Jeho úspora teda bude 16 %.
          Každý z tých šiestich na tom bude lepšie než predtým, a prví štyria môžu i naďalej jesť zadarmo.
          · Ako sa však vzápätí ukázalo, veľké nadšenie tento návrh nevyvolal.
          · “Takže ja z tých 200 korún dostanem len 10?”, kričal šiesty pán a ukázal na desiateho, najbohatšieho a pokračoval: “A tento tu dostane hneď 100 korún!”
          · “To je pravda!”, kričal piaty pán: “Ja ušetrím len desať korún, ale on desaťkrát viac!”
          · “Naozaj!”, pridal sa siedmy: “Takže jemu stovku a mne len dvacku?”
          · Rozkričali sa i prví štyria páni: “A my nedostaneme vôbec nič! Ako k tomu prídeme? Zasa sú na tom najhoršie tí najchudobnejší, ako vždy!”
          · A všetkých deväť pánov sa vrhlo na toho desiateho a stĺkli ho.
          Ďalší deň sa desiaty pán na obede neobjavil. Ostatným to nijako nevadilo, jednoducho si sadli a jedli bez neho. Keď ale museli zaplatiť, zistili zaujímavú vec. Všetci spolu nemali ani na polovicu sumy, ktorú práve prejedli. A ak medzitým nezomreli od hladu, tak sa tomu čudujú dodnes.
          A takto, milé deti, funguje daňový systém. Ak štát prijme daňové úľavy, majú z nich najviac tí najbohatší. Ak by však museli platiť príliš veľa, môže sa stať, že sa nabudúce pri našom stole neobjavia. Vo Švajčiarsku, v Karibiku a i na mnohých ďalších miestach na svete, je veľa pekných reštaurácii…
          Bohužiaľ, prvých päť stravníkov nemá prístup na internet a nemôžu si preto tento poučný príbeh prečítať. Ďalší dvaja stravníci síce na internet prístup majú, ale žiaľ je tento príbeh pre nich príliš zložitý a nikdy ho nepochopia. Preto radšej vždy zmlátia toho desiateho…

          nie je to mozno k uplne k teme ale predsa len velmi blizko nasej diskusii. A spravne hovoris, rozvoj regionov je problem komplexny, ale jeho riesenie by malo ist zdola a podmienky by sa mali tvorit zhora. Uprimne, mna ako podnikatela Fico neirituje, tiez ma irituju jeho volici, ale je mi ich luto, ako podnikatel som na nich tiez zavisly, a preto som smutny, ze ich tu odrbava niekto, kto v zivote normalne ani nepracoval, nieto nieco viedol, ci vytvoril… A o tom vsetkom je ekonomia, o spravani sa jednotlivca a nadobudani statkov. Chapat ju, je prvou podmienkou pre rozvoj regionov ;) , ber to ze som ta podpichol, nie urazku, ale skor inspiraciu, ze je dobre sa naucit ekonomiu a jej vztahy. Ekonomia zvacsa popisuje chyby minulosti a Fico ich s presvedcenim stareho bobra iba opakuje. A prave tym najkrajsim paradoxom je ze na to doplatia prave jeho volici. A uz len okrajovo, ano ekonomicky sa stanu ludia chudobnejsi, lebo rast hospodarstva nemusi odrazat priamo rast zivotnej urovne celeho obyvatelstva, ale len istej skupiny. 100% som si isty a viem povedat, ze ten kto sa dnes spolieha na dochodok zo soc. poistovne dopadne ako dnesni dochodcovia s dochodkom 7,000 Sk a takych je tu mnoho. (priciny: klesajuca porodnost, zvysovanie veku prac. sily atd.) A som zvedavy ako to skonci…

          • OK

            5.7.2007 / Dani25 / Reagovať

            NO Matsko,skutocne nebola potreba mi dat rozpravku,to bolo teda fakt od temy. Tej rozpravke som zacal chapat mozno v dvanastich rokoch na to skutocne nemusim byt ekonom. Mna by len zaujimalo ked ste vsetci tak 100 precentne presvedceni ze to co bolo predtym bolo dobre a to co je teraz je len odrb na ludoch,tak mi to prosim v skratke vysvetlite,ja skutocne uprimne chcem ziskat tiez take presvedcenie. Vsetci tu vypravate o rozvoji podnikania ale povedzte mi tu niekto ako tych podnikatelov pritiahnete tam kde si davaju lisky dobru noc. Ked si precitate ine prispevky tak zistite ze ti sami schopni podnikatelia co sefuju Trendu sa na svoj region vy…. Kazdy tu ide do Fica ale mna by zaujimal skutocne jeden fundovany navrh na to ako by ste tych podnikatelov tam chceli pritiahnut? Nehadzte tu prazdne teorie a statistiky a rozpravky ako sa treba vyznat v ekonomii,povedzte aplikaciu na prax,ako by ste to riesili,co by ste podnikli ako schopny clovek ktory do toho vidi a vie co je pre narod a jeho dalsi vyvoj stopercentne zarucene. Ja v tom robim,studoval som to a pre to ma to zaujima. Vravite mi,ze sa nevyznam v ekonomii,v poriadku,ale vysvetlite mi to prosim vas. Ja sa rad necham poucit.

            • :)

              6.7.2007 / Matsko / Reagovať

              Aby to nebolo povazovane za neslusne ze neodpisujem ;) , no bude tazke presne sformulovat myslienky, aby boli zrozumitelne, no je to posledny prispevok do tejto diskusie. Pytas sa ma na navod, ale to je ten problem, navod neexistuje lebo keby existoval, tak nepotrebujes ekonomiu, ale nie o ekonomii som chcel, ona je len nastroj, avsak nie exaktny. My netvrdime, ze to co robila minula vlada bolo vsetko dobre, ja poviem, robil by som to lepsie :) , ale vsetko stoji na ludoch. Minula vlada sa najviac priblizovala pokroku celej spolocnosti a to aj tym ze sa riadila principmi, ktore uz v minulosti, ci v inych krajinach dokazuju svoje opodstatnenie. Dnesna vlada, prave naopak veci obmiena, obmiena ich sposobom, ktory sa vsak prejavi az v case. To je aj najvacsi problem kritikov ekonomickej cesty Fica, pretoze vysledky ekonomie v SR idu zotrvacnostou nielen krokov predchadzajucej vlady, ale aj vyvoja regiona. Minula vlada sa snazila pravidla zjednodusit a vytvorit ich tak aby kreativita jednotlivca mala najvacsie predpoklady na uspech a rovnako aj regionalny rozvoj. Decentralizaciou moci, dala moznost kazdej obci ist vlastnou cestou a v pripade, ze v nej su ti spravni ludia, nie je dovod na neuspech. Je vela starostov, ktori robia pre obec a nie pre seba. Odstranenie a boj proti korupcii v samosprave je prvym principom! Fico ide proti nemu, ale nepodstatne. Tych prikladov je vela, nebudem ich menovat, momentalne najviac rezonuju v oblasti ochrany prirody. V konecnom dosledku jeho kroky prave vytvaraju priestor pre istu skupinu podnikatelov, aby sa stali monopolistami vo svojich regionoch, co tieto regiony len zabije. Dalsim principom je vytvarat take podmienky aby podnikatelia chceli zamestnavat ludi, ak zakonik prace mne brani zbavit sa zamestnanca co ma okrada, ci je lenivy a este ho aj chrani, tak si sakra rozmyslim koho zamestnam a ci vobec a na to doplatia prave ti ktori pracovat chcu, pretoze o to viac musim byt obozretni pri zamestnavani. Podnikatel ked potrebuje si cestu najde, zamestnanec tu moznost nema, ostane na urade a bude to s nim horsie a horsie. Zvysovanie socialnych davok ho uplne presvedci o tom ze pracovat nemusi. A prave preto ma stat vytvorit system, ktori ludi nuti pracovat a pracu si hladat a na strane druhej motivovat podnikatelov ludi zamestnavat, ale samozrejme vo vyvazenej miere chranit prava zamestnancov. Dalsim a velmi dolezitym principom je vzdelanie, a to je velky problem prave danych regionov. Predchadzajuca vlada vela rozpravala o znalostnej ekonomike a vedela preco, po vstupe do EU a rastie cien sa manualna praca u nas stane draha a firmy sa posunu na vychod, ak vzdelanie ludi v regionoch bude na urovni akej je, tak potom je len otazka casu kedy to bude horsie a horsie. Uz teraz sa ukazuje ako problem zohnat kvalifikovanu pracovnu silu sic na manulanu pracu do automobiliek a inych fabrik. A vzdelanie, neznamena vychodit skolu, ci mat nieco namemorovane, vzdelanie znamena chapat suvislosti a neustale sa ucit nove veci. Nemam dojem ze by u Fica bolo vzdelanie prioritou, je to asi jedna z najposlednejsich veci v jeho agende… Mne cloveku zijucemu v BA to moze byt jedno ale z hladiska regionalneho rozvoja to povazujem za klucovu prioritu. A kedze volicmi SMERU su prave tito ludia, je smutny jak ich Fico doslovne OJEBAVA a to sposobom ze medialne im nahana socialne davky a dochodok, akoze spravodlivo prerozdeluje dane, poza ich chrbat vytvara prostredie pre skupinu podnikatelov a korupciu (trebars jedna zdravotna positvona atd, II dochodkovy pilier, zmeny v zakonoch v ochrane prirody atd., nemas ani sajn trebars ako sa tuneluje majetok skol, neskutocnym sposobom, som zvedavy kedy sa zacnu privatizovat internaty, ci samotne vysoke skoly) Ale spet k regionom, rozmyslal som ako sa da pomoct romom a asi existuju dve cesty, prva vela misionarov a uci ich veci od zakladu, asi bude spravna, povazujem je skor ale za predstupen tej druhej a t.j. byt na nich tvrdsi, zapojit ich cez vzdelanie do budovania komunity. Dalo by sa povedat ze je to to iste, ale z mojho pohladu je rozdiel v tom, ze sa im da pomoct iba ak chcu oni sami. Ak nechcu sami od seba, tak je to zase len cakanie na dalsiu generaciu. Ak budu podporovat uzeru, nikdy sa zo svojho postavenia nedostanu. A tak je to aj z regionmi, ti ludia najpr. musia chciet, chce to cestnych ludi vo vedeni obci, ktori vedia ziskavat sikovnych ludi, ci z vlastnych radov poslat ludi na skolenie o ziskavani eurofondov, vytvorit a zapojit do celeho procesu miestnu komunitu atd. A ako komunita mozu podnikat nielen v cestovnom ruchu ale aj v priprave logisickych parkov, ci vyrobnych prevadzok. Pomoct regionalnemu rozvoju je presne ako budovat firmu, je to o trpezlivosti, case a nekonecnom hladani prilezitosti a na zaciatku dlhu dobu zadarmo. Na toto je vsak ochotnych pristupit velmi malo ludi, je lahsie sediet doma, byt mudry, brat socialne davky atd. Vestko o je ludoch. A najsmutnejsie a to vazne ze najsmutnejsie je, ze Fico ich podporuje aby sedeli doma a veri tomu ze tak je to spravne. Mne je toho cloveka luto, lebo za normalnych okolnosti by bol priemerny pravnik – chudak, jeho ctiziadostivost ho svihla dopredu, zistil ze ak bude dristat ludu o krasnych zajtraskoch, bez toho aby spomenul rizika, ze sa dostane k moci. Ti chytrejsi sa zanho skryli a podporuju ho, lebo vedia ze prisiel a pride cas na splatenie dlhu. A potom su tu este ti isti rovnako sprosti ako Tomanova ci Valentovic, ktori veciam veria rovnako ako ich sudruh ale samozrejme nemozu ho ohrozit. Su dalsimi figurkami, vacsinou to tak byva ze sa cely zivot hrabu hore, myslia si ze su cukrova vata, ale ide iba o hovno na palicke. Nehodnotim minulu vladu, moj nazor z pohladu marketingu je, ze Dzurinda prehral svojou aroganciou ziskanou casom, komunikacia je silny nastroj. Uprimne, ani Fico ma moc netankuje prave preto ze ze ad1 som z BA (nechcem tym dehonestovat nejaky region, naopak povod mam na Orave, ale divoky rozvoj BA bol predsa len k niecomu dobry, aj ked o primatorovi si myslim svoje, ale to je ako s predoslou vladou, ak pomozu ostatnym, je mi jedno ci sa za to sami patricne odmenia, na rozdiel od Meciara ) a ad2 uz davnejsie zastavam nazor, ze ak sa chces na starobu dobre mat, musis sa postarat sam o seba a nespoliehat sa na stat. A preto ako je pisane prave v tomto clanku to bude o tom, ze ti bohati z tohto marazmu vykluckuje a budu silnejsi a zasa na to len doplatia ti chudobni, len si to nepriznaju a po rokoch sa mozno historia znova zopakuje.

          • Vynikajúci príklad

            6.7.2007 / Martin Rojko / Reagovať

          • veľmi dobé

            12.7.2007 / envi / Reagovať

  • dakujem za perfektny clanok, Rado !

    4.7.2007 / Laborec / Reagovať

    dakujem za perfektny clanok, Rado !
    Normalne odsudzujem, ked niekto chce urazit druhych. V tomto clanku som to vsak pochopil a kvitujem to, pretoze viem ze slo o vykreslenie realnej situacie.
    S pozdravom,
    Laborec.

  • a mlieko?

    4.7.2007 / Feri Macfričkins / Reagovať

    svet nie je taky jednoduchy, ze iba poistenia odvody a podobne. Preco sa ti hajzli musia prikazovat aby bolo mlieko pasterizovane?

  • ano

    4.7.2007 / paul / Reagovať

    nie som ficovolic a tiez ma stve to co sa tu deje. ano snazim sa obracat makat aby som uzivil rodinu..zenu na materskej a dieta.splacam hypoteky.vlastne ako vela ludi. nemyslite si ale ze tato vlada ktora tu je je tu aj kvoli stylu vladnutia dzurindu? arogancia, korupcia, klientelizmus..ekonomiku sice nastartoval..a tahal krajinu na zapad co je fajn ale na druhej strane ..ukazal verejnosit ze slovo neplati..ze klamat sa oplati..ze ak si v spravnej strane tak mozes doslova vsetko..ekonomicke vysledky sa zacinaju ukazovat..ale zial ekonomika ma suvis aj s inymi zlozkami spolocnosti napr. vymozitelnostou prava..obcianskou spolocnostou a jej klimou..tretim sektorom ..pluralitou..slobodou..podnikavostou ludi…a moralkou..ak ta absentuje..cely ten ekonomicky boom je k nicomu..pretoze cela spolocnost je polozena na slabych zakladoch..nemate pocit ze to treba ozdravit? chapem vas entuziazmus …vase naroky..vas hnev..myslite si ze mlady clovek by sa mal vediet presadit ak sa vzdelava maka..na sebe…ale zivot ma vela podob..moze to byt otazka chvilky a nemate v rukach nic,..ostanete odkazany sa sucit a socialnu pomoc..od inych..su situacie ktore neovplyvnite..uz ste sa nad tym niekedy zamyslel? ano socialisticke sposoby su degenerujuce celu spolocnost..kapitalisticke asi taktiez ak v ludoch absentuje sucit..a tolerancia k nazorom inych..
    ja dufam ze bolsevik z tejto krajiny navzdy odtiahne..asi to musi vymriet ..spolu so starymi generaciami ale ked sa tak okolo seba pozeram ani toto co tu je..tie mlade generacie nedavaju vela perspektiv k normalnemu vyvinu tejto spolocnosti

    • a toto sa zmenilo?

      4.7.2007 / Branco / Reagovať

      Zda sa Ti snad ze Robertko je menej arogantny? :) ze s klientelizmom sme davno skoncili, do dozornych rad sa nedosadzuju rodinni prislusnici a slovo korupcia je terajsej vlade uplne nezname? Nehovorim ze Dzurinda a jeho vlada bol ideal a nic lepsie tu uz mat nemozme ale ked porovnavam plusy a minusy, som viac menej spokojny. Zatial co po skoro roku moci tejto vlady som zatial jediny plus nezbadal, teda aby som nebol nekorektny mame mozno o korunu lacnejsi benzin a farmaceuticke spolocnosti vacsie zisky:)

      • ok

        4.7.2007 / paul / Reagovať

        ja s tebou nepolemizujem..je fakt ze minula vlada a tato vlada sa neda kvalitativne ani porovnat..len pisem ze ani plne hrnce nie su vsetko a modlit sa k zlatemu telatu nas z biedy nevytrhne.

  • vážení přátele

    4.7.2007 / bsa / Reagovať

    ANO! Sám by som to nenapísal lepšie (nie že by som sa chcel toť tu s majstrom merať).
    A náhodne hraný song od exploited iba dotvoril atmosféru (http://www.lyricstime.com/exploited-beat-the-bastards-lyrics.html).

  • vyborne

    4.7.2007 / rodo / Reagovať

    braňme naše majetky a slobodu. slovensko nebude patriť červenej čvarge.

  • kalkulacka

    4.7.2007 / mx_q / Reagovať

    bolo by dobre keby niekto na web zavesil kalkulacku, kde by mohli ludia zistit ci uz su podla Fica “milionari” a kolko tento navrh na zrusenie stropu pre odvody bude kazdeho stat

    • ...

      4.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

      trochu sa tomu venujeme v tohtýždňovom (zajtrajšom) TRENDE a podrobnejšie to bude v budúcom čísle
      pekný deň

      • porovnanie

        4.7.2007 / mx_q / Reagovať

        naviac odporucam este toto “cervene” riesenie porovnat z odvodovym bonusom ala Sulik :)

  • Zbytocne sa stazujete

    4.7.2007 / xxc / Reagovať

    Problem je v demokracii, nie v Smere. Smer robi to, co ludia chcu. Ked bude vacsina milionarov, tak bude smer presadzovat myslienky volicov-milionarov. Ved je logicke, ze kazdy chce najvacsi zisk (aj smer). Keby sa Trend radsej zaoberal, akou cestou by sa malo Slovensko uberat namiesto demokracie.

    • čiastočne súhlasím

      4.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

      Budúci týždeň publikujeme recenziu knihy Bryana Caplana “The Myth of the Rational Voter” z pera Dalibora Roháča. Odporúčam, mimoriadne zaujímavé čítanie o temnej strane demokracie…

  • Neromantizujte

    4.7.2007 / qwerty456 / Reagovať

    V romatike(lit. obdobie) boli postavy buď dobré alebo zlé (nič medzitým). Rovnaký prístup máte k vládam. Súhlasím, že táto vláda je zlá, lebo dokopy nič neurobila. Ale som proti glorifikovaniu minulej vlády. Ich chýb je príliš veľa na takýto galantný prístup. Osviežim vám pamäť: privatizácia a kauzy, ktoré dosť ,,smrdia”, takmer nedotknuté školstvo(a pritom hovoria ako myslia na budúcnosť), príprava na Schengen, žiadny boj proti byrokracii, zvyšok si doplňte sami.
    Upozorňujem, že nie som boľševik, ale nevidím všetko také pekné, ako niektorí tu diskutujúci.
    A ešte krátke čítanie – http://sulik.stlpceky.hnonline.sk/c1-21524290-vajatava-opozicia

    • Osviežil som si pamäť:

      4.7.2007 / Jaroslav Matyáš / Reagovať

      - vstup do eú
      - daňová reforma
      - dôchodková reforma
      - zníženie korupcie (minimálne na úrovni, s ktorou prichádza do styku bežný občan, katastre apod, ale isté zlepšenie nastalo aj na “vyšších” úrovniach)
      - obmedzenie sivej ekonomiky (predaj “bez bločku” apod)
      - zlepšenie kvality života bežného občana (lepšia dostuposť tovarov a služieb, zvýšila sa konkurencia a znížili ceny)
      - zníženie nezamestanosti
      - mierne zlepšenie v oblasti byrokracie (obchodný register online, rýchlejšie zakladanie firiem, …)

      Škoda, že si stále musíme vyberať to menej zlé zo zlého.

      • OK

        4.7.2007 / qwerty456 / Reagovať

        Jasné, ale ja som len chcel poukázať aj na druhú stránku.

    • Pravda, ale...

      6.7.2007 / abora / Reagovať

      …prečo teda súčasná marketingová vláda (apropos snahu dostať sa k moci jedného dňa veľmi-veľmi dávno pani Beňová nazvala ako “projekt” – to myslím hovorí za všetko) nenaháňa, nedokazuje a tvrdo netrestá všetky podvody modrých a radšej sa zaoberá lacnými (z pohľadu rozpočtu a slovenskej ekonomiky žiaľ drahými) reklamnými trikmi na jednoduchého, ukrivdeného a frustrovaného voliča? Tuším som položil básnickú otázku…

  • 1

    4.7.2007 / stranik / Reagovať

    Cela tato debata je maximalne trapna …… pripada ako stretavka zakomplexovanych jedincov, ktori citia potrebu pochvalit sa aki su v zivote uspesni ( mam audi a trojizbovy byt) a zaroven vyplakavat nad tym ze kvoli nejakym legislativnym zmenam pridu o par tisíc korun.
    Pracujem v zahranici a som si isty ze odvadzam statu v ktorom zijem viac ako autor tohto prispevku. Napriek tomu to nevnimam ako okradanie, berem to ako moj prispevok k tomu ze ked vyjdem na ulicu nestupim do kaluze lebo chodnik je rovny, ked jazdim autom nemusim sa vyhybat jamam a ked idem do obchodu tak sa na mna predavacka nepozera ako na vraha lebo napriek vsetkemu moze by celkom spokojna so svojim zivotom.
    Slovenska vlada je nekompetentna, ale je len obrazom slovenskej spolocnosti. Podla mojho nazoru zvitazila vdaka pocitu frustracie, ktory sa nahromazdil v ludoch pocas predosleho vladneho obdobia. Frustracie preto, lebo zrazu zacali od 20 rocnych vsevedov, ktori po absolvovani skoleni liberalnej ekonomie pochopili vsetko o tom ako funguje svet a pritom v zivote este nic nedokazali, pocuvat o tom aki su neschopni a nic si nezasluzia. Do toho potom vystupil pan Miklos, ktory za jednu z najvacsich hrozieb pre slovensko poklada rast miezd. To vazne cakal ze ho budu ludia volit ked pride pred nich s programom nizkych miezd?
    Nasa firma ma na slovensku montaznu halu a ta spolu s dalsou pobockou vykazuje najlepsie hospodarske vysledky … Vy sa vazne divite tym ludom co stoja za 15000 korun pri pase ze nevolia vasu pravicu, ktora ich otvorene poklada za neschopnych hlupakov? Myslite si ze po precitani vasho prispevku sa nejaky volic smeru obrati na vasu pravu vieru?
    Ja som mal v zivote stastie, odvzdy som bol vedeny k tomu aby som sa vzdelaval, vela pracujem a dari sa mi. Poznam ludi ktori take stastie nemali, su na tom zle a volili SMER. Aj ked s nimi nesuhlasim, nezazlievam im to, skor to chapem.

    • Number One

      4.7.2007 / Dani25 / Reagovať

      Stranik,vravite mi z duse.

    • Maximalne trapne

      4.7.2007 / andras / Reagovať

      je robit z ludi co nebodaj zarabaju 30K + milionarov a este na tom stavat politicku agendu. Suhlasim s Vami v tej casti o 20 rocnych ekonomoch a nasierani ludi co pracuju za 15.000 recami o neschopnosti, ale to s tymi lepsimi cestami a milymi predavackami, nic v zlom, je strasne naivne. Neviem kde zijete, mozno v takom Svedsku (co je tiez uz asi len mytus) to plati, ale na Slovensku suvislost s vyssim zdanovanim a odvodmi a lepsimi verejnymi sluzbami nie je a tak skoro ani nebude. Tu stale nie su urobene systemove zmeny tak aby stat a verejne sluzby pracovali efektivne. Takze aj keby “bohatym” zobrali 90% prijmu, stale z nas po ceste do prace cesty budu vytriasat dusu, vo verejnom zdravotnictve nic kvalitativne lepsie neuvidime a uradnik na nas bude zvysoka … Takze nakoniec osobne co sa tyka zdravotnictva dopadnem tak, ze budem platit vyssie odvody a k tomu si budem este platit sukromne zdravotnicke sluzby – takze stracam este viac. To, ze mojej mame na dochodku prihodi vlada 1000 SKK k vianociam je sice mile, ale jej to nic neriesi a mne tych “par tisic” chyba na to, aby som ju dotoval. Ked jej dozije chladnicka, alebo potrebuje nejaky iny “luxus” – hadajte kto jej pomoze? Ja alebo vlada, ci socialna poistovna alebo ina fasa statna institucia? Zas len ja.
      Ide mi o to, ze solidarita nefunguje na prerozdelovacom principe na urovni statu, ale len na urovni jednotlivcov. A tym komu nema kto pomoct, maju pomahat ine mechanizmy – ktore treba budovat, aby fungovali adresne a efektivne. Bohuzial toto ministerstvo prace a vobec cela vlada je ideologicky niekde v polovici 20 storocia a nepomaha vobec nikomu.

      • moj nazor

        5.7.2007 / stranik / Reagovať

        Dakujem Vam za Vasu vecnu reakciu, v niektorych veciach s Vami suhlasim, v niektorych nie. Ja si myslim ze najvacsi problem slovenska nie je vo vyske dane alebo odvodov, je to hlavne v tom ako sa vyvija slovenska spolocnost. A ta je v porovnani so zapadnou Europou este velmi pozadu. Jednou z veci, ktore robia Slovensku spolocnost viac vychodnou ako zapadnou, je arogancia a bezohladnost, ktoru je badat obzvlast zo strany bohatych smerom k chudobnym.
        Firma v ktorej pracujem ma vyrobnu vo francuzsku, vztahy medzi vedenim a zamestnancami su dobre, vacsina zamestnancov boli vyskoleni firmou, pracuju pre nu cely zivot a su hrdi na to ze tu mozu pracovat, pretoze vidia ze si ich firma vazi. Bol som pri jednaniach ked firma kupovala na slovensku tovaren. Najvacsim tromfon slovenskych manazerov bolo v podstate to ze slovenski robotnici su sprosti a ochotni makat od rana do vecera za minimalnu mzdu. Nasledne som tam pracoval asi pol roka, zarabal som zhruba 10x tolko ako bola mzda robotnika, ale ked som stretol jedneho z nich na ulici, mal som pocit ze ma chce zavrazdit. Ja som sa tym ludom nedivil, skor som ich chapal. Preto som to vzdal a vratil som sa do francuzska, kde sice platim vysoke odvody, ale nikto mi nic nezavidi a zijem spokojny zivot. Tolko vysvetlenie, preco si myslim ze na slovensku vladne koalicia SMER s tymi dvoma stranami. Do roku 2010 mate cas publikovat este viac takychto clankov a potom bude mozno vladnut SMER s KSC.
        Ja nemam iluzie o praci pokladnicky vo Francuzsku, ale som si isty ze to nerobia brigadnicky, ktore moze kedykolvek niekto kopnut do zadku s tym ze uz ju nepotrebuju. Nie som odbornik ale myslim si ze jej to aspon trochu na usmeve prida.
        Este co sa tyka Vasej mamy. Tych 1000 korun ju nespasi, ale som si isty ze by bola ovela radsej keby nepotrebovala aby ste ju dotovali. A co s tymi rodicmi ktori nemaju take deti ako ste Vy, alebo co nemaju deti vobec?

        • Este stastie ,ze nezijem v tom istom Francuzsku...

          5.7.2007 / motik / Reagovať

          Zdravim Vas,
          este stastie ,ze zijem v inom Francuzsku , lebo inaksie by som si musel pripadat ako schyzofrenik.

          Malheuresement, to co ste tu napisali vobec ale vobec nekorensponduje s realitou vo Francuzsku , v ktorom zijem ja od roku 2001. Este som sa nestretol s takouto firmou , v ktorej Vy pracujete a kde by boli robotnici spokojni s manazermi. A to tu mam desiatky a desiatky kamaratov ,znamosti , najme medzi povodnymi francuzmi , poznam par podnikatelov , ci obycajnych vyucenych s diplomami zvaracov , a podobne. Nikde som sa nestretol s pozitivnymi vztahmi po vertikale, ani ja sam osobne a ani som o tom nidky nepocul ,ani ano usmevnu historku. Ked su tu vsetci taki stastni a spokojni s ich socialisticky solidarnym systemom to asi preto prezidenstke volby nevyhrala Sego? Vsak?

          Som rad,ze vo Francuzsku sa najde aj takyto pripad fabriky , v akej pracujete Vy, no to je bud vynimka , alebo mate klapky na ociach alebo Vas robotnici dokazu pekne oklamat svojimi prefabrikovanymi usmevmi. Kolko robotnikov od pasu Vas poznate dobre osobne ,ze sa Vam zdoveria so svojimi problemami? Kolko z nich Vam kupilo nejaky darcek, ci Vas pozvali na rodinny obed v nedelu? Co skutocne viete o problemoch tychto ludi, ak ste s nimi nezili a nepracovali spolu v jednom “chlieve”? Strajky ,ktore su tu na kazdodennom poriadku, su prezentaciou lasky pracujucich ku svojim zamestnavatelom? Kde prosim Vas zijete, v ktorom Francuzsku na ktorej planete a ktorej suradnici??? Dnes je napriklad strajk na linke RER C v Parizi ,len preto ,ze sa zmenili casove poriadky zo zimnych na letne !!!

          Maju byt robotnici stastni preto ,lebo viac ako 20% zo vsetkych pracujucich pracuje za SMIC (minimalnu mzdu)?
          Maju byt stastni preto , lebo viac ako tretina pracujucich pracuje cez pracovnu agenturu, takze sa mu moze zmenit pracovisko, zamestnavatel, napln prace kazdy den?A tym padom nemaju staly prijem (CDI),neistota kazdy den, nemozu si zobrat uver,zadlzit sa ci podobne?
          Maju byt stastni preto , lebo ich zivotna uroven stagnuje alebo klesa od konca ” les 30 glorieuses”???

          Mam velmi dobreho kamarata, vyuceny zvarac, ma vsetky diplomy okrem podvodneho zvarania. Pracuje cez 4 roky v tej istej firme a pred dvoma tyzdnami , vybuchol , vynadal sefovi, ze ho 4 roky zamestnava cez pracovnu agenturu , pricom je spokojny s vykonom a kvalitou jeho prace a rozhodol sa odist. Sef priznal chybu hned mu navrhol CDI (co je pre kazdeho francuza zivotna vyhra, mat zmluvu na dobu neurcitu) , zaplati mu vodicsky preukaz na viacere kategorie, da mu trinasty plat atd atd . O com teda rozpravate?

          Poznam vinara,ktory ma 60ha vinic, a ktory sa mi stazoval na 35 hodinovy tyzden. Nevedel ako to ma vyriesit a aj napriek tomu ,ze exportuje do celej Europy a USA takmer 90% svojej produkcie, vie,ze nemoze zamestnat ludi naviac , lebo je na cervenej ciare a ked zvysi ceny , tak ho “lignu” Australcania ci Cilania.

          Takto by som mohol pokracovat a pisat cely den!!! Ak zijete vo svojom svete , pred pocitacom, sem tam sa prejdete po podniku ,kde sa na Vas kazdy zo strachu usmieva , lebo keby Vam naplul do oci tak by bol prepusteny, tak nemozete poznat realitu. Realita na Slovensku je taka , ze ludia sa neboja Vam to povedat do oci, co je super, ked si pripomenieme ,ze na SK vladla 50 rokov ideologia komunizmu! Budte rad,ze Vam to slovaci dali pocitit, ze poznate pravdu, pretoze od tej Francuzskej ste podla mojho nazoru poriadne vytrhnuty. Chodte medzi robotnikov pri pase a povedzte im ,ze ste tu stastni, ze ste slovak a ze zarabate 10 krat viac ako on ;) . Urcite sa iba usmeje , a s radostou povie Vam:”Je Vous en prie, je suis heureux pour Vous , si Vous voulez je Vous invite à manger chez moi ce soir , tellement je suis content pour Vous”……

          Este stastie ,ze zijem v inom Francuzsku,

          prajem Vam pekny den a jedna rada na koniec , nechodte sa vypytovat na nazory na tuto problematiku do severnych regionov za hranicou Pariza , ani do stvrti ako su Neuhof ci Hautepierre v Strasburgu, mozno by ste sa nestretli s pochopenim, t-m.

    • For Harry Potter

      7.7.2007 / rstraka / Reagovať

      To je mile. Vasa firma plati ludom pri pase 15 000, vam sa to zda malo, a my si to mame odskakat :-) )) Co by sa malo zmenit? Zeby vasa super firma doplatila tu sumu, ktora by uz vazenym robotnikom na Slovensku stacila? Alebo ta vasa francuzska firma, pre ktoru pracujete a s ktorou su jej zamestnanci spokojni, tym spokojnym robotnikom nahovorila, ze v montaznej hale na Slovensku budu dostavat od vasej francuzskej firmy 15 000.- a zvysok doplati Slovensky stat? A ten sa nejako nemal k cinu, tak je spravne podporovat vymenu vlady? Lebo co, nova doplati? Z mojich dani, ci ako? Aby ti robotnici pri pase mohli byt este spokojnejsi, lebo vsak vy ich nespokojnost chapete?
      Mozno som tomu prispevku zle porozumel, lebo mne to vychadza tak, ze mate montaznu halu, ktora vykazuje skvele vysledky, vy ich uboho odmenujete, a plne ich chapete, ze sa za to hnevaju na nasu vladu.
      V clanku sa ani omylom nenaznacovalo, ze ten kto zaraba 15 000 je neschopny hlupak (sam som nie tak strasne davno zarabal podstatne menej). Neschopny hlupak je ten, kto si mysli, ze sa mu sam od seba zlepsi zivot len vdaka tomu, ze nejakeho bolsevickeho pajaca zvoli do vlady. Vy pisete, ze ste boli vedeny k vzdelavaniu, pracovitosti a dari sa vam, a ze poznate takych ktori to stastie nemali. To je co za hlupost? Kto tu nemal sancu sa zlepsovat, vzdelavat, neslopat, najst si dve roboty, kto? Nie nevyhnutne ukoncit 2 univerzity, ale urobit svojimi silami aspon trochu viac pre to, nech sa ma so svojou rodinou lepsie. A tych 40% trubirohov z minulych volieb volilo hlavne to, aby susedovi zdochla koza, miesto sancu (nie istoty, pozor) zaobstarat si vlastnu…

      • Naivka

        18.7.2007 / jasl / Reagovať

        Tých 40% ludí nečaká že sa im sám zlepší život….to si už vtalčte do tých ubochých zakomplexovaných kotrb……Tých 40% ludí bolo jednoducho nasratých že sa im za 6 rokov zdvihli ceny na uroven kedy im z výplatnej pásky moc neostane…..Myslieť si že všetci tu budeme Vš vzdelaní a manageri si môže fakt myslieť len hlupák…..Niektorí sa tu rozčuluju ano ich firmy mali dobré štátne zakázky a už nemaju….a podobne….čiže všetci sme zavislí jeden na druhom….Tak by som poprosil nevyvyšovať sa a netváriť sa že ja som ten čo zarába a ty si otrok a naopak ja som otrok a ty si ten zmrd bohatý……Myslím si že sa potrebujeme….a čo sa týka bohatstva….to je pomíjitelné…..jeden den som boháč, druhý den môžme byť pod zemou….kde nám nebude chýbať….a podla toho by sme sa mali správať…..

    • diery v chodniku

      2.4.2008 / Peter Kovár / Reagovať

      ja tiez platim dane, a napriek tomu sa furt podkynam na chodnikoch plnych jam a to byvam v BA

  • dobre veru

    5.7.2007 / Roháč / Reagovať

    Veľmi pekne si to napísal. Len neviem, či to závistlivých a prerozdeľovaniachtivých voličov Smeru urazilo, alebo len potešilo – veď “dobre ten Fico robí, nech tých bohatých pisálkov v Bratislave rozhodí od hnevu.”

  • vynikajúci článok

    5.7.2007 / kimislav / Reagovať

    konečne sa niekto prestal okúňať a povedal pravdu na plné ústa, presne takú, aká je. pokiaľ sa niekto nie je schopný vychodiť 9 tried základnej školy, nech sa potom nesťažuje, že človek s dvomi vysokými školami zarobí za mesiac to, čo on za pol roka. a k tým ficovým miliónarom – fakt som sa pobavil, že ešte počas štúdia sa vďaka práci v zahraničí stal so mňa milionár. aký skvelý hrejivý pocit som mal na srdci :) )

  • Uz mi lezie na nervy...

    5.7.2007 / mrspeeder / Reagovať

    …ak niekto povazuje volicov inej strany ako volil ci je mu sympaticka za nesvojpravnych. Zavist ? Ci slabost ducha osocujuceho ? Vseobecne sa na % volicov neodzrkadluju len volebne reci, ale aj vlada pred volbami vladnucej strany. Takze za terajsie % volicov vladnej koalicie moze aj modra. Blahozelam. NIESOM volic Smeru ani strany vladnej koalicie, to len pre upresnenie.

    • Dodatok

      6.7.2007 / SHiFTeR / Reagovať

      Ked si uz spomenul slovo “zavist”…. nie je tych 40% Slovakov prave zavistlivych na tych, ktori maju viac? Kazdy si je strojcom svojho stastia a kazdy si vytvara svoje hodnoty a bohatstvo a nie je to cakanim na to, kym zacnu padat pecene holuby do huby cakajuc v najblizsom miestnom senku nadavajuc na kazdeho v modrom tricku za 2.000,-Sk , co prejde okolo.

      Zavist – to je to prave slovo. “Zoberte bohatym, lebo im zavidim a dajte tie peniaze mne” – to je veta volica SMERu. Preto zvolili svojho Roberta, prezleceneho za Janosika [bohatym bral a chudobnym daval]… ten sa musi na haku obraciat. A dokaz? Bol som raz vonku v senku, ano ja volic SDKU som bol tiez v senku medzi vami, a kamaratova kamaratka si vsimla, ze mam novy telefon, pricom som sa nim nechvastal (mal som akurat telefonat), ze by som ho kazdemu ukazoval – nemam to moc rad a nemam ani rad, ked sa mi niekto hrabe v telefone. Zrazu na nieco nemala peniaze a zobrala si mna do ust “Ja nie som taka bohata ako on”. Zavist? Ano! Bohuzial, ja sa nechodim do senku vyplakat ako ona, ale napit sa kofoly. To, ze som si brigadou na neho zarobil a rodicia mi nedali na neho ani korunu, tak to ju nezaujima. Ano, rodicia su mozno bohati, alebo teda ak to mam ohodnotit peniazmi – tak “silnejsia stredna vrstva”, ale ja bohaty nie som. Rodicia mi sice daju na oblecenie, ale na blbosti nie. Take veci ako nejaka retiazka, prstene a pod. nemam. Na mobil som si zarobil, na svoj vlastny pocitac tiez (okrem LCD monitora, no predtym som si kupil za vlastne CRT monitor). Zavist? Ano! Vsetko je len zavist! Clovek, ked uz jej kupi pol deci, tak uz som kamarat. A tak si tiez Fico kupuje volicov. Pricom ja som to urobil len preto, aby sa necitila pri mne “bohatemu” zle.

      Zaver: Na zaver pouzijem dve vety z tvojho prispevku, citujem: “Zavist ? Ci slabost ducha osocujuceho ?”

      • SHiFTeR asi si si nevsimol...

        7.7.2007 / mrspeeder / Reagovať

        …nemohol si sediet medzi “nami”, moja posledna veta znie – “NIESOM volic SMERU ani strany…atd”.
        A iba tak naokraj, hovoril som o niecom uplne inom, ale vysvetlim – ak ma niekto iny nazor ako Ty, tak nieje svojpravny, nieje pri zmysloch, je negramotny a neviem co este ? Preco ? Opakujem svoju poslednu vetu – “NIESOM volic SMERU ani strany…” ale lezie mi na nervy ze kam sa pozriem, su prispevky uplne off, lebo Fico… pochopil ? Alebo este nie ?

        • Toto je asi

          7.7.2007 / rstraka / Reagovať

          principialny omyl takehoto “nesuhlasu s nesuhlasom”. Ja vnimam cely clanok (i prispevky v jeho duchu) ako kritiku ubohosti, kritiku najnizsich pudov aktivovanych s jednym konkretnym cielom, a rozhodne nie ako vysmievanie sa inemu nazoru. Technicky to ani nie je mozne, aspon v mojom okoli som nezaznamenal vyskyt cloveka, podporujuceho tento spolok, ktory by svoj postoj mal podlozeny NAZOROM. Nenavistou, zavistou, hlupostou, ano. Ale niecim ako nazorom, o ktorom (aj ked ho mam opacny) mozno v klude diskutovat, polemizovat, uvadzat argumenty – take sa bohuzial nekona.
          Ak ma clovek iny nazor ako ja, je nielenze svojpravny, ale casto chytrejsi nez ja, lebo ved s takymi sa snazim dostavat do diskusie, nech sa nieco priucim. Ale ak nema ziaden nazor, ved tu Fico, tu Meciar ci Slota mu uz povedia co si ma mysliet, je podla mna vskutku nesvojpravny, a to je este eufemizmus. Ostava vsak na uvahu, ci ma realny zmysel s takym vobec diskutovat. Oznacit ho nazvom blbec nic neriesi, ani mne sa neulavi, a pustat sa do “diskusie” s takym je teda riadne bolestive. A zvycajne vopred bezvysledne.
          Takze autora clanku plne chapem.

  • Surový článok

    6.7.2007 / filipko / Reagovať

    Článok je bez servítok, bez akéhokoľvek šarmu alebo zľahčujúceho vtipu – napísaný typicky slovensky – surovo. Ale korektne. Je napísaný bez sarkazmu, irónie, bez logických úskokov, bez zľahčujúcich vtípkov a zosmiešňovaní. Je to článok plný hnevu a bezradnosti.

    Len neviem, či dosiahol svoj cieľ: Uraziť voliča Smeru. Byť voličom Smeru, tak sa škodoradostne teším, ako tá modrá čvarga začína nariekať a ubezpečím sa, že som volil dobre, že Fico začal konečne robiť tie poriadky.

    Autor síce začína nenávidieť voličov Smeru, ale zabúda, že voliči Smeru ho nenávideli už predtým, nenávidia ho dnes a budú ho nenávidieť stále, kým nepadne zúbožený, okradnutý alebo inak pokorený na kolená.

  • Prečo platiť viac ?

    6.7.2007 / nohruza / Reagovať

    Ja by som ľavicu nevolil ani v prípade priameho ohrozenia života a napriek tomu si myslím, že takzvaný strop v prípade zdravotných odvodov je nezmysel. Prečo je jeho hodnota povedzme 40 000 a nie 400 000? Na základe akých kritéríí sa dopočítalo k tejto bulharskej konštante? Že je to n-násobok minimálnej mzdy alebo čoho. A to je čo? Jednoducho niekto prepočíta odhadované príjmy a “nastaví” pravidlá tak, aby boli výnosy také, aké štát potrebuje.

    Stropy rôznych odvodov u nás nemajú nijaké racionálne jadro. Súčasné zdravotné odvody sú jednoducho daň: sú neadresné, nepriame a bez priamej súvislosti s tým subjektom, ktorý ich platí. Akýkoľvek strop je vždy určite nespravodlivý z princípu, lebo tí spod stropu platia viac ako tí sponad stropu.
    Až by tie peniaze, čo platíme naozaj išli do systému, ktorý si zaslúži nazvať zdravotným poistením, potom by sme sa tu nemuseli stresovať podobnými debatami o podotýkam výške jednej umelej hranice.
    Ja chápem všetkých tých čo by zaplatili viac, že sa teraz im to nepáči a ozývajú sa. Prečo sa ale neozývajú pravičiari s agendou reformy minimálne zdravotných odvodov. Žeby boli za vodou (nad hranicou)? Alebo je to tým že Slovensko je čoraz čudnejší spolok.

  • super clanok

    6.7.2007 / Harry_potter / Reagovať

    Super clanocek pekne si im to nandal ficovolicom. Ja tychto ludi nemozem ani citit, presne si mi to napisal z duse, mali sme to tu vsetko uplne super rozbehnute a kvoli 40% blbcom teraz ideme rusit reformy a vracat sa k komunizmu. Ja ked vidim hranola v spravach ani nemusim pocuvat hned viem ze idu ficoviny tak radsej tie bolsevicke blabolu ani nepocuvam.
    Nech si to pocuvaju ti primitivi, ja ich mam na haku ja sa o seba dokazem postarat. Len ma sere ze ten ****** to tu cele dodrbe, miesto toho aby znizoval dane ide radsej brat bohatym aby zapchal huby darmozracom vysedavajucim v krcmach. Preco by som nemohol byt bohaty ked mam ochotu makat, nie ako ini co vysedavaju cele dni pri pive a stazuju sa. Roboty je kopu, zahranicni investori ktori tu mimochodom pritiahla SDKU, nemozu zohnat ludi, ale pre ficovolica je jednoduchsie sediet na zadku a nadavat.
    Ja tiez mozem sediet na zadku a nadavat, miesto toho idem teraz do anglicka na brigadu a schvalne si zo zarobenych penazi kupim nejaky luxus (napr oblecenie) nech tych laviciarov co ma uvidia aj roztrha od zavisti, mozem si len pomysliet “vy chudaci, zdvihnite zadok a chodte makat do UK a tiez si to budete moct dovolit”. Lenze oni nie, radsej budu spoliehat na to ze Ficko pride a vezme mi moje veci a da im ich, toto je logika tych luzerov.
    A zevraj ***** chce dostat Slovensko na Europsku uroven? Dakujem, neprosim si. Nemecko, Francuzsko, stagnujuce kvoli socialistickym systemom nam maju byt vzorom? Nulove reformy, ziadna dynamika …. Jedina sanca pre nas je pravicovy system ako v UK, USA, bez toho sem ziadny zahranicny investor nepride, skor zacnu odchadzat do rumunska, ved tam je dan iba 15%. Lenze nie, my potrebujeme socializmus …..

    P.S. VT je prisera

  • Hned mi je lahsie

    6.7.2007 / mirooo / Reagovať

    Normalne sa mi ulavilo ze v tom nie som sam. Vdaka.

  • Slabo Slabo

    9.7.2007 / zelenac / Reagovať

    Tak jemne a citovo zalozene opisanie tejto 40 percentnej degenerovanej populacie je fakt obdivuhodne, ja uz nemozem hladat pridavne mena na volicov smeru sns a hzds nakolko by som sa asi sam za seba hambil. Co je vsak najhorsie na momentalnej situacii ze si to vlastne ludia neuvedomuju. Biznis bezi dalej, ludia sa citia dobre nakolko si myslia ze to co zazili za meciara uz nie je mozne. naopak konksky k…t s tymto blondavym jeb..m z lesa sa mozme dockat este vacsich pruserov a zase budu ludia hladat stare cisla na rodiny v amerike lebo im bude z vlastnej krajiny na grcanie. Mne uz zacina byt fakt zle. V biznise mi to celkom ide vsetko je fajn ale je mi stale nejak na vracanie. Vyskusal osm vsetky lieky az kym som vlasne pri citani zistil ze kurna ja vzdy zvraciam ked niekde vidim slovo SMER ci FICO. Neviem ako dalej ale moj citlivy juzny intelekt mi nedovoli v klude spavat. Ja by som ako za meciara opat hodil temu do placu: oplotme bratislavu a okolie, pozvyme slusnych slovakov a ficoland jech skape vo svojom smrade komunizmu. Serme na to ze prideme o krajinu, ale nebudeme musiat dychat ten smradlavy pot volicov smeru….

    • hm

      18.7.2007 / jasl / Reagovať

      Ak toto tu chceš nazývať že su tu slušní slováci……-)))))))))))) vtip roka……stoka slovenska a humno EU….to je všetko….to že sa tu momentálne peru prachy cez stavebníctvo neznamená že to je zasluha BA a jeho obyvatelov….Neboj bude aj horšie….Inak kludne si to oploť…:-)))

  • hruza

    10.7.2007 / elbuyo / Reagovať

    myslim, ze tento clanok je jedna velka vtakovina. nie je to ziadna normalna kritika fica, alebo smeru, alebo volicov. pan sefredaktor sa zrejme chcel pochvalit ako sa ma dobre ( avsak na druhej strane mu par tisic rocne robi problem :-) ), a trosku sa predviest, ze aky je on nahnevany mlady, ale napriek tomu uspesny muz…
    osobne som smer nevolil, moj plat je celkom slusne cez sto tisic mesacne, ale taketo voloviny by som teda nevypisoval. ved predsa kazda vlada, ktora pride sa snazi len nejak naplnat svoj program. moze sa jej to darit a nemusi, moze to robit uprimne, alebo len sa stylizovat… ale aby sefredaktor media, ktore sa tvari ako objektivne, pisal taketo pi…ny, to je trochu moc.ako mam potom doverovat trend-u? ved to vyzera, ze to je len dalsia antificovska, smiesna propaganda.
    to, ze kvalita trend-u isla po nastupe sucasneho sefredaktora prudko dole, je hadam aj zbytocne pisat, v bratislave je to v kruhoch znamy fakt.

    • to: ficovnevolic

      16.7.2007 / filipko / Reagovať

      Pocuvaj elbuyo, ak naozaj zarabas “cez sto tisic mesacne”, tak sa cudujem, ze je Ti ukradnute, ze budes o 10% menej. Ty si nejaky divny

  • sebec

    16.7.2007 / fhg,kjhj / Reagovať

    ekonom za socializmu studoval 4 roky a v tom bol hlavným predmetom politická elkonomia socializmu
    teraz sice 5 rokov ale 2 dni v tyzdni

    sefredaktor trendu patrí k ludom ktorých sa dá oznacit
    slovom sebec asi vychova k sebectvu je to podstatne co ucia ekonomov a pravnikov

    • hehe

      16.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

      To je bohovské. Tak ja platím státisíce ročne na daniach a odvodoch, nechcem platiť ešte viac ako som sebec. A tí, čo ma chcú zdaniť ešte viac a tí čo sa tomu tešia sú altruisti-:))

      • haha

        16.7.2007 / fhg,kjhj / Reagovať

        Na daniach a odvodoch platite státisíce.
        Čo keby sa zaviedol zákon aby sa dane platili len do zárobku 30000 mesačne?

        Rozčuluje ma , ked sa clovek , ktorý menej zarába ako pan Baťo označuje ako volič Fica , neschpný,….

        Pre poberanie nemoc. dávok je strop a ten platí aj pre tých , ktorí platia odvody z celého príjmu. Prečo?????

        SDKU sľúbilo veľa splnilo iba niečo a aj to len osobám ako ste vy. Tak sa nečudujte.
        Sociálna poisťovňa nemá na vyplácanie dôchodkov. Tento výpadok sa mal pokryť z predaja SPP , bánk, telekomunikácii.

        A chváliť sa čo všetko mám je úroveň školkára, už tu boli pocikané babovky v piesku.

        Želám Vám aby ste mali viac hmotných statkov nech sa máte s čím chváliť.

        • ale, ale

          16.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

          Ten Vás nápad so stropom na dane do 30-tisíc sa mi veľmi páči. Ale realisticky mi stačí, keď mi nebudú zvyšovať tie súčasné dane a odvody.
          Zvyšok Vašej reakcie bol taký domotaný, že niet na čo reagovať
          pekný deň

          • odvody.

            16.7.2007 / fhg,kjhj / Reagovať

            necakam nejake duchaplne reakcie ale predalo sa rodinne striebro SPP, banky, telekomunikacie a povedalo sa , ze vynos z predaja bude na preklenutie vypadku 2. piliera pre socialnu poistovnu. bolo len do volieb

            nebranim FICA ale kde sa maju vziat peniaze na dochodkz, ktore boli priebezne?

            ekonom porad zrusit blby druhy pilier alebo zvysit odvody???????

            • ale, no

              17.7.2007 / Rado Baťo / Reagovať

              1. peniaze z privatizácie sú stale v štátnych finančných aktívach. Inými slovami, možno ich použiť. Aj keď samozrejme to nie je dlhodobé riešenie
              2. treba urobiť to, čo dávno všetci vedia a radia – ďalej zvyšovať vek odchodu do dôchodku. Sprísňovať parametre – ja som napríklad kritik zásluhovosti v prvom pilieri, podľa mňa je príliš veľkorysý
              3. Využiť rýchly rast a znižovať deficit verejných financií všeobecne. To, že prvý pilier bude po penzijnej reforme deficitý sa predsa vedelo, treba byť šetrnejší v iných výdavkoch. Napokon MF SR ráta do konca desaťročia s plus mínus vyrovaným hospodárením verejnej správy
              4. Zvyšovanie odvodov je úplne najhoršia možnosť, najmä v situácii, keď má Slovensko nominálne jedny z najvyšších sadzieb v rámci OECD. Naopak, žiadalo by sa ich znižovanie – keď už nie inde, aspoň pre nízkozárobkové skupiny – vysoké odvody sú jedna z najväčších bariér zvyšovania zamestnanosti (OECD Jobs For Youth: Slovak Republic, 26. júna 2007))

              • penzie

                17.7.2007 / fhg,kjhj / Reagovať

                pri dalsom zvyseni veku odchodu do dochodku uz nebude komu dochodok vyplacat. Pri sucasnej nezamestnanosti si nemyslim , ze je to rozumne. Pri strate zamestnania po petdesiatke je problem sa zamestnat.

                Uz teraz, sa zenam vzali naraz obidva vyhody. Aj nizsi vek a neberu sa do uvahy deti.
                Takze Dzurinda s Kanikom zysili zenam vek odchodu o 6 rokov. Pozitivne je ze nam zeny omladli o tych 6 rokov. Muzi len o dva.

                Vznikom druheho piliera su prostriedky v sukromnych spolocnostiach hlavne od mladych a dobre zarabajucich. Druhy pilier povazujem za zopakovanie chilskeho experimentu.
                Spolocnost je dobra ak je ochotna sa postarat o slabsich, starych a chorych.

                Diskusie o tom , ze spolocnost starne budi dojem , ze dochodcovia su na pritaz tejto spolocnosti.

              • penzie

                17.7.2007 / fhg,kjhj / Reagovať

                pri dalsom zvyseni veku odchodu do dochodku uz nebude komu dochodok vyplacat. Pri sucasnej nezamestnanosti si nemyslim , ze je to rozumne. Pri strate zamestnania po petdesiatke je problem sa zamestnat.

                Uz teraz, sa zenam vzali naraz obidva vyhody. Aj nizsi vek a neberu sa do uvahy deti.
                Takze Dzurinda s Kanikom zysili zenam vek odchodu o 6 rokov. Pozitivne je ze nam zeny omladli o tych 6 rokov. Muzi len o dva.

                Vznikom druheho piliera su prostriedky v sukromnych spolocnostiach hlavne od mladych a dobre zarabajucich. Druhy pilier povazujem za zopakovanie chilskeho experimentu.
                Spolocnost je dobra ak je ochotna sa postarat o slabsich, starych a chorych.

                Diskusie o tom , ze spolocnost starne budi dojem , ze dochodcovia su na pritaz tejto spolocnosti.

                • Re: penzie

                  18.7.2007 / Ján Záborský, TREND / Reagovať

                  Starnutie populácie je proste fakt, ktorý so sebou postupne prinesie vyššie náklady na dôchodky, zdravotnú starostlivosť atď. To nie je snaha označiť dôchodcov za príťaž, to je čisto ekonomický pohľad na vec. Vieme, že prichádza problém a treba sa naň pripraviť. Vláda, ktorá sa tvári, že taký problém neexistuje, je nezodpovedná a v konečnom dôsledku nikomu nepomôže. Na zvyšovanie veku odchodu do dôchodku sa proste treba pripraviť – napríklad sporiť, aby som mohol ísť do penzie skôr a od štátu si vypýtal peniaze až v tom správnom veku. Nik Vás nebude nútiť pracovať až do 62-ky (či 65-ky).

                  Máte pravdu, dobrá spoločnosť sa má starať o slabších, starých a chorých. Tak prečo sa o nich nestará, a necháva to na štát?

              • ale no,p Baťo

                18.7.2007 / jasl / Reagovať

                Tomanová je u mna uplne mimo,pretože cápe dve na tri.
                Ale to čo urobil Kaník a comp. nesie jasné znaky korupcie a klientelizmu…t.j nasilu pretlačenie
                podmienok v 2 piliery….
                Tento pileir mal byť spuštaní postupne….nemal byť umožnený všetkým práve kôli výpadkom z 1 piliera za ktorý štát nesie zákonnu povinnosť. Malo sa to nastaviť tak aby sa postupne prechádzalo na 2 pilier a nie bum…a už to značí o tomto svinstve že tam boli ukecaní a nahnaní ludia ktorým sa to absolutne neoplatí….
                Ak mala byť dôchodková reforma čistá…mal byť zvolení 28 rok života…..a od tohto roku sa postupne mali zapajáť 18 ročný ludia….tým ktorý už prispievali do 2 piliera by sa jednoducho odpálilo 9% a drovnávali by sa im platby v Poistovniach tak aby sa to prekrylo v určitom horizonte-odvod do DSS
                čiže 18 ročný-9%
                20-ročný -8%
                21 ročný -7%
                22 ročný -6%
                23 ročný-5%
                24 ročný-4%
                25 ročný-3%
                26 ročný-2%
                27 ročný-1%
                28 ročný—–hranica tejto zmeny/ len 1 pilier/

                Peniaze z SPP 60 mld sa malo použiť na dorovnanie rozdielu ktorý by vznikol postupne pri prechode v 1 piliery kde by boli postupné výpadky….
                Mali sa prijať zákon o dobrovolnom výbere poistovne bez sprostredkovatela,aby sa zabránilo rozbuchaniu mld SKK do sukromných vreciek,pretože to je tiež záťaž DSS….
                Další 18 roční by už nabiehali do 2 pilierového systému automaticky.
                Samozrejme 1 pilier by sa bol od tohoto bodu riešil ako starobné sociálne dávky s určitou zásluhovosťou,ale vyrovnávacím potenciálom,aby sa rozpetie dôchodkov znížilo na určitu mieru.

                Teraz je v tom zasadený totálny bordel a chaos,nakolko treba odstranovať zvyšujucu sa sekeru a tým pádom je tu tlak na odstánenie stropu odvodu dôchodkov/s ktorým tiež nesuhlasím/
                čo sa týka Vášho štýlu písania—-ok ste nasratý—-chápem…ale to nič nerieši….nadávať voličom môžte, otázne je nakolko sa ich to má dotýkať….asi žiadno…

  • filozofia

    17.7.2007 / pelito / Reagovať

    ide len o to ze kazdy clovek je iny a nemoze kazdy zarabat 100 tisic mesacne tak isto ako nemoze kazdy zarabat 10 tisic cize rozdiely musia existovat a potom je to jasne ze ten co zaraba 10 tisic bude volit toho co propaguje( i ked skutky uz mozu byt ine) nejake socialne vyhody pre menej zarabajucich a nebude predsa volit toho kto jasne proklamuje politiku pre uspesnych a nadpriemerne zarabajucich ludi a na druhej strane ten co zaraba tazke peniaze nebude volit lavicu ked sa snazi aby bohati prispievali viac na daniach a stali sa “menej” bohatymi a podobne

  • parchant

    20.7.2007 / rieper / Reagovať

    mensevicky :-) ))

  • Výborne

    20.7.2007 / Oskarko211 / Reagovať

    Rado, akoby si mi z duše hovoril. Napísal si to veľmi pekne. Klobúk dolu.

  • odkaz pre herr *********- a

    23.7.2007 / iwok / Reagovať

    Autor príspevku použil spôsob komunikácie, ktorý sa nezlučuje s pravidlami slušnej polemiky ani tohto portálu. S cieľom radikálne neznížiť kvalitu tejto diskusie som jeho príspevok vymazal.
    Juraj Javorský, webeditor

  • huraaa

    24.7.2007 / amperes / Reagovať

    no nic. odstahujem sa odtialto. ale este pred tym Vas chcem pozvat na vylet na konoch. cca 40 ludi, bohuzial ako volič SDKU ich viac nemam, ale kamarat ako volič KDH ich ma trochu viac. takze taka 100vka to mozno aj bude. mrzi ma, ze nemozme do lesa ale po petrzalke nam to dufam dovolia…. :)

  • Myslenie hodne sefredaktora??

    27.7.2007 / zemak / Reagovať

    Po precitani si tohoto clanku som ostal dost v pomykove a moja prva otazka bola, ci som cital clanok sefredaktora alebo vykricanie sa nejakeho pubertiaka. Ja tu nejdem obhajovat ani smer ani volicov smeru, nikdy som to nerobil a ani to nemam v plane, ale je pre mna zarazajuce, ze nieco taketo sa tu vobec objavilo. Toto “dieta gycu” sa snazi nieco povedat, alebo sa snazi svojim chovanim strapnit seba a tak isto aj casopis ktory zastupuje?
    Z toho celeho clanku som v podstate zachytil jedine posolstvo, ktore autor chcel ludu povedat a to, ze musi robit za niekoho ineho, ale ked tu pan sefredaktor pise A, tak by mal napisat aj B. Ze aj na neho niekto musi robit, staci sa iba pozriet ako to cele vyzera pri zmenenych prioritach. Viete, nie kazdy clovek ma ako hlavnu prioritu financny a hmotny majetok. Skusme sa preniest duchom o nejakych 50 rokov do predu, ked uz budete niekolko rokov po smrti. Co ste po sebe zanechali? Spomenie si na vas okrem vasej rodiny a par znamich niekto? Podla mna ani prd o vas nestekne, pretoze ci uz tomuto statu, zivotu, ludstvu….apod. ste nezanechali absolutne nic. Odporucam vam precitat si aspon jednu kapitolu z knikhy ĽUDOVÍT HLAVÁČ: O FOTOGRAFICKOM OBRAZE A NIEKTORÝCH OTÁZKÁCH JEHO TVORBY ESTETIKY A ETIKY a to kapitolu 7 “AJ FOTOGRAFICKÝ GÝČ JE SVEDECTVOM”(http://www.humanart.cz/175-clanek-Informace-citace-z-knihy-o-fotografickom-obraze.html). Pojednava a historickom zrode a chapani gyca ako reakcii na vyvoj priorit.
    Po precitani si tohoto clanku mozno pochopite, ze su aj ine priority ako iba zhromazdovanie gyca a ze je tu par ludi (skoda, ze cim dalej, tym menej), ktory tu chcu po sebe nieco zanechat aj po tom, ako z tohto sveta odidu. A su ludia, co robia toto vsetko zasa na vas, zatial co vy sa uzatvarate do svojej vysnenej bubliny. Ci uz to je z prostej nevedomosti, ignorancie, netolerancie ci arogantnosti. To uz necham posudit skor ludi, co vas poznaju. Ale jedno viem iste, ze asi vam v ziadnom pripade neprinalezi pravo urazat inych ludi, nech robia cokolvek. Takze ak si bez viny, hod kamenom, ale ak nie, tak skus si najprv zamiest doma.

  • 100 bodov..

    1.8.2007 / bigi / Reagovať

    desat je vazne malo ;o)

  • Aj moja rodina je bohata

    6.8.2007 / TH / Reagovať

    Je bohata, lebo mame 4 deti. Este su male. Najstarsi syn ma 7 rokov, manzelka je siedmy rok na materskej. Clovek by si povedal, ze presne my budeme ten pripad, na ktorom sa prejavia socialne opatrenia socialno-demokratickej vlady. A aj sa prejavili. Kedze pracujem v IT, mam nadpriemerny plat, takze moja rodina plati “milionarsku dan”. Nas prijem na hlavu je pritom mensi, nez napriklad prijem na hlavu v rodine s dvomi zamestnanymi rodicmi s jednym dietatom. Inak povedane, standardny priklad tradicnej rodiny, ked otec zaraba dost na to, aby uzivil viacclennu rodinu a matka sa mohla venovat detom je trestany “milionarskou danou” a mozno bude aj “milionasrkymi odvodmi”. Pritom prave taketo rodiny robia pre buduce fungovanie dochodkoveho systemu najviac. Mozem povedat, ze okrem milionarskych dani sme ziadne ine socialne opatrenie tejto vlady neobsiahli. A ani by sme ich nepotrebovali. Uplne by mi stacilo, keby nam nevenovali ziadnu pozornost.

  • -

    15.11.2007 / wlado / Reagovať

    Dosť úbohé. Hodné ministra Ficovej vlády.
    -
    Nemôžem si pomôcť, ale keď čítam tieto blogy, tak ma prechádza chuť čítať trend, lebo mám neodbytný pocit, že mám dočinenia s pokrytcami.

  • New York mesto jabĺk

    19.2.2008 / indieman / Reagovať

    Až do tohto blogu som na vás mal aj celkom v pohode názor.Ja som volil SMER lebo som si myslím že je potreba aby sa ľudia , ktorí sú pri moci pravidelne menili.A že treba dať vedieť naším úvodzovkovým pravičiarom ,že tiež nemôžu vládnuť neobmedzene a myslím si že im to prospeje táto pauza.

    Ale každopádne bola sranda pozerať v sa v telke na Dzurindovcov ako po voľbách od hnevu prskali.Keď sa dostal smer k moci.Ono je to ťažké keď vás vytlačia od koryta.Aj smer tak raz bude prskať keď bude odchádzať.Ale je mi ľúto že vy taký známi novinár recesista ste sa dal na takéto úbohé blogy.Ako je tento a nedalo mi nezaregistrovať sa a nenapísať vám že -

    Uraziť si ma neurazil veď prečo aj.Práveže som rád že tvoje peniažky možno prispeli mojej babke na dôchodok.Dikes. A mimochodom myslím si že je to menšie zlo ako kupovanie si poslancov.

    • do ohňa s nimi

      7.4.2008 / lileby / Reagovať

      Do ohňa a upáliť na hranici všetkých čo namiesto vysedávania v baroch a flákania sa po vonku v mladosti venovali svoj čas učeniu.
      Upálte ma za to, že som sa xxx rokov venovala radšej učeniu, aby som na seba mohla byť hrdá.
      Aby som mohla svojmu dieťatu kúpiť značkový kočík, kvalitné a bohužial stále drahé potraviny, aby som mu mohla zaplatiť súkromnú školu.
      Zároveň sa Vám všetkým pre-ľavicovým voličom ospravedlňujem za to, že tým, že si môžem dovoliť drahšie potraviny či iné výrobky platím vyššie dane. Veď aj malé dieťa si vie zrátať že ak si kúpi tričko za 3.000 SK zaplatí za ňho vyššiu daň ako niekto za 300. Týmto nechcem uraziť nikoho, kto si také či onaké tričko kúpi.
      Prečo by som mala doplatiť na to, že som sa celú mladosť trápila nad knižkami, aby som nemusela rátať drobné pred výplatou ako moja mama?
      Prečo má moje dieťa doplatiť na to, že niesme iba priemerna rodina?
      Prečo mám doplatiť na niekoho kto sa vykašlal na svoju budúcnosť a nesnažil sa?

      A nakoniec sa pýtam, je to aj o nás ostatných, čo sme sa nedokázali zmobilizovať dostatočne pre zvolenie inej vlády keď s touto niesme spokojný, prečo sme to dovolili?
      Teraz už je neskoro niečo vyčítať voličom.

  • skuska

    3.4.2008 / harvey / Reagovať

    test

  • klobuk dole

    27.11.2009 / ptt / Reagovať

    uplnou nahodou som nasiel tento stary clanok a je az sokujuce aky pravdivy a aktualny je aj po 2 rokoch. a o to smutnejsie je, ze tento narod si dobrovolne vybera chodnik ku gilotine…
    ale bohuzial musim konstatovat, ze co (sme) ste si zvolili, to mate a nic lepsie si tym padom nezasluzite!
    ja len dufam, ze sa z toho ten nas narod spamata a pouci…

  • voliči Smer-u alebo SaS

    7.3.2010 / ajarmila / Reagovať

    Napriek podobnej skusenosti v mojej rodine, kedy musela jeden rok moja mama zaplatit tu tzv. milionarsku dan, cize vyssiu sadzbu dane oproti normalnej kvoli prekroceniu istej stanovenej hranice prijmu (a pritom sme si na prerabku bytoveho jadra museli i tak este pozicat z banky aj od rodiny), nemozem suhlasit s takym ponimanim spravodlivosti, ktore vychadza z jedineho – osobneho pocitu krivdy. Ten je totiz zalozeny na presvedceni o vlastnej uzasnosti a o tom, ze je len a len moja zasluha, ze mam taky dobry prijem, co je myslenie velmi ale velmi naivne, nakolko nikto z nas nezije vo vzduchoprazne…nebudem to rozvijat, lebo to je skor na samostatny clanok. Len chcem povedat, ze kazdy ma pravo uvazovat tak ako uvazuje autor, ma i pravo na zaklade toho volit, ale nema pravo povazovat sa na zaklade toho, za analytika, pokial nie je schopny vziat do uvahy i sirsie okolnosti a viac faktorov, nez len situaciu vlastnej rodiny. A aby som nezabudla k tomu nazvu …… neviem ci sem chodia volici Smer-u, ale snad sem chodia volici SaS …… neviem, ci sa niekedy zamysleli co sa mysli tam druhym S v nazve strany, a co to v realite znamena.

Servery eTREND prevádzkuje Digmia

© TREND Holding, s.r.o. / Autorské práva sú vyhradené a vykonáva ich vydavateľ. Spravodajská licencia vyhradená. / Podmienky používania / Politika Copyrightu