Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Pavol Kožík

Zopár vecí, kvôli ktorým by ste mali byť vďační za svojich konkurentov

14.10.2016 | Pavol Kožík

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Vždy som vedel, že konkurencia posúva človeka dopredu a že pokiaľ konkurent spí, môže sa stať, že ukolísa a uspí aj vás a vy postupne začnete upadať.

Väčšinou som si pod takouto prínosnou konkurenciou predstavoval firmu, ktorá s tou mojou firmou súťaží o priazeň klienta, vymýšľa stále niečo nové, odvážne a posúva aj nás samých k výkonom, ktoré by sme predtým možno od seba ani nečakali. Takéto výzvy mám rád a vždy sa veľmi teším, keď v  konkurencii obstojím a z nejakého pomyselného preteku vyjdem ako víťaz. Nie je ťažké vidieť prínos v súperovi, ktorý síce nie je „v mojom tíme“ a hrá proti mne, ale hrá čestne a zaslúži si obdiv, keď dá gól.

Ťažšie je už vidieť prínos v konkurencii, ktorá sa z nejakého dôvodu namiesto na hru a na strieľanie gólov sústredí na faulovanie a svoju taktiku si postaví na tom, že sa súperovi snaží zlomiť nohu. V obchode väčšinou nie doslovne, ale nepriamo, rôznymi nekalými obchodnými praktikami, hlavne ohováraním.

V danej chvíli to človek málokedy docení, ale aj tu platí to isté a aj tá najotravnejšia konkurencia je v konečnom dôsledku pre firmu prínosom. Ak máte konkurenta, ktorý sa sústredí viac na vás a na hľadanie vašich nedostatkov, než na seba a svoje podnikanie, je potrebné si uvedomiť, že vám nechtiac robí dobrú službu a dokonca vám šetrí náklady.

V prvom rade vám dáva dobrý pocit, pretože viete, že chyby na iných hľadá len ten, kto má na to čas (= nemá dosť práce) a kto už nemá nič iné, čím by zaujal. Efekt je tu ale aj finančný. Keď o vás rozpráva konkurent, robí vám reklamu a vy za to nič neplatíte. Dnes je reklama drahá, takže vám priamo šetrí peniaze. Výsledkom jeho presne cielenej „reklamy“ je, že sa o vás zaujíma vaša cieľová skupina.

Peniaze šetríte aj za výborný výcvik a osobnostný rast vlastného tímu zamestnancov. Agresívna konkurencia drží celú firmu v strehu a učí všetkých správne komunikovať. Cibria sa tým komunikačné zručnosti personálu vo vnútri firmy a váš tím ľudí sa pripravuje na ťažšie časy. Je to niečo ako dobrý výcvikový trenažér, ktorý vám v podstate platí konkurencia.

Najväčšiu službu vám ale konkurencia urobí, ak vás neberie vážne a považuje vás za blázna. Keď vás niekto podcení, dáva vám tým do rúk obrovskú výhodu. V priamom súboji dokážete ťažiť z toho, že váš konkurent a protivník je nepripravený. 

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Pavol Kožík

Pavol Kožík
  • Počet článkov: 21
  • Priemerná čítanosť: 4303
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Píšem o svojich skúsenostiach a zážitkoch z podnikania vo finančnom sektore. Som zakladateľom a majiteľom investičnej skupiny PROXENTA.

Pavol Kožík

Pavol Kožík
  • Počet článkov: 21
  • Priemerná čítanosť: 4303
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Píšem o svojich skúsenostiach a zážitkoch z podnikania vo finančnom sektore. Som zakladateľom a majiteľom investičnej skupiny PROXENTA.

Kalendár sa načítava...