Články označené ako BrandCom sú pripravené a publikované v spolupráci s komerčnými partnermi. Hoci redakcia TRENDU nie je ich autorom, ich obsah považuje za prínosný pre čitateľa a preto umožnila ich publikovanie. Viac o BrandCom

BLOG Pavol Kožík

Ako treba narábať so sviňou alebo partneri v podnikaní

09.01.2017 | Pavol Kožík

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Celé podnikanie stojí na princípe, že teraz niečo zainvestujem a v budúcnosti sa mi to vráti aj so ziskom. V rôznom pomere treba zainvestovať námahu, čas, peniaze, know-how, konexie a mnoho iných vecí. To všetko vo viere, že to bude stáť za to a že si raz namastíme bruchá.

Ak sa do nejakého zámeru púšťajú dvaja, budú dvaja aj na odmenu, ktorá na nich čaká. Preto zvyčajne pred tým, než sa obchodní partneri pustia do práce, vopred teoreticky „delia sviňu, ktorá ešte behá po dvore“, čiže dohadujú sa, ako sa v budúcnosti podelia o zisky z podnikania. V takýchto prípadoch sa prirodzene „sviňa“ vykresľuje v čo najatraktívnejších farbách. A to je v poriadku, pretože práve pomyslenie na ňu bude nasledujúce mesiace obidvom partnerom slúžiť ako hlavný dôvod, aby ráno vstali a pustili sa do ďalšieho ťažkého pracovného dňa. „Sviňa“ je dobrá vec, bez nej by ľudstvo nebolo tam, kde je dnes. Musí sa s ňou ale narábať opatrne a jej obraz musí byť realistický a nesmie byť rozmazaný.

Ja som takúto situáciu v minulosti zažil napríklad pri otváraní nových trhov. Zvyčajný postup je nájsť si v danej krajine partnera a uzavrieť s ním dohodu typu „vybudujme to tu spolu a keď to bude zarábať, podelíme sa o zisk“. Dnes už viem, ako veľmi rozdielne môžu dvaja ľudia chápať významy slov „vybudovať/ vybudovaný“ a „zisk“. V takomto prípade je „sviňa“ veľmi často zle chápaná a obchodný partner veľmi často vo výsledku sklamaný a ukrivdený. A samozrejme, rozdiely v chápaní vyjdú najavo v tej najnevhodnejšej chvíli: po mesiacoch práce v mylnom presvedčení.

Ak partnerovi dostatočne nevysvetlíte, čo presne od neho čakáte a čo presne môže čakať on od vás, nastanú problémy.  A ak si nevyjasníte, čo konkrétne je tá „sviňa“, ktorú budete porcovať a kedy presne bude zabíjačka (a kedy naopak je na ňu ešte príliš skoro), tak vás čaká už len katastrofa. Pripravte sa na to, že budete tí najhorší a ešte tomu uverí aj vaše najbližšie okolie.  Verte mi, takáto chyba dokáže naštrbiť zabehnutý chod spoločnosti, alebo dokonca jej existenciu. Naopak, správny postup v tomto smere vás môže významne posunúť vpred.

  • Tlačiť
  • Poslať e-mailom
  • Oznámiť chybu
  • 0

Diskusia (0 reakcií)

Pavol Kožík

Pavol Kožík
  • Počet článkov: 21
  • Priemerná čítanosť: 4260
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Píšem o svojich skúsenostiach a zážitkoch z podnikania vo finančnom sektore. Som zakladateľom a majiteľom investičnej skupiny PROXENTA.

Pavol Kožík

Pavol Kožík
  • Počet článkov: 21
  • Priemerná čítanosť: 4260
  • Priemerná diskutovanosť: 2
  • RSS blogu

O blogu

Píšem o svojich skúsenostiach a zážitkoch z podnikania vo finančnom sektore. Som zakladateľom a majiteľom investičnej skupiny PROXENTA.

Kalendár sa načítava...